aA
Sausas kelias, geras oras, giedra diena ir puikus matomumas dažnam vairuotojui, atrodo, kelia norą vairuoti kiek greičiau nei nurodo kelio ženklai. Tokia tendencija ypač ryški savaitgaliais, kai iš didmiesčių išvažiavę ir sodybų bei ežerų link skubantys nusprendžia ne tik spustelėti akceleratorių, bet ir nesibaimina lenkti važiuojančių lėčiau. Tačiau statistika negailestinga.
Automobilių kaktomuša. Asociatyvi nuotr.
Automobilių kaktomuša. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) duomenimis, per šiuos metus daugiausiai žmonių valstybinės reikšmės keliuose žuvo būtent dėl to, kad transporto priemonės susidūrė kaktomuša.

Pavojingas manevras

Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai pastebi, jog lenkimas yra vienas pavojingesnių ir sudėtingesnių manevrų vairuojant. Mat atliekant manevrą, transporto priemonė įvažiuoja į priešpriešinio eismo juostą, tad vairuotojui būtina prie vairo elgtis itin atidžiai.

„Toks manevras gali būti atliktas tik įsitikinus, kad jis gali būti atliktas saugiai, nekliudant ir nesudarant pavojaus kitiems eismo dalyviams. Labai svarbu, kad prieš lenkdamas, vairuotojas laikytųsi KET nurodytų lenkimo taisyklių, kelio ženklų ir kelio ženklinimo reikalavimų, važiuotų saugiu greičiu, neviršydamas leistino važiavimo greičio“, – sakė pareigūnai.

Policijos atstovai pastebėjo, jog prieš atlikdamas lenkimo manevrą kiekvienas vairuotojas pirmiausia turėtų įvertinti savo įgūdžius ir patirtį, mat priklausomai nuo kelio dangos būklės, aplenkti kitą transporto priemonę gali būti itin sunku.

Skaudžių nelaimių, kai vairuotojai stokoja atidumo ir neįvertina visų aplinkybių, netrūksta. Štai policijos pareigūnai liepos viduryje užfiksavo atvejį, kai Panevėžyje krovinio automobilio vairuotojas suko į kairę, tačiau į manevro užbaigti nespėjo, mat į kairį automobilio šoną atsitrenkė šį aplenkti sumanęs motociklo vairuotojas. Pastarojo gyvybė užgeso eismo įvykio vietoje.

Automobilių kaktomuša. Asociatyvi nuotr.
Automobilių kaktomuša. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Ką pamiršta lenkiantys

Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė Marija Kazanovič atskleidė, jog 2018 m. netinkamas lenkimas ar įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą sudarė penktadalį visų eismo įvykių, kuriuose žuvo arba buvo sužaloti žmonės. Šiemet šis skaičius mažesnis, tačiau apie žūtis po neatsargaus lenkimo, apie kaktomuša susidūrusias transporto priemones pranešama kone kas savaitę.

Vienas skaudžių atvejų nutiko Raseinių rajone. Čia, Narušių kaime, „Volvo V70“ vairuotojas nusprendė aplenkti ganėtinai lėtai keliu važiavusį kombainą. Tačiau vyriškis neįvertino to, kad priešinga eismo juosta važiavo „Saab 95“ automobilis.

Abi transporto priemonės susidūrė kaktomuša ir „Volvo V70“ nulėkė nuo kelio bei vertėsi. Pasekmės itin skaudžios – žuvo „Volvo V70“ vairuotojas ir keleivis.

Tokie atvejai tik dar kartą įrodo, tikina policijos pareigūnai, kad prieš pradedant lenkimo manevrą reikia įsitikinti, jog nė vienas iš gale važiuojančių vairuotojų dar nepradėjo lenkti. Taip pat reikia pasižiūrėti, ar priekyje ta pačia juosta važiuojantis vairuotojas nerodo kairiojo posūkio signalo ir nėra išvažiavęs į priešpriešinio eismo juostą. Be to, prieš lenkdamas vairuotojas turėtų įsitikinti, kad lenkimui būtina eismo juostos dalis yra laisva, o lenkimo metu automobilis netrukdys priešpriešine juosta važiuojantiems vairuotojams.

Automobilių kaktomuša. Asociatyvi nuotr.
Automobilių kaktomuša. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Ėmėsi veiksmų

Žuvusių ir sužeistų keliuose dėl to, kad nesaugiai lenkė ir susidūrė kaktomuša, ilgainiui turėtų mažėti, įsitikinę ir policijos pareigūnai, ir LAKD specialistai. Pagerinti statistiką turėtų įvairios priemonės, įrengiamos šalies keliuose.

Daugiausiai teigiamų atsiliepimų skiriama Lietuvoje kuriamam vidutinio greičio matuoklių tinklui. Tokie matuokliai įrengiami pavojingiausiuose ir avaringiausiuose šalies keliuose. Ši technologija leidžia įvertinti, kokiu greičiu vairuotojas įveikė stebimą atkarpą, ir, jeigu greitis buvo per didelis, formuojamas administracinio nusižengimo protokolas. Šiuo metu Lietuvoje vidutinis greitis stebimas 25-iose atkarpose ir, skaičiavo policijos pareigūnai, pradėjus veikti šiems matuokliams, Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjų skaičius sumažėjo kelis kartus.

Ruožų, kur stebimas vidutinis greitis, skaičius augs. Vien šiemet turėtų būti įsigyta 50 vidutinio greičio matavimo sistemų, kurios bus įrengtos 50-yje pavojingiausių šalies kelių ruožų.

