Eismas žiedinėse sankryžose gali atrodyti paprastas, kai situacijas nagrinėjame kompiuterio ekrane ar Kelių eismo taisyklių (KET) knygelėse. Visgi skirtumai tarp teorinių ir praktinių situacijų yra kardinalūs, todėl net ir puikiai išnagrinėjus KET punktus, realiame gyvenime šie kelių infrastruktūros elementai vairuotojams kelia nemažai rūpesčių.

Tą liudija ir draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje atliktas eksperimentas, kurio metu per valandą sostinėje esančioje Gerosios Vilties žiedinėje sankryžoje kas penktas vairuotojas pastebėtas pažeidžiantis KET.

Kaip pranešime spaudai teigia Gytis Matiukas, ERGO Žalų administravimo departamento direktorius, stebint vairuotojų elgseną akivaizdu, kad klaidos yra daromos dar artėjant prie žiedinės sankryžos, o taip pat ir važiuojant joje.

„Tipinis pažeidimas kertant žiedinę sankryžą yra netinkamas eismo juostos pasirinkimas įvažiuojant į žiedą, taip pat išvažiuojant iš jo.

Vairuotojai nepasižiūri, kokie yra kelio ženklai, ir pasirenka neteisingą eismo juostą. Įvažiavę į žiedą, tokiu atveju, jie pradeda blaškytis, sukelia avarines situacijas, o tie vairuotojai, kurie vairuoja teisingai, atsiduria nepavydėtinose situacijose“, – kalba draudimo ekspertas.

Dar viena klaida, kurią įvardija G. Matiukas, yra nesivadovavimas kelio ženklinimu. Dalis vairuotojų pačioje žiedinėje sankryžoje, nepaisydami kelio ženklinimo, keičia eismo juostas ir taip sukelia avaringų situacijų.

Svarbu atminti, kad žiedinėje sankryžoje eismo juostą galima keisti tik tuomet, jei nėra ištisinės linijos. Kitu atveju atlikti manevrą yra draudžiama ir būtina likti toje eismo juostoje, kurioje važiuojama.

Pasak eksperto, tokį žalingą elgesį dažnai lemia klaidingas vairuotojų įsitikinimas, kad visose žiedinėse sankryžose eismas organizuojamas pagal tą pačią tvarką, tačiau taip tikrai nėra.

„Nėra tipinių žiedinių sankryžų, jos yra kelių rūšių. Dažniausiai pirmenybė yra suteikiama važiuojantiems žiedu, tačiau, pavyzdžiui, Kaune yra žiedinė sankryža, kurioje yra pirmenybė pravažiuoti žiedinę sankryžą kitų eismo dalyvių atžvilgiu.

Kiekviena žiedinė sankryža yra individuali ir reikėtų būtinai žiūrėti į kelio ženklus tiek įvažiuojant į žiedinę sankryžą, tiek ir važiuojant joje“, – pasakoja G. Matiukas.

Beje, vairuotojams derėtų žinoti, kad posūkio signalo nereikia rodyti įvažiuojant į žiedinę sankryžą. Jis yra privalomas keičiant eismo juostas pačioje žiedinėje sankryžoje ir išvažiuojant iš jos.

Pašnekovas perspėja vairuotojus, kad žiedinėse sankryžose jie turėtų būti itin budrūs, kadangi žieduose įvyksta daug eismo įvykių.

„Mes pastebime tendenciją, kad žiedinėse sankryžose populiarūs ir inscenizuoti eismo įvykiai. Tokias avarijas vairuotojai, siekdami iš to pasipelnyti, sukelia specialiai“, – sako G. Matiukas.

Jis pataria, kad kilus bet kokioms abejonėms dėl įvykusio eismo įvykio derėtų kreiptis į policijos pareigūnus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sprendžia perėjų saugumo problemą (3)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (9)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Šalies keliuose – dešimtys naujų policijos automobilių (83)

Ketvirtadienį Policijos departamente pristatyta dar viena serija naujų tarnybinių automobilių,...

Automobilio šeimininkas techninėje apžiūroje: dalyvauti negalima stebėti – kur dėti kablelį? (31)

Viso labo 17-24 metrų ilgio techninės apžiūros stotyse esančias patikros linijas automobilis...

Pasiūlė išeitį keliaujantiems nuomotu automobiliu užsienyje (10)

Vienas patogiausių būdų tyrinėti Europos apylinkes – nuvykus į pasirinktą šalį išsinuomoti...

Top naujienos

Charkoviečiai pageidauja pasiskolinti mūsų prezidentę: jos reikia Ukrainai (158)

Prieš lankantis pusantro milijono gyventojų turinčiame, antrame pagal dydį Ukrainos mieste...

Skulptorius Vladas Kančauskas: naujas Druskininkų ženklas – mano darbo plagiatas (1)

Vos spėjo Druskininkų kurortas papuošti žiedinę sankryžą prie įvažiavimo iš Merkinės...

Trumpas po susitikimo su Putinu: aš manau, kad dabar mes einame teisingu keliu (903)

Pirmadienį Helsinkyje susitiko JAV ir Rusijos vadovai. Tai buvo pirmasis dvišalis Donaldo...

Neringa Venckienė vėl sulaukė palaikymo: iš Lietuvos – laiškas JAV teismui (24)

Ketvirtadienį, liepos 12 d., Jungtinių Amerikos Valstijų teismas paskelbė, kad Neringos...

Kodėl lietuviai mieliau renkasi lietuvišką prekę? (1)

Net 94 proc. Lietuvos vartotojų teigia teikiantys pirmenybę vietiniams produktams, didžiausias...

Gydytojai įspėja dėl naujos sparčiai lytiniu keliu plintančios ligos (38)

Gydytojai perspėja, kad kol kas mažai žinoma lytiniu keliu plintanti liga Mycoplasma genitalium...

Neįtikėtina išgyvenimo istorija: prieš savaitę nuo 60 m. skardžio nulėkusi moteris rasta gyva išgyveno gerdama automobilio radiatoriaus vandenį (7)

Viena turistavusi pora rado dingusią moterį iš Oregono, kurios automobilis beveik prieš savaitę...

„Les Bleus“ parvežė Pasaulio taurę: pasitiko pusės milijono gerbėjų jūra (2)

Pasaulio futbolo čempionatui artėjant prie pabaigos peticiją, kad pirmadienis, liepos 16-toji,...

Mokyklą baigę lietuviai ryžosi avantiūrai, nors aplinkiniai bandė atkalbėti (41)

„Mama, tėti, baigęs mokyklą iškeliausiu, studijuosiu vėliau“, – tokia, tėvus iš kojų...

Didžiausios įgriuvos Vilniuje galėjo nebūti: miestiečiai buvo įspėję prieš 2 mėnesius (138)

Po praėjusią savaitę Vilnių nuplovusių liūčių vienoje vietoje susidarė įspūdinga ir...