aA
Keliavimas dviračiu gali teikti didelį malonumą ir būti smagiu laisvalaikio leidimo būdu, tačiau tik su sąlyga, kad važiuojama saugiai. Draudikai pažymi, kad dviratininkai Lietuvos keliuose nukenčia vis dar per dažnai, o neretai tai lemia ir jų pačių klaidos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© Mindaugas Milinis

Tuo metu dviratininkų bendruomenės atstovai sako, kad savo saugumu sėdantys prie dviračio vairo rūpinasi vis labiau, o dar užtikrinčiau minantiems pedalus jaustis padėtų ir kai kurie kelių eismo taisyklių pakeitimai.

Per perėją – tik nulipus nuo dviračio

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktoriaus Tomo Nenartavičiaus teigimu, kritikos dėl atsainaus ar nepagarbaus požiūrio į dviratininkus dažnai išties pelnytai susilaukia automobilių ir kitų motorinių transporto priemonių vairuotojai, tačiau akmenys neretai krenta ir į pačių dviratininkų daržą.

„Turbūt viena labiausiai pastebimų dviratininkų klaidų yra nenoras nulipti nuo dviračio važiuojant per perėją ar kitoje vietoje kertant važiuojamąją kelio dalį. Nulipus nuo dviračio jį persivaryti per perėją ar kelią kitoje leistinoje vietoje įpareigoja kelių eismo taisyklės, o jos sugalvotos ne be reikalo. Važiuojant per perėją dviračiu kyla rizika, kad automobilių vairuotojai staiga į kelią iššokusio dviratininko paprasčiausiai nepastebės ir nespės sureaguoti. Be to, nulipus nuo dviračio daug patogiau įvertinti, ar kelią kirsti saugu, todėl būtent taip elgtis ir reikėtų“, – sako T. Nenartavičius.

Atliekant posūkius reikalingas ypatingas atidumas

Vienas pavojingiausių manevrų keliu važiuojantiems dviratininkams, anot T. Nenartavičiaus, yra posūkis į kairę. Dažniausiai nelaimes tokiose situacijose lemia atstumų bei skirtingų dviračio ir automobilio judėjimo greičių neįvertinimas.

„Automobiliai važiuoja daug greičiau nei dviračiai, todėl iš pažiūros dar toli esanti transporto priemonė prie dviratininko pavojingai priartėti gali dar šiam nespėjus užbaigti manevro ir saugiai pasiekti dešiniosios kelio pusės. Nelaimingų atsitikimų tokiose situacijose išvengti leidžia tik atsargumas, atidumas ir manevro atlikimas tik įsitikinus, kad tai daryti saugu.

Be to, reikėtų priminti, kad apskritai važiuojamąja kelio dalimi dviratininkams važiuoti leistina tik tuomet, kai nėra dviračio takų, specialiai paženklintų eismo juostų ar važiavimui tinkamo kelkraščio“, – sako T. Nenartavičius.

Į kelią dviračiu – tik tinkamai pasiruošus

Galiausiai draudikų atstovas pabrėžia tinkamų apsaugos priemonių svarbą. Važiuojant dviračiu visuomet rekomenduojama dėvėti šalmą, o jaunesni nei 18 metų amžiaus dviratininkai važiuodami keliu tą daryti privalo.

Be to, važiuojant keliu galioja ir papildomi reikalavimai, užtikrinantys dviratininko matomumą. Dviračio gale visuomet turi būti pritvirtintas raudonas atšvaitas ar tokios spalvos žibintas, o šonuose ant ratų stipinų – oranžiniai atšvaitai.

„Važiuodami keliu dviratininkai taip pat privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba dviračio priekyje ir gale įjungti žibintus. Tamsiu paros metu prie dviračio vairo privalu dėvėti ir šviesą atspindinčią liemenę, ir važiuoti įsijungus žibintus“, – primena T. Nenartavičius.

Papildoma apsauga nuo rizikų gali būti ir specialus dviratininko draudimas. Dviratininko draudimu apdraudžiami: dviratis nuo vagystės, dviratininko civilinė atsakomybė dėl sukeltos žalos asmeniui ir turtui, nelaimingi atsitikimai dviratininkui ir net asistavimo (pagalbos) paslauga.

Savo saugumu rūpinasi vis labiau

Tuo metu aktyvus dviratininkų bendruomenės narys, dviratininkų komandos „Staki-Technorama“ komandos vadovas Deividas Vileniškis sako, kad dviratininkai Lietuvoje tampa vis pavyzdingesni ir savo saugaus važiavimo kultūra artėja prie Vakarų Europos dviračių mėgėjų.

