aA
Vis daugiau vairuotojų siekia, kad jų automobiliai būtų ekonomiški ir ekologiški – ypač pastaruoju metu, kai vėl sparčiai kyla degalų kainos. Tačiau ne visi susimąsto, kad pigesnis ir ekologiškesnis vairavimas priklauso ne tik nuo automobilio techninių parametrų, bet ir nuo jo naudojimo įpročių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Lukas Bartkus

Svarbiausia – nevairuoti agresyviai ir planuoti veiksmus

„Egzistuoja dvi svarbiausios taisyklės, siekiant vairuoti ekonomiškiau: reikia prognozuoti savo veiksmus ir nevairuoti agresyviai, – teigia vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova. – Jeigu pastebime kliūtį, pavyzdžiui, lėčiau važiuojančią transporto priemonę, reikėtų nesistengti ją pirmiausia pasivyti ir tik po to bandyti persirikiuoti. Staigi akceleracija smarkiai kerta per kišenę – tarkime, jei baigiasi eismo juosta, o mes iš anksto nepersirikiuojame, esame priversti pristabdyti ir tada vėl staigiai pagreitėti.“

Paklausta, ar skiriasi ekonomiško vairavimo taisyklės mieste ir užmiestyje, instruktorė atsako, kad skirtingų taisyklių nėra, yra tik skirtingos sąlygos: „Užmiestyje didesnis greitis, tačiau mieste mes priversti dažniau stabdyti ir įsibėgėti. Todėl patartina analizuoti transporto kamščius: galbūt kartais geriau išvažiuoti į darbą keliomis minutėmis anksčiau ir išvengti spūsties. Svarbiausia – viską planuoti“.

Ekonomiškai vairuoti galima išmokti

Jau kelerius metus Lietuvoje vairavimo instruktoriai bei egzaminuotojai didelį dėmesį skiria būsimų vairuotojų ekonomiško vairavimo įgūdžiams. „Jeigu žmogus labai agresyviai įsibėgėja ar nekreipia dėmesio į variklio apsukas – jis tikrai gali neišlaikyti egzamino“, – pastebi vairavimo instruktorė.

Išmokti vairuoti ekonomiškiau gali padėti ir naujuose automobiliuose įdiegta „Eco“ sistema. Vairuojant šiuo režimu, prislopinama variklio galia, todėl nebegalima taip greitai įsibėgėti. Tokiu būdu labai taupomi degalai – instruktorės teigimu, bandant šią sistemą naudoti su savo mokiniais, ji sutaupo iki 0,5 litro degalų 100 kilometrų.

Hibridiniai automobiliai ir jų privalumai

Šiais laikais prie ekonomiško vairavimo labai prisideda ir pati transporto priemonė. Pavyzdžiui, hibridiniai automobiliai, turintys du – benzininį ir elektrinį – variklius. Gali susidaryti įspūdis, kad hibridinio automobilio neįmanoma vairuoti neekonomiškai. „Iš tiesų, toks įspūdis daugeliu atvejų yra visiškai teisingas, – pastebi O. Židovlenkova. – Tačiau kartais žmonės, net ir vairuodami hibridinius automobilius, užsimiršta, pradeda vairuoti agresyviai, o tuomet skundžiasi esą neteisingai gamintojo deklaruotomis degalų sąnaudomis.“

Olga Židovlenkova
Olga Židovlenkova
© Organizacijos nuotr.

Hibridiniuose automobilių modeliuose labai paprasta stebėti, kuomet įsijungia benzino variklis, o kada važiuojama tik elektriniu ir tokiu būdu nedeginami degalai. Instruktorės teigimu, jei senesni automobiliai benziną pradėdavo naudoti automobiliui viršijus 50 km/val. greitį, naujausi modeliai vien elektra gali važiuoti iki 100 km/val. greičiu. Paklausta, kokiu greičiu važiuojant visgi sudeginama mažiausiai degalų, instruktorė atsako, kad racionaliausias greitis – nuo 40 iki 60 km/val., tačiau daug kas priklauso ir nuo oro sąlygų, ir nuo važiuojamosios kelio dalies būklės.

