aA
Artėjantis rugsėjis vairuotojams didmiesčiuose vėl signalizuoja apie išaugančią riziką. Transporto srautų stebėjimai rodo, kad vien sostinėje prasidėjus rudens sezonui, lyginant su vasara, automobilių intensyvumas išauga kone dukart.
Spūstys Vilniuje
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Nors ilgesnį laiką didesniuose miestuose gyvenantiems vairuotojams tai nėra jokia naujiena ir prie didesnio automobilių srauto jie yra įpratę, daliai eismo dalyvių rugsėjo-spalio laikotarpis gali reikšti tikrą iššūkį, teigiama draudimo bendrovės „Ergo“ pranešime žiniasklaidai.

Rimvydas Pocius, draudimo bendrovės Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas, pažymi, kad jau rugpjūčio viduryje, artėjant mokslo metams, į didmiesčius atvyksta nauja pirmakursių studentų pamaina. Jai dėl aplinkos pasikeitimų adaptacinis vairavimo periodas dažniausiai sukelia itin rimtų rūpesčių, todėl norint išvengti nelaimės ypatingu budrumu turi pasižymėti ne tik didmiesčių naujokai, tačiau ir labiau patyrę vairuotojai.

Nesugeba adaptuotis

Draudikai jau eilę metų vasaros ir rudens sezonų sandūroje fiksuoja išaugantį eismo įvykių skaičių. Nors šią tendenciją lemia ir prastėjantys orai, neabejotinai prie nesėkmių statistikos prisideda į bendrą transporto srautą įsiliejantys mažiau patyrę vairuotojai.

„Jau tradicija tampa laikotarpis, kai į miestus iš rajonų atvyksta pirmakursiai, kurie tuo pačiu dažniausiai dar būna neseniai įgiję teisę vairuoti. Jie bando įsilieti į bendrą didmiesčio gyvenimą, tačiau šis adaptacijos periodas ne visada pavyksta sėkmingai.

Pirmiausia, šių vairuotojų įgūdžiai dar prasti, nes jie tiesiog neturi daug vairavimo patirties. Antra, jie yra įpratę vairuoti mažesniuose miestuose, kur automobilių srautas nedidelis, nėra sudėtingų žiedinių sankryžų kaip didmiesčiuose, todėl, pavyzdžiui, Vilniuje ar Kaune jiems būna gerokai sunkiau“, – aiškino R. Pocius.

Anot eksperto, neretai situaciją apsunkina tai, kad dalis atvykusių jaunų studentų net nebando prisitaikyti prie eismo pokyčių, vadovaujasi savo ankstesniais įsitikinimais bei daro įvairiausių klaidų.

„Prieš atvykstant į didesnį miestą svarbu suvokti, kad čia viskas vyksta kitaip – reikia perprasti eismo sistemą, persiorientuoti pačiam bei mėginti prisitaikyti prie intensyvesnio automobilių srauto. Mokėti Kelių eismo taisykles yra viena, bet jas pritaikyti realybėje – visai kas kita. Todėl manyčiau, kad vienas svarbiausių elementų bandant adaptuotis ir norint išvengti problemų prie vairo yra vairuotojų sąmoningumas“, – akcentavo draudikų atstovas.

Stebėti ne tik kitus, bet ir save

R. Pociaus teigimu, į didesnį miestą atvykusiems šviežiems studentams stresas prie vairo yra natūralus dalykas, tačiau svarbiausia yra nepasiduoti panikai. Dėl to mažiau didmiesčio gatvėse patyrusiems vairuotojams ekspertas rekomenduoja prie pasikeitimų pratintis palengva, kol atsiras pasitikėjimas savimi.

„Nereikia stačia galva su automobiliu pulti į patį transporto piką. Intensyvus eismas net ir patyrusiems vairuotojams kartais kelia stresą, tad ką kalbėti apie mažiau patyrusius eismo dalyvius. Todėl pradžioje derėtų „apšilti kojas“ ir pasivažinėti gatvėmis savaitgaliais ar vakarais, kai automobilių srautas sumažėjęs, pažinti miestą ir jame vykstantį eismą. Tokiu būdu galima puikiai išsinagrinėti maršrutus, kuriais gali tekti dažniau važinėti ir darbo dienos metu“, – patarė R. Pocius.

Dvi taisyklės, padėsiančios rudenį gatvėse neaplamdyti nuosavo automobilio
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Jis pridūrė, kad į pagalbą galima pasitelkti ir navigacines sistemas, kurios šiais laikais yra praktiškai kiekviename išmaniajame telefone. Dar viena alternatyva – žemėlapio išsinagrinėjimas prieš kiekvieną kelionę. Tai padeda susiorientuoti gatvėse, kai jų tinklas dar nėra visiškai pažįstamas.

„Visada važiuoti lengviau tada, kai maršrutas yra puikiai žinomas. Tuomet nereikia klaidžioti ir be reikalo blaškytis, o tuo pačiu apsunkinti ir kitų vairuotojų kelionių“, – pasakojo draudimo ekspertas.

