aA
Artėjantis rugsėjis vairuotojams didmiesčiuose vėl signalizuoja apie išaugančią riziką. Transporto srautų stebėjimai rodo, kad vien sostinėje prasidėjus rudens sezonui, lyginant su vasara, automobilių intensyvumas išauga kone dukart.
Spūstys Vilniuje
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Nors ilgesnį laiką didesniuose miestuose gyvenantiems vairuotojams tai nėra jokia naujiena ir prie didesnio automobilių srauto jie yra įpratę, daliai eismo dalyvių rugsėjo-spalio laikotarpis gali reikšti tikrą iššūkį, teigiama draudimo bendrovės „Ergo“ pranešime žiniasklaidai.

Rimvydas Pocius, draudimo bendrovės Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas, pažymi, kad jau rugpjūčio viduryje, artėjant mokslo metams, į didmiesčius atvyksta nauja pirmakursių studentų pamaina. Jai dėl aplinkos pasikeitimų adaptacinis vairavimo periodas dažniausiai sukelia itin rimtų rūpesčių, todėl norint išvengti nelaimės ypatingu budrumu turi pasižymėti ne tik didmiesčių naujokai, tačiau ir labiau patyrę vairuotojai.

Nesugeba adaptuotis

Draudikai jau eilę metų vasaros ir rudens sezonų sandūroje fiksuoja išaugantį eismo įvykių skaičių. Nors šią tendenciją lemia ir prastėjantys orai, neabejotinai prie nesėkmių statistikos prisideda į bendrą transporto srautą įsiliejantys mažiau patyrę vairuotojai.

„Jau tradicija tampa laikotarpis, kai į miestus iš rajonų atvyksta pirmakursiai, kurie tuo pačiu dažniausiai dar būna neseniai įgiję teisę vairuoti. Jie bando įsilieti į bendrą didmiesčio gyvenimą, tačiau šis adaptacijos periodas ne visada pavyksta sėkmingai.

Pirmiausia, šių vairuotojų įgūdžiai dar prasti, nes jie tiesiog neturi daug vairavimo patirties. Antra, jie yra įpratę vairuoti mažesniuose miestuose, kur automobilių srautas nedidelis, nėra sudėtingų žiedinių sankryžų kaip didmiesčiuose, todėl, pavyzdžiui, Vilniuje ar Kaune jiems būna gerokai sunkiau“, – aiškino R. Pocius.

Anot eksperto, neretai situaciją apsunkina tai, kad dalis atvykusių jaunų studentų net nebando prisitaikyti prie eismo pokyčių, vadovaujasi savo ankstesniais įsitikinimais bei daro įvairiausių klaidų.

„Prieš atvykstant į didesnį miestą svarbu suvokti, kad čia viskas vyksta kitaip – reikia perprasti eismo sistemą, persiorientuoti pačiam bei mėginti prisitaikyti prie intensyvesnio automobilių srauto. Mokėti Kelių eismo taisykles yra viena, bet jas pritaikyti realybėje – visai kas kita. Todėl manyčiau, kad vienas svarbiausių elementų bandant adaptuotis ir norint išvengti problemų prie vairo yra vairuotojų sąmoningumas“, – akcentavo draudikų atstovas.

Stebėti ne tik kitus, bet ir save

R. Pociaus teigimu, į didesnį miestą atvykusiems šviežiems studentams stresas prie vairo yra natūralus dalykas, tačiau svarbiausia yra nepasiduoti panikai. Dėl to mažiau didmiesčio gatvėse patyrusiems vairuotojams ekspertas rekomenduoja prie pasikeitimų pratintis palengva, kol atsiras pasitikėjimas savimi.

„Nereikia stačia galva su automobiliu pulti į patį transporto piką. Intensyvus eismas net ir patyrusiems vairuotojams kartais kelia stresą, tad ką kalbėti apie mažiau patyrusius eismo dalyvius. Todėl pradžioje derėtų „apšilti kojas“ ir pasivažinėti gatvėmis savaitgaliais ar vakarais, kai automobilių srautas sumažėjęs, pažinti miestą ir jame vykstantį eismą. Tokiu būdu galima puikiai išsinagrinėti maršrutus, kuriais gali tekti dažniau važinėti ir darbo dienos metu“, – patarė R. Pocius.

Dvi taisyklės, padėsiančios rudenį gatvėse neaplamdyti nuosavo automobilio
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Jis pridūrė, kad į pagalbą galima pasitelkti ir navigacines sistemas, kurios šiais laikais yra praktiškai kiekviename išmaniajame telefone. Dar viena alternatyva – žemėlapio išsinagrinėjimas prieš kiekvieną kelionę. Tai padeda susiorientuoti gatvėse, kai jų tinklas dar nėra visiškai pažįstamas.