Pasitelkiama ir daugiau priemonių. Ten, kur reikia mažinti važiavimo greitį, teigė LAKD, įrengiami greitį slopinantys kalneliai, itin pavojingose vietose priešingo eismo kryptys atskiriamos apsauginių atitvarų sistemomis. Prie eismo nelaimių prevencijos prisideda ir keliuose įrengiami perspėjamieji ženklai, triukšmo juostos, signaliniai stulpeliai, priverčiantys norintį važiuoti greičiau pagalvoti, ar tą daryti čia saugu.

Kur lenkti draudžiama

Ne taip retai eismo nelaimės lenkiant įvyksta ne tik todėl, kad vairuotojai neįvertino savo galimybių, atstumo iki kitos transporto priemonės ar neįsitikino, kad priešpriešinio eismo juosta laisva. Kartais lenkimo manevrą norima atlikti ten, kur lenkti draudžiama apskritai. Deja, tokie bandymai neretai baigiasi įrašais Kelių policijos suvestinėse.

Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodoma, kad lenkti draudžiama šiose vietose:

  • Sankryžose, išskyrus leistiną lenkimą pagrindiniame kelyje, nepažymėtame kelio ženklais „Sankryža su šalutiniu keliu“, „Šalutinis kelias iš dešinės“, „Šalutinis kelias iš kairės“ arba „Pagrindinis kelias“;
  • Geležinkelio pervažose ir likus 100 m atstumui iki jų;
  • Kelių ruožuose, kur blogai matomas kelias;
  • Pėsčiųjų perėjose;
  • Vietose, kur važiavimo kryptimi yra daugiau kaip viena eismo juosta.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(16 žmonių įvertino)
3.8125

Atsakė į svarbų klausimą: ar galima lenkimo manevrą baigti kertant ištisinę liniją? (300)

Lenkimas vis dar išlieka vienu sudėtingiausių manevrų, kuriuos tenka atlikti automobilių ir kitų...

Tą vairuotojai turi žinoti: kaip automobilio kėbulą apsaugoti nuo vabzdžių likučių ir kelio dervų (18)

Pandemijai pakoregavus daugelio šalies gyventojų planus, skrydžius lėktuvu atostogų metu...

Ką reikia padaryti, kad pardavę savo seną automobilį uždirbtumėte 15 proc. daugiau (42)

Kodėl vienas naudotas automobilis atranda naują šeimininką vos per kelias dienas, o kitas ištisus...

Įvardijo pradedančiųjų vairuotojų klaidas: neįvertina ne tik pavojų, bet ir savo gebėjimų (2)

Atrodo, kad nesenai egzaminus išlaikę ir vairuotojo pažymėjimą įgiję eismo dalyviai, turėtų...

Keliai „nusėti“ greičio mažinimo kalneliais, tačiau tam yra svarbi priežastis (4)

Pasirinktas per didelis važiavimo greitis ir eismo dalyvių išsiblaškymas neretai tampa...

Top naujienos

Skelbia radę, kur nufilmuotas keistas Cichanouskajos kreipimasis į baltarusius (51)

Kandidatės Baltarusijos prezidento rinkimuose Sviatlanos Cichanouskajos kreipimasis į šalies...

Ragina studentus sukilti dėl brokerių tarpininkavimo mokesčio: reikia kritinės masės (8)

Nekilnojamojo turto paslaugų įmonės „Resolution“ vadovė Džiuginta Daujotaitė sako, kad...

Cichanouskaja į šalį atvyko paryčiais: ji turi vizą metams būti Lietuvoje (483)

Į Lietuvą atvykusi baltarusių opozicijos simboliu vadinama Sviatlana Cichanouskaja tikina pati...

Razmuvienė: galbūt po gausių pasibuvimų pajūryje reikėtų paprašyti dirbti nuotoliniu būdu (116)

Savaitgalį socialinius tinklus apskriejo nuotraukos iš sausakimšo Palangos paplūdimio. Pirmadienį...

Ekspertas: keistas Cichanouskajos kreipimasis į protestuotojus išgautas jėga (225)

Keistas kandidatės į prezidentus Sviatlanos Cechanouskajos kreipimasis į baltarusius su raginimu...

Palangos vėl laukia iššūkis: po trumpo atokvėpio – vasariškų karščių sugrįžimas (10)

Po trumpo gaivesnių orų laikotarpio, į Lietuvą grįš vasaros karščiai.

FIBA įspraudė į kampą Prienų klubą: niekur nedingsime, reikės mokėti (1)

Prienų „Cbet“ ekipa pateko į Tarptautinės krepšinio federacijos ( FIBA ) nemalonę. Praėjusio...

Arūnas Spraunius

Kremlius veržiasi į tarptautinius elito klubus siekdamas juos apdergti (2)

Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas Jungtinių Tautų (JT) 74-ojoje Generalinėje...

Protestus Minske sekęs sulaikytas ir sumuštas „Meduza“ žurnalistas dingo dingo ir vienas iš filmo apie Lukašenkos moteris kūrėjų (63)

Latvijoje įsikūrusio naujienų portalo meduza.io specialusis korespondentas Minske sekė įvykius...

Egidijus Dragūnas greičiausiai atšauks koncertą Kalnų parke: grupės nario merginai nustatytas koronavirusas (90)

Antradienį paaiškėjo, kad Kaune per vieną parą nustatyta net dvylika užsikrėtimo koronavirusu...

|Maža didelių žinių kaina