aA
Kauno miesto savivaldybė liepos mėnesį oficialiai paskelbė, kad pradeda dviračių revoliuciją. Užmojis – tapti pirmuoju miestu Baltijos šalyse, visiškai pritaikytu dviračiams, tačiau, pasak pačių dviratininkų, „revoliucija“ dar tikrai nėra jaučiama, o taisytinų vietų per akis.
Dviratininkams skirtos žalios juostos Kaune
© DELFI / Kęstutis Kasciukevičius

Laukia dar daug darbų

Dviračių mėgėjų klubo „Velomanai“ atstovas Gintaras sako, kad situacija Kaune palengva pradėjo gerėti, tačiau kol kas iš grandiozinių planų dar nieko nėra įgyvendinta.

„Dar prieš paskelbiant vadinamąją revoliuciją, jei neklystu, Savanorių pr. takas buvo anonsuotas 2015 m., tačiau iki dabar darbai nėra pradėti. Kita vertus, Kaunas šiuo metu yra didelė statybų aikštelė ir situacija kinta jei ne kasdien, tai kas savaitę. Dviratininkai tiki, kad patogesnė dviračių infrastruktūra yra tik laiko klausimas“, – sako dviračių mėgėjas.

Kauno mero pavaduotojas Simonas Kairys portalui DELFI sakė, kad Savanorių pr. dviračių tako įrengimo darbai turėtų prasidėti 2018 m. ir pripažino, kad mieste taisytinų kelių, gerinant dviratininkų eismą, netrūksta.

Gintaras mano, kad Kaune apstu vietų, kuriose sąlygų dviratininkams tiesiog nėra.

„Pats gyvenu šalia Pramonės ir Šiaurės pr. ir čia ypatingai trūksta dviračių tako, sujungiančio Jonavos g. ir Panemunės šilą. Dalyje Pramonės pr. savivaldybė jau skelbiasi įrengusi dviračių taką, tačiau tai yra šaligatvyje nupiešta juosta, kertanti daugybe įvažiavimų ir perėjų, todėl transportui toks takas yra beprasmis“, – piktinasi dviratininkas.

„Akivaizdžiai trūksta tako Šilainių šiaurės vakarinėje dalyje Baltų pr. važiuojant link Lampėdžių karjero,o taip pat patogių nusileidimų nuo šaligatvių daugelyje miesto dalių“, – sako Gintaras.

Žaliąsias dviračių juostas vertina dvejopai

Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Linas Vainius naująsias juostas miesto centre vertina teigiamai ir sako, kad tokios spalvos dviračių juostos yra dažna praktika JAV bei Kanados miestuose.

„Paryškintų dviračių juostų tikslas – atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį į dviračių eismą. To labai trūko, ypač Laisvės alėjoje, o patiems dviratininkams, tai kelrodis, kuriuo privalo vadovautis“, – sako dviratininkas.

Dviratininkams skirtos žalios juostos Kaune
Dviratininkams skirtos žalios juostos Kaune
© DELFI / Kęstutis Kasciukevičius

Tačiau Gintaras įžvelgia ir kitą žaliųjų juostų pusę. Jis sako, kad dažytos, bet neturinčios fizinio atskyrimo juostos gatvėse nesuteikia saugumo dviratininkams.

„Vairuotojai stato savo automobilius ant dažytų juostų. Šitoje „revoliucijoje“ pasigendu švietimo vairuotojams, kad sustoti ir stovėti ant dviračių takų draudžiama. Galbūt šis etapas yra laikinas ir pamačius naudą, dažytos juostos gatvėse bus papildomai atskiriamos nuo juostų automobiliams“, – svarsto dviratininkas.

Dviratininkai tikisi realių pokyčių

L. Vainius sako, kad prasidėję darbai dviratininkų sąlygoms gerinti yra pastebimi, tačiau tai yra ilgas procesas ir tikrai negalima sakyti, kad miestas yra pritaikytas dviratininkams.

„Šalia infrastruktūros, reikia eismo dalyvių elgsenos pokyčių. Kaunas taps dviračių miestu tada, kai miesto bendruomenė įvertins tuos pokyčius ir pradės jais masiškai naudotis. Šiuo metu matosi, kur atsiranda nauji patogūs takai – ten žmonės pradeda jais važinėti arba kas blogiau – vaikščioti“, – sako dviračių bendrijos narys.

Gintaras turi panašią nuomonę ir teigia, kad Kaunas mažais žingsneliais tampa dviratininkų miestu, tačiau nereikia užmigti ant laurų, nes mieste daugelis pokyčių yra „nupiešti“.

