aA
Artėjant rugsėjo 1-ąjai į Vilnių jau plūsta dideli automobilių srautai, miesto gatvėse daugėja pėsčiųjų, o susisiekimas ir saugumas tampa vis svarbesniu prioritetu. Gerinant saugumą ir eismo sąlygas, miestas ruošiasi mokslo metų pradžiai.
Spūstis Vilniuje (asociatyvi nuotr.)
Spūstis Vilniuje (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

Pirmosios savaitės aktyviausios

Pasak savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovų, per pirmąsias dvi – tris rugsėjo savaites eismas Vilniuje tampa kur kas aktyvesnis – į gatves išvažiuoja 30–60 proc. daugiau automobilių. Šiuo laikotarpiu yra pastebimos didesnės spūstys – dirbantieji, studentai ir kiti vairuotojai ieško patogiausių kelionių maršrutų, todėl prireikia laiko, kol eismo srautai gatvėse stabilizuojasi.

Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus vyr. specialistė Aistė Dijokaitė sako, nors artėjant mokslo metams eismo intensyvumas padidėja, lyginant su kitais mėnesiais nėra jaučiamas ypatingas eismo įvykių padidėjimas.

Transporto srautų stebėjimai atskleidžia, kad patys didžiausi eismo srautai, vis dėlto, susiformuoja spalio pradžioje. Lyjant lietui bei esant kur kas blogesnėms oro sąlygoms eismo dalyviai renkasi komfortabiliausią keliavimo būdą – automobiliu. Tokiu atveju gatvių tinklo pralaidumas pasidaro mažesnis ir pradeda formuotis spūstys.

Ypatingas dėmesys vairuojančiam jaunimui

Pasak policijos atstovės, rugsėjo mėnesį Vilniaus gatvėse pastebima, kad automobilius vairuoja daugiau jaunų vairuotojų, todėl didelis dėmesys bus skiriamas būtent jų pačių ir aplinkinių saugumui užtikrinti.

„Rugsėjo mėnesį prie mokyklų prieš pamokas ir po jų bus organizuojami reidai ir tikrinamos transporto priemonės, kurias vairuoja mokiniai. Bus tikrinami privalomi dokumentai, saugos diržų naudojimas“, – sako A. Dijokaitė.

Aistė Dijokaitė
Aistė Dijokaitė
© Organizatorių archyvas

„Taip pat policijos pareigūnai organizuos atsitiktinius mokyklinių ir maršrutinių autobusų, vežančių vaikus į mokyklas ir iš jų, vairuotojų blaivumo patikrinimus“, – pasakoja vyriausioji specialistė.

Nauji sprendimai situacijai gerinti

Pasak, savivaldybės atstovų, šią vasarą dvidešimtyje sankryžų, kuriuose dažniausiai susiformuoja spūstys buvo paruoštos specialios eismo reguliavimo ir šviesoforų valdymo programos, skirtos didesniam transporto laidumui užtikrinti. Šiose sankryžose esančių šviesoforų reguliavimo programų tikslas – mažinti prastovų trukmę iš labiausiai apkrautų krypčių sankryžoje.

Atidarius Vakarinį aplinkkelį sumažėjo transporto srautai pagrindinėse miesto gatvėse. „Susisiekimo paslaugos“ atstovai sako, kad šį aplinkkelį geriausia yra rinktis važiuojant ryte, o taip tranzitinio transporto vairuotojams. Tokiu atveju miesto centre susidarantys „kamščiai“ tik mažės.

Pasak A. Dijokaitės, kaip ir kiekvienais metais miesto kelių policija skirs ypatingą dėmesį eismo saugumui užtikrinti.

„Policijos pareigūnai budės prie bendrojo lavinimo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų. Į pagalbą bus pasitelkti policijos rėmėjai, jaunieji policijos rėmėjai, Šaulių sąjungos bei pilietiški bendruomenės atstovai“, – sako policijos atstovė.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Pataria rinktis „kombinuotą“ kelionę

Pasak savivaldybės atstovų, eismo įvykių ir spūsčių galima išvengti keliaujant viešuoju transportu arba pagal kombinuotosios kelionių jungties principą, naudojantis „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis. Šios sistemos tikslas – mažinti transporto priemonių skaičių centrinėje Vilniaus dalyje. Vairuotojai skatinami palikti savo automobilius centro prieigose ir kelionę tęsti viešuoju transportu.

