aA
Beveik 40 proc. dviratininkų gatvėmis važinėja be privalomų atšvaitų. Kitų matomumą kelyje garantuojančių priemonių – dviračio žibintų ar drabužių su šviesą atspindinčiomis detalėmis – naudojimas dar retesnis. Maža to, kas penktas dviratininkas eisme dalyvauja be jokių privalomų, šviesą atspindinčių priemonių. Tokie eksperimento, kurį atliko draudimo bendrovė „Ergo Lietuvoje“, rezultatai specialistams kelia nerimą. Anot jų, minant dviratį be atšvaitų ar žibintų, ignoruojama smarkiai išauganti skaudžių padarinių rizika, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Dviratininkai nepastabiais vadina vairuotojus, tačiau savo kaltės neįžvelgia
© E.Laučiūtės nuotr.

Eksperimento metu buvo stebimos Vilniaus gatvės, sulaukiančios didžiausių dviratininkų srautų. Kaip parodė dviratininkų įpročius atskleidžiantys rezultatai, dauguma šios populiarėjančios transporto priemonės vairuotojų į saugumą vis dar numoja ranka.

„Liepą vykdyto eksperimento metu stebėjome, ar sostinės gatvėmis važiuojantys dviratininkai naudoja tris iš privalomų atributų – atšvaitus, žibintus ir liemenes, arba kitus šviesą atspindinčius drabužius. Deja, nors apklausos rodo, kad nenaudojant dviračio žibintų ar šviesą atspindinčių elementų galima sukelti pavojingas situacijas kelyje, panašu, kad dažnas dviratininkas Lietuvoje šio pavojaus neįsisąmonina“, – sakė draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius.

Šviesą atspindinčių drabužių nesirenka

Iš 1020 eksperimento metu užfiksuotų dviračių, nepriklausančių nuomos sistemoms, šviesos atšvaitus turėjo kiek daugiau nei 63 proc. Visgi, Kelių eismo taisyklės pažymi, kad eisme dalyvaujančiam dviračiui iš abiejų jo šonų būtini oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų.

Dviratininkai nepastabiais vadina vairuotojus, tačiau savo kaltės neįžvelgia
© DELFI / Orestas Gurevičius

Į reikalavimą ant dviračio pritvirtinti žibintus atsižvelgė 40 proc. eksperimente užfiksuotų dviračių vairuotojų. Mažiausio populiarumo tarp dviratininkų sulaukia ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais dėvėjimas. Eksperimento metu tokias liemenes ar kitus šviesą atspindinčius drabužius dėvėjo tik 56 iš 1020-ies užfiksuotų dviratininkų, kas sudaro 5,5 proc.

Pamiršta, kad yra eismo dalyviai

Visgi, nors Kelių eismo taisyklės nurodo įvairias galimas matomumą užtikrinančių priemonių kombinacijas, net penktadalis dviračių vairuotojų nesirenka nė vienos iš jų. Kitaip tariant, esant ypač nepalankiam matomumui, kas penktas dviratininkas būtų beveik nepastebimas.

„Kai kada nesirūpinimas tinkamu dviračio apšvietimu ir eismo taisyklių ignoravimas kainuoja daugiau nei alkūnių, kelių nubrozdinimus ar transporto priemonės sugadinimą, dažnu atveju tai sąlygoja smarkius sužalojimus ar net gyvybės netekimą. Siekdami to išvengti, dviračių, kaip ir automobilių, vairuotojai kiekvieną savo kelionę turėtų pradėti nuo įsitikinimo, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga, veikia jos stabdžiai, dega žibintai. Juk eismo dalyvis be atšvaitų ir žibintų kelyje gali būti ir visai nematomas. Siekdami įtvirtinti šį požiūrį, drauge su partneriais pradėjome iniciatyvą „Įžiebk dviratį“, primenančią, kokios Kelių eismo taisyklės užtikrina dviratininkų matomumą“, – teigė R. Pocius.

Dviratininkai nepastabiais vadina vairuotojus, tačiau savo kaltės neįžvelgia
© Egidijaus Jankausko nuotr.

Anot Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Vytauto Grašio, visiems eismo dalyviams kylantis pavojus padidėja keliskart, jei dviračių vairuotojai ignoruoja Kelių eismo taisyklėse jiems reglamentuotus reikalavimus, ypač – tamsiuoju paros metu.

