aA
Artėjant rugsėjo 1-ąjai į Vilnių jau plūsta dideli automobilių srautai, miesto gatvėse daugėja pėsčiųjų, o susisiekimas ir saugumas tampa vis svarbesniu prioritetu. Gerinant saugumą ir eismo sąlygas, miestas ruošiasi mokslo metų pradžiai.
Spūstis Vilniuje (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

Pirmosios savaitės aktyviausios

Pasak savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovų, per pirmąsias dvi – tris rugsėjo savaites eismas Vilniuje tampa kur kas aktyvesnis – į gatves išvažiuoja 30–60 proc. daugiau automobilių. Šiuo laikotarpiu yra pastebimos didesnės spūstys – dirbantieji, studentai ir kiti vairuotojai ieško patogiausių kelionių maršrutų, todėl prireikia laiko, kol eismo srautai gatvėse stabilizuojasi.

Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus vyr. specialistė Aistė Dijokaitė sako, nors artėjant mokslo metams eismo intensyvumas padidėja, lyginant su kitais mėnesiais nėra jaučiamas ypatingas eismo įvykių padidėjimas.

Transporto srautų stebėjimai atskleidžia, kad patys didžiausi eismo srautai, vis dėlto, susiformuoja spalio pradžioje. Lyjant lietui bei esant kur kas blogesnėms oro sąlygoms eismo dalyviai renkasi komfortabiliausią keliavimo būdą – automobiliu. Tokiu atveju gatvių tinklo pralaidumas pasidaro mažesnis ir pradeda formuotis spūstys.

Ypatingas dėmesys vairuojančiam jaunimui

Pasak policijos atstovės, rugsėjo mėnesį Vilniaus gatvėse pastebima, kad automobilius vairuoja daugiau jaunų vairuotojų, todėl didelis dėmesys bus skiriamas būtent jų pačių ir aplinkinių saugumui užtikrinti.

„Rugsėjo mėnesį prie mokyklų prieš pamokas ir po jų bus organizuojami reidai ir tikrinamos transporto priemonės, kurias vairuoja mokiniai. Bus tikrinami privalomi dokumentai, saugos diržų naudojimas“, – sako A. Dijokaitė.

Aistė Dijokaitė
Aistė Dijokaitė
© Organizatorių archyvas

„Taip pat policijos pareigūnai organizuos atsitiktinius mokyklinių ir maršrutinių autobusų, vežančių vaikus į mokyklas ir iš jų, vairuotojų blaivumo patikrinimus“, – pasakoja vyriausioji specialistė.

Nauji sprendimai situacijai gerinti

Pasak, savivaldybės atstovų, šią vasarą dvidešimtyje sankryžų, kuriuose dažniausiai susiformuoja spūstys buvo paruoštos specialios eismo reguliavimo ir šviesoforų valdymo programos, skirtos didesniam transporto laidumui užtikrinti. Šiose sankryžose esančių šviesoforų reguliavimo programų tikslas – mažinti prastovų trukmę iš labiausiai apkrautų krypčių sankryžoje.

Atidarius Vakarinį aplinkkelį sumažėjo transporto srautai pagrindinėse miesto gatvėse. „Susisiekimo paslaugos“ atstovai sako, kad šį aplinkkelį geriausia yra rinktis važiuojant ryte, o taip tranzitinio transporto vairuotojams. Tokiu atveju miesto centre susidarantys „kamščiai“ tik mažės.

Pasak A. Dijokaitės, kaip ir kiekvienais metais miesto kelių policija skirs ypatingą dėmesį eismo saugumui užtikrinti.

„Policijos pareigūnai budės prie bendrojo lavinimo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų. Į pagalbą bus pasitelkti policijos rėmėjai, jaunieji policijos rėmėjai, Šaulių sąjungos bei pilietiški bendruomenės atstovai“, – sako policijos atstovė.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Pataria rinktis „kombinuotą“ kelionę

Pasak savivaldybės atstovų, eismo įvykių ir spūsčių galima išvengti keliaujant viešuoju transportu arba pagal kombinuotosios kelionių jungties principą, naudojantis „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis. Šios sistemos tikslas – mažinti transporto priemonių skaičių centrinėje Vilniaus dalyje. Vairuotojai skatinami palikti savo automobilius centro prieigose ir kelionę tęsti viešuoju transportu.