Apskaičiuota, kad jei 15 automobilių vairuotojų persėda į autobusą, gatvėje atlaisvinama apie 100 m. atkarpa, o pats vairuotojas per mėnesį sutaupo apie 30 eurų. Visos dienos „Statyk ir važiuok“ bilietas kainuoja vos 2 eurus – turint jį galima neribotai visą dieną naudotis sostinės viešuoju transportu, o centre nebereikia ieškoti laisvos stovėjimo vietos.

Gatvės, kuriose galima tikėtis spūsčių

Vis dėlto visiškai išvengti eismo trikdžių yra neįmanoma. Susisiekimo specialistai įspėja, kad rudenį, suintensyvėjus eismui pagrindinėse Vilniaus miesto gatvėse, spūsčių galima tikėtis Antakalnio g., Geležinio Vilko g., Kalvarijų g., Kareivių g., Konstitucijos pr., Liepkalnio g., Olandų g., Ozo g., Pilaitės pr., Savanorių pr., T. Narbuto g., Ukmergės g. ir kitose gatvėse. Šiose vietose taip pat yra padidinta eismo įvykių rizika.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

12 darbų, kuriuos kiekvienas vairuotojas turi atlikti prieš artėjančią žiemą (26)

Kalendorinei žiemai nenumaldomai artėjant, vairuotojai suskumba tinkamai pasirengti šaltajam...

Kokius gedimus gali išduoti iš vidaus rasojantys automobilio langai (38)

Vėstantys orai ir trumpėjančios dienos vairuotojams mesteli vis daugiau iššūkių ir nemalonių...

Nors lietuvių automobiliai – ne pirmos jaunystės, ruošti juos žiemai planuoja tik kas antras (2)

Artėjantis automobilių padangų keitimo sezonas nemažai daliai vairuotojų paprastai tampa proga...

Šiemet jau 22 tūkst. nubaustų, bet vairuotojai taisytis neskuba, priešingai – teisinasi, kodėl taip elgtis nėra blogai (63)

Nors prastėjančios oro, o kartu ir eismo sąlygos iš vairuotojų reikalauja didesnio atidumo,...

Kasdien pranešama apie virš 20 eismo nelaimių, tačiau dažnas vairuotojas šio pavojus vis dar neįvertina (8)

Rudenį, kaip ir pavasarį, eismo saugumui didelės įtakos turi ne tik besikeičianti šviesiojo...

Top naujienos

Veryga: nuo pirmadienio didžiosios savivaldybės gali patekti į raudonąjį sąrašą į sąrašą pateks ir Vilnius (223)

Lietuvoje – 442 koronaviruso atvejai, iš kurių kone pusė – net 215 – registruota Vilniaus...

Prabilo iš viešosios erdvės dingęs Uspaskichas: koronaviruso testo atlikti prasmės nemato nenaudoja „jokių akademinės medicinos vaistų“ (158)

Įkyriu kosuliu besiskundęs Viktoras Uspaskichas yra saviizoliacijoje, ir nepaisant to, kad jį...

Šildymo sezono pradžia vilniečiams be pokštų nepraėjo: dėl vieno kaimyno šąla visi (3)

Šildymo sezono pradžia Vilniuje be nesusipratimų nepraėjo. „Delfi Būstas“ gavo Žirmūnų...

Linas Kojala. Prezidentinių debatų niekas nepralaimėjo, bet tuo džiaugsis tik vienas (4)

Tai bent jau buvo panašu į debatus. Kandidatai į JAV prezidentus šiąnakt surėmė špagas...

VU ir MRU pereina prie nuotolinio mokymo papildyta (14)

Vilniaus universitetas ( VU ) ir Mykolo Romerio universitetas ( MRU ), reaguodamiį šalyje...

Apsidairykite: Egidijus Dragūnas atvėrė savo VIP restorano duris, į kurį patekti galės ne visi (8)

Po sėkmingo debiuto restoranų versle, Egidijus Dragūnas ketvirtadienio vakarą sostinės centre...

Visa Lenkija skelbiama raudonąja COVID-19 pavojaus zona, uždaromi restoranai ir barai draudžiami visi didesni nei 5 žmonių susibūrimai (69)

Nuo spalio 24 d. visa Lenkijos teritorija bus įtraukta į raudonąją zoną dėl tebesitęsiančio...

Rekordiniai 442 koronaviruso atvejai ir dar viena mirtis: daugėja susirgimų Vilniuje, liepsnoja ugdymo įstaigos papildyta (639)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) spalio 23 d. 9 val. duomenimis patvirtintų ligos...

|Maža didelių žinių kaina