aA
Artėjant rugsėjo 1-ąjai į Vilnių jau plūsta dideli automobilių srautai, miesto gatvėse daugėja pėsčiųjų, o susisiekimas ir saugumas tampa vis svarbesniu prioritetu. Gerinant saugumą ir eismo sąlygas, miestas ruošiasi mokslo metų pradžiai.
Spūstis Vilniuje (asociatyvi nuotr.)
Spūstis Vilniuje (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

Pirmosios savaitės aktyviausios

Pasak savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovų, per pirmąsias dvi – tris rugsėjo savaites eismas Vilniuje tampa kur kas aktyvesnis – į gatves išvažiuoja 30–60 proc. daugiau automobilių. Šiuo laikotarpiu yra pastebimos didesnės spūstys – dirbantieji, studentai ir kiti vairuotojai ieško patogiausių kelionių maršrutų, todėl prireikia laiko, kol eismo srautai gatvėse stabilizuojasi.

Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus vyr. specialistė Aistė Dijokaitė sako, nors artėjant mokslo metams eismo intensyvumas padidėja, lyginant su kitais mėnesiais nėra jaučiamas ypatingas eismo įvykių padidėjimas.

Transporto srautų stebėjimai atskleidžia, kad patys didžiausi eismo srautai, vis dėlto, susiformuoja spalio pradžioje. Lyjant lietui bei esant kur kas blogesnėms oro sąlygoms eismo dalyviai renkasi komfortabiliausią keliavimo būdą – automobiliu. Tokiu atveju gatvių tinklo pralaidumas pasidaro mažesnis ir pradeda formuotis spūstys.

Ypatingas dėmesys vairuojančiam jaunimui

Pasak policijos atstovės, rugsėjo mėnesį Vilniaus gatvėse pastebima, kad automobilius vairuoja daugiau jaunų vairuotojų, todėl didelis dėmesys bus skiriamas būtent jų pačių ir aplinkinių saugumui užtikrinti.

„Rugsėjo mėnesį prie mokyklų prieš pamokas ir po jų bus organizuojami reidai ir tikrinamos transporto priemonės, kurias vairuoja mokiniai. Bus tikrinami privalomi dokumentai, saugos diržų naudojimas“, – sako A. Dijokaitė.

Aistė Dijokaitė
Aistė Dijokaitė
© Organizatorių archyvas

„Taip pat policijos pareigūnai organizuos atsitiktinius mokyklinių ir maršrutinių autobusų, vežančių vaikus į mokyklas ir iš jų, vairuotojų blaivumo patikrinimus“, – pasakoja vyriausioji specialistė.

Nauji sprendimai situacijai gerinti

Pasak, savivaldybės atstovų, šią vasarą dvidešimtyje sankryžų, kuriuose dažniausiai susiformuoja spūstys buvo paruoštos specialios eismo reguliavimo ir šviesoforų valdymo programos, skirtos didesniam transporto laidumui užtikrinti. Šiose sankryžose esančių šviesoforų reguliavimo programų tikslas – mažinti prastovų trukmę iš labiausiai apkrautų krypčių sankryžoje.

Atidarius Vakarinį aplinkkelį sumažėjo transporto srautai pagrindinėse miesto gatvėse. „Susisiekimo paslaugos“ atstovai sako, kad šį aplinkkelį geriausia yra rinktis važiuojant ryte, o taip tranzitinio transporto vairuotojams. Tokiu atveju miesto centre susidarantys „kamščiai“ tik mažės.

Pasak A. Dijokaitės, kaip ir kiekvienais metais miesto kelių policija skirs ypatingą dėmesį eismo saugumui užtikrinti.

„Policijos pareigūnai budės prie bendrojo lavinimo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų. Į pagalbą bus pasitelkti policijos rėmėjai, jaunieji policijos rėmėjai, Šaulių sąjungos bei pilietiški bendruomenės atstovai“, – sako policijos atstovė.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Pataria rinktis „kombinuotą“ kelionę

Pasak savivaldybės atstovų, eismo įvykių ir spūsčių galima išvengti keliaujant viešuoju transportu arba pagal kombinuotosios kelionių jungties principą, naudojantis „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis. Šios sistemos tikslas – mažinti transporto priemonių skaičių centrinėje Vilniaus dalyje. Vairuotojai skatinami palikti savo automobilius centro prieigose ir kelionę tęsti viešuoju transportu.

Apskaičiuota, kad jei 15 automobilių vairuotojų persėda į autobusą, gatvėje atlaisvinama apie 100 m. atkarpa, o pats vairuotojas per mėnesį sutaupo apie 30 eurų. Visos dienos „Statyk ir važiuok“ bilietas kainuoja vos 2 eurus – turint jį galima neribotai visą dieną naudotis sostinės viešuoju transportu, o centre nebereikia ieškoti laisvos stovėjimo vietos.

