aA
Beveik 40 proc. dviratininkų gatvėmis važinėja be privalomų atšvaitų. Kitų matomumą kelyje garantuojančių priemonių – dviračio žibintų ar drabužių su šviesą atspindinčiomis detalėmis – naudojimas dar retesnis. Maža to, kas penktas dviratininkas eisme dalyvauja be jokių privalomų, šviesą atspindinčių priemonių. Tokie eksperimento, kurį atliko draudimo bendrovė „Ergo Lietuvoje“, rezultatai specialistams kelia nerimą. Anot jų, minant dviratį be atšvaitų ar žibintų, ignoruojama smarkiai išauganti skaudžių padarinių rizika, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© E.Laučiūtės nuotr.

Eksperimento metu buvo stebimos Vilniaus gatvės, sulaukiančios didžiausių dviratininkų srautų. Kaip parodė dviratininkų įpročius atskleidžiantys rezultatai, dauguma šios populiarėjančios transporto priemonės vairuotojų į saugumą vis dar numoja ranka.

„Liepą vykdyto eksperimento metu stebėjome, ar sostinės gatvėmis važiuojantys dviratininkai naudoja tris iš privalomų atributų – atšvaitus, žibintus ir liemenes, arba kitus šviesą atspindinčius drabužius. Deja, nors apklausos rodo, kad nenaudojant dviračio žibintų ar šviesą atspindinčių elementų galima sukelti pavojingas situacijas kelyje, panašu, kad dažnas dviratininkas Lietuvoje šio pavojaus neįsisąmonina“, – sakė draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius.

Šviesą atspindinčių drabužių nesirenka

Iš 1020 eksperimento metu užfiksuotų dviračių, nepriklausančių nuomos sistemoms, šviesos atšvaitus turėjo kiek daugiau nei 63 proc. Visgi, Kelių eismo taisyklės pažymi, kad eisme dalyvaujančiam dviračiui iš abiejų jo šonų būtini oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų.

Dviratininkai nepastabiais vadina vairuotojus, tačiau savo kaltės neįžvelgia
© DELFI / Orestas Gurevičius

Į reikalavimą ant dviračio pritvirtinti žibintus atsižvelgė 40 proc. eksperimente užfiksuotų dviračių vairuotojų. Mažiausio populiarumo tarp dviratininkų sulaukia ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais dėvėjimas. Eksperimento metu tokias liemenes ar kitus šviesą atspindinčius drabužius dėvėjo tik 56 iš 1020-ies užfiksuotų dviratininkų, kas sudaro 5,5 proc.

Pamiršta, kad yra eismo dalyviai

Visgi, nors Kelių eismo taisyklės nurodo įvairias galimas matomumą užtikrinančių priemonių kombinacijas, net penktadalis dviračių vairuotojų nesirenka nė vienos iš jų. Kitaip tariant, esant ypač nepalankiam matomumui, kas penktas dviratininkas būtų beveik nepastebimas.

„Kai kada nesirūpinimas tinkamu dviračio apšvietimu ir eismo taisyklių ignoravimas kainuoja daugiau nei alkūnių, kelių nubrozdinimus ar transporto priemonės sugadinimą, dažnu atveju tai sąlygoja smarkius sužalojimus ar net gyvybės netekimą. Siekdami to išvengti, dviračių, kaip ir automobilių, vairuotojai kiekvieną savo kelionę turėtų pradėti nuo įsitikinimo, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga, veikia jos stabdžiai, dega žibintai. Juk eismo dalyvis be atšvaitų ir žibintų kelyje gali būti ir visai nematomas. Siekdami įtvirtinti šį požiūrį, drauge su partneriais pradėjome iniciatyvą „Įžiebk dviratį“, primenančią, kokios Kelių eismo taisyklės užtikrina dviratininkų matomumą“, – teigė R. Pocius.

Dviratininkai nepastabiais vadina vairuotojus, tačiau savo kaltės neįžvelgia
© Egidijaus Jankausko nuotr.

Anot Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Vytauto Grašio, visiems eismo dalyviams kylantis pavojus padidėja keliskart, jei dviračių vairuotojai ignoruoja Kelių eismo taisyklėse jiems reglamentuotus reikalavimus, ypač – tamsiuoju paros metu.

„Atšvaitas, žibintas ir kiti šviesą atspindintys saugos elementai yra patikimas būdas padidinti saugumą kelyje tamsiuoju paros metu ir esant blogam matomumui. Kelių eismo taisyklėse minėti elementai nurodyti ne kaip papildomos detalės prie dviračio, o kaip būtinos, kiekvieno eismo dalyvio saugumą užtikrinančios priemonės. Reikia įsiminti ir tai, kad norint, jog ant dviračio esantys žibintai ir atšvaitai tinkamai atliktų savo funkciją, juos būtina tvirtinti automobilio žibintų aukštyje. Taip pat svarbu, kad atšvaitai būtų matomi iš visų dviračio pusių“, – akcentavo V. Grašys.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas taip pat priminė, kad dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Nors vyresnių nei nurodytas amžius dviračių vairuotojų (jų keleivių) keliauti su šalmu Kelių eismo taisyklės neįpareigoja, rekomendacija šiai saugos priemonei išlieka.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.1429

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Perspėja vairuotojus: A2 magistralėje laukia milžiniški eismo ribojimai (47)

Savaitgalio pradžioje, rugpjūčio 23-iąją, vairuotojams, važiuosiantiems Vilnius-Panevėžys...

Top naujienos

Kaliningrade apsilankęs lietuvis norėjo sprukti: daugiau niekada ten nevažiuosiu (161)

„Daugiau tikrai niekada ten nevažiuosiu“, – tikino savaitgalį Kaliningrade praleidęs...

Nebrangių, bet tikrų itališkų picų pulkai žmonių traukia į Tytuvėnus (7)

Pačios tikriausios itališkos picos paragauti galima Tytuvėnuose. Pagrindinėje miestelio gatvėje...

Irina Rozova – Seimo narė, kuri veikė pilkojoje zonoje: kokiomis pataisomis rūpinosi politikė (328)

Su po diplomatine priedanga dirbančiais Rusijos žvalgybos darbuotojais bendravusi ir, kaip rodo...

Orai kvies savaitgalį praleisti gamtoje

Virš Lietuvos jau nuo ketvirtadienio įsitvirtinęs aukšto atmosferos slėgio laukas ir toliau...

Baltijos kelyje Gitanas Nausėda pasipiršo žmonai (225)

Lietuvos , Latvijos ir Estijos valstybės eina ta pačia kryptimi – nori sukurti savo žmonėms...

Sovietai jos nepasigailėjo: grafaitės Marijos Tiškevičiūtės tragedija (105)

1941 m. birželio 14 d. okupacinio sovietinio režimo įvykdytos represijos, kai iš Lietuvos į...

Prabangiausia pasaulyje vakarienė Vilniaus gatves nudažė baltai (224)

Šių metų Le Diner en Blanc renginys prasidėjo kitaip nei įprasta. Po tradicinės renginio...

Ką iš tiesų reiškia sapnai apie seksą? (14)

Jei ramų jūsų miegą kada nors buvo sudrumstę sapnai apie seksą, žinote, kad kartais dėl jų...

Ką valgė pasaulio diktatoriai: juos kamavo polinkis į kanibalizmą ir paranoja būti nunuodytiems (20)

Esi tai, ką valgai, taip pat – kaip ir su kuo valgai. Maistas turi įtakos nuotaikai, žarnyno...

Iš Putino elito sluoksnių – netikėta kritika Kremliui (84)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas visada kerta atgal, kai pajunta jam daromą spaudimą. Bet,...