aA
DELFI jau rašė apie tai, jog automobilių draudimo kainos sparčiai kopia į neregėtas aukštumas. Tačiau tai niekis palyginus su tuo, kokią draudimo kainą išvydo vienas taksi vairuotojas. Draudikai neslepia, kad taksi automobiliai yra padidinto rizikingumo objektas, tad kainos šiems automobiliams tik kils dar labiau, nei eiliniams vairuotojams.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Kaina šokiravo

„Esu legalus taksi vairuotojas. Kad juo galėčiau būti ir toliau, privalau savo transporto priemonę „Ford Focus C-max“ (2006 metų gamybos) drausti privalomuoju civiliniu draudimu. Pasirinkus „edrauda“ puslapyje, nes reklamuojama, kad tai – pigiausia paslauga, buvau šokiruotas! Suvedus visus duomenis gavau „patrauklius“ pasiūlymus su nuolaida. Be to bandydamas kitur sėkmę, tarkime BTA draudime internetu, net neleidžia vesti taksi numerio, nors jis yra privatus. Esu drausmingas vairuotojas, neturėjęs įvykių, 25 metų stažas“, – laiške DELFI rašo taksistas Darius.

Patyręs vairuotojas buvo šokiruotas išvydęs, kad „patrauklaus“ pasiūlymo metams kaina yra 42 tūkst. eurų. Be jokios abejonės, tai – techninė klaida. Bet kokiu atveju draudikai neslepia, kad kaina taksi automobiliams sparčiai kopia aukštyn.

Brangiau, nes daugiau važiuoja

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius teigia, kad taksi automobiliai nuvažiuoja kur kas daugiau kilometrų, nei asmeniniai automobiliai. Todėl ir kaina taksi mašinoms yra didesnė.

„Konkrečiu atveju draudimo suma atrodo itin didelė, tačiau sudėtinga detaliau komentuoti nežinant tikslių detalių. Taksi automobiliai priskiriami padidinto rizikingumo objektams, todėl ir tokių transporto priemonių draudimas yra brangesnis. Pagrindinės priežastys – taksi automobilių yra kur kas didesnis eksploatavimo laikas valandomis ir pravažiuotų kilometrų skaičius, o naudojimo teritorija yra miestai. Neretai tuo pačiu automobiliu pakaitomis važiuoja net keli tos pačios bendrovės vairuotojai“, – sako specialistas.

T. Nenartavičiaus teigimu, dėl išaugusios eismo įvykiuose patiriamų žalų sumos, pabrangusio automobilių remonto ir didėjančios infliacijos draudikai patyrė nuostolių, todėl transporto draudimo kainos keitėsi daugeliui vairuotojų. Ne išimtimi tapo ir taksi automobiliai.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Statistika rodo, kad taksi automobiliai kur kas dažniau patenka į eismo įvykius ir sukelia žalą tretiesiems asmenims ar jų turtui. Be to, smarkiai nusidėvėję ir mažą likutinę vertę turintys taksi automobiliai dažniau nei kiti papuola į abejotinomis aplinkybėmis nutikusius eismo įvykius. Tokiais atvejais draudikams kyla pagrįstų įtarimų dėl galimo piktnaudžiavimo siekiant neteisėtai pasipelnyti.

Ši aplinkybė, taipogi, nulemia taksi automobilių draudimo paslaugų kainą. Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas yra privaloma draudimo rūšis, todėl licenciją tokios draudimo rūšies veiklai turintis draudikas negali atsisakyti teikti draudimo paslaugų“, – pažymi „Ergo“ atstovas.

Į avarijas patenka dažniau

„Lietuvos draudimo“ Verslo draudimo rizikos vadovas Arūnas Raziūnas taip pat tikina, kad taksi automobiliai patenka į padidintos rizikos grupę.

„Taksi veikla, arba dar kitaip mokamas keleivių pervežimas, dėl turimos draudimo statistikos, pagal nuostolių rezultatus patenka į segmentą, kuris daugelio draudikų yra laikomas padidinta rizika. Juk automobilis „nuolat“ yra eisme, todėl daugiau tikimybės patekti į eismo įvykius, ir iš tiesų, taksi automobiliai daug dažniau nei kiti automobiliai patenka į eismo įvykius. Taip pat šioje veikloje dažnesni turtiniai bei asmens žalų nuostoliai, dėl sužalotų keleivių ir panašiai“, – teigia A. Raziūnas.

Vis dėlto „Lietuvos draudimo“ atstovas tikina, kad taksi automobilių draudimo kaina nekilo žymiau, nei kitų automobilių.

Draudimo kainos pradeda gąsdinti
© DELFI / Karolina Pansevič

„Draudimo kaina skaičiuojama individualiai kiekvienam klientui, todėl negalime pasakyti, kad taksi kainos kinta labiau nei kitų draudimo grupių. Atsiradus abejonėms dėl kainodaros klaidų (o tokia didelė kaina galėtų būti tiek sistemos klaidos, tiek informacijos pateikimo ar užpildymo, kuriuos internete atlieka draudėjas, netikslumų), rekomenduotumėme tai papildomai pasitikslinti konkrečiose draudimo bendrovėse“, – sako A. Raziūnas.