Gatvės, kuriose galima tikėtis spūsčių

Vis dėlto visiškai išvengti eismo trikdžių yra neįmanoma. Susisiekimo specialistai įspėja, kad rudenį, suintensyvėjus eismui pagrindinėse Vilniaus miesto gatvėse, spūsčių galima tikėtis Antakalnio g., Geležinio Vilko g., Kalvarijų g., Kareivių g., Konstitucijos pr., Liepkalnio g., Olandų g., Ozo g., Pilaitės pr., Savanorių pr., T. Narbuto g., Ukmergės g. ir kitose gatvėse. Šiose vietose taip pat yra padidinta eismo įvykių rizika.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kad ruduo nevirstų ašarų pakalne: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas? (4)

Horizontą apdengęs rūkas , tamsa ir laukinai gyvūnai – tai tik kelios priežastys, kodėl...

Vairuotojus perspėja nežioplinėti: viena uždelsta akimirka gali kainuoti tūkstančius (10)

Į kelius išbėgantys migruojantys laukiniai gyvūnai kasmet tampa eismo įvykių priežastimi....

Svarbios taisyklės keliaujantiems paspirtukais: rudenį tyko dar daugiau pavojų (7)

Prasidėjus rugsėjui transporto srautai didžiuosiuose šalies miestuose kaip mat išaugo, tačiau...

Draudikai sunerimę: trečdalis tėvų nežino, kaip pasirūpinti savo vaikų saugumu gatvėje

Šiemet kaip niekada aktyvus dviračių sezonas gyventojus skatino prisiminti arba iš naujo išmokti...

Patarė, kaip išsirinkti savo pirmąjį automobilį – nuo kokios sumos reikia pradėti? (9)

Pigus, saugus ir lengvai eksploatuojamas – sakoma, kad toks turėtų būti pirmasis automobilis....

Top naujienos

Į Nausėdų Valdovų rūmuose Macronui ir jo žmonai surengtą iškilmingą vakarienę skubėjo ne tik pasipuošę svečiai, bet ir greitoji atnaujinta 22:05 (385)

Pirmadienį į Lietuvą oficialaus vizito atvyko Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas . Kartu...

Ekspertai apie rinkimus: partijos ne tik nebepasiūlo naujovių, bet ir nebegeba parašyti programų (157)

„Naudojant vyriausybės ir valstybės resursus yra bandoma išvažiuoti, kaip su partijos programa,...

Ekspertė įvertino Brigitte Macron ir Dianos Nausėdienės įvaizdžius: netikėtas sutapimas  paviešintos vakarinės aprangos nuotraukos (531)

Pirmadienio vakarą Vilniuje nusileido Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono lėktuvas, kartu su...

Siaubinga netektis: Radviliškio rajone iš virstančio automobilio iškrito ir žuvo 17-metė (133)

Pirmadienį, apie 12 val., Radviliškio r., kelyje Šeduva-Krekenava, nuo kelio nuvažiavo ir apvirto...

Macronas norėjo paaiškinti Nausėdai, kodėl ėmėsi rusiškos iniciatyvos: norime turėti skaidrų, nenaivų dialogą su Rusija papildyta 21:18 val. (364)

Į Lietuvą atvykęs Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas teigė norėjęs paaiškinti, kodėl...

Nebe vasara, bet šilumos dar sulauksime (2)

Antradienį Lietuvoje vyraus puikūs orai , nes juos vis dar lems aukštesnio slėgio laukas. Lietaus...

Naujas Rusijos ir NATO šalies mūšio laukas: tai jau nebėra tik dar vienas įšaldytas konfliktas (357)

Pavieniai apsišaudymai, tada – rimtesni susirėmimai, mobilizacija, kalbos apie karą, o vėliau...

Epidemiologas perspėja: pagal šiuos požymius, Lietuva antrai bangai pasiruošusi blogai (135)

Nerimstant pranešimams apie naujus COVID-19 atvejus, kas visų pirma bado akis, tai Sveikatos...

Kęstutis Grubliauskas | D+ nariams

Ir aš tarnavau. Kaip merginos sakydavo: vyras be kariuomenės, tai ne vyras (4)

Pamačius rašinius apie Tarybinę armiją , tuoj užplūdo prisiminimai. Praėjus daugeliui metų,...

5 mitai apie G tašką, kuriuos turite tuojau pat išmesti iš galvos (22)

Vis dar mitais apipintas paslaptingas G taškas kelia diskusijų ne tik tarp vyrų, bet ir tarp...

|Maža didelių žinių kaina