aA
Viešajame transporte patirtų traumų žalas administruojantys draudikai teigia pastebintys nerimą keliančias tendencijas. Nors daugiausiai nelaimių vis dar įvyksta autobusų ir troleibusų viduje, tačiau šiemet smarkiai išaugo ir šalia transporto priemonių bei stotelėse keleivių patiriamos traumos.
Draudikai šiurpsta: išaugo susižalojusių troleibusuose ir autobusuose skaičius
© DELFI / Tomas Vinickas

Draudimo bendrovės BTA asmens draudimo specialistas Andrius Žilėnas teigia, kad didžiausia viešuoju transportu besinaudojančių žmonių bėda, jog skubėdami jie tiesiog pamiršta pažiūrėti sau po kojomis.

Negailestinga statistika

Nors daugiausiai traumų vis dar patiriama autobusų ir troleibusų viduje, tačiau traumų skaičius įlipant į transporto priemonę ar išlipant iš jos, taip pat ir stotelėje pastartuoju metu sparčiai auga.

„Vien Vilniuje per dieną viešuoju transportu naudojasi apie 500 tūkst. keleivių, bet, panašu, kad pagrindinės saugumo taisyklės jiems vis dar lieka nepažįstama žeme. Realybė tokia, kad pagal griežtą grafiką judančio transporto greitį riboja ne tik kelių eismo taisyklės, bet ir konkreti eismo situacija: spūstys, nemandagūs ir taisyklių nesilaikantys kitų transporto priemonių vairuotojai. Tiesa, pačių autobusų ir troleibusų vairuotojams taip pat išsenka kantrybė: jie agresyviai keičia eismo juostas, staigiai padidina greitį nors mato, kad netrukus teks stabdyti, greitai išlekia iš stotelių. Deja, matome, kad tai neapsieina be pasekmių ir šiemet padėtis gerokai pablogėjo: traumų ir nelaimių atvejai viešajame transporte ir greta jo tikrai rimti bei skaudūs“, – sako A. Žilėnas.

Viešojo transporto keleiviai skubėdami įlipti ar išlipti užkliūna, taip pat dažnai neišlaiko pusiausvyros, o ant kietos dangos patiriamos rimtos traumos: ne tik kojų išnirimai ir lūžiai, bet ir galvos sutrenkimai, šonkaulių lūžiai.

„Svarbiausias patarimas būtų neužmiršti žiūrėti sau po kojomis. Taip galėsite įvertinti, ar turite pakankamai vietos joms pastatyti, ar neįsipainiosite į drabužio klostę, ar neužkliūsite, nepaslysite, taip pat matysite, kokiu greičiu juda žmogus priešais jus ir sugebėsite išlaikyti pusiausvyrą transporto priemonei trūktelėjus, pajutę stumtelėjimą?“, – tvirtina ekspertas.

Kodėl svarbu kojos?

Mokslininkai išskiria keletą etapų, kaip kūnas reaguoja į išorinį poveikį ir stabilumo praradimą. Jei išorinė jėga yra nedidelė, natūraliai susitraukiančių kojų raumenų pakanka pusiausvyrai išlaikyti. Jei stipresnė – įsijungia visas kūnas bei klubai. Tačiau jei ji yra ypač stipri ir netikėta – kūnas reaguoja etapais ir tai tampa sudėtingu procesu.

„Štai kodėl yra svarbi kojų padėtis. Stovint jos turi būti šiek tiek toliau viena nuo kitos, neįtemptos – taip pasikeitusi situacija leis išlaikyti maksimalų stabilumą. Važiuodami viešuoju transportu būtinai įsikibkite, o jei sėdite – atsikratykite įpročio kryžiuoti kojas vieną ant kitos. Tokia sėdėjimo padėtis yra ypač pavojinga, nes neleidžia įsiremti kojomis ir išsilaikyti nenukritus“, – sako A. Žilėnas.

Pasak jo, rimtos traumos patiriamos iš pažiūros visai nesudėtingose situacijose. BTA administravo žalą, kuomet netikėtai nuo kontaktinio tinklo atitrūkus troleibuso „ūsams“ keleivė nukrito ir stipriai susižeidė, o jos patirta žala siekė 1,5 tūkst. eurų.

