aA
30 proc. automobilių, sugadintų eismo įvykio metu, tenka transportuoti, teigia draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ ekspertai. Neretai vairuotojai bandydami sutaupyti vietoj saugaus transportavimo pažįstamų prašo automobilį nuvilkti. Draudikų duomenimis, tokiais atvejais pasitaiko, kuomet vieną avariją lydi antra – ji įvyksta vilkimo metu. Draudikai įspėja velkant automobilį būti itin atidiems, nes rudenį pabjurus orams tokių eismo įvykių skaičius pradeda augti, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ Žalų administravimo skyriaus vadovas Nerijus Giedraitis pasakojo, kad žalų, patiriamų velkant automobilį dažniausiai padaugėja prasidėjus rudens darganoms ir atšalus orams.

„Dažniausia avarijų, kylančių vilkimo metu, priežastis – automobiliai velkami išjungtais varikliais. Jie tuomet būna sunkiai valdomi, nes neveikia nei vairo, nei stabdžių stiprintuvas, automobilio salono šildymo ir vėdinimo bei stiklų apipūtimo sistema. Dėl neefektyviai veikiančių stabdžių prailgėja automobilio stabdymo kelias, neveikiantis vairo stiprintuvas apsunkina automobilio valdymą, tuo tarpu dėl aprasojusių, užšalusių stiklų gerokai sumažėja matomumas“, – pasakojo draudimo bendrovės ekspertas. Pasak jo, neretai kaltas ir nedėmesingumas bei patirties velkant ar būti velkamam stoka – vairuotojams dažnai stinga reikiamų įgūdžių tinkamai įvertinti situaciją ar kritiniais momentais pasirinkti tinkamiausią sprendimą.

Draudimo bendrovės duomenimis, vilkimo metu susidūrusios transporto priemonės atsiperka ne tik nežymiais įbrėžimais, neretai pasitaiko atvejų, kai velkama transporto priemonė yra apgadinama nebepataisomai. „Vilkimo metu vairuotojų patirtos žalos dydis svyruoja nuo kelių šimtų iki 10 tūkst. Lt“, – teigė N. Giedraitis.

Pasak N. Giedraičio, apmaudžiausia yra tuomet, kai į pagalbą atvyksta draugas ir įvykus eismo įvykiui jis prisidaro rūpesčių. „Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad už vilkimo metu patirtą žalą yra atsakingas automobilio, kuris velka, vairuotojas. Taigi, padėti norėjęs draugas ar šeimos narys turės prisiimti atsakomybę už eismo įvykį“, – pasakojo draudimo bendrovės atstovas.

Siekiant išvengti automobilių susidūrimų velkant, vairuotojai turėtų koncentruoti dėmesį į kiekvieną manevrą, ypač tuomet, kai neveikia stabdžių bei vairo stiprintuvai. Vairuojant būtina galvoti, kaip kiekvienas manevras paveiks kitą vairuotoją ir ar jis jam bus pasiruošęs. Kadangi velkamą automobilį tampa sunkiau sustabdyti, patartina pasirinkti saugų greitį, ypač jeigu kelyje yra daug posūkių ar kelio vingių. Kalbant apie avarinius signalus, vilkimo metu juos neretai įsijungia abu vairuotojai, tačiau tai padaryti turi tik velkamasis, kadangi velkantysis turi įspėti apie būsimus manevrus velkamo automobilio vairuotoją bei kitus eismo dalyvius.

N. Giedraitis atkreipia dėmesį, kad automobilio transportavimas – populiariausia pagalbos kelyje draudimo paslauga. „Pagalbos kelyje draudimo klientams prireikus gali būti atvežami degalai, atsarginiai rakteliai, suteikiamos automobilio saugojimo, kelionės pratęsimo, nakvynės, kai automobilis remontuojamas, paslaugos ir t.t. Tačiau iš visų šių paslaugų populiariausias yra automobilio transportavimas po eismo įvykio“, – teigė N. Giedraitis.

Draudimo bendrovės statistika atspindi, kad automobilio transportavimas mieste vidutiniškai kainuoja apie 200 litų, užmiestyje – dar daugiau.

Draudimo bendrovės duomenimis, šiemet vidutiniškai per mėnesį techninės pagalbos kelyje draudimu naudojasi 80 proc. klientų daugiau nei pernai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (174)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (62)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (2)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (84)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (6)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (44)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (106)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (78)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (66)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (248)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...