aA
Lietuvos policijos generalinis komisaras Linas Pernavas teigia pasisakantis už baudos balų sistemos prasižengusiems vairuotojams sugrąžinimą. Jis atkreipia kritikų dėmesį į tai, kad vienokią ar kitokią balų sistemą Europos Sąjungoje taiko 21 iš 28 šalių.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

„Pasisakau už balų sistemos įvedimą Lietuvoje. Paanalizavome ES šalių patirtį, ji labai įvairi ir įdomi. Europos Sąjungoje 21 iš 28 valstybių turi atitinkamą balų sistemą“, - savo oficialioje paskyroje feisbuke rašo L. Pernavas.

„Šiose valstybėse balų sistema veikia panašiu principu, kuris buvo taikomas Lietuvoje, t. y. pažeidimai įvertinami atitinkamais balais, o surinkus tam tikrą balų sumą, yra atimama teisė vairuoti transporto priemones. Penkiose valstybėse (Bulgarija, Prancūzija, Italija, Liuksemburgas, Ispanija) balų sistema yra kitokia, t. y. vairuotojams suteikiamas balų kreditas ir už padarytus pažeidimus balai atimami. Tam tikrą laiką nepadarius pažeidimų, balų kreditas didėja“, - dėsto generalinis komisaras.

DELFI primena, kad pirmadienį Vidaus reikalų ministerija užregistravo pataisas dėl baudos balų sistemos, kuri dažnai kelių eismo taisykles pažeidžiantiems asmenims laikinai atimtų teisę vairuoti, atnaujinimo. Siūloma, kad baudos balų sistema įsigaliotų 2016 metų liepą.

Linas Pernavas
Linas Pernavas
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Argumentuodamas siūlymą, vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis sakė, kad baudos balų sistemą įvedus 1994 metais ženkliai sumažėjo žuvusių kelyje asmenų. Tuo metu, pasak ministro, 2008 metais baudos balai buvo panaikinti atsiradus alternatyvioms bausmėms, tačiau šios nepasiteisino.

Kritikai sako, kad baudos balų sistema skatina korupciją policijoje ir skatina atsipalaiduoti vairuotojus, kurie žino, jog turi galimybę kelis kartus pažeisti kelių eismo taisykles, nerizikuodami prarasti teisių.

Tuo metu L. Pernavas feisbuke sudėliojo pagrindinius argumentus ir siūlymus dėl baudos balų sistemos, o nesutinkančius kviečia pateikti savo pasiūlymus ar mintis.

L. Pernavo pasisakymas feisbuke
L. Pernavo pasisakymas feisbuke
© Facebook nuotr.

„Specialistai teigia, kad nėra stiprių argumentų, kurie galėtų pagrįsti vienos sistemos pranašumą prieš kitą. Todėl mūsų siūlymai būtų tokie:

1. Sistema būtų orientuota į sistemingai KET pažeidinėjančius asmenis, kurių atžvilgiu vien tik baudos skyrimas nepasiekia administracinės nuobaudos tikslų.

2. Siūlome balais vertinti tik tuos KET pažeidimus, kurie kelia pavojų eismo saugumui.

3. Balų sistema – prevencinė priemonė, sietina su vairuotojų drausmės skatinimu, o ne tiesiogiai su avaringumu. Tai tik maža dalis tarp kompleksinių avaringumo mažinimo priemonių, įtakojanti avaringumą per vairuotojų drausmę.

4. Balų sistema yra skirta sukurti papildomą mechanizmą skatinant pakartotinai nenusižengti, didinti sąmoningumą, teigiamai įtakoti avaringumą“, – rašoma generalinio komisaro paskyroje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką daryti, kai stabdant ima „mušti vairą“ ar vibruoti stabdžiai? (52)

Pavasariop, ilgėjant dienoms, vis dažniau vairuotojai išsiruošia į tolimesnes keliones. Kaip tik...

Savo teisėmis įsitikinę pėstieji perėjose „krenta“ automobiliams po ratais (224)

Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne...

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (53)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Top naujienos

Užkalnis atskleidė, kiek turi kainuoti jautienos kepsnys ir kaip reikia maitintis (1)

Kai dėl to „kaip reikia maitintis“, tai gal net kažkiek ir perspaudžiau, nes maitinasi visi,...

Tokio pasiūlymo nėra matęs net NT ekspertas: parduodamas butas viename iš Lietuvos dvarų (59)

Vartant nekilnojamojo turto skelbimus galima rasti tikrai įspūdingų pasiūlymų. Vienas tokių,...

Emigrantų gyvenimą ištyrinėjęs Gasanovas įvardijo dvi priežastis, kodėl lietuviai vis dar išvyksta (193)

Lietuva nyksta – tokias liūdnas prognozes neseniai atskleidė Jungtinių Tautų (JT) prognozės....

Autoritetingas teisininkas su nerimu stebi pokyčius Vokietijoje: kas vyksta su galingiausia Europos valstybe? (306)

Vokietijoje nyksta piliečių pasitikėjimas politika. O visuomenė be pasitikėjimo, anot politologo...

Darbo jėga Lietuvoje nebe pigi: kas antram 870 eurų atlyginimas yra per mažas (1)

Kas antram dirbančiajam per maža 870 eurų atlyginimo, o beveik 10 proc. dirbančiųjų apatine...

Ernestas Parulskis

56k eurų už paveikslą. Atsargus naujas lietuviško meno rekordas

Prieš pora mėnesių, gruodžio 28-ą, vieną nišinę bendruomenę sukrėtė nedidelė sensacija –...

Gediminas Jankauskas. Tikrų ir išgalvotų šnipų voratinkliuose

Beveik vienu metu tarsi iš gausybės rago ant kino žiūrovų galvų pasipylė visokiausių žanrų...

Italijoje dėl koronaviruso izoliuojama daugiau nei dešimt miestų, atšauktas Venecijos karnavalas (108)

Italijai kovojant su didžiausiu koronaviruso protrūkiu Europoje, vyriausybė nusprendė blokuoti...

Tarsi iš filmo scenarijaus: 42-ejų ledo valytojas tapo NHL rungtynių herojumi (1)

Nacionalinėje ledo ritulio lygoje ( NHL ) praėjusią naktį gimė nauja žvaigždė. Toronte...

Situaciją pasiruošęs taisyti Maskoliūnas: dabar toje kėdėje sėdžiu su blogu kvapu (132)

Po gėdingo pralaimėjimo Belgijoje Lietuvos rinktinė turės šansą reabilituotis pirmadienį savų...

|Maža didelių žinių kaina