„Visada važiuoti lengviau tada, kai maršrutas yra puikiai žinomas. Tuomet nereikia klaidžioti ir be reikalo blaškytis, o tuo pačiu apsunkinti ir kitų vairuotojų kelionių“, – pasakojo draudimo ekspertas.

Auksinė taisyklė – niekada neskubėti

Draudikų atstovas į svetimą miestą atvykusiems studentams siūlė niekada neskubėti bei išlaikyti šaltą protą, kad ir kokia situacija beįvyktų. Mažiau patyrę eismo dalyviai visada turėtų vadovautis Kelių eismo taisyklėmis (KET), neviršyti leistino greičio bei laikytis saugaus atstumo iki kitų transporto priemonių, prieš kiekvieną manevrą gerai įsitikinti, kad tai daryti yra saugu, ir nedaryti staigių neapgalvotų veiksmų. Anot draudimo eksperto, dažnai avarinės situacijos sukeliamos, kuomet mažiau patyrę vairuotojai nepažįstamame mieste žūtbūt bando atlikti posūkio manevrą jau beveik pravažiavę sankryžą.

Tuo metu labiau patyrę eismo dalyviai raginami rudens pradžioje išlaikyti didelį budrumo lygį prie vairo bei vieni kitiems būti tolerantiškesniems.

Visgi R. Pocius pažymėjo, kad net ir įsibėgėjus rudeniui ir daugeliui vairuotojų prisitaikius prie pokyčių problemos nesibaigia.

„Iš pradžių problema yra ta, kad ne visi atvykę vairuotojai sugeba adaptuotis. Vėliau problema tampa tai, kad jie jau adaptuojasi ir pernelyg pervertina savo jėgas. Tokie vairuotojai vis drąsiau jaučiasi prie automobilio vairo, kartais stipriau spusteli akceleratoriaus pedalą ir pavojingiau manevruoja kelyje“, – pasakojo „Ergo“ atstovas.

Dėl šios priežasties jaunieji vairuotojai raginami atidžiai stebėti kelio ženklus ir nedaryti neapgalvotų judesių, galinčių pasibaigti avarija. Tuo metu kitiems eismo dalyviams, pastebėjusiems piktybiškų KET pažeidėjų ar avarines situacijas sudariusių vairuotojų, siūloma apie tai pranešti policijos pareigūnams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (17)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (78)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (67)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (117)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (153)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Top naujienos

Išaušo istorinio vizito diena: kuo Pranciškus skiriasi nuo pirmtakų (18)

Nusistovėję stereotipai esą popiežius, jų aplinką supa didžiulė prabanga.

Po kelionės keltu – lietuvės perspėjimas: nepasitikrinę prarasite nemažai pinigų (39)

Naują būdą keliauti atradusi vilnietė Justina pasijautė išleidusi daugiau nei turėjo. Pasak...

Orai: temperatūra per parą kris 10 laipsnių kiekvieną dieną šals vis labiau (11)

Labai šiltas dienas keis lietingos ir vėsios. Rugsėjo 22 dieną termometrai rodys 10 laipsnių...

Vilniaus centre „pabiro plytos“: neklusnius vairuotojus tramdė net policijos švyturėliais (15)

Artėjant šeštadieniniam popiežiaus Pranciškaus vizitui Vilniuje, pagrindinėse sostinės...

Pasipiktino prabangiais modeliais su „vardiniais“ elektromobilių numeriais, bet „Regitra“ atrado kitą bėdą (166)

Prabangūs BMW, „ Audi “, „Porsche“ su elektromobiliams skirtais valstybinio numerio...

Jauna šeima: kaip pasiruošti susitikimui su popiežiumi (293)

Į susitikimus su rugsėjo 22–23 dienomis Lietuvoje viešėsiančiu popiežiumi Pranciškumi...

Moterų siaubas Klaipėdoje: mieste siautėja ginkluotas užpuolikas (100)

Po moters, šeštadienį vežimėlyje stūmusios vaiką, kraupios akistatos su užpuoliku Klaipėdos...

Nuslėptas dokumentas parodė tikrąjį rusų sukčiavimo mastą: JAV trūko kantrybė (162)

Jungtinių Tautų ekspertų grupės parengtoje ataskaitoje konstatuojama, kad Šiaurės Korėja...

Tragišką kūdikio pagrobimo istoriją lig šiol gaubia daug paslapčių (6)

Nors įtariamasis buvo identifikuotas, teisiamas ir pripažintas kaltu, vėliau jam įvykdyta mirties...

Naujausias Kepenio užmojis – tam nepritaria net medikai (230)

Alternatyvia Lietuvoje laikoma ajurvedos medicina randa kelią į Lietuvos Seimą. Parlamentaras...