„Šiuo metu nebėra tokios bangos, kaip buvo“, – neslepia Lietuvos automobilių dujų montuotojų asociacijos prezidentas Remigijus Jonaitis. Prie dujininkų eilės nesirikiuoja, nors R. Jonaitis tikina, kad įranga atsiperka pakankamai greitai. Žinoma, viskas priklauso nuo to, kiek važiuojate.
Automobilinės dujos
© Shutterstock nuotr.

Paskaičiavimai

Tarkime, kad šiandien litras 95 markės benzino kainuoja 1,02 euro. Litras dujų – kone perpus pigesnis – 0,52 euro. Tiesa, skaičiuojama, kad dujų automobilis naudoja apie 15 proc. daugiau, nei benzino.

Skaičiuokime, kad jūsų automobilis 100 km kelio naudoja 8 litrus benzino, o per mėnesį jūs nuvažiuojate 1500 km.

Taigi, su dujų įranga per mėnesį sutaupysite beveik 51 eurą.

Atsipirkimas

Sąlyginai benzininis automobilis kiek pigesnis, nei analogiškas dyzelinis. Žinoma, automobilio kainą lemia eilė veiksnių.

„Automobilio kainą nebūtinai lemia kuro rūšis, tai priklauso nuo komplektacijos, nuo stovio ir t.t.
Šiuo metu vidutiniškai 4 cilindrų mašinai dujų įranga kainuotų apie 600 eurų. Net ir galinguose visureigiuose dujų įranga puikiausiai veikia. Gal vienintelis nepatogumas gali būti dujų bakas, jei jis nėra viduje, kažkiek sumažina vietos automobilyje. Manau, bagažinės automobilyje neišnaudojamos 100 procentų, tad iš tikro, nelabai kas ir skundžiasi dėl to“, – sako R. Jonaitis.

Kaip skaičiavome anksčiau, per mėnesį važiuodami dujomis sutaupome 51 eurą. Tad dujų įranga, jei visi parametrai atitinka aukščiau išvardintus, atsipirktų per maždaug metus.

Bumo nebėra

Kol litras dujų perpus pigesnis, nei benzinas, sutaupyti galima. Tačiau pastaruoju metu norinčiųjų dujų įrangos mažėja.

„Situacija stabilizavosi. Šiuo metu nebėra tokios bangos, kaip buvo. Vienas kitas montuojasi, automobilių kaita nėra didelė, montavimo bumo nėra. Kas keičia automobilį ir mėgsta paskaičiuoti, pliusus minusus, renkasi benzininį automobilį ir dedasi dujas“, – sako R. Jonaitis.

Automobilinių dujų bakas
Automobilinių dujų bakas
© Shutterstock nuotr.

Jau paskaičiavome, kad dujomis važiuoti pigiau. Koks dar automobilių varomų dujomis pliusas, lyginant su dyzeliu?

„Visų pirma, analogiškas automobilis su analogišku variklio tūriu, benzininis variantas bus 50 procentų galingesnis. Tai reiškia, kad automobilio galia bus didesnė, o sąnaudos kurui bus panašios kaip ir dyzelinio automobilio. Gedimo atveju, dyzelinio automobilio eksploataciniai kaštai yra gerokai didesni, gali siekti ir10 kartų lyginant su benznininiu automobiliu. Kalbu apie benzininį automobilį su įmontuota dujine įranga. Kurui išleidžiama irgi šiek tiek mažiau nei važiuojant dyzeliu“, – dujų pliusus vardija R. Jonaitis.

Tiesa, kai kuriais atvejais dujų įranga gali būti gerokai brangesnė.

„Automobilio prabangumas nelabai turi įtakos dujinės įrangos kainai. Kainos yra panašios. Gal tik skyriasi išpildymas. Jei į kiekvieną cilindrą dedame kitą dujų įpurškimą, kai stovi dujų bake siurblys, sukelia slėgį ir pučia sistemos slėgį. Tokia sistema yra brangesnė, apie 1200 eurų. Atsiperkamumas kiekvienam automobiliui paskaičiuojamas skirtingai. Jei paimsime pavyzdžiui automobilį, kuris naudoja šimtui kilometrų 8 litrus benzino, dujų jis sunaudos apie 9 litrus“, – sako R. Jonaitis.

Beje, specialistas sako, kad apskritai dujos varikliui yra net sveikiau, nei benzinas.

„Šiuolaikinė dujų įranga jau neturi tiek įtakos automobilio traukai. Niekas nesiskundžia, kartais net geriau nei benzinas važiuoja. Sakyčiau, naudojant dujas varikliui yra geriau. Tepalus galime keisti pavyzdžiui ne kas 12000 km, o 17000 km“, – sako R. Jonaitis.