Auksinė taisyklė – niekada neskubėti

Draudikų atstovas į svetimą miestą atvykusiems studentams siūlė niekada neskubėti bei išlaikyti šaltą protą, kad ir kokia situacija beįvyktų. Mažiau patyrę eismo dalyviai visada turėtų vadovautis Kelių eismo taisyklėmis (KET), neviršyti leistino greičio bei laikytis saugaus atstumo iki kitų transporto priemonių, prieš kiekvieną manevrą gerai įsitikinti, kad tai daryti yra saugu, ir nedaryti staigių neapgalvotų veiksmų. Anot draudimo eksperto, dažnai avarinės situacijos sukeliamos, kuomet mažiau patyrę vairuotojai nepažįstamame mieste žūtbūt bando atlikti posūkio manevrą jau beveik pravažiavę sankryžą.

Tuo metu labiau patyrę eismo dalyviai raginami rudens pradžioje išlaikyti didelį budrumo lygį prie vairo bei vieni kitiems būti tolerantiškesniems.

Visgi R. Pocius pažymėjo, kad net ir įsibėgėjus rudeniui ir daugeliui vairuotojų prisitaikius prie pokyčių problemos nesibaigia.

„Iš pradžių problema yra ta, kad ne visi atvykę vairuotojai sugeba adaptuotis. Vėliau problema tampa tai, kad jie jau adaptuojasi ir pernelyg pervertina savo jėgas. Tokie vairuotojai vis drąsiau jaučiasi prie automobilio vairo, kartais stipriau spusteli akceleratoriaus pedalą ir pavojingiau manevruoja kelyje“, – pasakojo „Ergo“ atstovas.

Dėl šios priežasties jaunieji vairuotojai raginami atidžiai stebėti kelio ženklus ir nedaryti neapgalvotų judesių, galinčių pasibaigti avarija. Tuo metu kitiems eismo dalyviams, pastebėjusiems piktybiškų KET pažeidėjų ar avarines situacijas sudariusių vairuotojų, siūloma apie tai pranešti policijos pareigūnams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus gatvės sustingo – kurių atkarpų vengti, jei norite grįžti namo greičiau siūloma vengti pagrindinių arterijų (8)

Penktadienį ne vienas, išvažiavęs popiet Vilniaus į gatves, turėjo gerokai nustebti –...

Kas antro automobilio žibintai šviečia kreivai – paaiškino, kaip pasitikrinti patiems (56)

Lietuvos techninės apžiūros ( TA ) įmonės bei asociacija „ Transeksta “ lapkričio pabaigoje...

Eismo sąlygas dalyje rajonų sunkina plikledis

Penktadienio rytą pietryčių ir rytų Lietuvoje dėl snygio, vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Kodėl klysta tie, kurie pamatę, kad ant kelio nėra sniego, paspaudžia akceleratorių (4)

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai

Trečiadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Orai: gausesnis sniegas – tik trumpam (3)

Atkeliavusi sniego zona pirmadienio dieną iš Lietuvos po truputį trauksis. Keliai kai kur vis dar...

Itin nuožmus diktatorius savo aukų ramybėje nepaliko net po kankinančios mirties (85)

Idi Aminas ne be pagrindo įtraukiamas į nuožmiausių pasaulio diktatorių sąrašą. Tai...

Kraupus 14-metės iš Lietuvos nužudymas apauga vis naujomis detalėmis: tarnyboms buvo žinomas ir žudikas, ir jo auka (100)

16-metis, kaltinamas išžaginęs 14 m. Viktoriją, o paskui mirtinai uždaužęs ją į plaktuką...

Per Kalėdas parduotuvės nedirbs: paskelbė visų prekybos centrų darbo laiką (345)

Šiemet nė vienas prekybos centras Lietuvoje nedirbs pirmąją Kalėdų dieną, gruodžio 25-ąją,...

Gudaitis po rungtynių susimušė su varžovu (18)

Artūras Gudaitis sekmadienį Italijos krepšinio čempionate surengė sėkmingą pasirodymą, tačiau...

Kaip meluoja filmų kūrėjai: kas iš tiesų nutinka, kai į automobilį pataiko kulka (23)

Automobiliai yra dažnas veiksmo filmų motyvas. Suderinkite automobilių gaudynes su susišaudymu...

Kaip pasirinkti – kaupti II ar III pakopos pensijų fonduose? (106)

Lietuvoje egzistuoja trys pensijų pakopos ir kiekviena iš jų suteikia skirtingas kaupimo galimybes....

Rimvydas Valatka. Septyni kiaulių ūkio principai (648)

Eina į pabaigą trečiasis Džiaugsmo sekmadienis su valstiečiais ant altoriaus. Plėsdami vidinę...

Universiteto profesorė pasisiūlė pavaduoti streikuojančius mokytojus – reakcija nustebino (639)

Prasidėjus ketvirtajai pedagogų streiko savaitei tėvai ėmė širsti ne tik ant šalies valdžios,...