aA
Draudimo įmonė atsisakė nukentėjusiajam išmokėti kompensaciją, nes įtarė, kad eismo įvykio dalyviai galėjo būti susitarę. Tai Lenkijoje užfiksuotas atvejis. Apie jį, kaip asmeniškai patirtą akibrokštą, papasakojo vietinio portalo moto.wp.pl skaitytojas. Vyras pasiskundė, kad negali suremontuoti automobilio, kuriam per eismo įvykį buvo padaryta žala, nes draudimo įmonė atsisakė kompensuoti patirtus nuostolius. Tokį sprendimą draudikai grindė tvirtinimu, kad avariją sukėlęs vairuotojas yra vienas iš daugybės nukentėjusiojo draugų socialiniame tinkle „Facebook“.
Draugystė feisbuke atsirūgo: po avarijos – netikėtas draudikų atsakymas
© Shutterstock

Jokia paslaptis, kad pernelyg didelis įsitraukimas į socialinius tinklus dažnai baigiasi tuo, kad tarp tų, kuriems suteikiamas draugo statusas, atsiranda nemažai beveik nepažįstamų asmenų arba tiesiog pašaliečių, patenkančių į sąrašus visiškai atsitiktinai – per draugų draugų draugus. Tokia situacija, pasirodo, gali turėti liūdnų pasekmių, nes draudimo įmonės, savaime suprantama, besirūpinančios savo interesais, kartkartėmis mėgsta pasiknaisioti klientų paskyrose. Kaip tik taip šįsyk ir nutiko.

Kitas incidento dalyvis savo kaltę pripažino ir eismo įvykio buvo užfiksuotas pagal visus europinio protokolo reikalavimus, nekviečiant policijos. Tačiau draudimo įmonės darbuotojai suabejojo nukentėjusiojo parodymų teisingumu ir apkaltino jį bandymu išsireikalauti sau nepriklausančią kompensaciją. Kaltinimas buvo grindžiamas prielaida, kad jei apgadintų automobilių savininkai vienas kitą pažįsta, vadinasi, galėjo būti susitarę.

Šis atvejis, kad ir labai neįprastas, atskleidė naujo pobūdžio problemą, kylančią dėl to, kad draudikai, formuodami draudimo dokumentus, gali stebėti klientų puslapius socialiniuose tinkluose. Kaip rašoma lenkų portale, šią metodiką draudimo įmonės taiko ir norėdamos išsiaiškinti, kurie vairuotojai linkę viršyti greitį arba slapta teikia transportavimo paslaugas, mat tada, vadovaujantis Lenkijos įstatymais, draudimo įmokos turi būti kelis kartus didesnės.

Specialistai teigia, kad šiuo konkrečiu atveju labai praverstų nuotraukos, iš kurių būtų galima spręsti apie padarytus pažeidimus ir transporto priemonių padėtį viena kitos atžvilgiu iš karto po incidento. Nepakenktų ir vaizdo kamera užfiksuoti kadrai arba nepriklausomo liudytojo parodymai.

Jei tokių duomenų nėra, lieka tik du keliai, abu galintys privesti prie teisminio nagrinėjimo.

Pirmas kelias – rasti nepriklausomą ekspertą, kuris, išanalizavęs incidento aplinkybes, apžiūrėjęs įvykio vietą ir įvertinęs padarytos žalos mastą, galėtų pateikti išvadas dėl nukentėjusiojo žodžių teisingumo.

Vis dėlto teismas tokių išvadų nenuginčijamu įrodymu nelaiko, kadangi jis visada gali skirti savą ekspertą, turintį iš naujo aiškintis visas aplinkybes. Jo pateiktas išvadas, nesvarbu, ar jos sutampa su ankstesnėmis, ar nuo jų skiriasi, teismas laikytų vienintelėmis galiojančiomis.

Antras kelias – nusiųsti draudimo bendrovei laišką, informuojantį, kad draudikui atsisakius išmokėti kompensaciją nukentėjusysis yra priverstas kreiptis į prokuratūrą dėl įžūlaus apkaltinimo bandymu išsireikalauti pinigus. Po prokuroro sprendimo abejonių dėl to, ar susidūrimas buvo atsitiktinis, ar tyčinis, kilti neturėtų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paaiškino, kas pasikeičia, kai važiuojate 10 km/val. greičiau nei leistina (124)

Nors dažnai kartojama, kad viršyti greitį gali būti pražūtinga, dažnas vairuotojas teisinasi,...

Po šiltos žiemos nauji pasiūlymai: vertins, ar sutrumpinti žieminių padangų naudojimo terminą (46)

Susisiekimo ministerijai išnagrinėjus galiojantį kaimyninių šalių reglamentavimą, susisiekimo...

Ką daryti, kai stabdant ima „mušti vairą“ ar vibruoti stabdžiai? (53)

Pavasariop, ilgėjant dienoms, vis dažniau vairuotojai išsiruošia į tolimesnes keliones. Kaip tik...

Savo teisėmis įsitikinę pėstieji perėjose „krenta“ automobiliams po ratais (225)

Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne...

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (64)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Top naujienos

Nerimo apimtame Italijos regione dirbanti lietuvė – apie tikrąją padėtį: iš namų stengiamės neišeiti (33)

Kone kiekvieną dieną daugėja naujų koronaviruso užsikrėtimo atvejų – pasaulio žiniasklaida...

Kubilius: Šimonytė būtų geriausia premjerė – klausimas, ar Lietuva turės tokią galimybę (172)

„Politikai labai dažnai galvoja, kad jie jau žino atsakymus. Bet esame atėję į tokią stadiją,...

Austrijoje viešbutyje – baimė ir nerimas: dėl koronaviruso grėsmės paskelbtas karantinas (70)

Austrijoje, Alpių mieste Insbruke, uždarytas vienas viešbutis, paaiškėjus, kad koronavirusu...

Istorinėje Vilniaus vietoje – patirtis gomuriui už 5000 eurų: tai, kas įvyksta tarp šių sienų, liks mūruose (89)

Viešbutyje „ Pacai “ naujai atidarytas restoranas „Muros“, kuris pakeitė prieš tai...

Libaną purtančių neramumų centre atsidūręs lietuvis: niekada nemačiau tokių protesto akcijų (3)

Kai kalbama apie Artimuosius rytus, neišvengiama kalbos apie karą, konfliktus, tačiau prie...

ES ir britų derybos: laukia paskutinės nakties sindromas ar visiškas fiasko? (29)

Kaip toli Britų salos nudreifuos nuo ES ? Kaip Norvegija, Kanada, o gal net taip toli, kaip...

Silvestras Dikčius

Australijos gaisrai pasauliui nusiuntė aiškesnę žinutę, nei visi klimato kaitos ekspertai kartu sudėjus

Reportažų srautas gaisrų tema iš Australijos nutrūko prieš gerą mėnesį, bet liepsnų ir...

Italijos krepšinio federacija dėl koronaviruso laikinai stabdo visus čempionatus (108)

Italijos krepšinio federacija informavo neribotam laikui stabdanti visus šalyje vykstančius...

Šiaurės Italijos gyventojai: tai tikrų tikriausia panika (223)

Nedideliame Cassago Brianza kaimelyje, esančiame Milano ir Komo ežero pusiaukelėje, gyvenantis...

Naujasis „Brexit“ paradoksas: kaip kurti ekonomiką su mažiau žmonių ir atsisakyti priklausomybės nuo pigios darbo jėgos

Davidas Ellisas suko ratus apie pusiau pastatytą dangoraižį, kylantį virš Birmingamo, britų...