Problemų būna

Tiesa, specialistai sako, kad nors pastaruoju metu dujinė įranga labai pažengus, tačiau specifinių problemų gali kilti.

„Visų pirma, dujų degimo temperatūra yra didesnė. Būna, kad išdega vožtuvų įvorės. Dėl to daroma speciali lašinė, kad pakeistų mišinį“, – sako Vytautas Paškauskas, automobilių serviso „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas.

Be to, kai kurioms automobilių markėms dujinės įrangos jis montuoti nepataria.

„Japoniškiems automobiliams dujos apskritai nelabai tinka. Įdėjus dujas variklio resursas labai smarkiai sumažėja. Tarkime vokiškiems automobiliams problemų mažiau, tačiau būna, kad kompiuteriai neatpažįsta mišinių. Vis tiek automobilių gamintojas nenumatė, kad bus dedamos dujos“, – sako V. Paškauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Geriausias Lietuvos vairuotojas atskleidė auksinę taisyklę (13)

Antrus metus iš eilės geriausio Lietuvos vairuotojo titulą iškovojęs Kęstutis Taškūnas...

A. Juknevičiaus patarimai vairuotojams: kaip išvengti rudens pavojų (1)

Atėjus rudeniui vairuotojai turėtų „perprogramuoti“ vairavimo įgūdžius ir paruošti...

Kai kurios greičio matavimo įrangos Lietuvoje nepajėgia užfiksuoti joks radarų detektorius (21)

Nemažai šalies vairuotojų yra įsigiję radarų detektorius, kurie informuoja apie keliuose...

Vairuotojams Vilniuje ruošiamos naujovės (102)

Geros naujienos Vilniaus vairuotojams – bus atnaujinama sostinės automatizuota šviesoforų...

„Regitros“ rekordininkas egzaminą išlaikė 39 bandymu (51)

VĮ „Regitros“ atstovai tikina, kad, rugsėjo 1-ąją įsigaliojus naujai vairavimo egzaminų...

Top naujienos

„Baltųjų pėdkelnių“ legenda: paslaptingų snaiperių iš Baltijos šalių bijojo visas Kaukazas (108)

1992-ųjų rudenį, prasidėjus karui Abchazijos regione, Kaukaze ėmė rastis vadinamosios...

Sodo bendrijos gyventojams neramios dienos: laukia iškeldinimas iš namų (38)

Sodų bendrija „Baltasis gandras“ jau daugybę metų kovoja už dar sovietmečiu gautus sklypus,...

Pasinaudojo moters bejėgiškumu: atėmė viską, ką turėjo (54)

Panevėžio apylinkės teisme – beprecedentė byla. Prokurorai siekia panaikinti sandorius, kuriais...

Atrado žemėje užkastus kalinio raštelius: patiriame tai, ko žmogaus protas nėra pajėgus įsivaizduoti (105)

Naujai rekonstruotas dokumentas, kurį 1944 metais Aušvice parašė vienas Graikijos žydų kalinys,...

Situacija Ispanijoje kaista: didžiulė minia išėjo į gatves (166)

Katalonijos prezidentas Carlesas Puigdemont as šeštadienio vakarą pareiškė, kad Katalonija...

Jubiliejiniame Dž. Butkutės koncerte Kaune – trikdžiai: teko stabdyti pasirodymą (197)

Likus mažiau nei pusvalandžiui iki Džordanos Butkutės koncerto pradžios Kaune, Nemuno saloje,...

Tragedija, kuri lig šiol stovi akyse: šį nusikaltėlį privalome įkalinti iki gyvos galvos (77)

Laikas negydo žaizdų – kiekvieną dieną prieš akis stovi tragiškai pasibaigusios nakties...

Vis dar turi parako: S. Krupeckaitei – Europos čempionato sidabras (15)

Lietuvė Simona Krupeckaitė Berlyne (Vokietija) vykstančio Europos dviračių treko čempionato...

Stilingi ir atsipalaidavę programuotojai darbe vaikšto mūvėdami kojines (85)

DELFI Stilius praėjusį penktadienį apsilankė Vilniuje esančiame Izraelio bendrovės biure „ Wix...

Vienas geriausių XIX amžiaus chirurgų – 300 proc. mirtingumas ir netyčia nupjautos sėklidės (21)

Prieš anestetik ų išradimą chirurgija buvo visai kitokia. Laikas buvo viskas ir kiekvienas...