aA
Šiuo metu viena labiausiai eskaluojamų temų – pėstieji, kurie naudojasi mobiliaisiais telefonais pėsčiųjų perėjose. Būtent į šią eismo dalyvių nukreipti ir planuojami Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, dėl kurių vyriausybė susirinko į pasitarimą trečiadienį.
Pėsčiųjų perėja, telefonas
Pėsčiųjų perėja, telefonas
© Shutterstock

LRT TELEVIJOS laida „Laba diena, Lietuva“ apie numatomus KET pakeitimus skirtus pėstiesiems kalbėjosi su Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių inžinerijos katedros prof. Saugirdu Pukalsku, kurio teigimu, atsakomybę pėsčiųjų perėją kirsti saugiai turi prisiimti ir patys pėstieji.

„Savaime suprantama, kad pėsčiųjų perėjoje pėstieji turi pirmenybę, bet deja, visada būtina apsižvalgyti ir įsitikinti, kad automobilių vairuotojai juos pastebi, stabdo, sustoja ir praleidžia“, – pabrėžia S. Pukalskas.

Profesorius sutinka, kad šiandien žmonės vis dažniau naudoja įvairius išmaniuosius prietaisus, kurie verčia dėmesį atitraukti nuo pagrindinės veiklos, pavyzdžiui, vairavimo. Jo teigimu, tokie vairuotojai yra ypač pavojingi.

„Daugėja ne tik pėsčiųjų, bet ir kitų eismo dalyvių, kurie naudojasi išmaniais telefonais. Dar blogiau, kaip jais naudotis pradeda vairuotojai, naršo, ar net pasitaiko atvejų, kai žiūri filmus. Tokiais atvejais tai dar blogiau ir pavojingiau nei tik pėsčiasis su telefonu“, – pastebi S. Pukalskas.

Žinoma, yra teigiančių, kad telefono naudojimas einant pėsčiųjų perėja yra tiek pat pavojingas kiek ir užsisvajojimas. Bet S. Pukalskas su tuo nesutinka.

„Reikia sutikti, kad telefonas yra labiausiai blaškanti priemonė. Užsisvajojimas vargu ar dėmesį galėtų atitraukti nuo pėsčiųjų perėjos ir nuo važiuojamosios dalies kirtimo, nes vis tiek pasuktum galvą ir pasižiūrėtum į artėjančią transporto priemonę.

Telefonas yra kur kas didesnis dirgiklis ir dėmesį jis atitraukia kur kas labiau, nes jame yra labai daug informacijos, reikiamo ir nereikiamo turinio, todėl tai tikrai yra pavojus“, – LRT TELEVIZIJOS laidai „Laba diena, Lietuva“ teigia S. Pukalskas.

KET pakeitimų priėmimas yra vienas žingsnis. Kitas – kontrolė. Šią funkciją turėtų atlikti policijos pareigūnai. Tačiau, kaip pastebi S. Pukalskas, vargu, ar policija daug savo laiko skirtų pėsčiųjų stebėjimui.

„Prie kiekvieno eismo dalyvio policininko nepastatysime ir specialiai policija pėsčiųjų nestebės, nebent tai būtų akcijos. Tačiau jei įvyktų eismo įvykis, apklausus liudininkus, būtų galima spręsti kas buvo kaltesnis? Ar pėsčiasis, kuris ėjo nežiūrėdamas į tai, kas vyksta aplink, ar vairuotojas, kuris nepastebėjo pėsčiojo ir jo nepraleido“, – svarsto S. Pukalskas.

Mobiliųjų telefonų naudojimo ribojimai pėsčiųjų perėjose – ne vienintelis numatomas KET pakeitimas. Siūloma keisti ir dabar galiojančią tvarką, kai pėsčiąjį vairuotojas privalo praleisti tik tada, kai jis įžengia į pėsčiųjų perėją. Siūloma, kad vairuotojas prie pėsčiųjų perėjos sustotų jau tada, kai pėsčiasis tik ketina kirsti gatvę.

