aA
Beveik 40 proc. dviratininkų gatvėmis važinėja be privalomų atšvaitų. Kitų matomumą kelyje garantuojančių priemonių – dviračio žibintų ar drabužių su šviesą atspindinčiomis detalėmis – naudojimas dar retesnis. Maža to, kas penktas dviratininkas eisme dalyvauja be jokių privalomų, šviesą atspindinčių priemonių. Tokie eksperimento, kurį atliko draudimo bendrovė „Ergo Lietuvoje“, rezultatai specialistams kelia nerimą. Anot jų, minant dviratį be atšvaitų ar žibintų, ignoruojama smarkiai išauganti skaudžių padarinių rizika, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Dviratininkai nepastabiais vadina vairuotojus, tačiau savo kaltės neįžvelgia
© E.Laučiūtės nuotr.

Eksperimento metu buvo stebimos Vilniaus gatvės, sulaukiančios didžiausių dviratininkų srautų. Kaip parodė dviratininkų įpročius atskleidžiantys rezultatai, dauguma šios populiarėjančios transporto priemonės vairuotojų į saugumą vis dar numoja ranka.

„Liepą vykdyto eksperimento metu stebėjome, ar sostinės gatvėmis važiuojantys dviratininkai naudoja tris iš privalomų atributų – atšvaitus, žibintus ir liemenes, arba kitus šviesą atspindinčius drabužius. Deja, nors apklausos rodo, kad nenaudojant dviračio žibintų ar šviesą atspindinčių elementų galima sukelti pavojingas situacijas kelyje, panašu, kad dažnas dviratininkas Lietuvoje šio pavojaus neįsisąmonina“, – sakė draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius.

Šviesą atspindinčių drabužių nesirenka

Iš 1020 eksperimento metu užfiksuotų dviračių, nepriklausančių nuomos sistemoms, šviesos atšvaitus turėjo kiek daugiau nei 63 proc. Visgi, Kelių eismo taisyklės pažymi, kad eisme dalyvaujančiam dviračiui iš abiejų jo šonų būtini oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų.

Dviratininkai nepastabiais vadina vairuotojus, tačiau savo kaltės neįžvelgia
© DELFI / Orestas Gurevičius

Į reikalavimą ant dviračio pritvirtinti žibintus atsižvelgė 40 proc. eksperimente užfiksuotų dviračių vairuotojų. Mažiausio populiarumo tarp dviratininkų sulaukia ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais dėvėjimas. Eksperimento metu tokias liemenes ar kitus šviesą atspindinčius drabužius dėvėjo tik 56 iš 1020-ies užfiksuotų dviratininkų, kas sudaro 5,5 proc.

Pamiršta, kad yra eismo dalyviai

Visgi, nors Kelių eismo taisyklės nurodo įvairias galimas matomumą užtikrinančių priemonių kombinacijas, net penktadalis dviračių vairuotojų nesirenka nė vienos iš jų. Kitaip tariant, esant ypač nepalankiam matomumui, kas penktas dviratininkas būtų beveik nepastebimas.

„Kai kada nesirūpinimas tinkamu dviračio apšvietimu ir eismo taisyklių ignoravimas kainuoja daugiau nei alkūnių, kelių nubrozdinimus ar transporto priemonės sugadinimą, dažnu atveju tai sąlygoja smarkius sužalojimus ar net gyvybės netekimą. Siekdami to išvengti, dviračių, kaip ir automobilių, vairuotojai kiekvieną savo kelionę turėtų pradėti nuo įsitikinimo, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga, veikia jos stabdžiai, dega žibintai. Juk eismo dalyvis be atšvaitų ir žibintų kelyje gali būti ir visai nematomas. Siekdami įtvirtinti šį požiūrį, drauge su partneriais pradėjome iniciatyvą „Įžiebk dviratį“, primenančią, kokios Kelių eismo taisyklės užtikrina dviratininkų matomumą“, – teigė R. Pocius.

Dviratininkai nepastabiais vadina vairuotojus, tačiau savo kaltės neįžvelgia
© Egidijaus Jankausko nuotr.

Anot Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Vytauto Grašio, visiems eismo dalyviams kylantis pavojus padidėja keliskart, jei dviračių vairuotojai ignoruoja Kelių eismo taisyklėse jiems reglamentuotus reikalavimus, ypač – tamsiuoju paros metu.

