DELFI jau rašė apie tai, jog automobilių draudimo kainos sparčiai kopia į neregėtas aukštumas. Tačiau tai niekis palyginus su tuo, kokią draudimo kainą išvydo vienas taksi vairuotojas. Draudikai neslepia, kad taksi automobiliai yra padidinto rizikingumo objektas, tad kainos šiems automobiliams tik kils dar labiau, nei eiliniams vairuotojams.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Kaina šokiravo

„Esu legalus taksi vairuotojas. Kad juo galėčiau būti ir toliau, privalau savo transporto priemonę „Ford Focus C-max“ (2006 metų gamybos) drausti privalomuoju civiliniu draudimu. Pasirinkus „edrauda“ puslapyje, nes reklamuojama, kad tai – pigiausia paslauga, buvau šokiruotas! Suvedus visus duomenis gavau „patrauklius“ pasiūlymus su nuolaida. Be to bandydamas kitur sėkmę, tarkime BTA draudime internetu, net neleidžia vesti taksi numerio, nors jis yra privatus. Esu drausmingas vairuotojas, neturėjęs įvykių, 25 metų stažas“, – laiške DELFI rašo taksistas Darius.

Patyręs vairuotojas buvo šokiruotas išvydęs, kad „patrauklaus“ pasiūlymo metams kaina yra 42 tūkst. eurų. Be jokios abejonės, tai – techninė klaida. Bet kokiu atveju draudikai neslepia, kad kaina taksi automobiliams sparčiai kopia aukštyn.

Brangiau, nes daugiau važiuoja

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius teigia, kad taksi automobiliai nuvažiuoja kur kas daugiau kilometrų, nei asmeniniai automobiliai. Todėl ir kaina taksi mašinoms yra didesnė.

„Konkrečiu atveju draudimo suma atrodo itin didelė, tačiau sudėtinga detaliau komentuoti nežinant tikslių detalių. Taksi automobiliai priskiriami padidinto rizikingumo objektams, todėl ir tokių transporto priemonių draudimas yra brangesnis. Pagrindinės priežastys – taksi automobilių yra kur kas didesnis eksploatavimo laikas valandomis ir pravažiuotų kilometrų skaičius, o naudojimo teritorija yra miestai. Neretai tuo pačiu automobiliu pakaitomis važiuoja net keli tos pačios bendrovės vairuotojai“, – sako specialistas.

T. Nenartavičiaus teigimu, dėl išaugusios eismo įvykiuose patiriamų žalų sumos, pabrangusio automobilių remonto ir didėjančios infliacijos draudikai patyrė nuostolių, todėl transporto draudimo kainos keitėsi daugeliui vairuotojų. Ne išimtimi tapo ir taksi automobiliai.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Statistika rodo, kad taksi automobiliai kur kas dažniau patenka į eismo įvykius ir sukelia žalą tretiesiems asmenims ar jų turtui. Be to, smarkiai nusidėvėję ir mažą likutinę vertę turintys taksi automobiliai dažniau nei kiti papuola į abejotinomis aplinkybėmis nutikusius eismo įvykius. Tokiais atvejais draudikams kyla pagrįstų įtarimų dėl galimo piktnaudžiavimo siekiant neteisėtai pasipelnyti.

Ši aplinkybė, taipogi, nulemia taksi automobilių draudimo paslaugų kainą. Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas yra privaloma draudimo rūšis, todėl licenciją tokios draudimo rūšies veiklai turintis draudikas negali atsisakyti teikti draudimo paslaugų“, – pažymi „Ergo“ atstovas.

Į avarijas patenka dažniau

„Lietuvos draudimo“ Verslo draudimo rizikos vadovas Arūnas Raziūnas taip pat tikina, kad taksi automobiliai patenka į padidintos rizikos grupę.

„Taksi veikla, arba dar kitaip mokamas keleivių pervežimas, dėl turimos draudimo statistikos, pagal nuostolių rezultatus patenka į segmentą, kuris daugelio draudikų yra laikomas padidinta rizika. Juk automobilis „nuolat“ yra eisme, todėl daugiau tikimybės patekti į eismo įvykius, ir iš tiesų, taksi automobiliai daug dažniau nei kiti automobiliai patenka į eismo įvykius. Taip pat šioje veikloje dažnesni turtiniai bei asmens žalų nuostoliai, dėl sužalotų keleivių ir panašiai“, – teigia A. Raziūnas.

Vis dėlto „Lietuvos draudimo“ atstovas tikina, kad taksi automobilių draudimo kaina nekilo žymiau, nei kitų automobilių.

