Nors tikimybė per avariją automobilyje susižaloti ar net žūti, jei nesegi saugos diržo, išauga apie pusantro karto, trečdalis (30 proc.) gyventojų, sėdėdami galinėse sėdynėse, diržą užsisega retai, dar 15 proc. jo nesisega niekada.
© Gamintojo nuotr.

Tokių keleivių, kurie automobilio gale visada segasi saugos diržus yra beveik trečdalis (31 proc.), dažniausiai, tačiau ne kiekvienąkart, šį saugumą didinantį veiksmą prieš važiuodami atlieka dar 22 proc. žmonių. Tokie rezultatai gauti didžiausiai šalies draudimo bendrovei „Lietuvos draudimas“ internetu apklausus 10 000 gyventojų.

„Apklausos rezultatai rodo, kad beveik pusė gyventojų retai arba išvis niekada, sėdėdami galinėse automobilio sėdynėse, nesisega saugos diržų. Nepaisant to, kad kelių eismo taisyklės (KET) numato, jog važiuojant motorine transporto priemone su įrengtais saugos diržais juos būtina užsisegti, tai nėra vienintelis argumentas, kodėl juos derėtų naudoti. Automobilių bandymai ne kartą įrodė, kad saugos diržai yra pagrindinė keleivių saugumo priemonė, o oro pagalvės, elektroninės ar kitos saugos priemonės tik jas papildo. Vien saugos diržų naudojimas nelaimingo įvykio metu žūties riziką gali sumažinti per pusę, o pasikliaujant tik oro pagalvėmis, ši rizika sumažėja tik trečdaliu“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.

Pasak jo, apskaičiuota, kad važiuojant 80 km/val. greičiu ir trenkiantis į nejudančią kliūtį, neprisisegęs diržo keleivis žūsta greičiau nei per 0,3 sekundės. Todėl, įsėdę į automobilį, visi keleiviai turėtų būtinai prisisegti diržus, o vairuotojai – laikytis saugaus atstumo, dėl kurio nesilaikymo dažnai ir įvyksta avarijos. Saugaus eismo ekspertai tarp automobilių rekomenduoja išlaikyti ne mažesnį nei pusės važiavimo greičio minimalų atstumą, t.y., jei automobilis važiuoja 60 km/val. greičiu, jis turėtų išlaikyti 30 metrų saugų atstumą iki kitos transporto priemonės.

„Lietuvos draudimo“ apklausa taip pat atskleidė, kad dažniausiai saugos diržų galinėse sėdynėse neužsisega 26-35 metų keleiviai. Daugiau nei pusė (52 proc.) jų apklausoje teigė automobilio gale retai, labai retai arba niekada nesisegantys diržų. Saugos diržus taip pat dažnai ignoruoja 19-25 m. gyventojai, iš kurių 40 proc. prisipažįsta dažniausiai važiuojantys be saugos diržų.

„Nors dažniausiai vairuotojai mano, jog užsisegti diržus privalu tik priekinėse automobilio sėdynėse, saugos diržai ne mažiau svarbūs ir sėdint gale. Net ir dėl menko smūgio į jūsų ar kitą automobilį keleiviai gali susižaloti patys arba sužeisti priekyje sėdinčius žmones. Taip pat vairuotojams reiktų atsižvelgti ir į automobilyje neprisegtus nepilnamečius vaikus, kurie staigiais veiksmais gali sutrikdyti vairuotojo dėmesį“, – komentavo A. Gimbickas.

Bendrovės inicijuotos apklausos rezultatai taip pat parodė, kad išvis nesisegti saugos diržų automobilio gale labiausiai linkę savimi pasitikintys, jau solidų - 10-20 metų vairavimo stažą turintys gyventojai. Daugiau nei ketvirtadalis (26,6 proc.) jų teigė niekada neprisisegantys. Šiuo požiūriu taip pat dažnai (23 proc.) vadovaujasi 5-10 metų vairavimo patirtį įgiję žmonės.

„Lietuvos draudimo“ apklausa šį pavasarį buvo rengiama interneto portale DELFI. Į klausimus atsakė daugiau nei 10 tūkst. interneto vartotojų, šiemet sprendusių Nacionalinį kelių eismo taisyklių (KET) egzaminą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Neįtikėtina: salone įmanoma nusipirkti perdažytą ir remontuotą automobilį? (22)

Automobilio pirkimas – jaudinantis įvykis kiekvienam vairuotojui, ypač jei mašina naujutėlaitė...

Geriausias Lietuvos vairuotojas atskleidė auksinę taisyklę (16)

Antrus metus iš eilės geriausio Lietuvos vairuotojo titulą iškovojęs Kęstutis Taškūnas...

A. Juknevičiaus patarimai vairuotojams: kaip išvengti rudens pavojų (1)

Atėjus rudeniui vairuotojai turėtų „perprogramuoti“ vairavimo įgūdžius ir paruošti...

Kai kurios greičio matavimo įrangos Lietuvoje nepajėgia užfiksuoti joks radarų detektorius (22)

Nemažai šalies vairuotojų yra įsigiję radarų detektorius, kurie informuoja apie keliuose...

Vairuotojams Vilniuje ruošiamos naujovės (103)

Geros naujienos Vilniaus vairuotojams – bus atnaujinama sostinės automatizuota šviesoforų...

Top naujienos

Orai: vairuotojų laukia iššūkiai (3)

Antradienis bus sausesnis, debesų gretos praretės. Trečiadienį šalį pasieks krituliai, vietomis...

Lietuvė apsilankė Š. Korėjos restorane: net ir valgant skanų maistą sunku negalvoti apie režimą (120)

Žinau, kad rašydama šį straipsnį ir prisipažindama, kad sąmoningai nusprendžiau apsilankyti...

R. Vanagaitė išklojo, ką patyrė su politikais Maskvoje matė palūžusį V. Uspaskichą (231)

Autobiografinę knygą „Višta strimelės galva“ pristatanti rašytoja, viešųjų ryšių...

Kita A. ir M. Šedžių santuokos griūties pusė: ji jau kovą man pasakė, kad turi kitą (27)

Prieš kelias savaites viešumoje nuskambėjo žinia, jog griūva Andriaus ir Monikos Šedžių...

Latvių pasiekimas išjudino lietuvius: už mane daugiau uždirba net Panevėžio duobkasys feisbuke plinta kvietimas streikuoti (239)

Latvijos sveikatos apsaugos ministerija pranešė, kad Latvij os ligoninė se dirbančių gydytojų...

Naudinga žinoti perkantiems NT: praktiniai patarimai (21)

Šiame straipsnyje kalbėsime apie pasirengimo nuomai etapą nuo objekto paieškos iki įsigijimo...

Tragiška avarija Vilkaviškio rajone: vairuotojas žuvo, keleivis sužalotas (13)

Vėlų pirmadienio vakarą, apie 22.20 val., Vilkaviškio r., kelio Vilkaviškis-Gražiškiai...

Išskirtiniai sostinės butikai: kokių vienetinių prekių ten galima rasti? (10)

Jaukiose sostinės senamiesčio gatvelėse yra įsikūrę daugybė butikų, kuriuose galima atrasti...

Ar gali būti, kad nuo sekso senstama? (32)

Panašu, kad taip. Išvadą, jog seksualinis aktyvumas turi įtakos senėjimo procesui, padarė...

Policininkai talkino slaptam detektyvui: klientus domino ne tik meilužių gyvenimas (19)

Dabar jau į pensiją pasitraukę du Vilniaus policininkai ne vienus metus galėjo talkinti...