Apskaičiuota, kad jei 15 automobilių vairuotojų persėda į autobusą, gatvėje atlaisvinama apie 100 m. atkarpa, o pats vairuotojas per mėnesį sutaupo apie 30 eurų. Visos dienos „Statyk ir važiuok“ bilietas kainuoja vos 2 eurus – turint jį galima neribotai visą dieną naudotis sostinės viešuoju transportu, o centre nebereikia ieškoti laisvos stovėjimo vietos.

Gatvės, kuriose galima tikėtis spūsčių

Vis dėlto visiškai išvengti eismo trikdžių yra neįmanoma. Susisiekimo specialistai įspėja, kad rudenį, suintensyvėjus eismui pagrindinėse Vilniaus miesto gatvėse, spūsčių galima tikėtis Antakalnio g., Geležinio Vilko g., Kalvarijų g., Kareivių g., Konstitucijos pr., Liepkalnio g., Olandų g., Ozo g., Pilaitės pr., Savanorių pr., T. Narbuto g., Ukmergės g. ir kitose gatvėse. Šiose vietose taip pat yra padidinta eismo įvykių rizika.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Draudikai perspėja: sukčių taikiniu tapo vairuotojai žiedinėse sankryžose (120)

Tyčia sukelti eismo įvykiai siekiant pasipelnyti – neretas sukčiavimo būdas užsienyje, tačiau...

Vairuotojų laukia pirmosios šalnos: priminė, kurios vietos bus pavojingiausios (13)

Trečiadienio rytą Lietuvoje žadamos pirmosios šalnos, tad į kelią automobiliais išsiruošę...

Kraupi statistika: eismo įvykių su pėsčiaisiais rudenį 80 proc. daugiau (41)

Trumpėjant dienoms šalies vairuotojai dažniau susiduria su „nematomais“ pėsčiaisiais. Nors...

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (16)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (81)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Top naujienos

Užkalnis. Rinkimų košmaro scenarijus (131)

Jums reikės rinktis iš Sauliaus Skvernelio ir Rolando Pakso. Toks bus antrasis prezidento rinkimų...

Vienas popierius apnuogino nepatogią tiesą: ką iš tiesų žinome apie Seime priimamus sprendimus? (107)

Pastaruoju metu konfliktai tarp valdančiųjų ir opozicijos yra tapę tokie įprasti, kad sunku juos...

Ušacko ultimatumas Gabrieliui Landsbergiui: tai primena gerai surežisuotą spektaklį atnaujinta 13.52 (66)

Trečiadienį kandidatas į prezidentus Vygaudas Ušackas viešai kreipėsi į Tėvynės Sąjungos -...

Skvernelio kovos su kylančiomis kainomis planas: aštriausių pasiūlymų nebeliko (55)

Trečiadienį Vyriausybė svarsto planą, kaip ruošiamasi didinti konkurenciją maisto produktų...

Kreivus žvilgsnius į lietuvį pasaulio vicečempionų šalyje keičia septynženkliai pasiūlymai specialiai DELFI iš Zagrebo (12)

Užėjęs į kavinę išgerti puodelio espresso , Mindaugas Nikoličius gali nekrapštyti iš...

Paaiškino apie seksualinį vaikų vystymąsi: žalą daro ne tik maudynės kartu su mama, bet ir ilgas žindymas (62)

Gimus kūdikiui dažna moteris nebeturi laiko pagalvoti apie save ir savo poreikius. Ji prausiasi...

Makalius rekomenduoja: neatrastos vietos ir maršrutai aplink Vilnių

Kelionės nebūtinai turi būti tolimos. Juk kartais net šalia esančių vietų iki galo nesame...

Vilkaviškietės slapta kamera nufilmavo siaubingą įrašą: vyras atidaro voljero vartus ir lazda daužo šunį (47)

Feisbuke plinta šokiruojantis vaizdo įrašas: į svetimą kiemą įsibrovęs vyras atidaro voljerą...

Karbauskis prisipažino: Guoga būtų geresnis meras už Šimašių (146)

Europarlamentaras Antanas Guoga šiuo metu nėra siūlomas kandidatu į sostinės merus, bet juo...

Demaskuok.lt pristatyta Europos Komisijos atstovybėje (7)

Rugsėjo 26 d. nacionalinė iniciatyva Demaskuok.lt pirmą kartą pristatyta ES institucijų...