aA
Po ilgokos pertraukos gausiai iškritęs sniegas šiais metais tapo rimtu iššūkiu ne tik kelininkams ir miestų priežiūros tarnyboms. Sudėtingos eismo sąlygos greitai išsklaidė iliuzijas, kad aukštesnis kėbulas visuomet suteikia geresnį pravažumą, o vairuoti ant slidžios dangos – lengva. Erdvių, modernius elektroninius pagalbininkus turinčių visureigių praktiškumu ir saugumu šiuo periodu įsitikino ne vienas vairuotojas, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Gausus sniegas atskleidė silpnąsias netikrų visureigių ir juos pamėgusių vairuotojų vietas
© Vytautas Pilkauskas

Daugeliui vairuotojų teko prisiminti arba išmokti, kad tikrąjį pravažumą užtikrina tik nuolatinė keturių ratų pavara, ganėtinai didelė prošvaisa, blokuojami reduktoriai ir geros žieminės padangos. Trumpai tariant, nesirūpinti dėl iki namų nenuvalyto kelio galima tik turint tikrą visureigį.

Išryškėjo ir dar viena problema. Žiemoms panašėjant į pavasarius vairuotojai pamiršo automobilių valdymo ant slidžios dangos įgūdžius, o jaunesni nė neturėjo kada jų įgyti. Gelbėja tik tai, kad šiuolaikiniai automobiliai aprūpinti pagalbinėmis sistemomis, kurios švelnina neapgalvotų ir netikslių veiksmų pasekmes.

Didelis – nebūtinai pravažus

2021 metų Dakare 23-iąją vietą užėmęs lenktynininkas Antanas Juknevičius šią žiemą ir pats išnaudoja tikro visureigio privalumus. Šalia sostinės turi sodybą ir nors kelias iki jos dažniausiai būna nenuvalytas, net ir pusės metro sniego sluoksnis didesnio pravažumo automobiliui – ne kliūtis. Netgi stačią įkalnę netoli namų įveikia nesunkiai, tačiau svečiams tai nepavyksta.

„Žmonės stebisi, kad ir mano, ir jų automobilių ratai – varantieji, tačiau koks skirtumas! Nesvarbu, kiek varančiųjų ratų, jei nėra lėtesnės pavaros, trūksta prošvaisos ir kitų privalumų, neužvažiuosite. Pasistumsite kelis metrus per sniegą ir sustosite“, – komentavo jis.

A. Juknevičius pastebėjo, kad išaugus didesnių automobilių paklausai daugelis kompanijų pradėjo gaminti miesto visureigius. Šie modeliai dažniausiai turi nenuolatinę keturių varančiųjų ratų pavarą ir šiek tiek aukštesnį kėbulą, tačiau sudaro gero pravažumo įspūdį.

„Realiomis sąlygomis su tokiais automobiliais ne tik sodybos žiemą nepavyks pasiekti, bet dar ir gerame purvyne galima įklimpti. Todėl suprantantys galimybių skirtumus renkasi tikruosius visureigius, o su tokiu modeliu kaip „Defender“ gali nuvažiuoti toliau nei sugebėtų bet kas kitas“, – kalbėjo visureigių entuziastas.

Jį stebina dalies vairuotojų įprotis taupyti padangoms. Anot lenktynininko, net ir geriausias visureigis nudilusiomis ar sezonui netinkančiomis padangomis nepajudės iš vietos. Jos netgi neturi būti pačios brangiausios, užtenka išsirinkti ganėtinai kokybiškas.

Pataria pasidarbuoti kastuvu

Anot A. Juknevičiaus, Lietuvoje šiais metais dar neprisnigo tiek, kad negalėtų pravažiuoti toks automobilis, kaip „Land Rover Defender“. Pakabos oro pagalves turintis modelis ne tik važiuoja komfortiškai, bet ir jo reguliuojamo aukščio prošvaisą sudėtingomis sąlygomis galima padidinti nuo 218 iki 291 mm.

Norint, kad ratai neprasisuktų, o automobilis bet kokioje situacijoje pajudėtų iš vietos, svarbiausias rodiklis – išvystomas sukimo momentas. Dideliu našumu pasižymi kiekvienas visureigių etalonu vadinamo „Land Rover“ modelis – ne tik „Defender“, bet ir „Evoque“ ar „Velar“.

Išsikapstyti iš pusnimi tapusios stovėjimo vietos, kaip teigia A. Juknevičius, neturint tikro visureigio pavyks tik nuoširdžiai pasidarbavus kastuvu. Dėl atmestino darbo gali būti priešingas rezultatas ir galiausiai automobiliui išvaduoti reiks dvigubai daugiau laiko.

