aA
Praėjusių metų vasara buvo pirmas išbandymas važinėjantiems Vytauto gatve Palangoje – eismas čia nukreipiamas tik viena kryptimi. Didesnių nesusipratimų pavyko išvengti. Tad šiemet eismo tvarkos keisti pagrindinėje kurorto gatvėje neketinama. Nebus ir prieš metus žadėtų papildomų skiriamųjų įrengimų.
Dviračių ir automobilių eismas Palangoje
Dviračių ir automobilių eismas Palangoje
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Kurortas be automobilių?

Apie dabar jau egzistuojančius pokyčius Palangos miesto centre viešai buvo pradėta kalbėti kiek daugiau nei prieš dvejus metus. Pirminė idėja – netoli jūros esančioje zonoje mažinti automobilių eismą ir oro užterštumą.

Žinoma, tokiam sprendimui įtakos turėjo ir šiltuoju metų laiku dviračių takuose nebetelpantys dviračių, triračių ir visokių kitų ratų vairuotojai. Tad nuo praėjusios vasaros maždaug dviejų kilometrų Vytauto gatvės ruožas (nuo sankryžos su Druskininkų gatve iki Birutės parko pradžios) visus metus yra skirtas tik tiems automobilių vairuotojams, kurie rieda nuo Šventosios Klaipėdos link. O važiavimo greitis yra apribotas iki trisdešimties kilometrų per valandą.

Savivaldybės vicemeras, kuris yra ir Saugaus eismo komisijos pirmininkas, Rimantas Antanas Mikalkėnas jau seniai akcentuoja, kad Palangai kaip kurortui bent jau miesto centre dera sumažinti iki minimumo automobiliais važiuojančiųjų srautus, prioritetus teikiant ekologiškam transportui.

„Ir tai – jokia naujiena. Jau seniai Europos miestų senamiesčiuose pirmenybė yra teikiama ne automobiliams, o pėstiesiems bei dviratininkams, – sako R. A. Mikalkėnas. – Kiek teko lankytis įvairiose Europos šalyse, visur tas yra daroma: kad vairuotojai nenorėtų lįsti į centrą, jie tramdomi tam tikrais nepatogiais arba brangiai kainuojančiais apribojimais.“

Atliko savotišką eksperimentą

Vicemeras yra žadėjęs, kad pirmais vienpusio eismo metais bus tik atliekamas bandymas: idėja gali „prigyti“, o gali ir pasirodyti, jog mintis buvo klaidinga. Todėl Vytauto gatvės dalis pernai gegužę iš dviejų krypčių į vienos eismo juostos su atskira zona ekologiškam transportui buvo pakeista labai paprastai. Pokyčiai įgyvendinti skubiai – tiesiog perbraižant ant asfalto žymėjimą, pakeičiant kelio ženklus.

R. A. Mikalkėnas paaiškino, kad senosios gatvės mieste yra taip suprojektuotos, kad į jas įsprausti dviratininkams skirtų juostų neįmanoma. Nėra sąlygų ir senamiesčio gatves platinti. Tad papildomos juostos ekologiškam transportui gali būti projektuojamos tik naujai statomos gatvėse.

Eksperimentas populiariame Lietuvos kurorte bus tęsiamas ir šiemet
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

O senose gatvėse randama viena išeitis – automobilių srautų mažinimas. Kalbintas prieš metus Saugaus eismo komisijos pirmininkas sakė, jog pasirinktas vienpusio eismo įgyvendinimo modelis – pigiausias. Savivaldybė žadėjo stebėti pirmąjį vasaros sezoną ir vėliau rinktis, ar grąžinti dvipusį judėjimą, ar toliau tobulinti vienpusio eismo įrengimą. Galvota, kuo ir kaip atskirti automobilių ir dviračių juostas.