Draudimo kainos pradeda gąsdinti
© DELFI / Karolina Pansevič

„Draudimo kaina skaičiuojama individualiai kiekvienam klientui, todėl negalime pasakyti, kad taksi kainos kinta labiau nei kitų draudimo grupių. Atsiradus abejonėms dėl kainodaros klaidų (o tokia didelė kaina galėtų būti tiek sistemos klaidos, tiek informacijos pateikimo ar užpildymo, kuriuos internete atlieka draudėjas, netikslumų), rekomenduotumėme tai papildomai pasitikslinti konkrečiose draudimo bendrovėse“, – sako A. Raziūnas.

Specialistas teigia, kad šiuo metu rinkoje pastebimos dvi pagrindinės priežastys, kurios lemia kainų augimą.

„Pirma, ir svarbiausia, – nuo 2014 metų kasmet po 10 proc. augantis avarijų dažnis. Antra, didėjanti žalų infliacija, tai yra paslaugos (servisų darbų įkainiai) ir prekės (detalės), kurios reikalingos žalai atlyginti, automobiliui suremontuoti auga kelis kartus sparčiau nei bendra infliacija šalyje. Šias dvi priežastis nulemia tai, kad degalų kainos laikosi sąlyginai žemame lygyje, o tai skatina keliones automobiliu (dažnesnės kelionės – daugiau tikimybės pakliūti į eismo įvykį, daugiau automobilių keliuose – dažnesnės avarijos) ir tai, kad gyventojai ir įmonės įsigyja vis daugiau naujesnių, o tai reiškia – brangesnių automobilių, kurių remonto sąnaudos yra ženkliai aukštesnės nei senesnio automobilių parko“, – teigia A. Raziūnas.

Kaina – gerokai didesnė

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ filialo Lietuvoje Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Borisas Jonas Kuzmas neslėpė, kad portale edrauda.lt apsidrausti šiuo draudimu nepavyks.

Eismas
Eismas
© DELFI / Rafael Achmedov

„Mes nedalyvaujame šioje internetinėje skaičiuoklėje, t.y. BTA pasiūlymo per ją gauti nėra galimybės. Kalbant apie taksi automobilių draudimą – taip, mes draudžiame automobilius, naudojamus taksi paslaugoms teikti“, – sako B. J. Kuzmas.

BTA atstovas negalėjo pateikti konkrečių skaičių, kiek draudimas taksi automobiliams yra didesnis.

„Draudimo įmoka taksi automobiliams yra gerokai didesnė. To priežastys yra daug intensyvesnis automobilių eksploatavimas miesto keliais (padidinta rizika) ir ženkliai didesnis šio segmento avaringumas“, – teigė specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojai sunerimo: eismo ženklai perspėja apie karo grėsmę? (112)

Geltonos spalvos ženklų su stilizuotais tankų ir šarvuočių atvaizdais buvo pastebėta Lenkijoje...

Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“ (10)

Surūdiję stabdžių vamzdeliai ir trūkusios žarnelės – dėl šių defektų stabdžiai gali...

Susisiekimo ministerija kviečia penktadienį į darbą pavežti kaimyną (17)

Penktadienį, gegužės 25-ąją, visa Europa minės Tarptautinę kaimynų dieną. Šia proga...

Vairuotojams Vilniuje – naujas perspėjimas (43)

Sostinėje pristatoma prevencinė saugaus eismo priemonė, padėsianti užtikrinti sklandesnį...

Prieš kelionę su augintiniu: ar apie viską pagalvojote? (4)

Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo...

Top naujienos

Emigrantas, kuris grįžo kurti automatizuotą daržovių ūkį (12)

Nors daržovių ūkiuose Lietuvoje daugeliui procesų atlikti vis dar naudojamas rankų darbas, jau...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (779)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (61)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (58)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Kitą savaitę – tropinė temperatūra: Lietuvoje bus karščiau nei Turkijos kurortuose (10)

Po labai karšto savaitgalio – dar karštesnė savaitė. Sinoptikai pastarąsias dienas nuo kaktos...

Drąsiems pokyčiams pasiryžusi 27 metų vilnietė pasikeitė kardinaliai (34)

DELFI Stilius kardinaliems stiliaus pokyčiams pasiryžo 27 metų vilnietė Miglė. Drąsi mergina...

Tautos priešas: kvapą užgniaužęs Egiptas prakeikia Salah sutraumavusį Ramosą (29)

Niekas labiau nesuvienija Egipto nei Mohamedas Salah , todėl šeštadienio vakarą dužo ne tik „...

Unikalus Lietuvos kurortas, kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (42)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

„Misija Sibiras‘18” bandomojo žygio metu į dienos šviesą sugrąžinta istorinė partizanų vieta

Visą savaitgalį 80 atrinktų dalyvių žygiavo „Misija Sibiras‘18” bandomajame žygyje...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (200)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...