„Automobilis gali atsistoti skersai arba vos pavažiavęs į priekį įklimpti, o tuomet taps gerokai sudėtingiau atlaisvinti kelią, nebeliks laisvos erdvės, kasti teks ir po pat dugnu. Todėl iš pradžių reikia šiek tiek ilgiau kasti ta kryptimi, kuria ketinate važiuoti. Jei pavyks nors šiek tiek įsibėgėti, ko gero, išvažiuosite“, – patarė A. Juknevičius.

„Defender“ savybes įvertino ir Baltijos šalių žurnalistai – Lietuvoje ir Latvijoje jis tapo Metų visureigiu, o Estijos metų automobilio rinkimuose užėmė antrą vietą.

Gausus sniegas atskleidė silpnąsias netikrų visureigių ir juos pamėgusių vairuotojų vietas
© Vytautas Pilkauskas

Pranašumo suteikiančios pagalbos

A. Juknevičiui naujasis „Land Rover Defender“ patinka tuo, kad šis modelis tenkina ne tik patyrusių visureigių entuziastų, bet ir eilinių vairuotojų poreikius. Pirmieji ir be išmaniųjų sistemų žinos, kaip išnaudoti visas automobilio galimybes, o antriesiems jos padės kiekvienoje situacijoje.

„Ir naudotis labai paprasta (paspaudus žiemos režimo mygtuką maksimaliai padidėja prošvaisa, aktyvuojamas diferencialų blokavimas, ratų prasisukimą ribojančios sistemos), ir galima ramiai važiuoti į priekį. Visi dabar moka naudotis išmaniaisiais telefonais, todėl ir dėl tokio visureigio problemų tikrai nekils“, – juokavo lenktynininkas.

„Land Rover“ modeliams pranašumo ne pirmus metus suteikia „Terrain Response“ sistema. Tai – patentuota įranga, leidžianti vairuotojui pasirinkti važiavimo režimą pagal kelio dangą. Naujos „Terrain Response 2“ sistemos netgi pačios automatiškai parenka svarbiausius parametrus pagal įveikiamą paviršių.

Vairuotojui iki šiol palikta galimybė pačiam pasirinkti konkretų nustatymą, pavyzdžiui, aktyvavus sniego režimą įvertinamas kelio nuolydis, sukibimo koeficientas, išilginis automobilio pasvirimas, aplinkos temperatūra, o pagal visus rodiklius užtikrinamas optimalus sukibimas net ir ant itin slidaus paviršiaus.

Įvairiose situacijose vairuojant „Defender“ pagelbėti gali ir „ClearSight Ground View“ technologija, centriniame ekrane rodanti, kas yra tiesiai prieš priekinius ratus. Įprastai šį vaizdą užstoja variklio dangtis, o su šia sistema nė neišlipant į lauką mažėja tikimybė kliudyti kažką automobilio priekiu, taigi tokia sistema pravarti parkuojantis.

Gausus sniegas atskleidė silpnąsias netikrų visureigių ir juos pamėgusių vairuotojų vietas
© Vytautas Pilkauskas

Kiekvienas pasirenka savo greitį

Išsiveržus iš sniego ir ledo gniaužtų pernelyg skubėti nereikėtų. Kaip pažymėjo ralio lenktynininkas Karolis Raišys, esant mažesniam sukibimui slydimą dažnai galima tiesiog išprovokuoti grubiais judesiais. Anot jo, tai itin būdinga mažiau patirties turintiems, įsitempusiems vairuotojams.

„Reikia numatyti kuo daugiau veiksmų į priekį, t. y. žiūrėti toliau nei įprastomis sąlygomis. Jei jau patenkate į tokią situaciją, kad reikia išvengti kliūties, elkitės švelniai, nesukite vairo labai staiga, nespauskite iki dugno akceleratoriaus“, – patarė pašnekovas.

Anot jo, važiuoti ant slidžios dangos reikia tokiu greičiu, kuris nekelia įtampos pačiam vairuotojui. Į aplinkinius, kurie galbūt norėtų važiuoti greičiau, lenktynininkas patarė nekreipti dėmesio, jų pasitikėjimas savimi nebūtinai atitinka tikruosius įgūdžius.

„Greičio ribojimo ženklai nurodo maksimalų leistiną, o ne saugų tos dienos ir konkrečių sąlygų greitį. Tokią žiemą kaip ši susiformavusius įpročius reikėtų pamiršti, nes situacija yra visiškai kitokia“, – konstatavo lenktynininkas.

