Draudimo įmonė atsisakė nukentėjusiajam išmokėti kompensaciją, nes įtarė, kad eismo įvykio dalyviai galėjo būti susitarę. Tai Lenkijoje užfiksuotas atvejis. Apie jį, kaip asmeniškai patirtą akibrokštą, papasakojo vietinio portalo moto.wp.pl skaitytojas. Vyras pasiskundė, kad negali suremontuoti automobilio, kuriam per eismo įvykį buvo padaryta žala, nes draudimo įmonė atsisakė kompensuoti patirtus nuostolius. Tokį sprendimą draudikai grindė tvirtinimu, kad avariją sukėlęs vairuotojas yra vienas iš daugybės nukentėjusiojo draugų socialiniame tinkle „Facebook“.
© Shutterstock

Jokia paslaptis, kad pernelyg didelis įsitraukimas į socialinius tinklus dažnai baigiasi tuo, kad tarp tų, kuriems suteikiamas draugo statusas, atsiranda nemažai beveik nepažįstamų asmenų arba tiesiog pašaliečių, patenkančių į sąrašus visiškai atsitiktinai – per draugų draugų draugus. Tokia situacija, pasirodo, gali turėti liūdnų pasekmių, nes draudimo įmonės, savaime suprantama, besirūpinančios savo interesais, kartkartėmis mėgsta pasiknaisioti klientų paskyrose. Kaip tik taip šįsyk ir nutiko.

Kitas incidento dalyvis savo kaltę pripažino ir eismo įvykio buvo užfiksuotas pagal visus europinio protokolo reikalavimus, nekviečiant policijos. Tačiau draudimo įmonės darbuotojai suabejojo nukentėjusiojo parodymų teisingumu ir apkaltino jį bandymu išsireikalauti sau nepriklausančią kompensaciją. Kaltinimas buvo grindžiamas prielaida, kad jei apgadintų automobilių savininkai vienas kitą pažįsta, vadinasi, galėjo būti susitarę.

Šis atvejis, kad ir labai neįprastas, atskleidė naujo pobūdžio problemą, kylančią dėl to, kad draudikai, formuodami draudimo dokumentus, gali stebėti klientų puslapius socialiniuose tinkluose. Kaip rašoma lenkų portale, šią metodiką draudimo įmonės taiko ir norėdamos išsiaiškinti, kurie vairuotojai linkę viršyti greitį arba slapta teikia transportavimo paslaugas, mat tada, vadovaujantis Lenkijos įstatymais, draudimo įmokos turi būti kelis kartus didesnės.

Specialistai teigia, kad šiuo konkrečiu atveju labai praverstų nuotraukos, iš kurių būtų galima spręsti apie padarytus pažeidimus ir transporto priemonių padėtį viena kitos atžvilgiu iš karto po incidento. Nepakenktų ir vaizdo kamera užfiksuoti kadrai arba nepriklausomo liudytojo parodymai.

Jei tokių duomenų nėra, lieka tik du keliai, abu galintys privesti prie teisminio nagrinėjimo.

Pirmas kelias – rasti nepriklausomą ekspertą, kuris, išanalizavęs incidento aplinkybes, apžiūrėjęs įvykio vietą ir įvertinęs padarytos žalos mastą, galėtų pateikti išvadas dėl nukentėjusiojo žodžių teisingumo.

Vis dėlto teismas tokių išvadų nenuginčijamu įrodymu nelaiko, kadangi jis visada gali skirti savą ekspertą, turintį iš naujo aiškintis visas aplinkybes. Jo pateiktas išvadas, nesvarbu, ar jos sutampa su ankstesnėmis, ar nuo jų skiriasi, teismas laikytų vienintelėmis galiojančiomis.

Antras kelias – nusiųsti draudimo bendrovei laišką, informuojantį, kad draudikui atsisakius išmokėti kompensaciją nukentėjusysis yra priverstas kreiptis į prokuratūrą dėl įžūlaus apkaltinimo bandymu išsireikalauti pinigus. Po prokuroro sprendimo abejonių dėl to, ar susidūrimas buvo atsitiktinis, ar tyčinis, kilti neturėtų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (5)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (9)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Šalies keliuose – dešimtys naujų policijos automobilių (83)

Ketvirtadienį Policijos departamente pristatyta dar viena serija naujų tarnybinių automobilių,...

Automobilio šeimininkas techninėje apžiūroje: dalyvauti negalima stebėti – kur dėti kablelį? (31)

Viso labo 17-24 metrų ilgio techninės apžiūros stotyse esančias patikros linijas automobilis...

Top naujienos

Naujas projektas sukėlė audrą: gyventojai savivaldybę kaltina korupcija (162)

Jau netrukus Senosios Šeškinės dalyje, Siesikų gatvėje, išdygs naujas daugiabučių kvartalas...

Sunkios būklės moters artimieji įsižeidė nugirdę gydytojos repliką (238)

„Kai mirs, palaidosit ir pabūsit“, – tarė Kauno klinikinės ligoninės gydytoja sunkios...

Apie olimpiadą pasvajojantis Motiejūnas: Lietuva yra mano šalis, o mano širdis – su rinktine interviu (50)

„Tai labai gabus žaidėjas. Negaliu prilyginti, kad jis toks kaip Sabonis, nes Sabonis yra toks...

Šiluma ir lietus dar nesitrauks

Ties Rusija įsitvirtinęs ciklonas ir artimiausiomis dienomis lems mūsų orus .

Pasimatyme su „Alfa vyru“ Airinu buvusi mergina: iki šiol atsimenu, kaip jis uostė mano plaukus (414)

Prieš ketverius metus buvau pasimatyme su „Alfa vyru“ Airinu Arutiunianu. Ne kaip eilinė...

Sostinėje įvyko avarija, pareikalavusi 34-erių motociklininko gyvybės (74)

Trečiadienio vakarą Vilniuje įvyko motociklininko mirtimi pasibaigusi avarija.

Garsus erotikos modelis Katie Price apgavo lietuvių dizainerę Elvyrą Monginienę: skandalas nuskambėjo užsienio spaudoje (50)

Visame pasaulyje nuogybėmis ir skandalais išgarsėjusi Katie Price , dar žinoma Jordan pseudonimu,...

Iš urvo Tailande išgelbėti berniukai turi netikėtą planą (27)

Berniukai kartu su savo futbolo treneriu kelias savaites įkalinti potvynio praleido požeminiame...

Tragiškas vakaras Prienų rajone: nukrito parasparnis, pilotas neišgyveno (51)

Trečiadienį 20.58 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

Anglijos paplūdimiuose – būrys girtų kirų: paukščiai svaiginosi šiukšlėse (16)

Pietvakarių Anglijoje paplūdimiuose buvo rasta dešimtys kirų, kurie „nesiorientavo ir buvo...