Vis daugiau vairuotojų siekia, kad jų automobiliai būtų ekonomiški ir ekologiški – ypač pastaruoju metu, kai vėl sparčiai kyla degalų kainos. Tačiau ne visi susimąsto, kad pigesnis ir ekologiškesnis vairavimas priklauso ne tik nuo automobilio techninių parametrų, bet ir nuo jo naudojimo įpročių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Lukas Bartkus

Svarbiausia – nevairuoti agresyviai ir planuoti veiksmus

„Egzistuoja dvi svarbiausios taisyklės, siekiant vairuoti ekonomiškiau: reikia prognozuoti savo veiksmus ir nevairuoti agresyviai, – teigia vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova. – Jeigu pastebime kliūtį, pavyzdžiui, lėčiau važiuojančią transporto priemonę, reikėtų nesistengti ją pirmiausia pasivyti ir tik po to bandyti persirikiuoti. Staigi akceleracija smarkiai kerta per kišenę – tarkime, jei baigiasi eismo juosta, o mes iš anksto nepersirikiuojame, esame priversti pristabdyti ir tada vėl staigiai pagreitėti.“

Paklausta, ar skiriasi ekonomiško vairavimo taisyklės mieste ir užmiestyje, instruktorė atsako, kad skirtingų taisyklių nėra, yra tik skirtingos sąlygos: „Užmiestyje didesnis greitis, tačiau mieste mes priversti dažniau stabdyti ir įsibėgėti. Todėl patartina analizuoti transporto kamščius: galbūt kartais geriau išvažiuoti į darbą keliomis minutėmis anksčiau ir išvengti spūsties. Svarbiausia – viską planuoti“.

Ekonomiškai vairuoti galima išmokti

Jau kelerius metus Lietuvoje vairavimo instruktoriai bei egzaminuotojai didelį dėmesį skiria būsimų vairuotojų ekonomiško vairavimo įgūdžiams. „Jeigu žmogus labai agresyviai įsibėgėja ar nekreipia dėmesio į variklio apsukas – jis tikrai gali neišlaikyti egzamino“, – pastebi vairavimo instruktorė.

Išmokti vairuoti ekonomiškiau gali padėti ir naujuose automobiliuose įdiegta „Eco“ sistema. Vairuojant šiuo režimu, prislopinama variklio galia, todėl nebegalima taip greitai įsibėgėti. Tokiu būdu labai taupomi degalai – instruktorės teigimu, bandant šią sistemą naudoti su savo mokiniais, ji sutaupo iki 0,5 litro degalų 100 kilometrų.

Hibridiniai automobiliai ir jų privalumai

Šiais laikais prie ekonomiško vairavimo labai prisideda ir pati transporto priemonė. Pavyzdžiui, hibridiniai automobiliai, turintys du – benzininį ir elektrinį – variklius. Gali susidaryti įspūdis, kad hibridinio automobilio neįmanoma vairuoti neekonomiškai. „Iš tiesų, toks įspūdis daugeliu atvejų yra visiškai teisingas, – pastebi O. Židovlenkova. – Tačiau kartais žmonės, net ir vairuodami hibridinius automobilius, užsimiršta, pradeda vairuoti agresyviai, o tuomet skundžiasi esą neteisingai gamintojo deklaruotomis degalų sąnaudomis.“

Olga Židovlenkova
Olga Židovlenkova
© Organizacijos nuotr.

Hibridiniuose automobilių modeliuose labai paprasta stebėti, kuomet įsijungia benzino variklis, o kada važiuojama tik elektriniu ir tokiu būdu nedeginami degalai. Instruktorės teigimu, jei senesni automobiliai benziną pradėdavo naudoti automobiliui viršijus 50 km/val. greitį, naujausi modeliai vien elektra gali važiuoti iki 100 km/val. greičiu. Paklausta, kokiu greičiu važiuojant visgi sudeginama mažiausiai degalų, instruktorė atsako, kad racionaliausias greitis – nuo 40 iki 60 km/val., tačiau daug kas priklauso ir nuo oro sąlygų, ir nuo važiuojamosios kelio dalies būklės.

