aA
Ką tik startavusi nauja eismo tvarka Edukologijos universiteto žiede kai kur eismo judėjimą pagerino, o kitur – ir taip prastą situaciją pablogino dar labiau. Sostinės savivaldybės atstovai teigia žinantys problemas, tačiau greitų sprendimų nežada. Vienas jų – apsiriboti ne tik kosmetiniais pakeitimais, bet ir įrengti estakadą, kuri esą iš esmės pakeistų eismo pralaidumą šioje probleminėje vietoje.
Žiedas prie Edukologijos universiteto
© DELFI / Tomas Vinickas

Rugpjūčio mėnesį buvo pakeista eismo tvarka vairuotojų „edukologijos“ arba „pedagoginiu“ vadinamoje žiedinėje sankryžoje, Vilniuje. Rytinio piko metu eismas čia vyko intensyviai, tačiau laisvai eismo srautas judėjo tikrai ne visomis kryptimis.

Važiuojant Edukologijos universiteto žiedu, mažiausiai skųstis turėtų vairuotojai, kurie į jį įvažiuoja iš Konstitucijos prospekto. Čia yra keturios eismo juostos, iš kurių dvi skirtos tik važiavimui į dešinę, Šeškinės arba Baltupių link.

Likusiomis dvejomis juostomis žiede galima važiuoti pirmyn. Iš pirmo žvilgsnio, didelis srautas automobilių, atvažiuojančių iš Konstitucijos pr., kelionę tęsią sukdami į Geležinio Vilko gatvę, Seimo tunelio link. Taip yra ir statistiškai. Pagal Vilniaus miesto savivaldybės Eismo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio turimus duomenis, šia kryptimi per valandą pravažiuoja 800 automobilių.

Kita didelio intensyvumo kryptis – nuo Šeškinės kalno ir Geležinio Vilko gatvės sankryžos. Eismo organizavimas buvo pakeistas atsižvelgiant į transporto intensyvumą šia kryptimi.

„Atvažiavus nuo šios sankryžos, įvažiuoti į žiedą ir tęsti kelionę Konstitucijos pr. link, anksčiau buvo galima tik viena eismo juosta, nors srautą šia kryptimi sudaro daugiau nei 1 tūkst. transporto priemonių per valandą.

Dabar sudarytos galimybės ta pačia kryptimi važiuoti dvejomis eismo juostomis: antrąją tik į Konstitucijos pr., o pirmąją – visomis kryptimis. Anksčiau vairuotojai ignoruodavo kelio ženklus ir mėgindavo į žiedą įvažiuoti iš pirmos eismo juostos ir persirikiuoti pačiame žiede“, – detalizuoja T. Kamaitis.

Tačiau vairavimo mokyklos „Amplius“ vadovas Artūras Pakėnas įžvelgia, kad kai kurie eismo pakeitimai Edukologijos universiteto žiede padaryti nebūtinai atsižvelgiant tik į lengvųjų automobilių vairuotojus.

„Šiuo atveju, padaryta duoklė viešajam transportui, kad atvažiavę nuo Šeškinės kalno jie galėtų važiuoti ir jiems nieko nereikėtų daryti, kad įvažiuotų į Konstitucijos prospektą. Viskas padaryta, kad jiems nereikėtų keisti eismo juostos.

Galų gale, autobusų parke jų nemoko, kaip važiuoti taisyklingai. Jie visuose žieduose važiuoja pirmąja juosta ir nesuka dėl to galvos, ar jie privalo keisti juostą, ar ne. Todėl pagal autobusų pageidavimus eismas pakoreguojamas, o dėl to kenčia visi kiti“, – LRT.lt komentuoja A. Pakėnas.

Saugaus vairavimo ekspertas priduria, kad pati žiedo sandara yra netipiška, todėl vairuotojams sunku suprasti, kaip važiuoti taisyklingai.

„Iš visų pusių atvažiavimai yra skirtingi. Taigi yra keturi įvažiavimai. Žmonės nežiūri į keturis skirtingus įvažiavimus, jie išmoksta vieną ir jį naudoja visuose kituose. Bet, kadangi dabar nežino nė vieno, važiuoja taip, kaip važiavo iki naujo ženklinimo“, – įžvelgia A. Pakėnas.

Savo žodžius jis papildo tuo, kad ne kartą girdėjo, jog vieną ar du kartus pabandę įvažiuoti taip, kaip priklauso, kai kurie vairuotojai tiesiog pasiduoda ir šiuo žiedu važiuoja kaip pavyksta.

Netolimoje ateityje – kelios smulkesnės permainos

Nepaisant to, kad kai kuriomis kryptimis eismas ir pagerėjo, tačiau žiedinės sankryžos link važiuojantys iš T. Narbuto gatvės turi susitaikyti su tuo, kad spūstis jiems neišvengiama. Ji prasideda dar prieš žiedą, Saltoniškių ir T. Narbuto gatvių reguliuojamoje sankryžoje.

T. Kamaitis teigia, kad miesto Eismo priežiūros skyrius žino šią probleminę vietą ir jau numatyti pakeitimai, kurie padėtį turėtų pagerinti.

„Šiuo metu yra išmatuoti ir peržiūrėti T. Narbuto gatvės eismo juostų pločiai ir siūlysime pakeitimą, kad, visų pirma, būtų padidintas eismo juostų, skirtų važiuoti tiesiai, kiekis. Tą bus siekiama padaryti naikinant vieną eismo juostą, skirtą sukti į kairę iš T. Narbuto į Saltoniškių gatvę“, – LRT.lt pasakoja T. Kamaitis.

