aA
Į Vilniaus gatves ketvirtadienį priešpiet išvažiavo neįprasta dviratininkų kolona, pasiryžusi patikrinti, ar vairuotojai sostinėje užtektinai supratingi ir tolerantiški riedantiems ant dviejų ratų.
Vytautas Grašys, Kelių policijos tarnybos viršininkas
© DELFI / Karolina Pansevič

Lenktynininkas Benediktas Vanagas, Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys ir draudimo bendrovės „Ergo“ generalinis direktorius Tadas Dovbyšas bei dviratininkų bendruomenės atstovai nusprendė patikrinti ir tai, ar automobilių vairuotojai, prasilenkdami su dviračių vairuotojais, laikosi saugaus atstumo.

Dar prieš išvažiuodami į gatvę, eksperimento dalyviai prisipažino, kad sostinėje važinėti dviračiu nėra jauku. B. Vanagas akcentavo, kad supratimo trūksta abejose pusėse, tiek kalbant apie vairuotojus, tiek – apie dviratininkus.

„Jeigu eismo dalyviai vieni kitiems turėtų daugiau kantrybės ir tolerancijos, problemų būtų mažiau. Labai dažnai ir dviratininkai prisitaiko sau aukos vaidmenį ir pamiršta, kad turi ne tik teises, bet ir pareigų“, – kalbėjo lenktynininkas.

V. Grašys dėmesį atkreipė į kitą problemą – trūkstamą infrastruktūrą.

„Aš gyvenu už miesto ir ten aplink esantys dviračių takai dažnai tiesiog baigiasi į niekur. Baisu“ – teigė Kelių policijos tarnybos viršininkas.

Pastabos – ne vairuotojams

Eksperimento metu jo dalyviams teko nuvažiuoti 4 km atstumą vienose intensyviausių miesto gatvių – Geležinio Vilko gatvėje, Savanorių prospekte. Sugrįžę jie pastabų turėjo, tačiau ne dėl vairuotojų.

„Džiugiai nustebino vienas mikroautobuso vairuotojas, kuris praleido B. Vanagą pravažiuoti dešine kelio puse, aiškiai tą parodydamas. Tai reiškia, kad mūsų darbas siekiant gerinti eismo kultūrą tikrai nėra veltui“, – akcentavo V. Grašys.

Visgi Kelių policijos tarnybos viršininkas sakė, kad toli gražu ne per visą kelionę jautėsi jaukiai ar saugiai. Pasak jo, nors automobilių vairuotojai daugeliu atvejų KET nepažeidžia, visgi pusantro metro taisyklę apibrėžti jose – labai svarbu.

B. Vanagas pastebėjo ir tai, kad ten, kur eismas ne toks intensyvus, kelkraštyje netrūksta smėlio, tad važiuoti visiškai dešinėje pusėje – ganėtinai sudėtinga ir, galbūt, netgi pavojinga.

Iniciatyvą „Pusantro metro“ organizavusi „Ergo“ akcentavo, kad Kelių eismo taisyklėse (KET) pabrėžiama, kad dviratininkus privalu apvažiuoti saugiu atstumu, tačiau koks jis – nenurodoma. Tačiau analogiškos iniciatyvos Kaune metu įsitikinta, kad saugiausias atstumas – 1,5 m. Tokį atstumą įvardijo ir trečdalis „Ergo“ surengtos apklausos dalyvių. Būtent tokį atstumą siekiama apibrėžti ir Kelių eismo taisyklėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (28)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (21)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1099)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (23)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (410)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (14)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (15)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

DELFI autoriai pagerbti Titanų statulėlėmis (16)

Antradienio vakarą į iškilmingą vakarą MO muziejuje rinkosi DELFI autoriai ir bičiuliai. Čia...

Antrame kėlinyje įvarčiais prapliupę serbai sutriuškino Lietuvos rinktinę (186)

Lietuvos futbolo rinktinė sužaidė geriausią pirmą kėlinį UEFA Tautų lygoje, tačiau antrajame...

Neuromokslininkas Bredesenas: norite nesusirgti Alzheimeriu – venkite pagrindinių ligos sukėlėjų (22)

„Holistic Primary Care“ redaktorius Erikas Goldmanas kalbasi su dr. Dale’u Bredesenu –...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...