aA
Šalies vairuotojai linkę neteisingai prisiimti kaltę, netikrina kito eismo dalyvio tapatybės ir klaidingai pildo deklaracijas – šias ir kitas dažniausiai daromas klaidas įvardijo draudimo bendrovė „If“, išanalizavusi 2008-2010 metų eismo įvykių duomenis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI / Ainis Gurevičius

„Po eismo įvykio padarytos klaidos gali iš esmės apsunkinti žalos reguliavimą, užtraukti žmogui teisinę atsakomybę ar gerokai padidinti patirtus nuostolius, todėl patariame vairuotojams pasimokyti iš svetimų klaidų ir taip išvengti nereikalingų problemų“, – sakė draudimo bendrovės „If“ transporto žalų departamento vadovas Ernestas Goliančik.

Jo teigimu, tarp dažniausiai pasitaikančių klaidų po eismo įvykio galima paminėti kito eismo dalyvio tapatybės bei draudimo poliso galiojimo nepatikrinimą. Pasitaiko, kad eismo įvykio kaltininkas į deklaraciją surašo netikrus duomenis, o nukentėjusysis nepaprašo parodyti nei vairuotojo pažymėjimo, nei automobilio dokumentų ar draudimo poliso. Tokiais atvejais nukentėjęs vairuotojas rizikuoja likti be draudimo išmokos.

Kita mūsų šalyje neretai pasitaikanti situacija yra savanoriškas kaltės prisiėmimas be kaltės. Tokia situacija dažniausiai susiklosto, kada viena iš eismo įvykio pusių turi kasko draudimą, todėl spaudžiama sutinka prisiimti kaltę, esą taip labiau apsimokės abiems pusėms. Tačiau prisiimantys kaltę vairuotojai neįvertina, kad taip jie padidina žalą sau. Eismo įvykio kaltininkas turi mokėti franšizės mokestį ir didėja jo nuostolingumo vertinimas draudimo bendrovėje, dėl kurio kyla draudimo kaina draudžiantis kitąmet.

„Automobilio techninės būklės pervertinimas“ – taip draudikai vadina brangiausią iš klaidų, kuri daroma po eismo įvykių, ar stichinių nelaimių. Neteisingai įvertintos apgadinto automobilio būklės klaida daroma, kai bandoma tęsti kelionę su gana stipriai apgadintu automobiliu. Ši klaida kartojosi ir po šiųmetinės birželio pradžioje vykusios liūties Kaune, bandant užvesti užpiltus automobilius. Tokie poelgiai, specialistų teigimu, nuostolių dydį gali padidinti kelis kartus, nes taip dažniausiai būna sugadinamas automobilio variklis, todėl rekomenduojama sugadintą automobilį gabenti techninės pagalbos transportu.

Dažniausiai daromos klaidos po eismo įvykio yra susijusios su klaidingu eismo deklaracijų pildymu. Eismo įvykių dalyviai neretai pateikia deklaracijas nepažymėję joje įvykio aplinkybių, taip pat tokias deklaracijas, kuriose abu vairuotojai yra pasirašę kaip eismo įvykio kaltininkai.

„Paprastai į pateiktas klaidingai užpildytas eismo įvykio deklaracija reaguojame žmogiškai, susisiekiame su eismo įvykio dalyviais, paaiškiname, kaip reikėtų jas užpildyti teisingai. Galime nuraminti vairuotojus, kad dėl to tikrai nemažėja jų kompensacijos dydis, tačiau gali ilgiau užtrukti eismo įvykio žalos reguliavimas“, – sakė E.Goliančik.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paaiškino, kaip legaliai atsikratyti nebereikalingų automobilių dalių (2)

Laiku paruošti automobilį riedėti slidžiais keliais svarbu kiekvienam vairuotojui. Būtent todėl...

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę (81)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (2)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Draudikai bara tėvus: taip skuba į darbą, kad nesirūpina, kaip paleidžia vaikus prie mokyklų (8)

Nors pirmasis mokslo metų mėnuo baigėsi, prie ugdymo įstaigų rytais dar itin sunku išvengti...

Top naujienos

Karas su Žvėryno milijonieriais pasiekė naujas aukštumas: pirmieji pamatykite, kaip krinta žemgrobių tujos (56)

DELFI užfiksavus, kad Vilniuje, garsiojoje žemgrobių gatvėje, dar visai neseniai atlaisvinta...

Valdantieji iš koalicijos meta „tvarkiečius“, bet biudžetui daugumą žada rasti papildyta (180)

Antradienį, po nepavykusio balsavimo siekiant nuversti Seimo pirmininką Viktorą Pranckietį,...

Netikėta vieta pavalgyti miesto centre: garantuoju, kad šios vietos nežinote

Jeigu praėjusią savaitę pakviečiau jus pasivažinėti po Lietuvą ir atrasti legendinę maitinimo...

Ką paliestų naujasis mokestis: ne tik prekybos tinklai, bet ir drabužių, baldų, elektronikos parduotuvės (9)

Remiantis Finansų ministerijoje parengta informacija, stambios prekybos mokesčio mokėtojais...

Skvernelis: Karbauskis dar gali vadovauti partijai ir frakcijai (30)

Premjeras Saulius Skvernelis trečiadienį paragino valdančiosios daugumos atstovus pamiršti Seimo...

Ispaną į neviltį nuvaręs Berankis susitiks su Graikijos teniso sensacija (2)

Ričardas Berankis galingai pradėjo ATP -500 serijos turnyro „Swiss Indoors Basel“ pagrindines...

Valdantieji iš koalicijos meta „tvarkiečius“, bet biudžetui daugumą žada rasti

Antradienį, po nepavykusio balsavimo siekiant nuversti Seimo pirmininką Viktorą Pranckietį,...

Įsirengia būstą, o vėliau – stipriai gailisi: kokias klaidas daro lietuviai

Būstas su daline apdaila – šiandien vienas populiariausių naujo būsto tipų. Įsigijus butą...

Kitąmet automobilių rinką drebins pokyčiai: kodėl verta skubėti įsigyti dar šiemet naudoti gali brangti iki 300 eurų (70)

Nors antradienį Seimas automobilių taršos mokestį grąžino tobulinti, panašu, kad permainų...

Pati gausiausia Jungtinės Karalystės šeima laukiasi 22-ojo vaikelio (67)

Pati gausiausia Jungtinės Karalystės šeima jau labai greitai sulauks papildymo. 44 metų Sue...