aA
Reikalavimus atitinkantis automobilio apšvietimas itin reikšmingas, kalbant apie saugumą keliuose. Svarbu ne tik, kad apšvietimas užtikrintų komfortišką kelio matomumą, bet ir nesukeltų avarinių situacijų, akindamas kitus vairuotojus. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, daugeliu atveju perdegusias automobilių žibintų lemputes vairuotojai gali pasikeisti patys. Tai ganėtinai nesudėtinga, tačiau būtina žinoti tam tikras taisykles, kitu atveju – galima padaryti klaidų, kurios neišvengiamai paplonins piniginę.
Asociatyvi nuotr.
© Kompanijos archyvas

Apšvietimo sprendimų bendrovės „Philips“ ekspertai sudarė dažniausiai pasitaikančių klaidų, keičiant lemputes, trejetuką.

Ksenoninės lemputės netiks halogeninėms lemputėms pritaikytuose žibintuose

Itin svarbu nepadaryti klaidos dar pirmame žingsnyje – perkant naujas lemputes. Kartais vairuotojai tikėdamiesi ryškesnio balto apšvietimo į halogeninius žibintus montuoja ksenonines lemputes, o tai padaryti pasitelkia konvertavimo rinkinį, kuris turėtų leisti montuoti ksenonines lemputes į bet kokius žibintus.

Tiesa, šis konvertavimo rinkinys yra uždraustas Europoje. Toks sprendimas ne tik kad neužtikrina kokybiško apšvietimo, priešingai, veikia neefektyviai ir akina kitus vairuotojus, galiausiai – toks automobilis net negautų techninės apžiūros patvirtinančio dokumento, o už naudojimąsi techniškai netvarkingu automobiliu gali būti skiriama bauda.

Efektyvaus apšvietimo sprendimų bendrovės „Philips“ rinkodaros vadovas Centrinėje Europoje Tarekas Hamedas pasakoja, kad ksenoniniai ir halogeniniai žibintai skiriasi, tad ir lemputės turi būti tinkančios konkrečiai žibintų sistemai.

„Jeigu jau labai norima ksenoninio apšvietimo, tuomet reikėtų keisti ir žibintus. Tačiau halogeninių lempučių nereikėtų nuvertinti – naujausios technologijos leidžia išgauti ne mažesnį halogeninių lempučių ryškumą nei ksenoninių, tiesiog renkantis reikia atkreipti dėmesį į ant pakuotės nurodytus techninius parametrus. Jeigu norima padidinto ryškumo lempučių, ant pakuočių reikėtų ieškoti žymens su pliusu ir procentais (pvz., +30%, +50%, +80% ir t. t.)“, – pasakoja „Philips“ atstovas.

Ignoruojamos lempučių keitimo instrukcijos

„Keičiant lemputes, reikia užgesinti variklį, įjungti stovėjimo stabdį. Šviesos turi būti išjungtos, nes kitu atveju gresia gauti aukštos įtampos iškrovą. Ji nebus mirtina, nesužeis, tačiau bus skausminga. Taip pat labai svarbu nepamiršti, kad lemputės stiklo liesti negalima: pasilikę nuo rankų riebalai gali sutrumpinti lemputės tarnavimo laiką“, – teigia T. Hamedas.

Jis priduria, kad perdegus vienai iš lempučių rekomenduojama pakeisti abi, ypač, jei praėjusį kartą jos buvo keistos vienu metu. Lemputės turi panašų gyvavimo laikotarpį, tad perdegus vienai, tikėtina, jog greitu metu nustos šviesti ir kita. Be to, laikui bėgant, lemputės ryškumas mažėja, tad pakeitus tik vieną lemputę, antroji tikrai švies nebe taip ryškiai kaip nauja.

Tiesa, dar prieš keletą metų kai kuriuose tuo metu rinkai pristatytuose automobilių modeliuose pakeisti lemputes buvo sudėtinga užduotis, nes reikėdavo išmanyti žibintų nuėmimo technologijas ir turėti specialius įrankius. Tuomet mašinų gamintojai buvo priversti atsisakyti sudėtingo lempučių keitimo automobiliuose, remiantis ES reglamentais. Todėl pasikeisti lemputes dabar, kaip ir anksčiau, gali ir niekada to nedaręs vairuotojas.

UAB „Moller Auto“, atstovaujančios „Volkswagen“ automobilių centrui Vilniaus zonoje, vyr. serviso techniko Antano Petkūno teigimu, vairuotojai į servisus dėl lempučių keitimo kreipiasi dviem atvejais: kai patiems nepavyksta pakeisti išorinio apšvietimo lempučių arba pakeitus prietaisų skydelyje lieka išorinio apšvietimo gedimo indikacija.

