aA
Vasarą į automobilį norime sudėti daug kelionei reikalingų dalykų, tik ne visi jie telpa. Tuomet ant stogo montuojame bagažinę, krauname daiktus ir dviračius, tačiau ne visada pagalvojame, kiek tai kainuoja.
Eksperimentas: kaip keičiasi degalų sąnaudos vežant dviračius?
© Keturi Ratai

Eksperimento dalyviu tapo SUBARU Forester su 2 litrų turbodyzeliniu varikliu. Nutarėme išbandyti, kaip automobilis elgsis šiose situacijose: veždamas du dviračius ant stogo, veždamas dviračius ant specialios bagažinės, sumontuotos gale, ant priekabai skirto kablio, taip pat, kokios bus degalų sąnaudos, kai automobilis veš tradicinę aerodinaminę bagažinę. Eksperimentui bagažines pateikė „Thule“ gamintojai.

Bandymui parinkome 30 kilometrų trasą, kurios didžioji dalis driekėsi magistrale, tačiau buvo važiuojama ir miesto gatvėmis nustatytu 50 km/h greičiu.

Didžioji dalis kelio buvo įveikta 110 km/h greičiu, tik viename 2 kilometrų ruože buvo pasiektas 130 km/h greitis. Tą dieną pūtė vidutiniško stiprumo 6 m/s pietų vėjas, oro temperatūra – 14 laipsnių.
Taigi pirmasis bandymas – du dviračiai ant stogo. Prisipažinsiu, buvo šiek tiek nejauku, nes taip dviračių iki šiol nevežiojau. Tačiau važiuodamas nepajutau jokio pašalinio garso, rodės, kad dviračių svoris neturi įtakos automobilio stabilumui posūkiuose. Darsyk supratau, kad šiuolaikinės bagažinės yra geras konstruktorių kūrinys. Automobilis su šiuo kroviniu naudojo 8 litrus dyzelino.

Kitas bandymas – dviračius pritvirtiname ant kitos bagažinės. Ji dedama mašinos gale, ant priekabos kablio. Bagažinė atrodo gana įspūdingai, ji turi atskirą apšvietimo sistemą, vietą numeriams ir gali vežti tris dviračius.

Išsyk matau privalumą, kad dviračius ant jos kur kas lengviau ir greičiau užkelti. Tai gali padaryti ir moteris.

Trūkumas buvo tai, kad dviračiai uždengia galinius numerius, tad bet kuris kompromisų nepripažįstantis policininkas būtų teisus, jus apkaltinęs numerių slėpimu. O už tai labai skaudžiai baudžiama. Visame pasaulyje galima užsisakyti ir trečią valstybinį numerį, o nuo šių metų pradžios – ir Lietuvoje.

Važiuojame. Ir ši bagažinė neturi jokios įtakos vairavimui. Stebėdamas informacinį kompiuterį kelionės pabaigoje išvystu vidutines 7,6 litro degalų sąnaudas. Taigi, vežant dviračius gale, galima sutaupyti apie puslitrį degalų. Nuvažiavus iš Vilniaus į Palangą pavyktų sutaupyti per 3 litrus degalų, arba apie 13,5 litų.

Trečiasis bandymas – aerodinaminė bagažinė. Ne kartą teko važiuoti su panašia bagažine, į kurią sukrauname slides ir kitokius kelionei reikalingus daiktus. Didžiausi tokios bagažinės trūkumai – triukšmas salone ir padidėjusios degalų sąnaudos.

Žiemą su tokia bagažine važiuodamas slidinėti į Italiją įsitikinau, kad ŠKODA Octavia 1.6 TDI naudoja vidutiniškai 1 litru daugiau. O kas bus dabar, uždėjus labai modernią ir neprikrautą švedišką bagažinę?

Važiuojant minėtu greičiu salone nesigirdėjo jokio triukšmo, o kompiuteris kelionės pabaigoje parodė štai tokį rezultatą – 7,2 l/100 km.

Ir paskutinis važiavimas – be jokio krovinio. SUBARU Forester šiuo atveju pasitenkino vidutinėmis 6,4 litro dyzelino sąnaudomis.

Verdiktas būtų toks: jeigu eksperimente būtų dalyvavęs automobilis su benzininiu varikliu, tuomet degalų sąnaudos skirtųsi kur kas labiau. Eksperimento metu įsitikinome, kad dviračius apsimoka vežti pritvirtinus ant priekabos kablio, o jeigu jau ant stogo uždėjome aerodinaminę bagažinę, tai žinokime, kad ji „suvalgys“ papildomą litrą degalų.

Eksperimento dalyviai

Automobilis SUBARU Forester 2.0 D
Du dviračiai
„Thule“ bagažinės
Trasos ilgis – 30 km

Keturi ratai
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (122)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Sunerimo: ar tikrai liečiami ekranai automobiliuose geriau nei mygtukai (4)

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar...

Top naujienos

Muziejuje gyvenanti šeima vėl skandalo epicentre: konfliktą ėmėsi spręsti Seimas (151)

Kauno rajone , Vilkijoje veikiantis A. ir J. Juškų muziejus unikalus ne tik savo ekspozicija ir...

Pakilęs iš gyvenimo dugno įsikūrė vidury Labanoro: gyvenimo meilę Žymantas sutiko kapodamas malkas (88)

Iš Žymanto gyvenimo istorijos būtų galima sukurti įdomų filmo scenarijų. Kelis kartus metęs...

Miego paralyžius – vienas baisiausių potyrių, kokius gali pajusti žmogus: kam jis gresia? (80)

Vienas baisiausių potyrių, kokius gali pajusti žmogus – taip specialistai apibūdina miego...

Remigijus Misiūnas | D+

Kaip latviai lietuviams iš panosės nugriebė Palangos pajūrį: meilės tuo metu buvo mažai – vyko „Šaltasis karas“

1931–1934 m. vidaus reikalų ministru dirbęs pulkininkas Steponas Rusteika, sykį priėmęs...

Šedevro vardo verta Pangoso tritaškių liūtis atvėrė „Zenit“ duris į Eurolygos ketvirtfinalį Paaiškėjo visos TOP-8 etapo poros (9)

Svarbiausiose Eurolygos sezono rungtynėse įtikinamą pergalę iškovojo Sankt Peterburgo...

Pusėje Lietuvos eksponentinis atvejų augimas: ypač nerimą kelią trys plitimo vietos (315)

Darbovietės, namai ir ikimokyklinės ugdymo įstaigos – tai yra trys vietos, kurios šiuo metu...

Agnė Keizikienė | D+

Nesutariu su partnerio tėvais: gydytoja psichoterapeutė įvardijo du svarbiausius dalykus, kurie padės gyventi taikiai ir ramiai

Įvairūs posakiai ir juokeliai apie anytas ar uošves seniai daugeliui žinomi. Bet ar turi jie kokį...

Po žudynių bangos kariuomenės pajėgos už kūnų surinkimą aukų šeimas reikalauja susimokėti (8)

Mianmaro kariuomenė reikalauja po 85 dolerius iš šeimų, kurių artimieji žuvo per penktadienį...

Transliacija / Ugnikalnių takais. 16 serija

Trumpai apie mano kelionę: 2021 metais grįžtam į senas svajones! Visą gyvenimą žavėjausi...