aA
Šylant orams ir švelnėjant karantino sąlygoms, gatvėse ir keliuose pastebimai padaugėjo dviračių bei elektrinių paspirtukų. Vis dėlto ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje šių ekologiškų transporto priemonių populiarėjimą lydi rūpestis dėl sparčiai augančio jų naudotojų traumų skaičiaus. Dviratininkai dažniausiai nukenčia dėl susidūrimų su automobiliais, o elektrinių paspirtukų naudotojai – griūdami, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Draudikai susirūpino: dviratininkai ir paspirtukininkai vis dažniau keliones baigia ligoninėje
© DELFI

Savo sveikata besirūpinančių, sveikesnį gyvenimo būdą propaguojančių žmonių vis daugėja. Jie dažniau renkasi sveiką mitybą, taršius automobilius keičia į ekologiškesnį transportą, į darbus vyksta dviračiais ar paspirtukais. Visgi elektriniams paspirtukams išgyvenant bumą, kai kuriose šalyse dėl pavojaus pėstiesiems jų eismas imtas riboti, kai kur – visai uždraustas.

Lietuvos kelių policijos duomenimis, 2019 m. motorinių dviračių ir šiai kategorijai priskiriamų elektrinių paspirtukų vairuotojai sudarė 2 proc. visų eismo įvykiuose sužeistų ar žuvusių žmonių. Savo ruožtu eismo įvykių metu buvo sužeista 315 dviratininkų, šis skaičius didėja trečius metus iš eilės.

Važiuojant dviračiu svarbu išlikti budriems

Labiausiai dviratininkai nukenčia susidūrimo su motorine transporto priemone metu, pabrėžia BTA draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis. „Europos transporto saugos tarybos (ETSC) duomenimis, net 83 proc. dviratininkų žūčių fiksuojama pakliuvus po automobilio ratais, ne išimtis yra ir Lietuva. Šis skaičius galėtų būti mažesnis, jei kelyje atidesni, atsakingesni ir budresni būtų ne tik automobilių vairuotojai, bet ir patys dviratininkai“, – sako draudimo ekspertas.

Susiruošusiems po šaltojo sezono pertraukos išriedėti į gatves A. Žiukelis primena pagrindines saugaus važiavimo dviračiu taisykles: pasirūpinti veikiančiais šviesos šaltiniais dviračio priekyje ir gale, važiuojant vilkėti liemenę, rankos signalais laiku įspėti kitus eismo dalyvius apie ketinimą keisti kryptį, prireikus naudotis garsiniu signalu. Kelių eismo taisyklėse suaugusiems rekomenduojami šalmai, o iki 18 m. – jie būtini. Dalies žūčių kelyje būtų galima išvengti, jei dviratininkai dėvėtų šalmus.

Draudikai susirūpino: dviratininkai ir paspirtukininkai vis dažniau keliones baigia ligoninėje
© DELFI / Andrius Ufartas

„Patartina važiuoti atokiau ir nuo stovinčių automobilių, nes netikėtai atidarius dureles šios gali dviratininką nublokšti ant žemės. Besistengdamas paskutinę akimirką durelių išvengti dviratininkas gali impulsyviai „mestis“ į kairę ir pakliūti po važiuojančio automobilio ratais“, – įspėja A. Žiukelis.

Važiavimas be šalmo lemia galvos traumas

Pastebima, kad elektrinių paspirtukų naudotojų traumos dažnai būna sunkesnės už patiriamas dviratininkų. 2019 m. Austrijos ligoninėse buvo gydoma daugiau nei tūkstantis važiuojant elektriniais paspirtukais rimtas traumas patyrusių žmonių. Danijoje elektrinių paspirtukų naudotojai galvos traumas patiria aštuonis kartus dažniau nei dviratininkai.

„Dar ne visi pakankamai įsisąmonino, kad važiuojant elektriniu paspirtuku, kaip ir dviračiu, verta užsidėti šalmą. Ir ne todėl, kad to reikalautų taisyklės, bet dėl savo pačių saugumo. Pernai Briuselyje atliktas tyrimas parodė, kad šalmus dėvi 47 proc. nuosavais elektriniais paspirtukais važiuojančių žmonių, ir tik 7 proc. tų, kurie naudojasi elektrinių paspirtukų dalinimosi paslauga“, – pavyzdžiais dalinasi A. Žiukelis.