„Kai kuriuose modeliuose, norint pakeisti lemputę, tenka nuimti net priekinį sparną. Kartais tikrai geriau nerizikuoti ir kreiptis į specialistus, nes gali kilti daugiau problemų. Pavyzdžiui, jei išorinio apšvietimo lempučių keitimo metu yra nekorektiškai uždedami sandarikliai ar mechaniškai pažeidžiamas žibinto sandarinimas – viduje renkasi drėgmė ir po kurio laiko tenka keisti visą žibintą. Taip pat problemų gali kilti, jeigu lemputė dėl vietos stokos ar sudėtingo priėjimo sumontuojama kreivai. Tuomet kinta šviesos sklaidos kryptis ir intensyvumas, pablogėja kontaktinė varža – gali kaisti ar net išsilydyti žibinto dalis“, – pasakoja vyr. serviso technikas.

Pakeitus lemputes, pamirštama sureguliuoti šviesas

Trečia dažniausiai pasitaikanti klaida – pakeitus lemputes, pamirštama sureguliuoti šviesas. Tai lemia kitų eismo dalyvių akinimą ir matomumo apribojimą. Pasak. T. Hamedo, šviesas reguliuoti rekomenduojama kartą į metus, o tai padaryti galima kone kiekviename automobilių servise ar privalomosios techninės apžiūros metu.

Abiem atvejais, žibintų sureguliavimas bus atliktas, pasitelkiant profesionalią, o ne megėjišką įrangą. Patikrinimas trunka tik apie 3 minutes, o svarbiausia – nėra brangus. T. Hamedas atkreipia dėmesį, kad šviesas sureguliuoti reikia ne tik po lempučių keitimo. Patikrinti, ar šviesos neišsireguliavo rekomenduojama dažniau nei kartą per metus, taip pat po eismo įvykių, pasikeitus padangas, spyruokles ir pan.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
3.0000

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę? (64)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (1)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Draudikai bara tėvus: taip skuba į darbą, kad nesirūpina, kaip paleidžia vaikus prie mokyklų (6)

Nors pirmasis mokslo metų mėnuo baigėsi, prie ugdymo įstaigų rytais dar itin sunku išvengti...

Palygino Lietuvą ir Olandiją: kuo skiriasi keliuose esančios linijos ten ir čia (46)

Keliaudami automobiliu po Europą dažnai palyginame kelių kokybę Lietuvoje ir užsienyje. Kelių...

Top naujienos

„Revolut“ pradėjo klientų sąskaitų perkėlimą: pasislėpti nuo VMI ir antstolių – nebeįmanoma (80)

Panašu, kad lietuviams, kurie naudojasi bankines paslaugas teikiančia įmone „ Revolut “ ir taip...

Seimo užkulisiuose jau ieškoma atsvaros Karbauskiui: vektorius daugmaž aiškus (122)

Seimo pirmininkui Viktorui Pranckiečiui antradienį išsaugojus savo postą, prabilta ir apie galimą...

„Valstiečių“ bėdos nesibaigia: atmestas ir naujasis automobilių mokestis papildyta (304)

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika antradienį plenariniame posėdyje pateikė Transporto...

Dėl gaisro Alytuje Valdemaras Chomičius su šeima persikėlė į kitą miestą: kad tai rimta pajutome savo kūnu (17)

Praėjusią savaitę vienoje Alytaus padangų perdirbimo gamykloje kilęs gaisras tapo rimta problema....

„The Washington Post“: Putinas su Orbanu uoliai nuteikinėjo Trumpą prieš Zelenskį ir Ukrainą

Jungtinių Valstijų prezidento Donaldo Trumpo pastangos spausti Ukrainą suteikti informacijos,...

Bankus ramybėje palikęs Seimas ruošiasi apmokestinti prekybos tinklus papildyta (12)

Seimo teisininkai įspėja, kad tiek finansų rinkos dalyvių mokestis, tiek stambios prekybos...

Po pripažinto pralaimėjimo iš Karbauskio laukia staigmenų: su Pranckiečiu vyksta ciniškas žaidimas (372)

Dar viena įtempta diena Seime ir dar vienas valdančiosios Lietuvos valstiečių ir žaliųjų...

Vidutinė senatvės pensija 2020 metais turėtų pasiekti dabartinės minimalios algos lygį (91)

Seimas antradienį priėmė svarstyti socialinės apsaugos ir darbo ministro Lino Kukuraičio...

Lietuvis studentas gavo galimybę padirbėti pasaulinio garso įmonėje: kaip jam tai pavyko?

Praktika studijų metu gali tapti startu į nuostabią karjerą , ypač jei nusišypso sėkmė ją...