aA
Draudimo įmonė atsisakė nukentėjusiajam išmokėti kompensaciją, nes įtarė, kad eismo įvykio dalyviai galėjo būti susitarę. Tai Lenkijoje užfiksuotas atvejis. Apie jį, kaip asmeniškai patirtą akibrokštą, papasakojo vietinio portalo moto.wp.pl skaitytojas. Vyras pasiskundė, kad negali suremontuoti automobilio, kuriam per eismo įvykį buvo padaryta žala, nes draudimo įmonė atsisakė kompensuoti patirtus nuostolius. Tokį sprendimą draudikai grindė tvirtinimu, kad avariją sukėlęs vairuotojas yra vienas iš daugybės nukentėjusiojo draugų socialiniame tinkle „Facebook“.
© Shutterstock

Jokia paslaptis, kad pernelyg didelis įsitraukimas į socialinius tinklus dažnai baigiasi tuo, kad tarp tų, kuriems suteikiamas draugo statusas, atsiranda nemažai beveik nepažįstamų asmenų arba tiesiog pašaliečių, patenkančių į sąrašus visiškai atsitiktinai – per draugų draugų draugus. Tokia situacija, pasirodo, gali turėti liūdnų pasekmių, nes draudimo įmonės, savaime suprantama, besirūpinančios savo interesais, kartkartėmis mėgsta pasiknaisioti klientų paskyrose. Kaip tik taip šįsyk ir nutiko.

Kitas incidento dalyvis savo kaltę pripažino ir eismo įvykio buvo užfiksuotas pagal visus europinio protokolo reikalavimus, nekviečiant policijos. Tačiau draudimo įmonės darbuotojai suabejojo nukentėjusiojo parodymų teisingumu ir apkaltino jį bandymu išsireikalauti sau nepriklausančią kompensaciją. Kaltinimas buvo grindžiamas prielaida, kad jei apgadintų automobilių savininkai vienas kitą pažįsta, vadinasi, galėjo būti susitarę.

Šis atvejis, kad ir labai neįprastas, atskleidė naujo pobūdžio problemą, kylančią dėl to, kad draudikai, formuodami draudimo dokumentus, gali stebėti klientų puslapius socialiniuose tinkluose. Kaip rašoma lenkų portale, šią metodiką draudimo įmonės taiko ir norėdamos išsiaiškinti, kurie vairuotojai linkę viršyti greitį arba slapta teikia transportavimo paslaugas, mat tada, vadovaujantis Lenkijos įstatymais, draudimo įmokos turi būti kelis kartus didesnės.

Specialistai teigia, kad šiuo konkrečiu atveju labai praverstų nuotraukos, iš kurių būtų galima spręsti apie padarytus pažeidimus ir transporto priemonių padėtį viena kitos atžvilgiu iš karto po incidento. Nepakenktų ir vaizdo kamera užfiksuoti kadrai arba nepriklausomo liudytojo parodymai.

Jei tokių duomenų nėra, lieka tik du keliai, abu galintys privesti prie teisminio nagrinėjimo.

Pirmas kelias – rasti nepriklausomą ekspertą, kuris, išanalizavęs incidento aplinkybes, apžiūrėjęs įvykio vietą ir įvertinęs padarytos žalos mastą, galėtų pateikti išvadas dėl nukentėjusiojo žodžių teisingumo.

Vis dėlto teismas tokių išvadų nenuginčijamu įrodymu nelaiko, kadangi jis visada gali skirti savą ekspertą, turintį iš naujo aiškintis visas aplinkybes. Jo pateiktas išvadas, nesvarbu, ar jos sutampa su ankstesnėmis, ar nuo jų skiriasi, teismas laikytų vienintelėmis galiojančiomis.

Antras kelias – nusiųsti draudimo bendrovei laišką, informuojantį, kad draudikui atsisakius išmokėti kompensaciją nukentėjusysis yra priverstas kreiptis į prokuratūrą dėl įžūlaus apkaltinimo bandymu išsireikalauti pinigus. Po prokuroro sprendimo abejonių dėl to, ar susidūrimas buvo atsitiktinis, ar tyčinis, kilti neturėtų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (38)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Top naujienos

Kas atsitiko? „Valstiečiai“ bambalių klausimą bando įkišti į stalčių (461)

Dar pernai valdantieji „valstiečiai“ žadėjo imtis vadinamųjų „bambalių“ klausimo....

Mauricas: tokių prastų pasaulio lūkesčių nebuvo nuo pat 2009 metų (155)

Finansų rinkose nuotaikos negerėja. Jau kitais metais tikimasi, kad ekonomikos augimas pastebimai...

Kaip tvarkyti savo pinigus, kad užtektų ne tik duonai: keli būdai, kurie tinka daugeliui (13)

Demografinė Lietuvos padėtis verčia vis daugiau gyventojų susimąstyti, kad orios senatvės tik...

Mokytoja Rusijoje įsiuto dėl užrašo ant lentos (302)

Krasnodaro krašto Bogučiansko rajono Tajožnyj gyvenvietėje 20-osios mokyklos istorijos ir...

„Lietkabeliui“ į kompaniją: išsinerti iš senos odos panoro ir Prienų klubas (1)

Panevėžio „Lietkabelis“ nėra vienintelis klubas, siekiantis perkelti veiklą į naują...

Unikauskas patarė, kaip atsikratyti pilvo (6)

Atsikišęs pilvas erzina daugelį, tačiau jei to priežastis visceraliniai riebalai, tikėtina, kad...

Didžiausios pasaulio kompanijos planuoja užsikrėsti „WeWork“ efektu (27)

Didžiausi planetos darbdaviai regi ateitį, kurioje laisvai liejasi nemokamas alus, o sienos...

4 rūšių toksiški indai, kurių reikia kuo greičiau atsisakyti (117)

Šiais laikais daug kas stengiasi laikytis sveikos mitybos taisyklių. Bet ne visi žino, kad indai,...

Orai: ypač šals Rytų Lietuva (27)

Ketvirtadienio dieną šalyje bus dar ganėtinai šilta, tačiau artėjanti žiema apie save mums...

NBA naktis: rezultatyviausias LeBrono mačas, prisvilęs Butlerio debiutas ir „Jazz“ košmaras

LeBronas Jamesas sužaidė rezultatyviausią šio sezono mačą, pelnė 44 taškus, atkovojo 10...