Pasak Rimvydo Anusausko, Alytaus autoklubo direktoriaus ir Lietuvos automobilininkų sąjungos prezidento, teisės aktų pakeitimais siekiama liberalizuoti patį mokymo procesą.

„Pasikeis mokymo įstaigų ar ūkio subjektų licencijavimas. Pageidaujantys vykdyti vairuotojų mokymą ir išpildę visus numatytus reikalavimus, savo veiklą galės pradėti jau kitą dieną po dokumentų gavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje. Manau, kad tai yra gerai“, - kalbėjo R. Anusauskas.

Tačiau savarankiškai pasiruošti teorijos egzaminui yra tikrai sudėtinga. Anot jo, patirtis rodo, kad ruošiantis savarankiškai sėkmingai išlaikyti egzaminą „Regitroje“ retai kuriam pavyksta, nes perskaityti taisykles neužtenka, reikia jas ir suprasti, ką padaryti neturint pagrindų – sunku.

„Reikėtų paminėti ir tai, kad nėra saugaus eismo vadovėlio. O kol toks vadovėlis nėra išleistas, su savarankišku mokymusi reikėjo dar palūkėti“, - sakė Alytaus autoklubo direktorius, priminęs, kad Lietuva 2013-ųjų metų duomenimis yra pirmoji Europoje pagal žuvusiųjų skaičių kelyje.

Beje, R. Anusausko manymu, tikėtina, kad atsiras mokytojų, kurie mokys vairuotojus teorijos nelegaliai, nebus jokios kontrolės, miesto biudžetas neteks dalies pinigų.

Anot Alytaus autoklubo direktoriaus, leidimas praktinio vairavimo įgūdžių įgyti besimokant su šeimos nariu privalo būti reglamentuotas tam tikrais konkrečiais apribojimais.

„Praktinis vairavimas yra sudėtingiausias dalykas iš viso mokymo proceso. Kaip ir visame pasaulyje, mokyti vairuoti privalo kvalifikuoti instruktoriai. Leisti šeimos nariams mokyti vairuoti atsižvelgiant į vairuotojų kultūrą ir mentalitetą dar yra per anksti.

Instruktoriai kas penkerius metus privalo atnaujinti savo žinias, o šeimos narių niekas netikrina“, - teigė R. Anusauskas, kuris priminė, kad yra įvestas tik vienas – penkerių metų stažo reikalavimas šeimos nariui, ketinančiam mokyti vairuoti.

R. Anusauskas pasidžiaugė, kad dešimtyje teisės aktų, reglamentuojančių vairuotojų mokymo reikalavimus ir sąlygas, kuriuos nuo liepos pirmos dienos pakeis keturi teisės aktai, yra numatytas vairavimo instruktorių teisės dirbti panaikinimas už pažeidimus.

„Jeigu anksčiau patikrinus instruktorių buvo randama kokių pažeidimų, nuobaudas gaudavo vairavimo mokykla. Dabar už pažeidimus bus baudžiamas pats instruktorius“, - sakė R. Anusauskas.

Vairuotojų mokymo reglamento naujovėse atsisakyta detalių mokymo bazės reikalavimų, nebebus išduodami popieriniai mokymo kurso baigimo liudijimai, mokymo apskaitą bus galima tvarkyti elektroniniuose dokumentuose, mokymo sutartys bus registruojamos informacinėje sistemoje.