aA
Šalies vairuotojai linkę neteisingai prisiimti kaltę, netikrina kito eismo dalyvio tapatybės ir klaidingai pildo deklaracijas – šias ir kitas dažniausiai daromas klaidas įvardijo draudimo bendrovė „If“, išanalizavusi 2008-2010 metų eismo įvykių duomenis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI / Ainis Gurevičius

„Po eismo įvykio padarytos klaidos gali iš esmės apsunkinti žalos reguliavimą, užtraukti žmogui teisinę atsakomybę ar gerokai padidinti patirtus nuostolius, todėl patariame vairuotojams pasimokyti iš svetimų klaidų ir taip išvengti nereikalingų problemų“, – sakė draudimo bendrovės „If“ transporto žalų departamento vadovas Ernestas Goliančik.

Jo teigimu, tarp dažniausiai pasitaikančių klaidų po eismo įvykio galima paminėti kito eismo dalyvio tapatybės bei draudimo poliso galiojimo nepatikrinimą. Pasitaiko, kad eismo įvykio kaltininkas į deklaraciją surašo netikrus duomenis, o nukentėjusysis nepaprašo parodyti nei vairuotojo pažymėjimo, nei automobilio dokumentų ar draudimo poliso. Tokiais atvejais nukentėjęs vairuotojas rizikuoja likti be draudimo išmokos.

Kita mūsų šalyje neretai pasitaikanti situacija yra savanoriškas kaltės prisiėmimas be kaltės. Tokia situacija dažniausiai susiklosto, kada viena iš eismo įvykio pusių turi kasko draudimą, todėl spaudžiama sutinka prisiimti kaltę, esą taip labiau apsimokės abiems pusėms. Tačiau prisiimantys kaltę vairuotojai neįvertina, kad taip jie padidina žalą sau. Eismo įvykio kaltininkas turi mokėti franšizės mokestį ir didėja jo nuostolingumo vertinimas draudimo bendrovėje, dėl kurio kyla draudimo kaina draudžiantis kitąmet.

„Automobilio techninės būklės pervertinimas“ – taip draudikai vadina brangiausią iš klaidų, kuri daroma po eismo įvykių, ar stichinių nelaimių. Neteisingai įvertintos apgadinto automobilio būklės klaida daroma, kai bandoma tęsti kelionę su gana stipriai apgadintu automobiliu. Ši klaida kartojosi ir po šiųmetinės birželio pradžioje vykusios liūties Kaune, bandant užvesti užpiltus automobilius. Tokie poelgiai, specialistų teigimu, nuostolių dydį gali padidinti kelis kartus, nes taip dažniausiai būna sugadinamas automobilio variklis, todėl rekomenduojama sugadintą automobilį gabenti techninės pagalbos transportu.

Dažniausiai daromos klaidos po eismo įvykio yra susijusios su klaidingu eismo deklaracijų pildymu. Eismo įvykių dalyviai neretai pateikia deklaracijas nepažymėję joje įvykio aplinkybių, taip pat tokias deklaracijas, kuriose abu vairuotojai yra pasirašę kaip eismo įvykio kaltininkai.

„Paprastai į pateiktas klaidingai užpildytas eismo įvykio deklaracija reaguojame žmogiškai, susisiekiame su eismo įvykio dalyviais, paaiškiname, kaip reikėtų jas užpildyti teisingai. Galime nuraminti vairuotojus, kad dėl to tikrai nemažėja jų kompensacijos dydis, tačiau gali ilgiau užtrukti eismo įvykio žalos reguliavimas“, – sakė E.Goliančik.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Eismo sąlygas Tauragės apskrityje sunkina rūkas

Trečiadienio rytą eismo sąlygas Tauragės apskrityje sunkina rūkas, įspėja Automobilių...

Suskaičiavo, kiek žiemą kelyje sutaupytų minučių gali kainuoti gyvybę (30)

Pirmųjų šių metų savaičių eismo įvykių statistika – itin niūri, mat keliuose jau žuvo 15...

Keliuose yra slidžių ruožų (1)

Pagrindinių kelių dangos Lietuvoje antradienio rytą yra su sniego provėžomis, vietomis padengtos...

Vairuotojai perspėjami saugotis plikledžio, ypač Kauno ir Vilniaus apskričių bei Vilkaviškio rajono keliuose (8)

Pirmadienio rytą pagrindinių kelių dangos Lietuvoje daugiausia šlapios, vietomis padengtos puriu...

Draudikų perspėjimas vairuotojams: orų permainos atnešė ir kitą pavojų, ne tik slidžias gatves (10)

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0...

Top naujienos

Kalvariją drebina dėl alkoholio į komą panirusios nepilnametės skandalas: šešėlis krenta ant kandidatės į merus (101)

Sausio 13-osios naktį, apie 1 val. 15 min., į Marijampolės ligoninę iš Kalvarijos buvo pristatyta...

Kremliaus ruporams šūkaujant dėl Skvernelio, šis įspėja nekurti iliuzijų dėl santykių su Rusija (780)

Premjero sprendimą pavasarį kandidatuoti į Lietuvos prezidento postą pasveikino ne visi. Tarp...

„Socdarbiečių“ kandidatas į Jurbarko tarybą: lietuvius trėmė ne Stalinas, o lietuviai (331)

Lietuvoje kasmet minima Gedulo ir vilties diena , prisimenant masinius buvusių Sovietų Sąjungos...

Klausimų sukėlė ne tik Gudelis: laimėtuose pirkimuose ekspertu buvo ir Skvernelio atstovas spaudai papildyta (15)

Dviejuose Dariaus Gudelio bendrovės laimėtuose viešuosiuose konkursuose Nacionalinėje mokėjimo...

Šalia Vilniaus kils nauja vokiečių gamykla: įdarbins 440 darbuotojų (105)

Vokietijos bendrovė „ Homanit “ – vidutinio (MDF) ir didelio (HDF) tankio medžio plaušų...

Arūnas Milašius. Po „Brexit“ turim fantastišką progą, bet ją nubrauksim plačiu bajorišku mostu (68)

Lietuva palaiminga šalis. Mes tikimi ne skaičiais ir prognozėmis, bet svajonėmis bei pažadais...

Keleiviai pernai į lėktuvus Lietuvoje mėgino įsinešti šovinių, ginklų, narkotikų

Lietuvos oro uostai sudarė labiausiai nustebinusių orlaiviais 2018 m. bandytų skraidinti objektų...

Jazzu planuoja užkariauti pasaulį – pristato dykumoje filmuotą ir 100 tūkst. eurų kainavusį klipą (497)

Sausio 23 diena, gali būti, pateks į Justės Arlauskaitės-Jazzu svarbiausių datų sąrašą....

Gydytojas Janas Hilbigas: svarbu išmokti nustoti nerimauti dėl nerimo

Nerimas, slogi nuotaika, savigrauža – emocijos, pažįstamos daugeliui žmonių. Nors jų kyla...

„Armani“ puolimo potencialą Jasikevičius gesins gynyba: negalime žaisti 90 taškų rungtynių (13)

Kauno „Žalgiris“ (8-11) trečiadienį išskrido į Milaną, kur ketvirtadienį žais Eurolygos...