Dviratininkų atstovai tvirtina, kad reikalavimai dienos metu dviratininkams dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba įjungti žibintus saugumo situacijos keliuose nepakeis, o žmones atgrasys nuo susisiekimo dviračiais.

„Piktinamės nepagrįstais ir nesąmoningais reikalavimais naudoti šviesas dieną arba reglamentuotą aprangą, kurios žmogus negali laisvai pasirinkti. Tokių reikalavimų nėra niekur daugiau pasaulyje“, - žurnalistams sakė vienas akcijos dalyvių, Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Linas Vainius.

Jis pažymėjo, jog daugiausiai dviratininkai į eismo įvykius pakliūna dėl nesaugaus lenkimo, ir šiuo atveju racionalesnės būtų pataisos, kurios reglamentuotų šį manevrą.

„Dėl dviratininkų saugumo mes siūlėme pataisas, kad būtų reglamentuotas dviratininko lenkimas kelyje ne mažesniu kaip pusantro metro atstumu, tai yra pats svarbiausias saugumo reikalavimas, kuris nebuvo priimtas. Taip pat mums labai svarbus saugaus greičio laikymasis, chuliganiško elgesio kelyje mažinimas, neblaivių vairuotojų mažinimas - tai pagrindiniai dalykai, kurie gadina eismo saugumą, o ne dviratininkai“, - kalbėjo L.Vainius.

Vienas akcijos dalyvių Eduardas Kriščiūnas atvyko su senoviniais šarvais, taip parodijuodamas Seimo priimtas pataisas dėl papildomų reikalavimų dviratininkams. „Kada šarvai?“ - skelbė kartu atneštas transparantas.

„Tai dar vienas šaudymas į orą. Važiavimas dviračiu tikrai taps dar labiau nepopuliarus, tai yra geras būdas atgrasyti žmones nuo dviračio įsigijimo“, - sakė Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas E.Kriščiūnas.

Liberalai nori atšaukti reikalavimus

Antradienį Lietuvoje įsigaliojo reikalavimai dviratininkams dienos metu važiuojant keliu dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba įjungti žibintus. Saugaus eismo automobilių keliais pataisos numato, kad važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale - raudonos šviesos žibintas. Važiuojant tamsiu paros metu ar kai blogas matomumas privalomi abu šie reikalavimai.

Seimo liberalai Eligijus Masiulis ir Remigijus Šimašius Seimo posėdžių sekretoriate antradienį įregistravo pataisas, kad papildomų reikalavimų būtų atsisakyta. Atšaukti dviratininkų reikalavimus liberalai siekė ir anksčiau, tačiau Seime tokios iniciatyvos paramos nesulaukė.

„Pertekliniai ir absurdiški reikalavimai dviratininkams tikslų nepasieks ir didesnio saugumo tikrai negarantuos. Gaila, kad to iki šiol nesuprato Seimo dauguma ir Vyriausybė. Liberalai įsitikinę, kad dviratininkams liemenės ir įjungti šviesos žibintai turėtų būti privalomi tik tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui“, - Liberalų sąjūdžio frakcijos išplatintame pranešime cituojamas E.Masiulis.

Policija: nuogąstavimai perdėti

Lietuvos policija sureagavo į dviratininkų pasipiktinimą. Policija teigia, kad pastarosiomis dienomis viešojoje erdvėje yra išpučiama problema.

„Dviračių vairuotojams šviesiuoju paros metu važiuojant važiuojamąja kelio dalimi privaloma dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale - raudonos šviesos žibintas. Pabrėžtina, kad toks reikalavimas taikomas tik važiuojant važiuojamąja kelio dalimi. Važiuojant dviračių takais, kelkraščiu arba šaligatviu (ši naujovė dėl važiavimo šaligatviais numatyta naujai parengtame Kelių eismo taisyklių projekte) nei dėvėti šviesą atspindinčios liemenės, nei važiuoti įjungus dviračio žibintų, nereikia.

Be to, atkreiptinas dėmesys, kad Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2 straipsnio 55 dalyje apibrėžta sąvoka „ryškiaspalvė liemenė su šviesą atspindinčiais elementais“. Tai ne tik geltonos, oranžinės ar raudonos spalvos liemenė, bet ir kitas šių spalvų viršutinės kūno dalies (nuo kaklo iki juosmens) drabužis su iš visų pusių kitiems eismo dalyviams matomais šviesą atspindinčiais elementais.

Manome, kad sąmoningai nutylint šias detales, visuomenė skatinama priešintis šioms saugų eismą gerinančioms priemonėms. Kartu pažymėtina, kad Lietuvoje dviračių takų infrastruktūra dar nėra tinkamai išvystyta, kaip daugelyje senbuvių Europos Sąjungos valstybių, kur pagrindinis dviračių eismas vyksta būtent dviračių takais, o ne važiuojamąja kelio dalimi. Be to, tokiose šalyse patys eismo dalyviai aktyviai rūpinasi savo saugumu, dėl to dėvėti ryškiaspalvę liemenę ir saugos šalmą jiems yra įprasta“, - rašoma policijos pranešime. 

Taip pat pateikiama nemaloni statistika - šiais metais (iki birželio 25-osios) Lietuvoje eismo įvykiuose jau žuvo 9 dviračių vairuotojai, iš jų net 7 - šviesiuoju paros metu, sužeista 160 šių eismo dalyvių, tarp jų 135 - šviesiuoju paros metu.

Policijos pareigūnai mano, kad kiekvieno žmogaus sveikata ir gyvybė yra svarbiau nei tam tikri suvaržymai ar nepatogumai.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (593)