aA
Šalies vairuotojai linkę neteisingai prisiimti kaltę, netikrina kito eismo dalyvio tapatybės ir klaidingai pildo deklaracijas – šias ir kitas dažniausiai daromas klaidas įvardijo draudimo bendrovė „If“, išanalizavusi 2008-2010 metų eismo įvykių duomenis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI / Ainis Gurevičius

„Po eismo įvykio padarytos klaidos gali iš esmės apsunkinti žalos reguliavimą, užtraukti žmogui teisinę atsakomybę ar gerokai padidinti patirtus nuostolius, todėl patariame vairuotojams pasimokyti iš svetimų klaidų ir taip išvengti nereikalingų problemų“, – sakė draudimo bendrovės „If“ transporto žalų departamento vadovas Ernestas Goliančik.

Jo teigimu, tarp dažniausiai pasitaikančių klaidų po eismo įvykio galima paminėti kito eismo dalyvio tapatybės bei draudimo poliso galiojimo nepatikrinimą. Pasitaiko, kad eismo įvykio kaltininkas į deklaraciją surašo netikrus duomenis, o nukentėjusysis nepaprašo parodyti nei vairuotojo pažymėjimo, nei automobilio dokumentų ar draudimo poliso. Tokiais atvejais nukentėjęs vairuotojas rizikuoja likti be draudimo išmokos.

Kita mūsų šalyje neretai pasitaikanti situacija yra savanoriškas kaltės prisiėmimas be kaltės. Tokia situacija dažniausiai susiklosto, kada viena iš eismo įvykio pusių turi kasko draudimą, todėl spaudžiama sutinka prisiimti kaltę, esą taip labiau apsimokės abiems pusėms. Tačiau prisiimantys kaltę vairuotojai neįvertina, kad taip jie padidina žalą sau. Eismo įvykio kaltininkas turi mokėti franšizės mokestį ir didėja jo nuostolingumo vertinimas draudimo bendrovėje, dėl kurio kyla draudimo kaina draudžiantis kitąmet.

„Automobilio techninės būklės pervertinimas“ – taip draudikai vadina brangiausią iš klaidų, kuri daroma po eismo įvykių, ar stichinių nelaimių. Neteisingai įvertintos apgadinto automobilio būklės klaida daroma, kai bandoma tęsti kelionę su gana stipriai apgadintu automobiliu. Ši klaida kartojosi ir po šiųmetinės birželio pradžioje vykusios liūties Kaune, bandant užvesti užpiltus automobilius. Tokie poelgiai, specialistų teigimu, nuostolių dydį gali padidinti kelis kartus, nes taip dažniausiai būna sugadinamas automobilio variklis, todėl rekomenduojama sugadintą automobilį gabenti techninės pagalbos transportu.

Dažniausiai daromos klaidos po eismo įvykio yra susijusios su klaidingu eismo deklaracijų pildymu. Eismo įvykių dalyviai neretai pateikia deklaracijas nepažymėję joje įvykio aplinkybių, taip pat tokias deklaracijas, kuriose abu vairuotojai yra pasirašę kaip eismo įvykio kaltininkai.

„Paprastai į pateiktas klaidingai užpildytas eismo įvykio deklaracija reaguojame žmogiškai, susisiekiame su eismo įvykio dalyviais, paaiškiname, kaip reikėtų jas užpildyti teisingai. Galime nuraminti vairuotojus, kad dėl to tikrai nemažėja jų kompensacijos dydis, tačiau gali ilgiau užtrukti eismo įvykio žalos reguliavimas“, – sakė E.Goliančik.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Pasisakė apie naikinamas lenteles su žaliomis rodyklėmis: vairuotojai nežino, kaip elgtis (122)

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega...

Papasakojo, ko Lietuvos vairuotojai nemoka, kai prisireikia kažką lenkti (65)

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet sausio-rugsėjo mėnesiais keliuose iš viso...

Vilniuje bus ribojamas eismas T. Narbuto gatvėje: vairuotojams pataria rinktis kitus maršrutus (6)

Dėl vykdomos paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos Vilniuje laikinai keičiasi eismo...

Svarbus pokytis sostinės vairuotojams: Konstitucijos pr. keičiama ilgai galiojusi judėjimo tvarka (68)

Sostinės Konstitucijos pr. ties Linkmenų g. pradėti eismo organizavimo pakeitimai, jog visi...

Top naujienos

Paskelbė naujausią Lietuvos gyventojų sergamumo vėžiu statistiką: yra 3 pagrindinės onkologinės ligos (16)

Naujausia Nacionalinio Vėžio instituto (NVI) statistika rodo, kad sergamumas vėžiu auga – nuo...

Išgirdęs dukros pasakojimą tėtis pasibaisėjo: mokytoja trenkė per užpakalį ir ištempė iš salės už plaukų mokyklos direktorius paaiškino situaciją (180)

Kūno kultūros mokytoja per pamoką nuolat pliaukšti vaikams per užpakalius, o tokiam elgesiui...

Pagaminta Lietuvoje kyla tarsi feniksas iš pelenų: daugelis šalių apie tokias apie žalias pievas galėtų tik pasvajoti (33)

Dažniau analizuojantys maisto produktų asortimentą prekybos tinkluose gali pastebėti, kad vis...

Naujasis rinktinės strategas Maskoliūnas – apie pirmuosius asistentus, D-Mo klausimą ir Šaro palaikymą taikys „Žalgirio“ sistemą (44)

„Ačiū už kantrybę – atvykau tiesiai iš treniruotės, kiek įmanoma greičiau. Atvirai...

Baltarusija sureagavo į JAV tankų dislokavimą Lietuvoje: karinis pavojus šaliai auga (68)

JAV tankų dislokavimas Lietuvoje, netoli sienos su Baltarusija , padidino karinę grėsmę...

Pranckietį aplenkė Razma: Žemaitaičio kėdės gali apskritai nebelikti (22)

Apie Seimo vicepirmininkų skaičiaus sumažinimą prabilusį Seimo pirmininką Viktorą Pranckietį...

Gali būti, kad žuvų taukus geriate veltui: naudingos savybės įsisavinamos tik prie specialios mitybos

Žuvies taukai – vienas populiariausių maisto papildų pasaulyje. Ir ne šiaip sau – žmonės...

Ukrainos ministras: Rusija užspiesta į kampą (254)

Ukrainos užsienio reikalų ministras Vadimas Pristaiko mano, kad Ukraina savo pajėgų veiksmais...

Liberalams kilo klausimų, kaip Veryga prasitęsė gydytojo licenciją (48)

Seimo Liberalų sąjūdžio atstovai kreipėsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją su...

Iš Erdogano – grėsmingi perspėjimai Europai (79)

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas išsiliejo ant Europos Sąjungos dėl šios...