Kauno miesto savivaldybė liepos mėnesį oficialiai paskelbė, kad pradeda dviračių revoliuciją. Užmojis – tapti pirmuoju miestu Baltijos šalyse, visiškai pritaikytu dviračiams, tačiau, pasak pačių dviratininkų, „revoliucija“ dar tikrai nėra jaučiama, o taisytinų vietų per akis.
Dviratininkams skirtos žalios juostos Kaune
© DELFI / Kęstutis Kasciukevičius

Laukia dar daug darbų

Dviračių mėgėjų klubo „Velomanai“ atstovas Gintaras sako, kad situacija Kaune palengva pradėjo gerėti, tačiau kol kas iš grandiozinių planų dar nieko nėra įgyvendinta.

„Dar prieš paskelbiant vadinamąją revoliuciją, jei neklystu, Savanorių pr. takas buvo anonsuotas 2015 m., tačiau iki dabar darbai nėra pradėti. Kita vertus, Kaunas šiuo metu yra didelė statybų aikštelė ir situacija kinta jei ne kasdien, tai kas savaitę. Dviratininkai tiki, kad patogesnė dviračių infrastruktūra yra tik laiko klausimas“, – sako dviračių mėgėjas.

Kauno mero pavaduotojas Simonas Kairys portalui DELFI sakė, kad Savanorių pr. dviračių tako įrengimo darbai turėtų prasidėti 2018 m. ir pripažino, kad mieste taisytinų kelių, gerinant dviratininkų eismą, netrūksta.

Gintaras mano, kad Kaune apstu vietų, kuriose sąlygų dviratininkams tiesiog nėra.

„Pats gyvenu šalia Pramonės ir Šiaurės pr. ir čia ypatingai trūksta dviračių tako, sujungiančio Jonavos g. ir Panemunės šilą. Dalyje Pramonės pr. savivaldybė jau skelbiasi įrengusi dviračių taką, tačiau tai yra šaligatvyje nupiešta juosta, kertanti daugybe įvažiavimų ir perėjų, todėl transportui toks takas yra beprasmis“, – piktinasi dviratininkas.

„Akivaizdžiai trūksta tako Šilainių šiaurės vakarinėje dalyje Baltų pr. važiuojant link Lampėdžių karjero,o taip pat patogių nusileidimų nuo šaligatvių daugelyje miesto dalių“, – sako Gintaras.

Žaliąsias dviračių juostas vertina dvejopai

Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Linas Vainius naująsias juostas miesto centre vertina teigiamai ir sako, kad tokios spalvos dviračių juostos yra dažna praktika JAV bei Kanados miestuose.

„Paryškintų dviračių juostų tikslas – atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį į dviračių eismą. To labai trūko, ypač Laisvės alėjoje, o patiems dviratininkams, tai kelrodis, kuriuo privalo vadovautis“, – sako dviratininkas.

Dviratininkams skirtos žalios juostos Kaune
Dviratininkams skirtos žalios juostos Kaune
© DELFI / Kęstutis Kasciukevičius

Tačiau Gintaras įžvelgia ir kitą žaliųjų juostų pusę. Jis sako, kad dažytos, bet neturinčios fizinio atskyrimo juostos gatvėse nesuteikia saugumo dviratininkams.

„Vairuotojai stato savo automobilius ant dažytų juostų. Šitoje „revoliucijoje“ pasigendu švietimo vairuotojams, kad sustoti ir stovėti ant dviračių takų draudžiama. Galbūt šis etapas yra laikinas ir pamačius naudą, dažytos juostos gatvėse bus papildomai atskiriamos nuo juostų automobiliams“, – svarsto dviratininkas.

Dviratininkai tikisi realių pokyčių

L. Vainius sako, kad prasidėję darbai dviratininkų sąlygoms gerinti yra pastebimi, tačiau tai yra ilgas procesas ir tikrai negalima sakyti, kad miestas yra pritaikytas dviratininkams.

„Šalia infrastruktūros, reikia eismo dalyvių elgsenos pokyčių. Kaunas taps dviračių miestu tada, kai miesto bendruomenė įvertins tuos pokyčius ir pradės jais masiškai naudotis. Šiuo metu matosi, kur atsiranda nauji patogūs takai – ten žmonės pradeda jais važinėti arba kas blogiau – vaikščioti“, – sako dviračių bendrijos narys.

