aA
Kauno miesto savivaldybė liepos mėnesį oficialiai paskelbė, kad pradeda dviračių revoliuciją. Užmojis – tapti pirmuoju miestu Baltijos šalyse, visiškai pritaikytu dviračiams, tačiau, pasak pačių dviratininkų, „revoliucija“ dar tikrai nėra jaučiama, o taisytinų vietų per akis.
Dviratininkams skirtos žalios juostos Kaune
Dviratininkams skirtos žalios juostos Kaune
© DELFI / Kęstutis Kasciukevičius

Laukia dar daug darbų

Dviračių mėgėjų klubo „Velomanai“ atstovas Gintaras sako, kad situacija Kaune palengva pradėjo gerėti, tačiau kol kas iš grandiozinių planų dar nieko nėra įgyvendinta.

„Dar prieš paskelbiant vadinamąją revoliuciją, jei neklystu, Savanorių pr. takas buvo anonsuotas 2015 m., tačiau iki dabar darbai nėra pradėti. Kita vertus, Kaunas šiuo metu yra didelė statybų aikštelė ir situacija kinta jei ne kasdien, tai kas savaitę. Dviratininkai tiki, kad patogesnė dviračių infrastruktūra yra tik laiko klausimas“, – sako dviračių mėgėjas.

Kauno mero pavaduotojas Simonas Kairys portalui DELFI sakė, kad Savanorių pr. dviračių tako įrengimo darbai turėtų prasidėti 2018 m. ir pripažino, kad mieste taisytinų kelių, gerinant dviratininkų eismą, netrūksta.

Gintaras mano, kad Kaune apstu vietų, kuriose sąlygų dviratininkams tiesiog nėra.

„Pats gyvenu šalia Pramonės ir Šiaurės pr. ir čia ypatingai trūksta dviračių tako, sujungiančio Jonavos g. ir Panemunės šilą. Dalyje Pramonės pr. savivaldybė jau skelbiasi įrengusi dviračių taką, tačiau tai yra šaligatvyje nupiešta juosta, kertanti daugybe įvažiavimų ir perėjų, todėl transportui toks takas yra beprasmis“, – piktinasi dviratininkas.

„Akivaizdžiai trūksta tako Šilainių šiaurės vakarinėje dalyje Baltų pr. važiuojant link Lampėdžių karjero,o taip pat patogių nusileidimų nuo šaligatvių daugelyje miesto dalių“, – sako Gintaras.

Žaliąsias dviračių juostas vertina dvejopai

Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Linas Vainius naująsias juostas miesto centre vertina teigiamai ir sako, kad tokios spalvos dviračių juostos yra dažna praktika JAV bei Kanados miestuose.

„Paryškintų dviračių juostų tikslas – atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį į dviračių eismą. To labai trūko, ypač Laisvės alėjoje, o patiems dviratininkams, tai kelrodis, kuriuo privalo vadovautis“, – sako dviratininkas.

Dviratininkams skirtos žalios juostos Kaune
Dviratininkams skirtos žalios juostos Kaune
© DELFI / Kęstutis Kasciukevičius

Tačiau Gintaras įžvelgia ir kitą žaliųjų juostų pusę. Jis sako, kad dažytos, bet neturinčios fizinio atskyrimo juostos gatvėse nesuteikia saugumo dviratininkams.

„Vairuotojai stato savo automobilius ant dažytų juostų. Šitoje „revoliucijoje“ pasigendu švietimo vairuotojams, kad sustoti ir stovėti ant dviračių takų draudžiama. Galbūt šis etapas yra laikinas ir pamačius naudą, dažytos juostos gatvėse bus papildomai atskiriamos nuo juostų automobiliams“, – svarsto dviratininkas.

Dviratininkai tikisi realių pokyčių

L. Vainius sako, kad prasidėję darbai dviratininkų sąlygoms gerinti yra pastebimi, tačiau tai yra ilgas procesas ir tikrai negalima sakyti, kad miestas yra pritaikytas dviratininkams.

„Šalia infrastruktūros, reikia eismo dalyvių elgsenos pokyčių. Kaunas taps dviračių miestu tada, kai miesto bendruomenė įvertins tuos pokyčius ir pradės jais masiškai naudotis. Šiuo metu matosi, kur atsiranda nauji patogūs takai – ten žmonės pradeda jais važinėti arba kas blogiau – vaikščioti“, – sako dviračių bendrijos narys.

Gintaras turi panašią nuomonę ir teigia, kad Kaunas mažais žingsneliais tampa dviratininkų miestu, tačiau nereikia užmigti ant laurų, nes mieste daugelis pokyčių yra „nupiešti“.

Vicemeras S. Kairys atviravo, kad miesto gatvės tvarkomos kompleksiškai, todėl prireiks laiko visiems takams įrengti, tačiau tvirtino, kad miestas neišsižadės savo iškeltų uždavinių, kurių pagrindinis tikslas – Kauną visiškai pritaikyti dviratininkams.

