aA
Nuo ketvirtadienio Estijos keliuose leidžiama išbandyti autonominius automobilius, tačiau automobilyje privalo būti asmuo, galintis perimti automobilio valdymą, jeigu to prireiks.
Pirmoji Europoje šią savaitę autonomišką automobilį Londone išbandė "Nissan". Dabar visi norintys galės tai padaryti Estijoje
Pirmoji Europoje šią savaitę autonomišką automobilį Londone išbandė "Nissan". Dabar visi norintys galės tai padaryti Estijoje
© Reuters / Scanpix

Ta proga surengtoje spaudos konferencijoje Estijos ekonominių reikalų ir infrastruktūros ministrė Kadri Simson pažymėjo, kad autonominiai automobiliai yra ateities transporto priemonė, prie kurios laipsniškai turi priprasti žmonės ir atitinkamai turi būti pritaikomos taisyklės.

„Viena iš pagrindinių Estijos sėkmės priežasčių pastaraisiais metais buvo inovatyvių sprendimų atsiradimas ir įgyvendinimas. Autonominiai automobiliai, kaip kasdienė transporto priemonė, turi tobulėti. Tačiau turi būti užtikrinamas visų eismo dalyvių saugumas“, – sakė ministrė.

Estijos kelių administracija glaudžiai bendradarbiauja su atitinkamomis kitų Europos šalių institucijomis autonominių automobilių srityje, sakė administracijos techninio departamento vadovas Jurgo Vahtra.

„Situacija yra nauja ir mes turime būti tikri, kad tiek mechaniniai, tiek ir programiniai šių automobilių aspektai atitinka visus reikalavimus. Visi bandymai atliekami prižiūrint Kelių administracijai, ir yra saugūs“, – sakė jis.

„Ši technologija šiuo metu tokioje stadijoje, kai gali perimti iš vairuotojo kelias funkcijas ir padaryti eismą gerokai saugesnį. Žinoma, visa tai turi būti išbandyta, kalbant apie programinę įrangą, mechaninę dalį ir verslo modelius. Tačiau šiandieninė mūsų žinia yra ta, kad valstybės tarnybos ir Estijos ekspertai susitarė, ir Estijos keliuose gali būti padėtas autonominių automobilių bandymas“, – sakė pernai rudenį įkurtos autonominių automobilių ekspertų grupės vadovas Pirko Konsa.

Pranešama, kad teisė išbandyti autonominius automobilius Estijoje bus taikoma SAE 2 ir SAE 3 lygio automobiliams pagal Tarptautinės automobilių inžinierių draugijos (SAE International) klasifikaciją. Tokiuose automobiliuose privalo būti vairuotojas arba žmogus gali nuotoliniu būdu valdyti automobilį ir perimti jo kontrolę esant reikalui.

Estijos ekspertų grupė tęsia darbą, susijusį su atsakomybės, draudimu, privatumu, etikos ir kitais klausimais, siekiant sutarimo, kad Estijoje būtų galima išbandyti aukštesnio – 4 ir 5 – lygio autonominius automobilius.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Akcija „NežVairuok“ moko saugiai vairuoti: skaitydami žinutę avarijos tikimybę padidinate net 23 kartais (1)

Antrąkart organizuojama „Delfi“ socialinė iniciatyva „ NežVairuok “ siekia atkreipti...

Atmintinė vairuotojams: kas ir kada atlygins automobiliui padarytą žalą (2)

Išvažiavus į kelią, gali laukti ne tik smagi kelionė, bet ir įvairūs nemalonūs netikėtumai:...

Kaip įsigyti naudotą automobilį ir neapsigauti: pardavėjų reikia reikalauti vieno kodo (69)

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalėjusi transporto priemonių savininkų apskaitos sistema,...

Ką reikia žinoti draudžiant automobilį, jeigu transporto priemonę vairuos keli vairuotojai (7)

Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė privalomojo vairuotojų civilinės...

Penki mašinų perpardavėjų „kabliukai“, ant kurių galite užkibti ir nukentėti (107)

Automobilių pasiūla naudotų transporto priemonių rinkoje – beribė, tačiau pradėjus ieškoti...

Top naujienos

Nausėdos patarėjas Mačiulis kreipėsi į maršo dalyvius: jo žodžiai palydėti plojimais ir būgnų mušimu (1)

Antradienį prie Seimo prasidėjo „Didžiojo Šeimos gynimo maršo“ organizatorių mitingas,...

VMI imasi naujų priemonių mokesčių vengėjams: keliuose gaudys įmonių automobilius (34)

Norėdama išsiaiškinti, ar automobilius įmonės naudoja pagal paskirtį, o ne asmeniniais tikslais,...

Kūno kalbos ekspertai: Bideno ir Putino elgesys iškalbingesnis už tūkstančius žodžių (108)

Kai JAV prezidentas Joe Bidenas ir Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pozavo fotografams ir...

Grėsmingos mutacijos akivaizdoje – neįprasta situacija Lietuvoje: tenka išpilti kur kas daugiau vakcinų žada imtis skubių veiksmų (321)

Praėjusią savaitę gerokai sulėtėjo vakcinacijos tempai, o nepanaudotų ir išpilamų vakcinų...

Šimonytė – apie galimą karantino pratęsimą: atrodo, kad tam būtinybės neturėtų būti (9)

Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad šiuo metu epidemiologinė situacija leidžia tikėtis, jog...

Po mokyklinio autobuso ir „Lexus“ avarijos trūko kantrybė: pavojingoje sankryžoje atsiras naujovių (7)

Ne vieną avariją stebėję Kauno rajono gyventojai pagaliau sulauks pokyčių. Viena avaringiausių...

Seime alkoholio kontrolės švelninimai susidūrė su aršiu opozicijos pasipriešinimu: vienas pateikimų sustabdytas (88)

Seime liberalų pasiūlyti alkoholio kontrolės švelninimai susidūrė su pirmu pasipriešinimu jau...

Sofijos Sapegos tėvas kreipėsi į Lukašenką papildyta (158)

Baltarusijoje sulaikytos rusės Sofijos Sapegos tėvas Andrejus Sapega kreipėsi į Vakarų...

Istorinis įvykis kosmose: Kinijos erdvėlaivis su trijų astronautų įgula susijungė su naująja kosmine stotimi

Kinijos erdvėlaivis, skraidinantis tris įgulos narius, ketvirtadienio popietę sėkmingai susijungė...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Kiek laiko galime priešintis Rusijos karinei agresijai? (1)

Rašant ar diskutuojant karine tematika, klausimas „tai kiek gi laiko atsilaikysime prieš Rusijos...