Gintaras turi panašią nuomonę ir teigia, kad Kaunas mažais žingsneliais tampa dviratininkų miestu, tačiau nereikia užmigti ant laurų, nes mieste daugelis pokyčių yra „nupiešti“.

Vicemeras S. Kairys atviravo, kad miesto gatvės tvarkomos kompleksiškai, todėl prireiks laiko visiems takams įrengti, tačiau tvirtino, kad miestas neišsižadės savo iškeltų uždavinių, kurių pagrindinis tikslas – Kauną visiškai pritaikyti dviratininkams.

„Nuoširdžiai prašau Kauno savivaldybės nepiktnaudžiauti ženklu „Pėsčiųjų ir dviračių takas“. Statinė dažų ir keletas ženklų iš šaligatvio teisiškai padaro dviračių taką, tačiau realybė kitokia“, – sako Gintaras.

Pasak dviračių mėgėjo, savivaldybė gali girtis per metus įrengusi daugybę naujų dviračių takų, tačiau tokie dariniai nėra skirti dviračiais važiuoti dėl juose esančių pėsčiųjų, nes paprasčiausiai nepakanka pločio.

KET įpareigoja dviratininkus važiuoti tokiais takais, nes jiems esant gatve – draudžiama. Atsitikus nelaimei gatvėje neabejotinai bus apkaltintas dviratininkas, net jei jo kaltė bus tik formalus KET punkto nesilaikymas. Gerbiamieji, šaligatviais važinėti galima ir be papildomo žymėjimo, bet kuriuo atveju pėstieji turi pirmumą prieš dviratininką“, – teigia dviračių mėgėjas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (8)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Perspėjimas vairuotojams: šią savaitę greičio mėgėjams bus riesta (196)

Visoje Europoje prasidėjus saugaus ir leistino greičio kontrolės savaitei, DELFI skaitytojai...

Net ir nešdami šiukšles galite žūti (1)

Eidami į darbą ar parduotuvę nusprendėte išmesti namuose susikaupusias šiukšles ? Nepraraskite...

Kada pagaliau dviratininkai ir pėstieji turės normalius takus (15)

Atšilus orams dažnas lietuvis automobilį pakeičia dviračiu ar keliauja pėsčiomis . Sezonui...

Vairuotojo darbo vieta – kaip ją tinkamai paruošti kelionei (1)

Vairavimo mokyklose jau nuo pat pradžių būsimiems eismo dalyviams akcentuojama, kaip svarbu...

Top naujienos

Į Lenkiją keliauti nebereikės: „Pepco“ atsidarė Vilniuje (160)

Šiandien Vilniuje atsidarė pirmoji Lenkijos nebrangių drabužių ir namų apyvokos reikmenų...

Trumpas pripažino: Sirijoje įvyko labai rimtas amerikiečių ir rusų pajėgų susidūrimas (149)

Bendros JAV prezidento Donaldo Trumpo ir Japonijos premjero Shinzo Abe spaudos konferencijos...

Petrauskienė: švietimo ir mokslo laivas keičia kryptį  atsiranda 2400 papildomai valstybės finansuojamų vietų (37)

Švietimo ir mokslo laivas keičia kryptį. Taip ketvirtadienį pristatydama struktūrinę švietimo...

Į Lietuvą birželį atvyks Dalai Lama (69)

Į Lietuvą birželio mėnesį atvyks Tibeto dvasinis lyderis Dalai Lama.

Siaurusevičius naujai LRT vadovei paliko „dovanėlę“ (109)

Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė sako,...

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (8)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Suskubo pasinaudoti per gražia save laikančios Emmos istorija: jau siūlo marškinėlius (1)

Anglijos lietuvė Emma Hulse , LNK laidoje „ Yra, kaip yra “ pasiguodusi, kad grožis jai trukdo...

Graikų žiniasklaida: šiurpinančiai drausmingas ir atkaklus „Žalgiris“ primena kadaise čempionišką „Olympiakos“ (46)

Po Pirėjo „Olympiakos“ pralaimėjimo Eurolygos atkrintamųjų varžybų starte graikų...

Skvernelis prakalbo apie Prezidentūros interesus (288)

Vyriausybės vadovas Saulius Skvernelis , vertindamas prezidentės Dalios Grybauskaitės sprendimą...

Rusija tikina atsekusi Julijos Skripal kelionę: paviešino vaizdo įrašą (133)

Rusijos Federacijos tyrimų komitetas paskelbė vaizdo įrašą, kuriame supažindinama su...