„Atšvaitas, žibintas ir kiti šviesą atspindintys saugos elementai yra patikimas būdas padidinti saugumą kelyje tamsiuoju paros metu ir esant blogam matomumui. Kelių eismo taisyklėse minėti elementai nurodyti ne kaip papildomos detalės prie dviračio, o kaip būtinos, kiekvieno eismo dalyvio saugumą užtikrinančios priemonės. Reikia įsiminti ir tai, kad norint, jog ant dviračio esantys žibintai ir atšvaitai tinkamai atliktų savo funkciją, juos būtina tvirtinti automobilio žibintų aukštyje. Taip pat svarbu, kad atšvaitai būtų matomi iš visų dviračio pusių“, – akcentavo V. Grašys.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas taip pat priminė, kad dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Nors vyresnių nei nurodytas amžius dviračių vairuotojų (jų keleivių) keliauti su šalmu Kelių eismo taisyklės neįpareigoja, rekomendacija šiai saugos priemonei išlieka.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.1429

Patikrino, ar automobilio garantija sufleruoja apie jo patikimumą (1)

Šiuolaikiškas dizainas, naujausios saugumo technologijos ir komfortas – naujo, ką tik nuo...

Įvardijo, kokius pavojus rudenį turėtų įvertinti vairuotojai (3)

Vasariškai šilumai traukiantis vairuotojai turi vis dažniau prisiminti, kad orų permainos turi...

Prasidėjus rudeniui vairuotojus ragina keisti įpročius: daugiau dėmesio ne tik vairavimui, bet ir automobiliui (8)

Atėjus rudeniui turėtų keistis ne tik vairuotojų elgesio, bet ir automobilių priežiūros...

Nusipirko katę maiše: pardavėjas sakė, kad automobilis geras, servisas – patarė net nevažinėti (384)

Visureigį, kuris prieš 10 dienų įveikę techninę apžiūrą, įsigijęs vyras nesitikėjo, kad...

Vairavimas prie mokyklos: ką turi žinoti eismo dalyviai, kad išvengtų kraupios nelaimės? (5)

Prasidėję dar vieni mokslo metai kaip ir kiekvieną rugsėjį priverčia susimąstyti apie saugų...

Top naujienos

Po tėčio mirties suabejojo, ar Lietuva tinkamai pasiruošusi antrajai koronaviruso bangai: trūko ne gyvybiškai svarbaus aparato, o lovų (66)

Praėjusi vasara Lietuvoje buvo nerami – po karantino užbaigimo vėl pradėjus augti koronavirusu...

Savivaldybės įmonė nusprendė dirbti 4 dienas per savaitę: iškilo klausimas, ar paslaugos gyventojams nepabrangs (42)

Lietuvoje turime vos kelias įmones, kuriose darbo diena arba savaitė yra trumpesnė nei kitose...

Kokios bulvių, medaus ir baravykų kainos provincijos turguje – vilniečius tai gali šokiruoti

Grybai, uogos, vaisiai, daržovės ir gėlės, kurie dedami ant prekystalių, dažniausiai surinkti...

Andrius – vienas iš nedaugelio lietuvių, po oda turinčių „čipą“: apie tai sužinojusi mama jį išvadino bepročiu (8)

Lietuvoje gyvena ne vienas žmogus, po kurio oda slypi „čipas“. Ryžio grūdo dydžio...

Startuoliai skuba kurti technologijas, kurios apsaugotų darbo vietas nuo COVID-19

„Smithfield Foods Inc.“ įsivaizdavo, kad jai puikiai sekasi. Per pirmąjį šių metų ketvirtį...

Tokių skaičių Lietuvoje nebuvo matyti jau dešimtmetį: atidėta tragedija ar pagalba verslui

Lietuvoje įvedus karantiną ir kaip reikiant pristabdžius ekonomiką pradėta gąsdinti...

The Economist | D+ nariams

Pergalė ant mirties slenksčio. Apnuodytas Aleksejus Navalnas laimi rinkimus Sibire

Prezidentui Vladimirui Putinui suduotas skaudus smūgis regioniniuose rinkimuose.

Karnišovas baigė „Bulls“ stratego paieškas – pasirinko geriausią įmanomą variantą

Čikagos „Bulls“ antradienį vakare oficialiai paskelbė, kad nuo būsimojo NBA sezono komandą...

Biomedicinos mokslų daktarės verdiktas: šias uogas privalu valgyti kiekvienam (91)

Raudonos, mažos, bet stipraus skonio uogos, kupinos vitaminų ir maistinių medžiagų, augančios...

|Maža didelių žinių kaina