Kur saugiau: autobuse ar troleibuse

Autobusuose bei troleibusuose nenaudojami saugos diržai, todėl staigiau spustelėjus stabdį vienas ant kito „skrenda“ visi nestabiliai stovintys, pusiausvyrą staiga praradę keleiviai.

„Užmiesčio autobusai bei greitieji miesto autobusai važiuoja greičiau, todėl jų stabdymo kelias ilgesnis. Pamatę netikėtą kliūtį vairuotojai gali stabdyti staigiau, o tai sukelia didesnių traumų tikimybę. Troleibusai turi aiškią trajektoriją, kurią važiuoja, tad kitų transporto priemonių vairuotojams kyla mažiau problemų”, – teigia specialistas.

Tačiau, anot jo, troleibusuose vyrauja kitoks netikėtumo faktorius – staiga nukritę troleibuso „ūsai”. Tokiu atveju troleibusas sustoja kaip įgeltas: staigiai, greitai, inercijos jėga būna didelė, todėl nestabiliai stovintiems ar sėdintiems keleiviams irgi gresia rimtos traumos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo? (23)

Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius . Tiesa, ne bet...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (84)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (71)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Top naujienos

Mirė išskirtinių „Hot Wheels“ modeliukų dizaineris: dievino „Honda“, „Porsche“ paliko staigmeną, o „Prelude“ skyrė mamai

Jei bent kiek domitės automobiliais, tikėtina, kad bent kartą gyvenime savo rankose laikėte...

Mokslininkai aiškinasi, kur gali prasidėti kita pandemija: į pavojingą zoną pakliūna ir keli Europos miestai (44)

Tyrimas parodė, kad Mumbajus, Nairobis ir Džakarta yra tarp miestų, kurie galėtų tapti kitos...

Dėl „trikojo“ – išpuolis prieš Marijampolės pareigūnę: bijojau tęsti tarnybą, bijojau keršto (209)

Pareigūnę dėl „trikojo“ užsipuolęs bei ją iškoliojęs marijampolietis sulaukė itin...

Rimvydas Valatka. Marš, marš, tra-ta-ta! (73)

Maršai yra gerai. Maršai sustyguoja tautos būtį: suvienija ir nubrėžia raudonas linijas,...

„Eurovizija“ prasideda: turkio spalvos kilimu žengia pasipuošę dalyviai, net keturių šalių atstovams pasirodyti renginyje uždrausta specialiai „Delfi“ iš Roterdamo (3)

Pagaliau atėjo „Eurovizijos“ dalyvių bei konkurso gerbėjų ilgai lauktas metas – sekmadienio...

Parodė, ką po mirties apie žmogaus gyvenimą atskleidžia jo kūnas: vaizdai privers susimąstyti (10)

Kūnai, laikantys teniso raketes ar susėdę prie stalo pokeriui – tai vos keli iš daugybės...

Į miestelį šalia Vilniaus išskirtinių prekių pirkti važiuoja net užsieniečiai: sukneles parduoda ir už 15 eurų (55)

Lankantis mažuose Lietuvos miesteliuose galima netikėtai atrasti parduotuvėles, butikus ar...

„The Roop“ netrukus žengs turkio spalvos kilimu: prieš išvykdami į renginį grupės nariai demonstravo pritrenkiantį įvaizdį (166)

Atėjo „Eurovizijos“ dalyvių bei konkurso gerbėjų ilgai lauktas metas – sekmadienio...

Remigijus Misiūnas | D+

Lietuviški pėdsakai JAV–Ispanijos kare: mačiusiems Rusijos armiją tarnyba amerikietiškoje pasirodė dukart lengvesnė

1898 m. JAV–Ispanijos karas atvedė JAV tarp galingiausių pasaulio valstybių. Ir pirmasis karas,...

Vienai gyventojų grupei darbo rinkoje pandemija smogė stipriau: tenka prisitaikyti prie naujos realybės (9)

Pandemijos metu neįgaliųjų, ieškančių darbo, skaičius ženkliai didėjo. Specialistai sako, kad...