aA
Eismas žiedinėse sankryžose gali atrodyti paprastas, kai situacijas nagrinėjame kompiuterio ekrane ar Kelių eismo taisyklių (KET) knygelėse. Visgi skirtumai tarp teorinių ir praktinių situacijų yra kardinalūs, todėl net ir puikiai išnagrinėjus KET punktus, realiame gyvenime šie kelių infrastruktūros elementai vairuotojams kelia nemažai rūpesčių.

Tą liudija ir draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje atliktas eksperimentas, kurio metu per valandą sostinėje esančioje Gerosios Vilties žiedinėje sankryžoje kas penktas vairuotojas pastebėtas pažeidžiantis KET.

Kaip pranešime spaudai teigia Gytis Matiukas, ERGO Žalų administravimo departamento direktorius, stebint vairuotojų elgseną akivaizdu, kad klaidos yra daromos dar artėjant prie žiedinės sankryžos, o taip pat ir važiuojant joje.

„Tipinis pažeidimas kertant žiedinę sankryžą yra netinkamas eismo juostos pasirinkimas įvažiuojant į žiedą, taip pat išvažiuojant iš jo.

Vairuotojai nepasižiūri, kokie yra kelio ženklai, ir pasirenka neteisingą eismo juostą. Įvažiavę į žiedą, tokiu atveju, jie pradeda blaškytis, sukelia avarines situacijas, o tie vairuotojai, kurie vairuoja teisingai, atsiduria nepavydėtinose situacijose“, – kalba draudimo ekspertas.

Dar viena klaida, kurią įvardija G. Matiukas, yra nesivadovavimas kelio ženklinimu. Dalis vairuotojų pačioje žiedinėje sankryžoje, nepaisydami kelio ženklinimo, keičia eismo juostas ir taip sukelia avaringų situacijų.

Svarbu atminti, kad žiedinėje sankryžoje eismo juostą galima keisti tik tuomet, jei nėra ištisinės linijos. Kitu atveju atlikti manevrą yra draudžiama ir būtina likti toje eismo juostoje, kurioje važiuojama.

Pasak eksperto, tokį žalingą elgesį dažnai lemia klaidingas vairuotojų įsitikinimas, kad visose žiedinėse sankryžose eismas organizuojamas pagal tą pačią tvarką, tačiau taip tikrai nėra.

„Nėra tipinių žiedinių sankryžų, jos yra kelių rūšių. Dažniausiai pirmenybė yra suteikiama važiuojantiems žiedu, tačiau, pavyzdžiui, Kaune yra žiedinė sankryža, kurioje yra pirmenybė pravažiuoti žiedinę sankryžą kitų eismo dalyvių atžvilgiu.

Kiekviena žiedinė sankryža yra individuali ir reikėtų būtinai žiūrėti į kelio ženklus tiek įvažiuojant į žiedinę sankryžą, tiek ir važiuojant joje“, – pasakoja G. Matiukas.

Beje, vairuotojams derėtų žinoti, kad posūkio signalo nereikia rodyti įvažiuojant į žiedinę sankryžą. Jis yra privalomas keičiant eismo juostas pačioje žiedinėje sankryžoje ir išvažiuojant iš jos.

Pašnekovas perspėja vairuotojus, kad žiedinėse sankryžose jie turėtų būti itin budrūs, kadangi žieduose įvyksta daug eismo įvykių.

„Mes pastebime tendenciją, kad žiedinėse sankryžose populiarūs ir inscenizuoti eismo įvykiai. Tokias avarijas vairuotojai, siekdami iš to pasipelnyti, sukelia specialiai“, – sako G. Matiukas.

Jis pataria, kad kilus bet kokioms abejonėms dėl įvykusio eismo įvykio derėtų kreiptis į policijos pareigūnus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paaiškino, kodėl „klevai“ laikiną vairuotojo pažymėjimą turės 3 metus (6)

Keičiasi tvarka, nurodanti, kiek laiko galioja pradedantiesiems vairuotojams išduodamas laikinasis...

Pasipiktino EV numeriu ne ant elektromobilio: gal „Regitra“ visiems tokius parduoda? (186)

Elektromobilių savininkai Lietuvoje turi kelias lengvatas, pavyzdžiui, gali važiuoti dalimi...

Draudikai sunerimę: teigia, kad išaugo tikimybė patekti į eismo įvykį (57)

Pirmųjų šių metų mėnesių duomenys rodo, kad eismo įvykių metu gyventojai patiria vis...

Įsigalioja naujovė, kurią turi žinoti visi „klevai“ (85)

Nuo balandžio 1 d. ilginamas pradedančiųjų vairuotojo pažymėjimų galiojimo laikas iki 3 metų....

Prakalbo apie benzino ir dyzelino kokybę – skirtumai priklauso nuo degalinių (283)

Lietuvoje apie degalų kokybę sklando ne vienas mitas, kurį įvairūs nepriklausomi tyrimai yra...

Top naujienos

Šalis, kur prostitucija – tiesiog verslas: kaip tai atrodo iš arti (46)

Na, va jums ir prašome, dar viena spalvinga spalvingos šalies pusė. Aš su prostitucija...

Tobulą atostogų vietą atradę lietuviai įspėja tautiečius: higienos sąskaita taupyti nevalia, todėl nekartokite mūsų klaidos (29)

Laoso Liaudies Demokratinė Respublika – nedidukė Pietryčių Azijos valstybėlė, gyventojų...

Lietuvoje siaučiant tymų protrūkiui Veryga pripažįsta veiksmų plano neturintis (121)

Lietuvoje – tymų proveržis: šiemet jau užfiksuoti 224 atvejai. Pernai tokių buvo 30.

Paaiškino, kodėl „klevai“ laikiną vairuotojo pažymėjimą turės 3 metus (6)

Keičiasi tvarka, nurodanti, kiek laiko galioja pradedantiesiems vairuotojams išduodamas laikinasis...

„Žalgirio“ svajonę pasvėręs Kuzminsko brolis: būtų nuostabu, jei tolyn patektų ir Kaunas, ir Milanas laida „Krepšinio zona“ (16)

Dar prieš tris savaites nekantriausi Lietuvos žurnalistai jau skubėjo laidoti Kauno „Žalgirio“...

Ekspertas apie išvadas dėl buvusio Putino bendražygio mirties: nieko panašaus nebuvau matęs (69)

Lūžęs kaklo kaulas, kuris lūžta labai retai, nebent smaugimo ar dusinimo atveju, kraujo...

Netrukus vėl suksime laikrodžius – miegosime trumpiau (208)

Paskutinį kovo sekmadienį vėl teks pasukti laikrodžių rodykles – šį kartą jas suksime pirmyn...

ES lyderiai spaudžia ir perspėja britus: viskas bus daug sunkiau siūlo atidėjimą iki gegužės 22-osios; papildyta 19.26 (165)

Europos Sąjungos lyderiai ketvirtadienį didino spaudimą Didžiosios Britanijos parlamentui paremti...

Keletas rimtų priežasčių, kodėl verta miegoti nuogai (6)

Ievos kostiumas miegant šalia išrinktojo teikia neabejotinų pranašumų. Vienas iš jų –...

Prakalbus apie staigų atlyginimų kilimą – Maurico pastaba: deja, yra vienas magiškas žodis (107)

Finansų ministerija blogina ekonomikos augimo prognozes : kaip situacija keičiasi lietuvių...