aA
Per vasarą įpratusiems prie gerų oro sąlygų, giedro dangaus ir sauso asfalto vairuotojams tikra staigmena kelyje tampa rūkas. Nors iki rudens dar liko nemažai laiko, vėsesnės ir drėgnesnės naktys, kontrastinga dienos ir vakaro temperatūra, lemia, kad užmiesčio keliai baltuoja rūku. Svarbiausia, sako žinovai, kad vairuotojai prisimintų kelias taisykles, kurių privaloma laikytis važiuojant rūke paskendusiais ruožais.
Rūkas
© Shutterstock

Viena svarbiausių taisyklių, kurios būtina laikytis, nesvarbu, ar rūkas labai tirštas, ar skystesnis – sumažinti važiavimo greitį. Nors, atrodytų, matosi, kas vyksta priekyje, tačiau iš rūke paskendusių šalikelių į kelią gali išbėgti gyvūnai, išnirti pėsčiomis einantis žmogus, galite nepastebėti ir ant kelio esančios kliūties.

Sumažinti greitį patariama ir todėl, kad nuo rūko kelias pasidengia drėgme ir gali tapti slidesnis nei įprastai. Prireikus ekstremalaus stabdymo, automobilio stabdymo kelias bus kur kas ilgesnis.

Taisyklės, nurodančios, kad kažkuris greitis saugus – nėra. Tačiau vairavimo profesionalai pataria greitį mažinti tol, kol vairuotojas pajus, jog esant reikalui galės reaguoti į situaciją greitai ir transporto priemonę suvaldys.

Jeigu rūkas toks tirštas, kad nebeaišku, kokiu greičiu važiuoti, patariama nerizikuoti – geriau atrasti saugią vietą šalikelėje ir sustoti. Taip elgtis reikėtų ir todėl, kad pernelyg lėtai rūke judančios transporto priemonės taip pat gali tapti kliūtimi tiems, kurie važiuos greičiau. Nusprendus sustoti ir palaukti, kol rūkas prasisklaidys, svarbu tą daryti pasitraukus nuo važiuojamosios kelio dalies, įsijungus avarinius žibintus.

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: nematyti net šviesoforų
Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: nematyti net šviesoforų
© Asmeninins albumas

Kada įjungti rūko žibintus

Dažna klaida, kurios griebiasi į rūką įvažiavę vairuotojai – įsijungti tolimąsias šviesas. Šios ne tik nepadeda, bet ir trukdo, mat apšviečia rūką taip, jog vairuotojui vaizdas prieš akis primena „baltą sieną“.

Įvažiavus į rūką, ypač tirštesnį, vairuotojams rekomenduojama įsijungti rūko žibintus gale, ir, jeigu yra, priekyje. Gale degantys rūko žibintai ryškesni nei įprasti, todėl atvažiuojantį iš paskos perspės, kad priešais – kliūtis. Priekiniai žibintai šviežia žemiau, todėl padeda matyti gerokai aiškiau nei tolimosios šviesos.

Visgi svarbu prisiminti ne tik tai, kad tokiais žibintais verta pasinaudoti įvažiavus į rūką, bet ir tai, kad juos privaloma išjungti išvažiavus iš ūkanoto ruožo, mat kitaip bus akinami kiti eismo dalyviai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(41 žmogus įvertino)
4.2439

Rėžė pėstiesiems: keikiate vairuotojus, o patys į savo saugumą nusispjaunate (56)

„Pėstieji keliuose jaučiasi per saugiai“, – taip pėsčiųjų elgesį apibūdino saugaus eismo...

Kaip pasiruošti šalčiams, kad netektų stingti aiškinantis eismo įvykio aplinkybių (21)

Nors pirmasis rudens mėnuo dar tik įpusėjo, sinoptikai praneša, kad jau rugsėjo antroje pusėje...

Automobilyje su augintiniu: lietuviai dar neįprato saugiai vežti gyvūnų (5)

Lietuvos keliuose vis dažniau galima pamatyti kartu su šeimininkais automobiliu keliaujančius ir...

Benediktas Vanagas: matau gerokai per daug žmonių, įnikusių į telefonus prie vairo (18)

Lenktynininkas, komandos „ General Financing team Pitlane “ lyderis, Benediktas Vanagas...

Ekologiška viešojo transporto revoliucija – Vilniuje pristatyti pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai (12)

Vilnius tęsia didžiausią miesto istorijoje viešojo transporto atnaujinimą – šiandien gausų...

Top naujienos

Putinas žaidžia žiaurų žaidimą „pagauk-paleisk“ (50)

Jau tampa panašu į sistemą: Rusijos teisėsaugos institucijos sulaiko kokį nors asmenį pagal...

Dėl vienos darbuotojos žinoma įmonė verčiasi per galvą: kas ta paslaptingoji Pija? (150)

„Pija, pasilik!” – tokius užrašus ant automobilių šįryt turėjo pastebėti vilniečiai...

Buvęs Vilniaus „Ryto“ žaidėjas nušautas Dalase (7)

Lietuvos sostinės klubui atstovavęs 37 metų Andre Emmettas tragiškai žuvo Dalase. JAV...

Po atostogų grįžusi šeima patyrė šoką: iš pradžių automobilis dingo „be žinios“, vėliau – pasipylė tepalai (148)

Įsivaizduokite situaciją: išsirengiate į atostogas ir šeimos automobilį paliekate stovėjimo...

Politikų turtų mįslės – po devyniais užraktais: juos gina patogūs įstatymai (32)

Naujausio žurnalo „Reitingai“ ir DELFI tyrimo duomenimis, turtingiausi politikai yra ne Seime....

Čimbaro sūnui – blogos žinios dėl viceministro posto (65)

Premjero patarėjas Skirmantas Malinauskas DELFI teigė, kad, jo nuomone, Modesto Čimbaro...

Pergalingas Chomičiaus debiutas prie Alytaus komandos vairo – namie įveikė „Nevėžį“ (11)

Pirmose šio „Betsafe–LKL“ sezono rungtynėse Alytaus „Sintek-Dzūkija“ nugalėjo Kėdainių...

Oficialiai išsiskyrė Monika ir Andrius Šedžiai, bet karas nesibaigė: paaiškėjo su kuo gyvens poros vaikas (22)

Andriaus ir Monikos Šedžių skyrybų procesas pasiekė finišo tiesiąją – pora oficialiai nebe...

Lietuvių stovėjimo kamščiuose ypatumai: naršymas telefone – įprastas dalykas (21)

Didmiesčių gyventojai kasdien gaišta laiką eismo spūstyse. Turėti rankose telefoną griežtai...

Reikalingas poilsis: kada būtina įsiklausyti į kūno signalus?

Prisiminkite, kada paskutinį kartą nuoširdžiai ir be graužaties skyrėte laiko sau. Aplinka ir...