Pirmieji įvertino svečiai

Šiuo metu, panašu, plėtros planai sustojo. Ir nors vis dar pasitaiko „aklų“ vairuotojų, kuriems nieko nesako kas keliasdešimt metrų prieš akis iškylantys ryškiai raudonos spalvos kelio ženklai (liaudyje vadinama „plyta“), nelaimių per metus Vytauto gatvėje neužfiksuota.

„Kad kurorto svečiai su tokiu pertvarkymu miesto cente sutiko, liko patenkinti – tapo aišku iškart. Bene daugiausiai burnojo vietos gyventojai. Mat dažnam buvo įprasta po darbo valandų pravažiuoti per kurorto „širdį“, pasidairyti. Aš jau nebekalbu apie jaunimėlį, mėgstantį lakstyti mašinomis su pravertais langais ir garsiai leidžiama muzika, – apibendrindamas kalba R. A. Mikalkėnas. – Tačiau dabar vis dažniau man skambina palangiškiai ir giria sumanymą, prašo jokiais būdais negrąžinti dvipusio eismo. Tad darome išvadą, kad mūsų mintis pasiteisino, visuomenė ją puikiai priėmė ir vienpusis eismas Vytauto gatvėje išliks“.

Darbai darbus veja

Apie anksčiau planuotus pakeitimus, tai yra, atskirų zonų automobiliams bei dviratėms transporto priemonėms sutvirtinimą Vytauto gatvėje šiemet nekalbama.

„Vytauto gatvė yra pagrindinė miesto gatvė. Ji – tartum visos Palangos miesto veidas. Todėl daryti joje bet ko, bet kaip, negalime“, – sakė Savivaldybės meras Šarūnas Vaitkus.

Politiko žiniomis, šiemet Vytauto gatvės ruože nuo Druskininkų g. iki Birutės parko papildomai investuoti į gatvės infrastruktūrą neketinama. „Tai būtų neūkiška, neracionalu. Tokie darbai yra nukelti į kitus metus. Kodėl? Tai susiję su vandentiekininkų šitoje teritorijoje planuojamais įgyvendinti darbais“, – paaiškino kurorto vadovas.

Dviračių ir automobilių eismas Palangoje
Dviračių ir automobilių eismas Palangoje
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Bendrovės „Palangos vandenys“ direktorius Virgilijus Beržanskis yra sakęs, kad šį pavasarį bus tęsiamas pernai Vytauto gatvėje pradėtas projektas.

„Tikriausiai pamenate, kai praėjusiais metais nuo gatvės pabaigos pradėjome tiesti didžiulius vamzdžius, o Vytauto gatvėje atsirado nemaži praardytos dangos plotai? Keitėme centrinę geriamojo vandens tiekimo liniją – atkeliavome iki Jūratės gatvės. Šiemet naujoviškus plastikinius vamzdžius vietoje senųjų, dažnai trūkinėjančių, vamzdžių keisime toliau – iki Kęstučio gatvės.

Iš viso Vytauto gatvėje bus pakeista daugiau nei aštuoni šimtai metrų magistralinės linijos. Darbus planuojame atlikti iki vasaros sezono pradžios, bet dėl nenumatytų aplinkybių jie gali ir užtrukti“.

Naujos įrangos nemontuos

Saugaus eismo komisijos pirmininkas R. A. Mikalkėnas neabejoja, kad vandentiekininkams baigus dirbti, gatvei bus būtinas kapitalinis remontas.

„Jau dabar ji reikalauja papildomo asfalto sluoksnio. Ir nors šiuolaikinės technologijos leidžia vamzdžius pakeisti neiškasant pusės gatvės, lopai lieka. Yra numatyta, kad šiemet keičiamoje geriamojo vandens tiekimo magistralinės linijos trasoje atsiras šeši didžiuliai lopai, – detaliau aiškina vicemeras. – Kaip atskirti dviratininkams ir automobilių vairuotojams skirtas juostas, jau žinome. Tam reikia įgręžti atitvarus, plastmasines ašinės juostos detales, pritvirtinti perėjas. Visa tai kainuoja nemažus pinigus, tad montuoti įrenginius ant sulopytos gatvės dangos neverta. Pirmiausia reikia kad susistovėtų gruntas, tada užpilti naują išlyginamąjį asfalto sluoksnį, o tada jau montuoti naują įrangą.“

Kada planuojama tai padaryti? R. A. Mikalkėnas tikisi, kad visiškai kitaip Vytauto gatvė gali atrodyti tik po metų – prieš atidarant 2019-ųjų vasaros sezoną.