K. Raišys mėgsta vairuoti senesnius automobilius be elektroninių pagalbininkų, dažniausiai – lengvus modelius su mechaninėmis pavarų dėžėmis ir geru grįžtamuoju ryšiu. O sunkesnėse moderniose transporto priemonėse pagalbinės sistemos ir jam – būtinas atributas.

„Elektronika labai padeda ir, sakyčiau, be jos moderniame automobilyje būtų sudėtinga. Kuo jos daugiau ir kuo ji išmanesnė, tuo lengviau kiekvienam vairuotojui. Netgi nesvarbūs jo įgūdžiai, tiesiog šiuolaikiniai automobiliai sukurti kitaip“, – kalbėjo jis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(47 žmonės įvertino)
2.7021

10 klausimų, kuriuos turite užduoti, kai perkate naudotą automobilį (56)

Iš pardavėjo gaunama (o kai kuriais atvejais – ir nutylima) informacija apie dėvėtą...

Ką daryti, jeigu automobilyje smirda: kaip atsikratyti rūkalų kvapo salone (63)

Rūkant automobilyje, salone gali ilgam likti nepageidaujamas tabako kvapas . Be to, jį sunku...

Ką daryti, jeigu automobilio žibintai šviečia prastai: siūlo naudoti ir sodą, ir dantų pastą (50)

Bėgant laikui, automobilio priekiniai žibintai gali tapti apsiblausę, o tai gali gerokai...

Kas turi atlyginti žalą po to, kai automobilį sumaitojo ant jo užkritęs sniegas (105)

Prasidėjus atodrėkiui pasipylė ir perspėjimai vairuotojams: nestatykite automobilių prie...

Trys klaidos, kurias padaro vairuotojai atšalus orams: kartais jos baigiasi ir avarija (7)

Pastaruosius kelerius metus dominavusios šiltos žiemos tarsi užmigdė vairuotojus – šiemet...

Top naujienos

Feisbuke netrūko aistrų: ar galima pykti ant Šimonytės už tiesą? (1537)

Gruodžio 11 d. prisiekus premjerės Ingridos Šimonytės ministrų kabinetui, dalis Vyriausybės...

Gediminas Inčiūra | D+

Per anksti atgulęs „Žalgirio“ barzdočius: tyliojo milžino gyvenimą keitė pragaištingi palydovai (21)

„Ano šimtmečio „ Žalgiris “ pasiekė tokių estetinių aukštumų, kad buvo pasimetę visi to...

Juodajame COVID-19 sergamumo sąraše atsidūrusios savivaldybės sutaria: tokius skaičius lėmė dvi priežastys (106)

Statistikos departamento duomenimis, kai kuriose savivaldybėse sergamumas COVID-19 liga yra ypač...

Vis daugiau vyrų Lietuvoje ryžtasi šiai operacijai: pailgėjęs lytinis aktas – tik vienas iš privalumų (25)

Maždaug kas penktam europiečiui vyrui atlikta apipjaustymo procedūra – nors kai kuriose...

Orai: šilumos kasdien bus vis mažiau (5)

Antradienio dieną per šalį greitai praslinks šaltasis atmosferos frontas, jis bus mažai aktyvus,...

PSO: pasaulis šiemet koronaviruso dar neįveiks (98)

Nerealu tikėtis, kad pasaulis įveiks koronaviruso pandemiją iki šių metų pabaigos, pirmadienį...

Miglė Rakauskaitė | D+

Makabriškas britų planas: kaip benamio lavonas tapo sudėtingos Antrojo pasaulinio karo operacijos dalimi

Auštant saulėtam 1943 metų balandžio rytui, jaunas žvejys pastebėjo keistą objektą...

Nelaimė Salantuose: į upę visą vakarą teka teršalai, meras prašo pagalbos (17)

Kretingos rajono meras Antanas Kalnius pirmadienio vakarą feisbuke pranešė, kad Priešgaisrinės...

Neplanuotas nėštumas pakeičia visą gyvenimą: perėjo kryžiaus kelius, kad susigrąžintų gyvybės langelyje paliktą kūdikį (38)

Neatlaikę žinios apie netikėtą nėštumą vyrai tiesiog pasipusto padus. Moterys skuba...

Dėl LSDP pirmininko posto varžysis politologas Gudžinskas (35)

Dėl Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) pirmininko posto su jau iškeltais kandidatais...