Specialistas teigia, kad šiuo metu rinkoje pastebimos dvi pagrindinės priežastys, kurios lemia kainų augimą.

„Pirma, ir svarbiausia, – nuo 2014 metų kasmet po 10 proc. augantis avarijų dažnis. Antra, didėjanti žalų infliacija, tai yra paslaugos (servisų darbų įkainiai) ir prekės (detalės), kurios reikalingos žalai atlyginti, automobiliui suremontuoti auga kelis kartus sparčiau nei bendra infliacija šalyje. Šias dvi priežastis nulemia tai, kad degalų kainos laikosi sąlyginai žemame lygyje, o tai skatina keliones automobiliu (dažnesnės kelionės – daugiau tikimybės pakliūti į eismo įvykį, daugiau automobilių keliuose – dažnesnės avarijos) ir tai, kad gyventojai ir įmonės įsigyja vis daugiau naujesnių, o tai reiškia – brangesnių automobilių, kurių remonto sąnaudos yra ženkliai aukštesnės nei senesnio automobilių parko“, – teigia A. Raziūnas.

Kaina – gerokai didesnė

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ filialo Lietuvoje Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Borisas Jonas Kuzmas neslėpė, kad portale edrauda.lt apsidrausti šiuo draudimu nepavyks.

Eismas
Eismas
© DELFI / Rafael Achmedov

„Mes nedalyvaujame šioje internetinėje skaičiuoklėje, t.y. BTA pasiūlymo per ją gauti nėra galimybės. Kalbant apie taksi automobilių draudimą – taip, mes draudžiame automobilius, naudojamus taksi paslaugoms teikti“, – sako B. J. Kuzmas.

BTA atstovas negalėjo pateikti konkrečių skaičių, kiek draudimas taksi automobiliams yra didesnis.

„Draudimo įmoka taksi automobiliams yra gerokai didesnė. To priežastys yra daug intensyvesnis automobilių eksploatavimas miesto keliais (padidinta rizika) ir ženkliai didesnis šio segmento avaringumas“, – teigė specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Galvos skausmas dėl padangų: kada pasikeisti ir kur padėti senas (48)

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, draudikai skatina vairuotojus važiuoti atsargiau bei atidžiau...

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (30)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (25)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Ant Seimo stalo – įstatymo pataisos, įnešiančios lemtingų pokyčių „klevams“ (65)

Siūlymas laikinąjį vairuotojo pažymėjimą paversti galiojančiu ne dvejus, o trejus metus,...

Top naujienos

Ar tikrai emigrantai kraunasi lagaminus? Skambina ir studentai, ir pensininkai (91)

Į kurią pusę labiau krypsta lietuvių akys: į Londoną ar į Lietuvą? Grįžtančių tikrai yra,...

Skandalu virtusi reforma varo į neviltį: mokiniai rado, kur gauti maisto – šluoja viską valgyklos visai ištuštėjo (196)

Netyla diskusijos ir skandalai dėl pasikeitusių reikalavimų mokyklų valgyklų patiekalams. Kol...

Gyvenimo audrų nublokšti gyvena sąvartyne: trijų kambarių „buveinė“ saugo liūdnas paslaptis (138)

Pokalbio pradžioje 63 metų buvusi kaunietė Nijolė tikino, kad Jonavos sąvartyne gyvena nuo 2012...

Diktatoriai ja žavėjosi, o Baltieji rūmai šiurpo dėl vizitų be jokio įspėjimo pilotui liepė apsukti lėktuvą, nes pamiršo nusipirkti sūrio (9)

Buvusi pirmoji Filipinų ponia Imelda Marcos veikiausiai viena prieštaringiausiai vertinamų šių...

Rimvydas Valatka. Kas rūpinasi Skvernelio kojinėmis ir Kirkilo bičiulių vynais? (66)

Kartą, kai Prezidentu buvo išrinktas Brazauskas, Prezidentūroje apsigyveno toks Buzūnas. Niekas...

Oficialiai išsiskyrė Natalija ir Sigitas Martinavičiai (25)

Verslininkas Sigitas ir papuošalų kūrėja Natalija Martinavičiai oficialiai pasuko skirtingais...

„Neptūnas“ po atkaklios kovos palaužė „Juventus“ pasipriešinimą (2)

Gerą formą demonstruojantis Klaipėdos „Neptūnas“ (6-1) turėjo vargo, tačiau sugebėjo...

Prabangių lėktuvų rinka kaista: parduodami net naudoti lėktuvai (24)

Įsigyti naudotą reaktyvinį verslo lėktuvą tampa vis sudėtingiau ir tai ženklas, jog prabangių...

Pardavęs žvejybos laivus įsigijo salą Tailande ir pavertė rojaus kampeliu

Jau keletą dešimtmečių vietiniai stengiasi paversti Koh Talu gamtos sanatorija. Jiems puikiai...

Rafailas Karpis apie gyvenimą su Elza ir Ana iš Ledo šalies: visus mano iššūkius užgožia džiaugsmai (1)

Operos solisto Rafailo Karpio po koncertų bei gastrolių namie laukia itin moteriškas kolektyvas –...