„Tiek organizuodami dviračių varžybas, tiek bendraudami su dviratininkų bendruomene visuomet pabrėžiame saugaus važiavimo svarbą. Daugeliui dviračių entuziastų – ypatingai važinėjančių dažniau – saugoti save, laikytis kelių eismo taisyklių jau yra tarsi savaime suprantamas dalykas. Saugaus važiavimo įgūdžių dviratininkams, manau, taip pat netrūksta, tačiau, be abejo, pasitaiko visko“, – sako D. Vileniškis.

Saugumą padidintų daugiau konkretumo taisyklėse

Tiesa, D. Vileniškis pažymi, kad kelių eismo taisyklės, kalbant apie saugų važiavimą dviračiais, Lietuvoje taip pat dar nėra tobulos, o dėl tam tikrų jose paliktų neapibrėžtumų minantys keliu atsiduria pavojuje.

„Jau kurį laiką dviratininkų bendruomenė siekia, kad būtų įtvirtintas aiškiai apibrėžtas minimalus atstumas, kuriuo turėtų būti lenkiami keliu važiuojantys dviratininkai. Ne vienos Europos valstybės, taip pat daugelio JAV valstijų kelių eismo taisyklėse yra aiškiais numatyta, kad dviratininkai kelyje turi būti lenkiami 1 ar 1,5 metrų atstumu.

Tuo metu Lietuvoje konkretus atstumas nenurodomas, paliekant patiems automobilių vairuotojams spręsti, koks atstumas yra saugus. Dėl to netrūksta atvejų, kai dviratininkai yra kliudomi kitų transporto priemonių“, – sako D. Vileniškis.

Vis tik D. Vileniškis džiaugiasi, kad automobilių vairuotojai į dviratininkus Lietuvoje taip pat jau žiūri palankiau, juos labiau gerbia ir vis dažniau pripažįsta pilnateisiais eismo dalyviais, stengiasi nesukelti jiems pavojaus. Taip, anot dviratininko, ir turėtų būti aukštą saugaus eismo kultūrą siekiančioje turėti šalyje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (28)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (20)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

(Ne)Grįžtu. Į Airiją emigravusi Inga: kai žiūriu lietuviškas žinias apie Karbauskį – man baisu dėl Lietuvos (211)

Nuosavas namas, atostogos egzotiškuose kraštuose, daugiau nei dešimtmetį puoselėjamas savas...

Žinomi bičiuliai ir kolegos gedi netikėtai mirusio Eimunto Nekrošiaus: liko nepapasakotos istorijos ir neįgyvendinti planai (67)

Antradienį, lapkričio 20 dieną žinomas teatro režisierius Eimuntas Nekrošius iškeliavo...

Panevėžys meta iššūkį sostinei: tikisi, kad Kalėdų eglė pranoks Vilniaus (114)

Prieš kelerius metus Panevėžys neturėjo, kur dėti akių iš gėdos, kai artėjant Kalėdoms...

Opozicija surinko parašus po interpeliacija švietimo ministrei Petrauskienei (190)

Opoziciniai konservatoriai antradienį pranešė surinkę reikalingus parlamentarų parašus po...

„Rytui“ – grėsmė prarasti savivaldybės privilegijas

Vilniaus savivaldybė ruošiasi keisti tvarką, pagal kurią pastaraisiais metais buvo finansuojami...

Ligoninių neuždarinės – jos užsidarys pačios: kur dėti ligonius ir gydytojus? išeitinės siektų šimtus tūkstančių (327)

Molėtų ligoninės direktorius Vaidotas Grigas neabejoja valdžios pažadais, kad jie neuždarys nė...

Dar vienoje mokykloje pripurkšta dujų, trims mergaitėms prireikė medikų pagalbos (13)

Antradienį, 12.45 val., ugniagesiai gelbėtojai gavo pranešimą, kad Marijampolėje, „Ryto“...

Kaip pigių skrydžių bendrovės gauna pelną parduodamos nebrangius bilietus (26)

Finansų ekspertai teigia, kad pigūs lėktuvo bilietai ne visuomet yra tokie pigūs, sako LRT...

Klimatologas: blogiausiam klimato kaitos scenarijui išsipildžius pasikeis ir Lietuvos pajūris (5)

Klimato kaita gali būti laikoma viena iš priežasčių, dėl kurios kilo vienas iš daugiausiai...

Beatos Nicholson kugelis: kai toks skanus, bus sunku sustoti (1)

Mokslininkų įrodyta, kad, valgant krakmolingas daržoves, mūsų smegenyse išsiskiria cheminės...