„Atšvaitas, žibintas ir kiti šviesą atspindintys saugos elementai yra patikimas būdas padidinti saugumą kelyje tamsiuoju paros metu ir esant blogam matomumui. Kelių eismo taisyklėse minėti elementai nurodyti ne kaip papildomos detalės prie dviračio, o kaip būtinos, kiekvieno eismo dalyvio saugumą užtikrinančios priemonės. Reikia įsiminti ir tai, kad norint, jog ant dviračio esantys žibintai ir atšvaitai tinkamai atliktų savo funkciją, juos būtina tvirtinti automobilio žibintų aukštyje. Taip pat svarbu, kad atšvaitai būtų matomi iš visų dviračio pusių“, – akcentavo V. Grašys.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas taip pat priminė, kad dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Nors vyresnių nei nurodytas amžius dviračių vairuotojų (jų keleivių) keliauti su šalmu Kelių eismo taisyklės neįpareigoja, rekomendacija šiai saugos priemonei išlieka.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.1429

Atsakė į svarbų klausimą: ar galima lenkimo manevrą baigti kertant ištisinę liniją? (300)

Lenkimas vis dar išlieka vienu sudėtingiausių manevrų, kuriuos tenka atlikti automobilių ir kitų...

Tą vairuotojai turi žinoti: kaip automobilio kėbulą apsaugoti nuo vabzdžių likučių ir kelio dervų (18)

Pandemijai pakoregavus daugelio šalies gyventojų planus, skrydžius lėktuvu atostogų metu...

Ką reikia padaryti, kad pardavę savo seną automobilį uždirbtumėte 15 proc. daugiau (42)

Kodėl vienas naudotas automobilis atranda naują šeimininką vos per kelias dienas, o kitas ištisus...

Įvardijo pradedančiųjų vairuotojų klaidas: neįvertina ne tik pavojų, bet ir savo gebėjimų (2)

Atrodo, kad nesenai egzaminus išlaikę ir vairuotojo pažymėjimą įgiję eismo dalyviai, turėtų...

Keliai „nusėti“ greičio mažinimo kalneliais, tačiau tam yra svarbi priežastis (4)

Pasirinktas per didelis važiavimo greitis ir eismo dalyvių išsiblaškymas neretai tampa...

Top naujienos

Skelbia radę, kur nufilmuotas keistas Cichanouskajos kreipimasis į baltarusius (137)

Kandidatės Baltarusijos prezidento rinkimuose Sviatlanos Cichanouskajos kreipimasis į šalies...

Razmuvienė: galbūt po gausių pasibuvimų pajūryje reikėtų paprašyti dirbti nuotoliniu būdu (126)

Savaitgalį socialinius tinklus apskriejo nuotraukos iš sausakimšo Palangos paplūdimio. Pirmadienį...

Per tarptautinę operaciją smogė Ispanijoje įsikūrusiai gaujai: nusikaltimus organizavo emigrantai iš Lietuvos ir Lenkijos (1)

Per tarptautinę operaciją Ispanijoje sulaikyta nusikalstama grupuotė, kurią įkūrė Lietuvos ir...

Ragina studentus sukilti dėl brokerių tarpininkavimo mokesčio: reikia kritinės masės (21)

Nekilnojamojo turto paslaugų įmonės „Resolution“ vadovė Džiuginta Daujotaitė sako, kad...

„Eurovaistinės“ vaistininkei nustatytas koronavirusas (8)

Kauno rajone, Ringauduose, esančios „Eurovaistinės“ vaistininkei pirmadienį nustatytas...

OMON vaiko žmones iš protestų dalyvio žūties vietos Minske (8)

Minske riaušių policijos OMON pareigūnai vaiko žmones, atėjusius atnešti gėlių į vietą,...

Cichanouskaja į šalį atvyko paryčiais: ji turi vizą metams būti Lietuvoje (545)

Į Lietuvą atvykusi baltarusių opozicijos simboliu vadinama Sviatlana Cichanouskaja tikina pati...

Ekspertas: keistas Cichanouskajos kreipimasis į protestuotojus išgautas jėga (235)

Keistas kandidatės į prezidentus Sviatlanos Cechanouskajos kreipimasis į baltarusius su raginimu...

Palangos vėl laukia iššūkis: po trumpo atokvėpio – vasariškų karščių sugrįžimas (11)

Po trumpo gaivesnių orų laikotarpio, į Lietuvą grįš vasaros karščiai.

FIBA įspraudė į kampą Prienų klubą: niekur nedingsime, reikės mokėti (3)

Prienų „Cbet“ ekipa pateko į Tarptautinės krepšinio federacijos ( FIBA ) nemalonę. Praėjusio...

|Maža didelių žinių kaina