Saugirdas Pukalskas
Saugirdas Pukalskas
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Nemanau, kad bent kiek įgudęs vairuotojas negalėtų atpažinti ar pėsčiasis ketina eiti ar jis tik šiaip stovi. Jei pėsčiasis stovi prie perėjos, dairosi į atvažiuojančias transporto priemones, faktas, kad jis tai daro ne šiaip sau, o žiūri ar jį vairuotojai praleidžia.

Anksčiau galiojusi nuostata, kad tik įžengusį pėsčiąjį reikia praleisti, tai jis net negali įžengti, nes kol transporto priemonė nesustoja, jam nesaugu įžengti. Todėl, manau, kad dabartinė nuostata yra tinkama. Vairuotojas, pamatęs pėsčiąjį prie važiuojamosios dalies, turėtų sustoti“, – teigiamai pakeitimą vertina S. Pukalskas.

Parengė Vytenis Kudarauskas.

www.lrt.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Vairuojantys automobilius su „automatu“ turėtų susirūpinti: gali tekti pakloti tūkstančius (390)

Kad tepalus automobilio variklyje reikia keisti periodiškai, žino kiekvienas, tačiau specialistai...

Lietuviai taupo savo saugumo sąskaita: automobilio technine būkle susirūpina tik prieš apžiūrą (57)

Vairuotojai sutinka, kad automobilio techninė būklė turi tiesioginės įtakos eismo saugumui,...

Chaosas automobilių stovėjimo aikštelėse: kovojantys už save neretai tampa nukentėjusiaisiais (1)

Nors neretai patys vairuotojai ir pėstieji skatina vieni kitus pasirūpinti savo saugumu, saugaus...

Karščio spąstai vairuotojams: pakilus temperatūrai padaugėjo eismo įvykių (22)

Tropinių karščių banga veikia vairuotojų savijautą, todėl tokiu laikotarpiu keliuose pastebimai...

Top naujienos

Basanavičiaus gatvė bus tylesnė: laikinai nelieka populiariausios dainininkės (140)

Jau dvidešimt penkerius metus lietuviai neįsivaizduoja Palangos Basanavičiaus gatvės be balsingos...

Po karštų diskusijų dėl Lukiškių – policijos atsakymas: su maudomuku nedraudžiama eiti ir Gedimino prospektu fontanas neskirtas maudytis (629)

Paplūdimys Lukiškių aikštėje sukėlė daug aistrų tiek viešojoje erdvėje, tiek Seime....

Putinas žengia į pavojingą teritoriją: analitikai užsimena apie staigias permainas (734)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ragino rusus įsivaizduoti šalį, kokią jie norėtų...

„Barceloną“ palieka patyręs vidurio puolėjas (9)

„Barcelonos“ komandą, kurios treneriu ketvirtadienį tapo Šarūnas Jasikevičius , palieka...

Po 8 metų JAV onkologai atnaujino rekomendacijas: štai kas gali padėti išvengti vėžio (28)

Amerikos onkologų draugija po 8 metų atnaujino vėžio prevencijos rekomendacijas. Kas pasikeitė?

Amžinas klausimas – kaip pagerinti erekciją? Pataria urologas (63)

„ Erekcija yra vyro tiek fizinės, tiek psichinės sveikatos atspindys. Jeigu ji gera, vadinasi...

Šventinį savaitgalį gadins šaltas atmosferos frontas ir lietus (2)

Šiandien Lietuvos orus lems žemesnio slėgio sritis. Iš pietvakarių priartės atmosferos fronto...

Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai. Ekonomistė Elena Leontjeva: kodėl kažkas kainuoja tiek, kiek kainuoja? (2)

Naujausioje „Esminių dalykų“ serijoje – laisvosios rinkos sistema ir ekonominės žmogaus...

Šarui Barselonoje prognozuoja ir adaptacijos periodą, ir itin šviesią ateitį (77)

Prie „ Barcelonos “ vairo stojusį Šarūną Jasikevičių Ispanijos žiniasklaida mato kaip...

Garsiausi šalies veidai rinkosi į žurnalo „L'Officiel Lithuania“ vakarėlį (295)

Žurnalas „L'Officiel Lithuania“ surengė pirmąjį vakarėlį po karantino į kurį plūdo...

|Maža didelių žinių kaina