Pavarų dėžės įtaka ekonomiškumui

Norint važiuoti ekonomiškiau, reikėtų atkreipti dėmesį ir į automobilio pavarų dėžės tipą. Automatinė pavarų dėžė gali užtikrinti ne tik mažesnes degalų sąnaudas, bet ir retesnį automobilio dalių nusidėvėjimą.

„Automatinė pavarų dėžė maksimaliai prisideda prie ekologiško vairavimo. Jei prieš 30 metų automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis buvo pirmieji prisvilę blynai, kurie buvo neekonomiški ir dažnai gesdavo, tai šiandien jie, kaip ir mūsų išmanieji telefonai, yra labai smarkiai ištobulinti. Vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže, dažnai be reikalo išminamas sankabos pedalas, tai didina detalių nusidėvėjimą; automatinė pavarų dėžė pavarą perjungia tiksliai tada, kai to reikia. Tokiu būdu detalės dėvisi iki 4 kartų mažiau“, – pasakoja O. Židovlenkova.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kraupi statistika: eismo įvykių su pėsčiaisiais rudenį 80 proc. daugiau (36)

Trumpėjant dienoms šalies vairuotojai dažniau susiduria su „nematomais“ pėsčiaisiais. Nors...

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (16)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (81)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (68)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (115)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Top naujienos

Ušackas pranešė, kad pralaimėjęs Šimonytei partinius rinkimus, Prezidento posto nesiektų (128)

Prie Prezidento rinkimų starto linijos – ir Ingrida Šimonytė . Ką pasirinks TS–LKD: ją ar...

Karbauskis už Grybauskaitės pasiūlymo mato kyšančias farmacininkų ausis (511)

Tikrasis prezidentės pateiktų priemonių konkurencingumui didinti tikslas yra sustabdyti planus dėl...

Lietuviai nukeliavo į turistų aplenkiamą Iraną: šiurpių mirties bausmių vieta stebino svetingumu (36)

Keliauti į Iraną sugalvojau tada, kai perskaičiau daug informacijos apie tenykščius žmones, jų...

Antras dublis: broliai Ballai sugrįžo į Lietuvą (1)

Sausio mėnesį krepšininkai Lamelo ir LiAngelo Ballai atvyko į Lietuvą. Tuo metu Vilniaus oro...

Nekaltas pirkinys oro uosto užkandinėje baigėsi tragedija (15)

Viena mergina mirė nuo stiprios alergijos sezamams, kai oro uosto kavinėje „Pret a Manger“,...

Putinas pateikė savo versiją dėl lėktuvo numušimo Sirijoje Kremlius išplatino viešą pareiškimą (240)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pirmadienį Izraelio premjerui Benjaminui Netanyahu pareiškė...

Per žiniasklaidos dieną Valančiūnas driokstelėjo: galime išspardyti kitų užpakalius (3)

Toronto „Raptors“ žiniasklaidos diena neaplenkė ir komandos vidurio puolėjo 26 metų Jono...

Lengviausias būdas iššveisti pridegusį puodą: jokio mirkymo – prireiks tik vienos priemonės (18)

Kam gi nepasitaiko, kad ruošiant maistą pora minučių, kurioms žūtbūt prireikia pasitraukti nuo...

Didelė audra: kur laivams saugiau – uoste ar atvirame vandenyje? (3)

Laivai audrų vengia. Jų krovinys yra brangus, įgula – neišmatuojamai vertinga, o laikas –...

Karšta kaip liepsna: Australijos ugniagesiai kalendoriui fotografavosi su gyvūnėliais (17)

Nuo 1993-ųjų Australija kiekvienais metais džiugina viso pasaulio moteris – šių metų leidinys...