„Nuoširdžiai prašau Kauno savivaldybės nepiktnaudžiauti ženklu „Pėsčiųjų ir dviračių takas“. Statinė dažų ir keletas ženklų iš šaligatvio teisiškai padaro dviračių taką, tačiau realybė kitokia“, – sako Gintaras.

Pasak dviračių mėgėjo, savivaldybė gali girtis per metus įrengusi daugybę naujų dviračių takų, tačiau tokie dariniai nėra skirti dviračiais važiuoti dėl juose esančių pėsčiųjų, nes paprasčiausiai nepakanka pločio.

KET įpareigoja dviratininkus važiuoti tokiais takais, nes jiems esant gatve – draudžiama. Atsitikus nelaimei gatvėje neabejotinai bus apkaltintas dviratininkas, net jei jo kaltė bus tik formalus KET punkto nesilaikymas. Gerbiamieji, šaligatviais važinėti galima ir be papildomo žymėjimo, bet kuriuo atveju pėstieji turi pirmumą prieš dviratininką“, – teigia dviračių mėgėjas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Perspėja apie tai, ką automobiliui gali reikšti liūtis: vienam vairuotojui draudikai išmokėjo net 23 tūkst. eurų (1)

Liepos pradžioje Vilnių skandinęs lietus privertė už galvų griebtis ne vieną vairuotoją....

30 laipsnių lauke, vilkiko kabinoje – ir 50: kaip vėsintis tolimųjų reisų vairuotojams?

Lietuvą ir dalį Europos alinantys karščiai neretai virsta rimtais išbandymais daugybei žmonių....

Po galingų potvynių Europoje perspėja, kaip atpažinti, ar bandote nusipirkti ne skendusį automobilį (21)

Europą nusiaubus galingiems potvyniams, ne vieno miesto gatvės atsidūrė po vandeniu. Ekspertai...

Per karantiną namuose likę vairuotojai pamiršo kaip vairuoti: avarijų daugiau nei prieš pandemiją (26)

Automobilių avarijos, remiantis 2021-ųjų draudikų pateikiama transporto priemonių žalų...

Susisiekimo ministerija užsimojo keisti svarbias taisykles: vairavimo mokytojai pakraupę, policija gūžčioja pečiais (375)

Susisiekimo ministerija parengė projektą, kuriuo nori pakeisti arba patikslinti nemažą dalį...

Top naujienos

Nausėda: padėtis pakankamai rimta – neieškokime priešų šalies viduje  šiandien nemato reikalo įvesti nepaprastąją padėtį (29)

Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį pakomentavo Vidaus reikalų ministerijos ( VRM )...

Armonaitė: panašu, kad restoranai ir parduotuvės bus atviri tik pasiskiepijusiems žmonėms (495)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė komentuodama žurnalistams tolimesnį...

Transliacija / Pabradėje apsilankiusio Prezidento Nausėdos komentaras dėl saugumo situacijos (39)

Prezidento Nausėdos komentaras žiniasklaidai generolo Silvestro Žukausko poligone Pabradėje, prie...

Bilotaitė: VRM atsižvelgiant į aplinkybes siūlo įvesti nepaprastąją padėtį pasienyje sužaloti du pareigūnai (1114)

Vidaus reikalų ministerija ( VRM ) antradienį surengė spaudos konferenciją dėl pirmadienio...

Perspėja dėl audros: šiandien prognozuoja škvalą, perkūniją, vietomis kris kruša (7)

Netrukus galime sulaukti staigių oro permainų, todėl šalies sinoptikai ragina pasiruošti. Jie...

Ispanė paviešino, kaip laiką leido Dončičius ir slovėnai: olimpiniame kaimelyje – buteliai, pokeris, kaljanas krepšininkė atsiprašo dėl poelgio (10)

Ispanijos moterų krepšinio rinktinės narė Cristina Ouvina savo Instagram socialinio tinklo...

Seimo komitetų atstovai dėl nepaprastosios padėties: ar yra pagrindo? (100)

Vidaus reikalų ministrei Agnei Bilotaitei pranešus, kad Vyriausybei siūloma įvertinti...

Perspėja apie tai, ką automobiliui gali reikšti liūtis: vienam vairuotojui draudikai išmokėjo net 23 tūkst. eurų (1)

Liepos pradžioje Vilnių skandinęs lietus privertė už galvų griebtis ne vieną vairuotoją....

Šios emocijos nekontroliuojantys žmonės dažnai kenčia nuo širdies ligų: psichologo patarimai, kaip padėti sau

Kai Lietuvą dėl koronaviruso sukaustė karantinas, gyventojai netruko pastebėti jo neigiamas...

Paleckis dėl šnipinėjimo Rusijai nuteistas šešeriems metams laisvės atėmimo papildyta (305)

Šiaulių apygardos teismas antradienį pripažino buvusį politiką Algirdą Paleckį kaltu...