Pavarų dėžės įtaka ekonomiškumui

Norint važiuoti ekonomiškiau, reikėtų atkreipti dėmesį ir į automobilio pavarų dėžės tipą. Automatinė pavarų dėžė gali užtikrinti ne tik mažesnes degalų sąnaudas, bet ir retesnį automobilio dalių nusidėvėjimą.

„Automatinė pavarų dėžė maksimaliai prisideda prie ekologiško vairavimo. Jei prieš 30 metų automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis buvo pirmieji prisvilę blynai, kurie buvo neekonomiški ir dažnai gesdavo, tai šiandien jie, kaip ir mūsų išmanieji telefonai, yra labai smarkiai ištobulinti. Vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže, dažnai be reikalo išminamas sankabos pedalas, tai didina detalių nusidėvėjimą; automatinė pavarų dėžė pavarą perjungia tiksliai tada, kai to reikia. Tokiu būdu detalės dėvisi iki 4 kartų mažiau“, – pasakoja O. Židovlenkova.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gyventojų pyktis – bevaisis: pokyčių kelyje neįkvėpė net mirtis (26)

Keliakiemio miestelio (Vievio sen.) gyventojai beveik trejus metus kovoja, kad gyvenvietės ribose...

Šiurpi vasaros statistika – yra apie ką pagalvoti visiems tėvams (3)

Nepaisant reguliariai kartojamų perspėjimų ir žiniasklaidos dėmesio šiai opiai problemai,...

Sukritikavo lietuvių įprotį greitkeliuose (40)

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) duomenimis, greičio viršijimas praėjusiais metais buvo...

Specialistas: dėl 0,4 promilių ribos vairuotojai praranda kontrolę (48)

Policija skelbia šiemet nustačiusi daugiau nei 3700 neblaivių vairuotojų. Tai nėra didesnis...

Kaip sužinoti, kiek anglies dvideginio dujų išmeta jūsų automobilis (16)

Kiek anglies dvideginio dujų išmeta automobilis, nurodyta jo registracijos liudijimo V.7. laukelyje.

Top naujienos

Amžiaus energetikos mįslė: kas yra energetikos pilkieji kardinolai (24)

Šių metų kovo gale premjeras Saulius Skvernelis staiga atleido savo patarėją energetikai Tomą...

Kruvinas užpuolimas sostinėje: ankstyvą rytą vyriškis buvo subadytas peiliu (17)

Policija informavo, kad Vilniuje, Loretos Asanavičiūtės g., prie įėjimo į barą, buvo užpultas...

„The Guardian“: Rusijos itin saugomame objekte prie Lietuvos sienų – drastiški pokyčiai (52)

Palydovo darytos nuotraukos iš Kaliningrado, kur vyksta Pasaulio futbolo čempionatas – naujausias...

„Gazprom“ čiuptuvai sėkmingai raizgo Europą: likęs potencialus saugiklis – figos lapelis? (27)

Švedijai suteikus leidimą tiesti „Nord Stream 2“ dujotiekį jos teritoriniuose vandenyse,...

Pažvelgus, kaip abiturientams sekėsi lietuvių kalba, norisi griebtis už galvos: tačiau ekspertai kaltina tikrai ne mokinius (61)

Naujausiais „TaMo“ dienyno duomenimis, susirūpinimą abiturientų ateitimi kelia ne tik tikslieji...

Kaip nekaltas pokštas su Maradona virto neeiliniu Ivanausko karjeros šansu tiki vokiečių šansais (13)

Šiuo metu Argentinos futbolo ikona Diego Maradona mėgaujasi Rusijoje vykstančia pasaulio futbolo...

STT vadas teisinasi dėl subliuškusių bylų ir pokalbių klausymosi (51)

Naujasis Specialiųjų tyrimų tarnybos ( STT ) direktorius Žydrūnas Bartkus sako, kad politinės...

Tūkstančiams abiturientų – svarbus išbandymas (4)

Pirmadienio rytą daugiau kaip dešimt tūkstančių abiturientų laiko valstybinį istorijos...

Rolando Mackevičiaus tėviškos gudrybės: neverčiu ir nekišu per prievartą nieko (4)

„Ar esu geras tėvas, pažiūrėsim po 30 metų, kai matysime, ar man pavyko savo vaikams padėti...