aA
Keliavimo dviračiu malonumą ir patogumą atranda vis daugiau lietuvių ir tai nesunku pastebėti atšilus orams, kai į gatves ar miestų parkus išrieda gausybė dviratininkų. Deja, važiavimo dviračiu ir skirtingų eismo dalyvių sugyvenimo kultūra šalyje auga ne taip sparčiai, kaip dviratininkų skaičius.
Dviratininkas
© Egidijaus Jankausko nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tai neretai lemia ir skaudžias nelaimes. Draudikai sako, kad jų dažnai būtų galima išvengti, jei tiek patys dviratininkai, tiek automobilių vairuotojai ir pėstieji elgtųsi atsakingiau ir supratingiau.

Dviratininkams saugiau važiuoti savais keliais

Anot Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktoriaus Tomo Nenartavičiaus, daug didesnė tikimybė dviratininkams ir automobiliams susidurti kyla tuomet kai šiems tenka dalintis vienu keliu, todėl dviračių vairuotojai visuomet, kai yra galimybė, turėtų važiuoti tik jiems skirtais takais ir eismo juostomis.

„Dviratininkams, kaip ir kitiems eismo dalyviams, galioja kelių eismo taisyklės, o jose numatoma, kad dviračiu derėtų važiuoti dviračių takais arba specialiai pažymėtomis eismo juostomis ir tik, jei tokių nėra – kelkraščiu ar dešiniąja važiuojamosios kelio dalies puse. Nepaisant to, dviratininkai neretai šį reikalavimą ignoruoja ir važiuoja ten, kur jiems atrodo patogiau. Vis tik tai tikrai nėra saugiausias pasirinkimas, o susidūrimas su kitais eismo dalyviais tokiu atveju tampa daug labiau tikėtinas“, – sako T. Nenartavičius.

Be to, dviračiu visais atvejais draudžiama važiuoti greitkeliais ir automagistralėmis, taip pat – nenulipus nuo dviračio pėsčiųjų perėjomis. Norint pasukti į kairę ar apsisukti, važiuojamąją kelio dalį kirsti rekomenduojama nulipus nuo dviračio. Be abejo, dviratininkams, kaip ir kitiems eismo dalyviams, privalu paisyti ir visų sutinkamų kelio ženklų.

Svarbu būti gerai matomam

Dažnai automobilių susidūrimai su dviratininkais įvyksta dėl to, kad pirmieji laiku kelyje nepastebi antrųjų. Dažniausiai taip nutinka užmiesčio keliuose važiuojant tamsiu paros metu ar esant prastam matomumui dėl nepalankių oro sąlygų.

„Keliu važiuojantiems dviratininkams saugiau jaustis leidžia specialios šviesą atspindinčios detalės ir žibintai. Kelių eismo taisyklės numato, kad dviračio gale turi būti pritvirtintas raudonas atšvaitas ar tokios spalvos žibintas, o šonuose ant ratų stipinų – oranžiniai atšvaitai. Be to, važiuodami keliu dviratininkai privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba dviračio priekyje ir gale įjungti žibintus.

Tamsiu paros metu prie dviračio vairo privalu dėvėti ir šviesą atspindinčią liemenę, ir važiuoti įsijungus žibintus. Tai dviratininkus kelyje daro daug geriau matomus, todėl tikrai nereikėtų į tokius reikalavimus numoti ranka“, – sako T. Nenartavičius.

Be to, dviratininkai apie savo manevrus kelyje kitus eismo dalyvius visuomet turėtų įspėti specialiais gestais – į dešinę ar kairę ištiesta ar per alkūnę sulenkta ranka.

Dviratininkai – labiau pažeidžiami

Anot draudikų atstovo, pavojų dviratininkams dar neretai kelia ir automobilių vairuotojų požiūris į juos. Šie dar ne visuomet dviratininkus laiko visateisiais eismo dalyviais, neretai yra įsitikinę, kad automobilis kelyje visuomet turi pirmenybę, o dviratininkų saugumas yra tik jų pačių rūpestis.

„Vienas dažniausių dviratininkų priekaištų automobilių vairuotojams – pavojingas lenkimas. Reikėtų nepamiršti, kad kelyje lenkdami dviratininkus automobiliai turėtų tai daryti plačiu lankstu – rekomenduojama 1,5 m atstumu“, – pažymi T. Nenartavičius.

Specialisto teigimu, keliu važiuojantiems dviratininkams visuomet turėtų būti paliekama pakankamai erdvės, o sukant į šalutinį kelią ar iš jo – įsitikinama, kad greta esantis dviratininkas spės pravažiuoti ir nebus užkliudytas.

