Jei turite automobilį, kuris užvedamas mygtuko paspaudimu, verta susirūpinti – Latvijoje pastaraisiais mėnesiais itin išaugo berakčių automobilių vagysčių skaičius, rašoma pranešime žiniasklaidai. Draudimo bendrovės „Gjensidige“ specialistai įspėja, kad vagys aktyviai darbuojasi kaimyninėse šalyse, kur šiemet, lyginant su pernai tuo pačiu laikotarpiu, pavagiamų automobilių skaičius padvigubėjo.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tačiau niekas negali garantuoti, kad pastaraisiais mėnesiais suaktyvėjusi automobilių, turinčių beraktį užvedimą, vagysčių banga nepasieks Lietuvos.

Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto priemonių draudimo produkto vadovo Baltijos šalims Andriaus Loveikio, vagys renkasi kaimynines šalis, nes ten draudikų taikomi saugumo reikalavimai prabangiems automobiliams yra daug nuosaikesni, todėl mašinvagiai aktyviau grobio ieško pas mūsų kaimynus. Tačiau privalome būti budrūs ir pasiruošti situacijai, jei automobilių vagių grupuotės imtų plėsti nusikalstamos veiklos žemėlapį ir pradėtų aktyviai darbuotis mūsų šalyje.

Draudimo bendrovės eksperto teigimu, kiekvieną mėnesį Lietuvoje pavagiama apie 20-30 automobilių, kurių amžius neviršija 15 metų.

„Naujesnės nei 5 metų lengvosios transporto priemonės dažnu atveju gali turėti beraktę užvedimo sistemą, kuri yra labai patogi vairuotojui, tačiau dar patrauklesnė automobilių vagims. Pastebima, kad mašinvagiai kiekvienais metais tobulėja ir, pasitelkę išmaniąsias vagysčių technologijas, nusikaltimus atlieka kaip tikri programišiai. Tokiais atvejais automobilį galėtų apsaugoti papildomos apsaugos sistemos, o jei būtų patirti nuostoliai, juos atlygintų draudimas“, – sakė A. Loveikis.

Automobilių saugumo sprendimų bendrovės „Altas Automotive“ vadovas Vytautas Grigaitis patvirtino, kad labiausiai pažeidžiami yra automobiliai, turintys beraktę užvedimo sistemą.

„Norint užvesti tokį automobilį, užtenka apytiksliai atspėti, kokioje vietoje gali būti jo raktas. Vagys yra apsirūpinę vos kelis šimtus eurų kainuojančia technologija, kuri prailgina rakto veikimo spindulį. Įprastas rakto veikimo atstumas yra keli metrai, o vagių turima įranga jį prailgina iki kelių šimtų metrų. Jei automobilis stovi prie namų, kuriuose yra raktas, nusikaltėliai jį suaktyvina, atrakina dureles ir užveda transporto priemonę“, – kalbėjo V. Grigaitis.

Pasak jo, išmanesni automobilių vagys naudoja įrangą, kuri geba nuskaityti atrakinimo kodą iš automobilio rakto.

„Kai naudojamas šis kodas, kuris leidžia patekti į transporto priemonę, mašinos rakto atstumas net nėra svarbus, tai gali būti ir keliasdešimt kilometrų. Užvestas automobilis gali važiuoti, kol neišjungiamas jo variklis“, – sakė saugumo sprendimų bendrovės vadovas.

Specialistas patikino, kad transporto priemonių savininkai automobilių saugumu dažniausiai susirūpina tik tada, kai asmeniškai nukenčia nuo automobilių vagių. Iki to didžioji dalis vairuotojų renkasi tiktai tokį automobilio apsaugos lygį, koks yra reikalingas, jį draudžiant.

4 būdai, kaip apsaugoti beraktį automobilį nuo vagysčių

Vairuotojo registracijos kortelė. Turint tokią kortelę galima automobilį užvesti ir juo naudotis, o jei kortelės nėra, tuomet automobilis paprasčiausiai neužsiveda. Rekomenduojama ją laikyti atskirai nuo transporto priemonės raktų – piniginėje, vidinėje drabužių kišenėje ar rankinėje.

Sekimo sistema. Jei automobilyje yra sumontuojama sekimo sistema, tuomet ji veikia visoje Europoje ir kiekvienoje šalyje yra sudarytos sutartys su saugos tarnybomis, kurios užsiima dingusių automobilių paieška. Tai užtikrina maksimaliai greitą automobilio suradimą. Šiai sistemai yra taikomas nuo 210 eurų mėnesinis abonementinis mokestis.

