aA
Šilti ir drėgni, kartais pašąlantys šios žiemos orai vairuotojus verčia skirti daugiau dėmesio kelio matomumui. Draudikai atkreipia dėmesį, kokios elementarios klaidos dažniausiai pasitaiko valant automobilio stiklus bet kuriuo po ranka pasitaikiusiu kietesniu daiktu arba tais pačiais valytuvais ir pataria, kaip jų išvengti, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Automobilio valytuvų kokybė žiemą tampa dar svarbesnė
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Didžiausias valytuvų priešas – ledas

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, valytuvams būtina nuolatinė priežiūra, o žiemą juos sugadinti lengviausia.

„Pastebiu, kad kai kurie vairuotojai nesilaiko net pačių svarbiausių valytuvų priežiūros taisyklių. Viena pagrindinių klaidų – valytuvų įjungimas nepatikrinus, ar jie neprišalę. Taip elgiantis galima ne tik pačius valytuvus, bet ir visą jų mechanizmą sugadinti. Tad pirmiausia visada patikinkite, ar valytuvai neprišalę, o jei prišalę – nuo stiklo juos atkelkite itin atsargiai, neplėškite su jėga, kad nesugadintumėte gumos“, – aiškina A. Žiukelis.

Jeigu valytuvai prišąla, svarbiausia juos atsargiai pakelti nuo stiklo pašildant saloną ir stiklą iš vidaus arba naudojant atitirpinimo skystį. Nuo pačios valytuvų gumos sniegas ar ledas nusiims labai paprastai, tačiau ir čia svarbiausia nenaudoti jėgos, kad valytuvų paviršius neprarastų tolygaus sukibimo su stiklu.

Valytuvai – ne gremžtukas

Jau tapo anekdotu langų nugremžimas nuolaidų ar banko kortele, vienkartine plastikine lėkšte ar žurnalu. Tačiau apstu ir tokių vairuotojų, kuriems pirmu po ranka pasitaikiusiu įrankiu tampa būtent valytuvai.

„Gremžti stiklą įjungus valytuvus tiesiog negalima. Su stiklu besiliečianti valytuvų guma yra labai plona ir minkšta, apšalusio stiklo ji lengvai sugadinama. Po tokių veiksmų tikrai neverta stebėtis, kad valytuvai prastai valo, palieka purvo ar vandens rėžius ir labai apsunkina matomumą. Tai natūrali netinkamo elgesio pasekmė“, – sako A. Žiukelis.

Ar žiemą patartina keisti valytuvus?

Vis dar gajus mitas, kad valytuvus geriausia keisti šiltuoju metų laiku, nes šaltis gali kietinti valytuvų gumą, ji neva vis tiek nesukibs su stiklo paviršiumi ir gerai nenuvalys lango.

„Valytuvus rekomenduočiau pasikeisti pajutus pirmuosius požymius, kad šie valo blogai. Laukti pavasario tikrai neverta, nes geriau valyti jie nepradės, sutaupyti taip pat nepavyks. Priešingai – ilgiau naudodami prastai veikiančius valytuvus rizikuojate subraižyti stiklą, o prastas matomumas šaltuoju metų laiku dažnai tampa nelaimių priežastimi“, – sako Draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas.

Gali būti, kad dėl nešvarumų valytuvų darbo kokybė suprastėja, todėl verta kartas nuo karto juos nuvalyti švaria ir drėgna popieriaus ar medžiagos skiaute, o jei pastarieji jau valo tikrai prastai – nedelsiant įsigyti naujus valytuvus.

Pasak A. Žiukelio, automobilių valytuvų guma yra pritaikyta įvairioms temperatūroms ir atšalus savo savybių nekeičia. Prasčiau valyti jie pradeda ne nuo temperatūros, o būtent nuo nusidėvėjimo bei netinkamos priežiūros.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus gatvės sustingo – kurių atkarpų vengti, jei norite grįžti namo greičiau siūloma vengti pagrindinių arterijų (7)

Penktadienį ne vienas, išvažiavęs popiet Vilniaus į gatves, turėjo gerokai nustebti –...

Kas antro automobilio žibintai šviečia kreivai – paaiškino, kaip pasitikrinti patiems (56)

Lietuvos techninės apžiūros ( TA ) įmonės bei asociacija „ Transeksta “ lapkričio pabaigoje...

Eismo sąlygas dalyje rajonų sunkina plikledis

Penktadienio rytą pietryčių ir rytų Lietuvoje dėl snygio, vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Kodėl klysta tie, kurie pamatę, kad ant kelio nėra sniego, paspaudžia akceleratorių (4)

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai

Trečiadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Kaip vienas atsitiktinumas ir lemtingos 13 min. išgelbėjo Hitlerį ir pasmerkė visą pasaulį (171)

Daugelis lapkričio 9-ąją laiko lemtinga diena Vokietijai . Tačiau XX a. istorijos kryptį išties...

Darbą nuolatinio pavojaus sąlygomis valstybė vertina 500-700 eurų: net batus per didelius verčia nešioti (421)

48 dydžio batai vietoje reikalingų 46, sena suplyšusi uniforma, kurią reikia pačiam susisiūti,...

Gyvi po žeme: bunkerio anatomija (13)

Bunkeriuose užklupti susisprogdino, nusišovė ar buvo nužudyti tūkstančiai partizanų. Ir visgi...

Pirmieji širdies sutrikimų simptomai: kardiologė patarė, kaip galima išvengti ankstyvos mirties (162)

Higienos instituto duomenimis, Lietuvoje daugiausiai serga širdies ir kraujagyslių ligomis . Per...

Kokį būstą pirkti, kad būtų paprasta parduoti net ir po 10 metų? (116)

„Pirkdami būstą gyventojai turėtų pagalvoti apie jo vertę ir likvidumą ateityje. Ar prireikus...

Atostogos auksiniame Egipte: kaip nebūti apgautam ir sutaupyti (10)

Saulės ir šilumos išsiilgę keliautojai prieššventiniu laikotarpiu skuba krautis lagaminus ir...

Kaip išsirinkti kokybišką ir porų neužkemšantį veido aliejų? (1)

Apie aliejų naudojimą kosmetikoje prirašyta daugybė straipsnių. Vieni juos labai mėgsta, tiki...

Patarimai ir gudrybės, kaip išvalyti bet kokias užuolaidas

Bėgant laikui visų tipų užuolaidos prisigeria dulkių, purvo ir kvapų. Surinkome patarimų ir...

Uždirba 700 eurų: net ir purvinas darbas gali teikti džiaugsmo (16)

Ten kiaulių nebuvo, bet viskas buvo riebaluota, viskas purvina, LRT RADIJO laidoje „Darbas – ne...

Eksperimentas: ar tikrai išmanusis šiais laikais gali atstoti fotoaparatą? (47)

Keliauti yra nuostabu, o vėliau žiūrėti nuotraukas iš kelionių – ne mažesnis malonumas....