„Dviračių vairuotojai kelyje yra tikrai labiau pažeidžiami nei automobilių. Kartais dviratininkus parblokšti gali net ir pravažiuojančio automobilio sukeltas vėjo gūsis. Tą automobilių vairuotojai visuomet turėtų turėti omenyje ir netoliese važiuojant dviratininkui ar jų grupei imtis visų atsargumo priemonių“, – sako T. Nenartavičius.

Atsakomybę turi prisiimti ir dviračių vairuotojai

Nuo dviratininkų nukentėję vairuotojai, draudimo eksperto teigimu, savo ruožtu taip pat neretai pasimeta ir nežino, kaip elgtis, nes paprasčiausiai užpildyti draudimo deklaraciją ir išsiskirstyti tokiais atvejais nepakanka.

„Jei dviratininkas apgadina kito asmens automobilį, jam visuomet galioja jo civilinė atsakomybė. Dėl to tokiais atvejais nukentėjusiajam svarbu užregistruoti eismo įvykį, o tam reikia iškviesti policijos pareigūnus. Taip pat automobilio vairuotojas turi apie įvykį per tris darbo dienas informuoti savo draudimo bendrovę, kuri įvertinusi patirtą žalą administruoja jos kompensavimą. Nukentėjusiojo patirtus nuostolius draudikai galiausiai regreso tvarka išieško iš neapsidraudusio eismo įvykio kaltininko – šiuo atveju dviratininko“, – sako T. Nenartavičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (115)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Kaip popiežiaus vizito metu keisis eismas Vilniuje

Šį savaitgalį, rugsėjo 22–23 d., sostinėje bus galima tapti istorinio įvykio liudininkais –...

Kaunas ruošiasi Popiežiaus vizitui: laukiama tikinčiųjų antplūdžio patarė, kur palikti automobilius (107)

Artėjantį savaitgalį Lietuvoje lankysis Popiežius Pranciškus . Sekmadienį katalikų Bažnyčios...

Vaikiškos automobilinės kėdutės: kodėl universalios nėra geriausios ir į ką neatsižvelgia tėvai (2)

Pagal naujausias Europos Sąjungos (ES) rekomendacijas vaikai, kurių ūgis mažesnis nei 135 cm,...

Automobilio signalizacija: montuoti papildomų vairuotojai nebenori, gamyklinės vagims – jokia kliūtis (72)

Vidury nakties kaukianti automobilio signalizacija yra prikėlusį ne vieną. Tačiau jų...

Top naujienos

Numuštas Rusijos lėktuvas: kas tai per orlaivis ir ką jis veikė šalia Lietuvos (3)

Po to, kai Sirijos priešlėktuvinės pajėgos virš Viduržemio jūros numušė Rusijos lėktuvą...

Kokių paltų galima įsigyti Gariūnų turguje: vilioja įvairove, bet gali tekti pakloti net 400 eurų balsavimas (30)

Paltas – vienas būtiniausių šaltojo sezono atributų, tad jo paieškomis reikėtų pradėti...

Kuo baigėsi Jakeliūno „pažintis“ su Žalimu: sako, tokių precedentų nėra buvę (95)

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas „valstietis“ Stasys Jakeliūnas teigė tik...

Ušackas prašo TS-LKD Prezidiumą įvertinti Pavilionio pasisakymus

Buvęs diplimatas Vygaudas Ušackas prašo Tėvynės sąjungos–Lietuvos krikščionių demokratų...

Įtariamieji Skripalių apnuodijimu pripasakojo tiek neįtikėtinų dalykų, kad Rusijai teko skubiai reaguoti (235)

Rusijos gynybos ministerija pirmadienį pamėgino diskredituoti nepriklausomą tyrėjų konsorciumą...

Adatų skandalas: po pranešimo apie adatas braškėse – nerimas dėl bananų ir obuolių (8)

Australijos policija teigia aptikusi adatų obuolyje ir banane. Paaiškėjus, kad braškėse kažkas...

Sunku tuo ir patikėti: Seimas vienu klausimu sutaria bene vieningai atnaujinta 16.56 (159)

Antradienį teisingumo ministras Elvinas Jankevičius Seime pateikė Notariato įstatymo ir...

Sudarytas geriausias visų laikų „Žalgirio“ penketas su Saboniu, Jasikevičius pateko į „Maccabi“ sudėtį (14)

Eurolygos parnteris Eurohoops.net portalas sudarė visų turnyro klubų starto penketus, kuriuose –...

Grįžusi emigrantė medikės išpuoliui nebuvo pasiruošusi – pasijuto kvailelės vietoje (55)

Ar jums pažįstamas jausmas, kada gydytojas ima nei iš šio, nei iš to rėkti, o jūs pasijaučiate...

Olandai atėjo gelbėti Klaipėdos: „įdarbino“ celiuliozę ir krakmolą (13)

Vasarą kilus pasipiktinimo bangai dėl pajuodusios Klaipėdos, jūrų krovinių kompanijai „ Klasco...