Draudikai susirūpino: dviratininkai ir paspirtukininkai vis dažniau keliones baigia ligoninėje
© DELFI

Specialistas primena, kad elektriniu paspirtuku galima važiuoti dviračių takais ir juostomis, pėsčiųjų ir dviračių takais, arba tam tinkamu kelkraščiu. Kai kelyje nėra kitos galimybės, elektriniais paspirtukais leidžiama važiuoti važiuojamosios dalies dešine eismo juosta, kuo arčiau dešiniojo krašto, dėvint liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Kelių eismo taisyklėse nurodyta, jog važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku ar šaligatviu elektrinio paspirtuko vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ir kelti pavojaus. „Tačiau dažnai matome, kad elektriniai paspirtukai pavojingai manevruoja šaligatviais tarp pėsčiųjų, net nepristabdydami pervažiuoja pėsčiųjų perėjas. Liemenes ar šalmus dėvinčių yra vienetai. Todėl patarčiau nepamiršti, kad elektrinis paspirtukas yra ne stiliaus detalė, o transporto priemonė, ir važiuojantys juo turėtų būti atidūs, saugoti save ir kitus bei nepamiršti, kad gatvėse jie ne vieni“, – pataria A. Žiukelis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.5000

Kelininkai: šalies keliai ir toliau išlieka slidūs

Sudėtingesnės eismo sąlygos dėl buvusių ir besitęsiančių kritulių išlieka Rytų ir Šiaurės...

Išlikite saugūs tamsiuoju paros metu: kaip gali padėti išmanusis telefonas?

Žiemos sezonas pasižymi ne tik nemaloniai žema oro temperatūra, tačiau ir ilgai trunkančiu...

Kelininkai primena: rajoniniuose keliuose yra slidžių ruožų

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, Lietuvoje pagrindinių valstybinės reikšmės...

Priminimai vairuotojams apie saugų vairavimą esant permainingoms oro ir eismo sąlygoms

Iškritęs pirmasis sniegas, spustelėjęs šaltukas, atlydys ir lietus – artėjant žiemai, tokie...

Išsikvietęs pavežėją vilnietis buvo paliktas ant ledo: atsidaręs langą vairuotojas pareiškė, kad jo neveš (37)

Daugeliui įprasta, kad frazė „išsikviesiu taksi “ reiškia tai, jog netrukus bus galima...

Top naujienos

Danijoje gyvenusiai lietuvių šeimai iš šalies teko bėgti su trimis mažamečiais: tarnybos įspėjo, kad vaikai bus atimti (7)

Dramatiška lietuvių šeimos istorija – su trimis mažamečiais vaikais teko bėgti iš Danijos,...

Žiniasklaida: Putinas 2021-aisiais ruošėsi pulti kitą šalį (27)

Rusija 2021-ųjų vasarą rengėsi užpulti Japoniją, bet vėliau Maskva persigalvojo ir surengė...

Karybos ekspertas neabejoja: Baltarusijos užsienio reikalų ministras likviduotas Kremliaus nurodymu analitikai: reali pasikėsinimo į Lukašenką grėsmė (14)

Netikėtai miręs Baltarusijos užsienio reikalų ministras Vladimiras Makėjus buvo vienintelė...

Petruškevičius įvertino Vilniaus ir Kauno egles: nežinau, ar mes čia dėl dronų puošiamės, ar dėl žmonių pasakė, kurio miesto žaliaskarė šiemet patiko labiau (4)

Šį savaitgalį sužibo didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus ir Kauno – eglės, iškilmingai...

Karas Ukrainoje. Podoliakas: po šešių mėnesių rusų Kryme nebebus Rusija Juodojoje jūroje dislokavo „Kalibr“ apginkluotą karo laivą (1)

Rusijos kariuomenė supranta, kad Ukrainos kariai gali kirsti Dnieprą ir pradėti kontrpuolimą...

Verslas PliusJulija Leimonė

Darbuotojai – ne šventieji: išgirdus, apie ką jie meluoja savo vadovams, tiesiog atima žadą skaitytojų istorijos ir patarimai vadovams

Kartą važiuodama automobiliu klausiau vienos radijo stoties, kur tuo metu kaip tik vyko diskusija....

Vietoje gynybos – palaida bala: svaiginančių posūkių rungtynėse pergalės neatnešė net 3 įvarčiai

Iš pradžių pirmavo vieni, paskui – jau kiti, galiausiai nelaimėjo niekas. Pasaulio futbolo...

Dalis lietuvių rado, kur mažinti šeimos išlaidas: ekspertai įspėja nepersistengti

Lietuvos gyventojai skirtingai vertina kainų šuolius. Vieni jų atsisako kelionių ar kitų...

Po skandalo suskaičiavo, kaip dėl Ukrainos balsuoja Uspaskichas: savo požiūrio net neslepia (53)

Rusijos teroristine valstybe nenorėjo pripažinti du Lietuvos europarlamentarai – Stasys...