Bendrovės „Palangos komunalinis ūkis“ direktorius Konstantinas Skierus patvirtino vicemero žodžius – šiemet gatvės žymėjimas bus atnaujintas.

„Per metus baltos juostos ir raudonai pažymėtos pėsčiųjų perėjos kiek nubluko, apsitrynė. Tad prieš pradedant naują vasaros sezoną, Vytauto gatvės ženklinimą atnaujinsime. Tačiau kitokių pokyčių joje nenumatyta.“

K. Skierus primena, kad dviejų kilometrų ruože Vytauto gatvėje yra pakeisti visi kelio ženklai. Jie – šiuolaikiškesni, ryškesni, atitinkantys europinius standartus. Tad vairuotojams telieka vadovautis jais ir kelio ženklinimu.

"Vakarinė Palanga"
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (27)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (3)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (6)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Koronaviruso pandemija pasaulį pakeis neatpažįstamai: 12 prognozių, kas mūsų laukia (136)

Ši pandemija neatpažįstamai pakeis pasaulį. „Foreign Policy“ paklausė 12 ekspertų nuomonės...

Atšaukus kelionę, vilnietė neatgauna pinigų: organizatorius perkelia datą, bet prašo primokėti (47)

Vilnietė Raminta „Delfi“ pasakojo balandžio 14 dieną turėjusi išvykti į Turkiją, tačiau...

Į šalį veršis arktinis oras, bus labai nemalonu (19)

Sekmadienio naktį prasidėjusios orų permainos, dieną tęsis. Per šalį slinks šaltasis...

Mirtys Ukmergės slaugos ligoninėje: negali palaidoti antradienį mirusios mamos (122)

„Aš kiekvieną vakarą atvykstu prie Ukmergės laidojimo namų, ten yra toks rūsys, jame...

Prie dezinfekcinio skysčio gamintojų prisijungia dar daugiau įmonių: smogs per nesąžiningų verslininkų kišenę (307)

Šią savaitę Lietuvos biodegalų gamintojams sudarytos galimybės gaminti dezinfekcinį skystį...

Lietuvoje patvirtinta dar 12 koronaviruso atvejų bendras skaičius – arti 400 (384)

Koronaviruso atvejų skaičius šalyje siekia jau 394. Tai reiškia, kad nuo paskutinio duomenų...

Putinas piktdžiugiškai stebi koronaviruso siaubiamus Vakarus: antrasis frontas jau atidarytas? (1212)

Europoje prasidėjo sąmyšis. Milijonai žmonių atsidūrė karantine, privatus sektorius –...

Grupė „The Roop“ nugalėjo tarptautiniame virtualiame „Eurovizijos“ konkurse (188)

Dėl koronaviruso atšaukus net ir pačius svarbiausius pasaulio renginius, Lietuva šiemet neteko...

Vilniuje nusileido specialus lėktuvas iš Londono: atvyko 208 keleiviai (157)

Šeštadienį prieš vidurnaktį Vilniuje nusileido specialaus lėktuvas su lietuviais iš Londono.

Kretingoje COVID-19 fiksuotas „Lidl“ dirbusiam apsauginiui, meras ragina nepanikuoti papildyta prekybos centro komentaru (34)

Kretingoje koronaviruso infekcija užfiksuota vienam LIDL darbuotojui, apie tai feisbuke pranešė...

|Maža didelių žinių kaina