Nors tikimybė per avariją automobilyje susižaloti ar net žūti, jei nesegi saugos diržo, išauga apie pusantro karto, trečdalis (30 proc.) gyventojų, sėdėdami galinėse sėdynėse, diržą užsisega retai, dar 15 proc. jo nesisega niekada.
© Gamintojo nuotr.

Tokių keleivių, kurie automobilio gale visada segasi saugos diržus yra beveik trečdalis (31 proc.), dažniausiai, tačiau ne kiekvienąkart, šį saugumą didinantį veiksmą prieš važiuodami atlieka dar 22 proc. žmonių. Tokie rezultatai gauti didžiausiai šalies draudimo bendrovei „Lietuvos draudimas“ internetu apklausus 10 000 gyventojų.

„Apklausos rezultatai rodo, kad beveik pusė gyventojų retai arba išvis niekada, sėdėdami galinėse automobilio sėdynėse, nesisega saugos diržų. Nepaisant to, kad kelių eismo taisyklės (KET) numato, jog važiuojant motorine transporto priemone su įrengtais saugos diržais juos būtina užsisegti, tai nėra vienintelis argumentas, kodėl juos derėtų naudoti. Automobilių bandymai ne kartą įrodė, kad saugos diržai yra pagrindinė keleivių saugumo priemonė, o oro pagalvės, elektroninės ar kitos saugos priemonės tik jas papildo. Vien saugos diržų naudojimas nelaimingo įvykio metu žūties riziką gali sumažinti per pusę, o pasikliaujant tik oro pagalvėmis, ši rizika sumažėja tik trečdaliu“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.

Pasak jo, apskaičiuota, kad važiuojant 80 km/val. greičiu ir trenkiantis į nejudančią kliūtį, neprisisegęs diržo keleivis žūsta greičiau nei per 0,3 sekundės. Todėl, įsėdę į automobilį, visi keleiviai turėtų būtinai prisisegti diržus, o vairuotojai – laikytis saugaus atstumo, dėl kurio nesilaikymo dažnai ir įvyksta avarijos. Saugaus eismo ekspertai tarp automobilių rekomenduoja išlaikyti ne mažesnį nei pusės važiavimo greičio minimalų atstumą, t.y., jei automobilis važiuoja 60 km/val. greičiu, jis turėtų išlaikyti 30 metrų saugų atstumą iki kitos transporto priemonės.

„Lietuvos draudimo“ apklausa taip pat atskleidė, kad dažniausiai saugos diržų galinėse sėdynėse neužsisega 26-35 metų keleiviai. Daugiau nei pusė (52 proc.) jų apklausoje teigė automobilio gale retai, labai retai arba niekada nesisegantys diržų. Saugos diržus taip pat dažnai ignoruoja 19-25 m. gyventojai, iš kurių 40 proc. prisipažįsta dažniausiai važiuojantys be saugos diržų.

„Nors dažniausiai vairuotojai mano, jog užsisegti diržus privalu tik priekinėse automobilio sėdynėse, saugos diržai ne mažiau svarbūs ir sėdint gale. Net ir dėl menko smūgio į jūsų ar kitą automobilį keleiviai gali susižaloti patys arba sužeisti priekyje sėdinčius žmones. Taip pat vairuotojams reiktų atsižvelgti ir į automobilyje neprisegtus nepilnamečius vaikus, kurie staigiais veiksmais gali sutrikdyti vairuotojo dėmesį“, – komentavo A. Gimbickas.

Bendrovės inicijuotos apklausos rezultatai taip pat parodė, kad išvis nesisegti saugos diržų automobilio gale labiausiai linkę savimi pasitikintys, jau solidų - 10-20 metų vairavimo stažą turintys gyventojai. Daugiau nei ketvirtadalis (26,6 proc.) jų teigė niekada neprisisegantys. Šiuo požiūriu taip pat dažnai (23 proc.) vadovaujasi 5-10 metų vairavimo patirtį įgiję žmonės.

„Lietuvos draudimo“ apklausa šį pavasarį buvo rengiama interneto portale DELFI. Į klausimus atsakė daugiau nei 10 tūkst. interneto vartotojų, šiemet sprendusių Nacionalinį kelių eismo taisyklių (KET) egzaminą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėjo registratorių naudotojus: filmuokite, bet socialinius tinklus pamirškite (134)

Šiemet gegužę Europos Sąjungoje (ES) įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR),...

Kauniečiai suirzo: laukė saugesnės stotelės, bet naujoji pasiekiama krūmynais arba keliu be kelkraščio (50)

Kauno Jiesios mikrorajono gyventojai nerimsta dėl nesaugios autobuso stotelės. Prieš porą...

Imasi saugumo autobusuose: vairuotojai keleiviams primins, kad prisisegtų saugos diržus (4)

Keleivius vežančios įmonės, autobusų stotys bei Lietuvos transporto saugos administracija...

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (159)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (167)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Top naujienos

Netikėtai mirusį dėdę palaidojo kaimynas: sukrėsti giminaičiai siekia išsikasti jį atgal (46)

Apie dėdės mirtį sužinojome tik tada, kai jis buvo palaidotas, pasakoja ukmergiškė Milda...

DELFI DIENA. Smurtas artimoje aplinkoje, Jonavos perspektyvos ir kokią grėsmę miestuose kelia žiurkės

Smurtas artimoje aplinkoje – ne tik periferijos, bet ir sostinės bei žinomų šeimų problema....

Nutraukė kompensaciją beveik 400 vaistų: kaip tai atsiliepė ligoniams? (5)

Atrodo, kad sudarinėjant naują kompensuojamųjų vaistų kainyną mažiausiai buvo galvojama apie...

„MG Baltic“ byla: vieni su kaltinimais nesutinka, kiti – jų net nesupranta papildyta 15.24 (277)

Po daugiau nei dviejų mėnesių pertraukos Vilniaus apygardos teisme vėl nagrinėjama politinės...

Milijonieriumi prisistatantis Aaronas Perezas sėdo į kalėjimą JAV, laisvėn išeis tik 2022-aisiais (295)

Mūsų šalyje puikiai žinomas, dažnai viešintis ir dar visai neseniai nepilnametę sužadėtinę...

Linas Kojala. Didžioji politika šokių aikštelėje (210)

Kai Jungtinių Valstijų prezidentas Geraldas Fordas galantiškai pakvietė Jungtinės Karalystės...

Įspėjimas iš Prahos: vyksta intervencija Zemanas atsitvėrė tylos siena  (157)

Čekija ir Slovakija antradienį mini 50 metų senumo įvykius, kai sovietų tankai sutriuškino...

Nieko nekainuojančios pramogos Dzūkijoje: pasiruoškite galvoje netelpantiems įspūdžiams (5)

Neskubėdamas išlipau iš mašinos ir priėjau prie durų. Jos buvo užrakintos. Užrakino tik prieš...

Valdžia turi realų kainų mažinimo įrankį, tačiau elgiasi priešingai? (108)

Valstybė gali mažinti kainų augimą dviem būdais – didindama konkurenciją ir šviesdama...

Panevėžio prekybos centre kūdikį žindžiusi mama: jaučiausi pažeminta (104)

Šiandien gimus vaikui jau nebereiškia, kad mama turi užsidaryti tarp keturių sienų dviem...