Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės Strateginių sprendimų paramos ir programų vykdymo klausimais vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis teigė, kad svarbiausia, jog elektrinių paspirtukų vairuotojai prisimintų, jog jiems galioja tos pačios taisyklės, kaip ir dviratininkams, todėl jie, važiuodami dviračių takais, ir kirsdami pėsčiųjų perėjas privalo praleisti pėsčiuosius.

Dėmesys saugumui ir pėstiesiems

Jau anksčiau yra užfiksuotų atvejų, kaip dėl neatsakingo elektrinio paspirtuko vairuotojo elgesio nukentėjo pėstieji. Tiesa, buvo registruotų ir priešingų incidentų, kada dėl staigaus ėjimo trajektorijos pakeitimo pėsčiasis užkirto kelią paspirtuko vairuotojui ir taip lėmė jo sužalojimus.

„Elektrinių paspirtukų vairuotojai, kaip ir dviratininkai, turėtų važiuoti dviračių takais, tačiau tais atvejais, kai tenka važiuoti šaligatviu, paspirtukininkai pro pėsčiąjį turi judėti jo ėjimui artimu, tai yra 3-5 km/val., greičiu“, – sakė V. Pumputis.

Specialistas aiškino, kad dažniausiai problemos kyla tada, kai norima pasirodyti ar išbandyti turimos dviratės transporto priemonės galimybes. Mat tokiu metu saugumui skiriamas dėmesys yra mažiausias. Vis tik V. Pumputis pirminė, kad reikėtų ne tik įvertinti saugų greitį, tačiau ir būti itin atidiems.

Priartėję prie pėsčiųjų perėjos tiek dviratininkai, tiek paspirtukininkai privalo įsitikinti, kad ją kirsti yra saugu ir tik tada persivaryti transporto priemonę. Jei šalia pėsčiųjų perėjos yra įrengtas ir takas dviratininkams, šio transporto vairuotojai gali keliu važiuoti, tačiau tai taip pat gali atlikti tik įsitikinę, kad tai saugu.

Dviratininkas

Matyti ir būti matomam

Tiesa, dar prieš išvažiuodami iš namų dviračių ir paspirtukų vairuotojai turi įsitikinti, ar jų turima transporto priemonė yra techniškai tvarkinga: turi priekyje degantį baltos, gale raudonos spalvos žibintus, ant dviračių ratų šonuose yra pritvirtinti oranžiniai atšvaitai, o sumontuota stabdžių sistema veikia nepriekaištingai.

Važiuodami keliu šio transporto vairuotojai tamsiu paros metu privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais ir būti įsijungę baltos šviesos žibintą priekyje. Dieną privalomas tik kuris nors vienas iš šių elementų, tačiau saugaus eismo ekspertai pataria daugiau dėmesio ir priemonių skirti savo saugumui, o ryškiaspalvė liemenė gali tapti priežastimi, kodėl kiti vairuotojai dviratininkus ir paspirtukininkus pastebės lengviau.

Svarbu prisiminti, kad nors saugos šalmas privalomas tik asmenims iki 18 metų, o kitiems jis yra rekomenduojamas, kritimo atveju būtent ši priemonė gali padėti išvengti rimtų sužalojimų ir traumų.

Visi kartu

Saugaus eismo ekspertai pastebi, kad neretai problemų kyla ir tada, kai pasivažinėti išvažiuoja šeima ar draugų būrys. Siaurame dviračių take neretai keliaujantys važiuoja eile, o dėl to išsiskiria ir jų važiavimo greitis. Pastebima atvejų, kai nė nesumažinę greičio dviratininkai ar paspirtukininkai įvažiuoja į pėsčiųjų perėją vien dėl to, kad ją jau kirto jų artimieji, o dėl to kyla rizika, jog vos pradėję judėti automobilių vairuotojai gali jų nepastebėti bei nutrenkti. Dėl šios priežasties rekomenduojama prieš pėsčiųjų perėja sustoti, palaukti kitų kartu važiuojančių žmonių ir važiuojamąją kelio dalį numatytoje vietoje kirsti kartu.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad elektriniu paspirtuku vienu metu gali važiuoti tik vienas žmogus, todėl norėdami kartu pasivažinėti, tiek suaugę, tiek vaikai, turėtų važiuoti atskirais elektriniais paspirtukais.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)