Vicemeras S. Kairys atviravo, kad miesto gatvės tvarkomos kompleksiškai, todėl prireiks laiko visiems takams įrengti, tačiau tvirtino, kad miestas neišsižadės savo iškeltų uždavinių, kurių pagrindinis tikslas – Kauną visiškai pritaikyti dviratininkams.

„Nuoširdžiai prašau Kauno savivaldybės nepiktnaudžiauti ženklu „Pėsčiųjų ir dviračių takas“. Statinė dažų ir keletas ženklų iš šaligatvio teisiškai padaro dviračių taką, tačiau realybė kitokia“, – sako Gintaras.

Pasak dviračių mėgėjo, savivaldybė gali girtis per metus įrengusi daugybę naujų dviračių takų, tačiau tokie dariniai nėra skirti dviračiais važiuoti dėl juose esančių pėsčiųjų, nes paprasčiausiai nepakanka pločio.

KET įpareigoja dviratininkus važiuoti tokiais takais, nes jiems esant gatve – draudžiama. Atsitikus nelaimei gatvėje neabejotinai bus apkaltintas dviratininkas, net jei jo kaltė bus tik formalus KET punkto nesilaikymas. Gerbiamieji, šaligatviais važinėti galima ir be papildomo žymėjimo, bet kuriuo atveju pėstieji turi pirmumą prieš dviratininką“, – teigia dviračių mėgėjas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Suskaičiavo: iki pietų – keli šimtai avarijų, bet padėtis keisis į gerąją pusę (84)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (233)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Kelininkai atremia kaltinimus dėl nevalytų gatvių: dirbame išsijuosę (91)

Pastaroji para tapo tikru išbandymu Kauno vairuotojams. Nors ir netrūksta pranešimų bei...

Įspėjo vairuotojus: vienoje pagrindinių šalies magistralių – ypač sudėtingos eismo sąlygos (57)

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) perspėjo vairuotojus, važiuosiančius iš Vilniaus...

Kauno gatvės virto čiuožykla: pasipylė avarijos, automobiliai neužkyla į kalnus ledas ir magistralėje (197)

Pirmadienį Kaune telkšojusi sniego pliurza vakarop spustelėjus šaltukui gatves padengė ledu...

Top naujienos

Jei taptų prezidentu po Grybauskaitės, Skvernelis žada: pokyčių būtų esminių papildyta (753)

Į prezidentus kandidatuoti pasiryžęs premjeras Saulius Skvernelis teigia, kad, jei būtų...

Andrius Tapinas. Po 14 dienų. Valdžios Leviatanas ir šalčio efektas (332)

Praėjo keturiolika dienų ir vėl kalbamės. Premjero atsiprašymo nebuvo, buvo arogantiškas...

Paleckio šnipinėjimo byloje aiškėja daugiau pavardžių

Už įtariamą šnipinėjimą Rusijos naudai sulaikyto Algirdo Paleckio byloje aiškėja ir daugiau...

Keliuose verda tikras pragaras, kelininkai žada, kad rytoj bus geriau (84)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Lukašenka: jei kas norės mus nustumti, žinome, kaip reaguoti išvardijo sąlygas sukurti sąjunginę valstybę su Rusija (22)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka išvardijo sąlygas sukurti bendrą sąjunginę...

Meilės emigrantė Jolanta: priimti sprendimą išvykti padėjo vyro pažadas (4)

Prieš trejus metus į Kataloniją išvykusi Jolanta juokauja, kad yra tikrų tikriausia meilės...

Į restoraną su vaikais: mamos pasidalino idėjomis, kur eiti, kad nebūtum išprašytas lauk

Daugelis tėvų žino – išeiti į restoraną ar kavinę su vaiku kartais tampa tikru išbandymu,...

„Panathinaikos“ klubui prieš rungtynes su „Žalgiriu“ koją kyštelėjo kinai (4)

Atėnų „Panathinaikos“ klubas šio vakaro rungtynėse su Kauno „Žalgiriu“ galės registruoti...

Gaisro Kauno stotyje liudininkai: išgirdus sireną, apėmė ne itin jaukus jausmas (2)

Penktadienį per pietus Kauno autobusų stotyje kilęs gaisras kelis šimtus žmonių išginė į...

Dingus 5 asmenų šeimai į policiją kreipėsi vaiko teisių tarnyba: jų neberanda net giminaičiai (390)

Dėl penkių asmenų šeimos dingimo prašymą pradėti paiešką pateikusi Vaiko teisių apsaugos...