Tačiau šis sprendimas nesumažins eismo spūsties, kuri yra tarp šios sankryžos ir Edukologijos universiteto žiedo, nes didžiausia problema būtent čia. Nors įvažiavimui į žiedą skirtos net trys eismo juostos, tačiau visos jos blokuojamos automobilių, kurie važiuoja pirmąja eismo juosta link Konstitucijos pr. ir Geležinio Vilko gatvės, Seimo viešbučio tunelio kryptimi.

Pagerinus eismo pralaidumą iš Konstitucijos pr. ir nuo Ukmergės bei Geležinio vilko gatvių sankirtos, dėl to labiausiai kenčia būtent T. Narbuto gatve važiuojantys vairuotojai. Deja, tai teks kentėti ir toliau, nes greitu metu pakeitimai numatomi tik kitoje Edukologijos universiteto žiedo vietoje.

„Gavome kelis pastebėjimus, kad srautui, atvažiuojančiam nuo Geležinio Vilko gatvės tunelio, būtina suformuoti eismo juostą dešiniam posūkiui į Konstitucijos prospektą.

Buvo užsakytas techninis projektas, kuris numato perkelti pėsčiųjų ir dviračių takus, viešojo transporto sustojimo vietą. Taip pat bus įrengta papildoma saugumo salelė pėstiesiems“, – netolimos ateities pakeitimus pristato T. Kamaitis.

Galiausiai, specialistas pristato dar vieną naujovę, kuri turėtų atsirasti dar iki šių metų pabaigos.

„Yra Baravyko gatvelė, kuri iškyla nuo Upės gatvės. Pagrindinį trikdį sudaro iš jos išvažiuojantys vairuotojai, darantys dešinį posūkį, norintys apsisukti ir važiuoti Edukologijos universiteto žiedo link.

Tai reikėtų eliminuoti ir, manau, kad situacija stipriai pagerės, nes statoma jungtis nuo Upės gatvės tiesiai į Konstitucijos pr. ir Linkmenų gatvės sankryžą, kur bus galima atlikti tiesioginį posūkį į kairę, į Konstitucijos pr. žiedo link.

Vietą, kur dabar vairuotojai apsisuka, bus siekiama užkardyti fiziškai ir nebepalikti galimybės kirsti tris eismo juostas, kad būtų užimta kraštinė, iš kurios ir apsisukama“, – aiškino T. Kamaitis.

Ateityje – nauja estakada

Grįžus prie T. Narbuto gatvės problemos, pašnekovas teigia, kad permainų tikrai bus, tačiau greitų sprendimų nežadama. Visgi tie sprendimai, kurių laukiama ateityje, situaciją turėtų pakeisti iš esmės.

„Labai seniai yra kalbama apie T. Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto jungtį. Dabar organizuojamos architektūrinės dirbtuvės, kad būtų atsirinktas variantas, kuris leistų užtikrinti sklandų pėsčiųjų, dviratininkų ir automobilių srautą. Taip pat siekiama, kad planuojama estakada būtų ne tik patogi judėti, bet patraukli ir architektūriškai“, – pasakoja T. Kamatis.

Tačiau kalbant apie konkrečias datas, jis įvardijo tik tai, kad projektavimo darbai turėtų prasidėti dar nepasibaigus šiems metams, vėliausiai tai gali nusikelti iki pavasario. Kalbant apie galimą statybos eigos pradžią arba galimą galutinę estakados įrengimo datą, T. Kamaitis nieko nežadėjo ir teigė to įvardinti dar negalintis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (23)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (20)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

Širinskienė apie savo „raudonas linijas“: politika – dialogo menas, bet tokių dalykų aš Karbauskiui neatleisčiau (99)

„Valstietė“ Agnė Širinskienė sakė nemėgstanti kalbėjimo apie „raudonas linijas“,...

Mokesčių reforma baus regionus: daugumai savivaldybių teks mažiau pinigų (32)

Svarstant kitų metų biudžeto projektą pastebėta, kad dėl gyventojų pajamų mokesčio ( GPM )...

Pasakojimas apie dvi ekonomikas: TVF skaičiuoja žlugdantį sankcijų poveikį Iranui (15)

Pakartotinis JAV sankcijų taikymas Irano naftos eksportui anuliuoja visas Tarptautinio valiutos...

Praėjo metai po modelio Dovilės Didžiūnaitytės tragedijos: paaiškėjusios kraupios detalės ir vis dar kylantys įtartini klausimai (35)

Šį antradienį sueina lygiai metai po to kai Klaipėdoje mįslingomis aplinkybėmis žuvo modelis...

Orai: sinoptikai perspėja – kelius kai kur jau dengs ledukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Nuovargį jaučiate nuo pat ryto: gydytoja sako, kad padėti gali net ir kavos atsisakymas

Antakalnio poliklinikos šeimos gydytoja Ieva Sterlingė sako, kad nuovargis – vienas dažniausių...

Dar vieną karjeros rekordą pagerinęs Sabonis buvo arti trigubo dublio (1)

Domantas Sabonis buvo per plauką nuo pirmo karjeroje trigubo dublio. Indianos „Pacers“...

Šakalienė: jaučiuosi kaip košmariškame sapne (1289)

Seimo narė Dovilė Šakalienė viešai nekomentavo jai metamų kaltinimų, esą ji už Norvegijos...

Audrius Bružas pirmąkart viešumoje pasirodė su nauja širdies drauge Aiste Andrijauskaite (13)

Pirmadienį vykusio lietuviško filmo „Širdys“ premjeroje netrūko žinomų veidų. Pasveikinti...

Makabriškomis laidotuvėmis garsėjantys tibetiečiai šlykštisi mums priimtinu laidojimo būdu (52)

Lietuviui pavyko nuvykti į griežtai kontroliuojamą Tibetą, nors ten laisvai keliauti draudžiama....