aA
Eismas žiedinėse sankryžose gali atrodyti paprastas, kai situacijas nagrinėjame kompiuterio ekrane ar Kelių eismo taisyklių (KET) knygelėse. Visgi skirtumai tarp teorinių ir praktinių situacijų yra kardinalūs, todėl net ir puikiai išnagrinėjus KET punktus, realiame gyvenime šie kelių infrastruktūros elementai vairuotojams kelia nemažai rūpesčių.

Tą liudija ir draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje atliktas eksperimentas, kurio metu per valandą sostinėje esančioje Gerosios Vilties žiedinėje sankryžoje kas penktas vairuotojas pastebėtas pažeidžiantis KET.

Kaip pranešime spaudai teigia Gytis Matiukas, ERGO Žalų administravimo departamento direktorius, stebint vairuotojų elgseną akivaizdu, kad klaidos yra daromos dar artėjant prie žiedinės sankryžos, o taip pat ir važiuojant joje.

„Tipinis pažeidimas kertant žiedinę sankryžą yra netinkamas eismo juostos pasirinkimas įvažiuojant į žiedą, taip pat išvažiuojant iš jo.

Vairuotojai nepasižiūri, kokie yra kelio ženklai, ir pasirenka neteisingą eismo juostą. Įvažiavę į žiedą, tokiu atveju, jie pradeda blaškytis, sukelia avarines situacijas, o tie vairuotojai, kurie vairuoja teisingai, atsiduria nepavydėtinose situacijose“, – kalba draudimo ekspertas.

Dar viena klaida, kurią įvardija G. Matiukas, yra nesivadovavimas kelio ženklinimu. Dalis vairuotojų pačioje žiedinėje sankryžoje, nepaisydami kelio ženklinimo, keičia eismo juostas ir taip sukelia avaringų situacijų.

Svarbu atminti, kad žiedinėje sankryžoje eismo juostą galima keisti tik tuomet, jei nėra ištisinės linijos. Kitu atveju atlikti manevrą yra draudžiama ir būtina likti toje eismo juostoje, kurioje važiuojama.

Pasak eksperto, tokį žalingą elgesį dažnai lemia klaidingas vairuotojų įsitikinimas, kad visose žiedinėse sankryžose eismas organizuojamas pagal tą pačią tvarką, tačiau taip tikrai nėra.

„Nėra tipinių žiedinių sankryžų, jos yra kelių rūšių. Dažniausiai pirmenybė yra suteikiama važiuojantiems žiedu, tačiau, pavyzdžiui, Kaune yra žiedinė sankryža, kurioje yra pirmenybė pravažiuoti žiedinę sankryžą kitų eismo dalyvių atžvilgiu.

Kiekviena žiedinė sankryža yra individuali ir reikėtų būtinai žiūrėti į kelio ženklus tiek įvažiuojant į žiedinę sankryžą, tiek ir važiuojant joje“, – pasakoja G. Matiukas.

Beje, vairuotojams derėtų žinoti, kad posūkio signalo nereikia rodyti įvažiuojant į žiedinę sankryžą. Jis yra privalomas keičiant eismo juostas pačioje žiedinėje sankryžoje ir išvažiuojant iš jos.

Pašnekovas perspėja vairuotojus, kad žiedinėse sankryžose jie turėtų būti itin budrūs, kadangi žieduose įvyksta daug eismo įvykių.

„Mes pastebime tendenciją, kad žiedinėse sankryžose populiarūs ir inscenizuoti eismo įvykiai. Tokias avarijas vairuotojai, siekdami iš to pasipelnyti, sukelia specialiai“, – sako G. Matiukas.

Jis pataria, kad kilus bet kokioms abejonėms dėl įvykusio eismo įvykio derėtų kreiptis į policijos pareigūnus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Lietuvos vairuotojai stebina: pagalbos laukia ne tik sugedus varikliui, bet ir prakiurus padangai (118)

Nors šios žiemos orai išskirtinai švelnūs, skambučių į pagalbos kelyje tarnybas nesumažėjo....

Šiltos žiemos išlepintus vairuotojus sutrikdė sniegas: ką daryti, kad kelionė nesibaigtų griovyje (3)

Besibaigianti kalendorinė žiema į Lietuvą netikėtai sugrąžino sniegą bei apledėjusius kelius....

Šešios sankryžos, kur Vilnius žalias rodykles sugrąžins pirmiausia (22)

Daugelio su nekantrumu laukta diena išaušo – Vilniuje pradėtos grąžinti papildomos lentelės su...

Top naujienos

Kovotojai prieš smarvę Klaipėdoje teks tikrinti, ar ji pati neprisidėjo prie taršos (34)

„Manėme, kad kažkas kažką atvežęs išpila į šulinius, bet kad tai keliauja tiesiai iš...

„Girtekos“ vairuotojams mokamos algos sulaukė vokiečių televizijos dėmesio (366)

„ Girteka “ nemoka teisingo darbo užmokesčio ir išnaudoja darbuotojus, skelbia Vokietijos...

Kaune atsisveikinama su mirusiu literatu Kęstučiu Navaku

Antradienio popietę į Kauno Šv. Antano Paduviečio parapijos šarvojimo salę atsisveikinti su...

Po susitikimo su Veryga – vadovės išpuolis: viešai apie problemas prabilusi darbuotoja atsidūrė ligoninėje papildyta 15:30 (195)

Viešas problemos kėlimas dėl sunkios Skuodo greitosios pagalbos (GMP) darbuotojų padėties vieną...

Situacija Libijoje kaista: Haftaro pajėgos skelbia nuskandinusios ginklus gabenusį Turkijos laivą (117)

Libijos nacionalinė armija (LNA), vadovaujama maršalo Khalifos Haftaro antradienį paskelbė...

Pareigūnas apie prie Airijos krantų išmestą „laivą vaiduoklį“: nieko panašaus nesame matę (16)

Audros „Dennis“ sukeltos bangos į Airijos pietinę pakrantę išmetė daugiau nei metus be...

Neįprasta situacija sulygino rinktinės veteranus su naujokais: dabar net nebeišeina patarti

Vyriausi Vilniuje susibūrusios Lietuvos krepšinio rinktinės žaidėjai – 35-erių Jonas...

Kauno nepilnamečių kolonijoje 16 nuteistų buvusių pareigūnų paskelbė bado streiką (1)

Kauno nepilnamečių tardymo izoliatoriuje-pataisos namuose 16 nuteistųjų antradienį paskelbė...

Po kilusio skandalo dėl vairuotojų išnaudojimo traukiasi lietuvių „Vlantana Norge“ (179)

Norvegijoje veikianti „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija...

Į ginčus su policija įsivėlęs Pernavo sūnus nesulaukė teismų palaikymo (96)

Bėdų dėl alkoholio prisidaręs buvusio Lietuvos policijos vadovo Lino Pernavo sūnus teismuose...

|Maža didelių žinių kaina