GSM saugos sistema. Tokios saugos sistemos nėra prijungtos prie saugos tarnybų, tačiau pranešimus siunčia į savininko mobilųjį telefoną. Jis, gavęs pranešimą, gali nedelsiant imtis operatyvių priemonių užkertant kelią vagystei. Taip pat telefonu galima nustatyti transporto priemonės vietą ir užblokuoti jos variklį.

GPS/GSM palydovinė sistema. Tai belaidės sistemos, kurios neįmanoma aptikti jokiomis radijo paieškos priemonėmis, kadangi ji „miega“ paslėpta automobilyje. Jei įvyksta vagystė, ji aktyvuojama ir iš jos gaunamos transporto priemonės buvimo koordinatės. Tai yra pati naujausia apsaugos sistemų inovacija.

Lietuvos transporto priemonių savininkai dažniausiai naudoja saugos sistemas, kurios, esant pavojui, pranešimus siunčia tiesiai į jų mobiliuosius telefonus. Pačiuose naujausiuose automobiliuose sparčiai populiarėja palydovinės apsaugos sistemos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Draudikai prabilo apie tarp vairuotojų populiarų mitą (18)

Lietuvos keliuose kasmet įvyksta tūkstančiai avarijų. Deja, eismo įvykių kaltininkai ne visuomet...

Skęstantis automobilis: kaip iš jo išsigelbėti (10)

Nesuvaldžius automobilio galima nulėkti tiesiai į vandens telkinį. Gelbėtojai sako, kad tokiems...

Ar mokate tinkamai važiuoti greitėjimo ir lėtėjimo juostose? (22)

Kasdien šimtai vairuotojų sprendžia dilemą – kam galioja pirmumas bendroje greitėjimo ir...

Siūlo, kaip priversti jaunus vairuotojus padėti telefonus į šalį (14)

Priversti jaunus žmonės, sėdusius prie vairo , padėti į šalį savo išmaniuosius –...

Draudikai: vairuotojai per dažnai nuvertina linijos pažeidimą (6)

Prie poliklinikų, ligoninių, kitų visuomeninės paskirties pastatų ar net sausakimšuose...

Top naujienos

Dalia Grybauskaitė – apie „paskolas dėžutėse“, VSD pažymas ir „Agroverslo“ susiliejimą su politika išskirtinis interviu (187)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė mano, kad teisėsauga turi labai atsargiai galvoti, kokius slaptus...

Atmosfera tarp politinės korupcijos tyrėjų kaista: pasipylė abipusiai kaltinimai (84)

Neleistinų politikų ir verslo santykių tyrimui Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitete...

Šimašiaus ultimatumas Skverneliui: arba pritariat, arba nacionalinio stadiono nebus (159)

Vilniaus meras Remigijus Šimašius sako, kad per porą savaičių negavus Vyriausybės pritarimo,...

Hitlerio danties fragmento tyrimas griauna sąmokslo teorijas apie jo mirtį (20)

Mokslininkai iš Prancūzijos ištyrė nacių diktatoriaus Hitlerio danties fragmentą. Gautos...

Iš JAV – mįslingas įspėjimas europiečiams suglumino saugumo specialistus (93)

Prieš kelias dienas JAV valstybės sekretorius Mike‘as Pompeo pasakė: „Šiandien Irano...

Jei vaistai bus pardavinėjami vaistinėse ir degalinėse, kokių bus galima įsigyti? (4)

Seimui pritarus sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos iniciatyvai netrukus leisti kai...

Įspėja ne vietoje plaunančius automobilius: norintys sutaupyti mokės baudas (185)

Daugiabučių gyventojai, nenorintys skirti daug lėšų automobilio plovimui, dažnai nepaiso...

Kaip į namus įsileisti gyvybės: paprastos ir nebrangios priemonės skoningai atnaujinti būstą

Pavasarį esame natūraliai išsiilgę šviesos, šilumos, šviežumo ir gyvybės, todėl visa tai...

Dietologės vertinimas, kas sveikiau: nealkoholinis alus ar sultys (26)

Šalia gausybės įvairių gaiviųjų gėrimų staiga į populiariųjų viršų iššovęs...

Ekspertė: CV be darbo patirties siunčia tėvų išlaikytiniai (38)

Vadovavimo ir lyderystės ekspertė Alisa Minionaitė sako, kad darbdaviai, gavę kandidato,...