aA
Pildydami eismo įvykių deklaracijas klaidų privelia ir patyrę vairuotojai, ir naujokai. „Lietuvos draudimo“ žalų ekspertai atkreipia dėmesį, kad neteisingai užpildyti dokumentai vairuotojams gali sukelti papildomų problemų. Draudikai nustatė deklaracijose dažniausiai pasitaikančias klaidas ir siūlo į jas atkreipti dėmesį.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

„Automobilių susidūrimas ar kitas incidentas gatvėje visada būna netikėtas ir sukelia streso. Kasdien išgirstame klausimų, kaip teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją, kokius duomenis surašyti, ką nufotografuoti“, – „Lietuvos draudimo“ pranešime žiniasklaidai cituojamas bendrovės Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Dauguma keliuose nutinkančių automobilių susidūrimų yra smulkūs techniniai eismo įvykiai. Tinkamai užpildyta eismo įvykio deklaracija padeda greitai nustatyti kaltininką, atlyginti patirtą žalą. A. Juodeikis sako, kad patekus į eismo įvykį pirmiausia reikia įsitikinti, ar nėra nukentėjusiųjų.

„Jeigu per incidentą niekas nenukentėjo, reikia neskubant, ramiai įvertinti visas įvykio aplinkybes ir užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Būkite atidūs ir dėmesingi – dėl klaidų deklaracijoje žalos reguliavimo ir atlyginimo procesai gali sutrikti ir užsitęsti“, – aiškina ekspertas.

Nagrinėdami eismo įvykių deklaracijas „Lietuvos draudimo“ ekspertai-tyrėjai išskiria kelias dažniausiai pasitaikančias vairuotojų klaidas:

  • Eismo įvykio deklaracijoje trūksta parašo.
  • Supainiojamos parašų vietos – 15 laukelyje privalo pasirašyti tik avarijos kaltininkas, o nukentėjęs vairuotojas turi pasirašyti tik 14 langelyje. Pasitaiko, kad šiuose langeliuose pasirašo abu dalyviai – tuomet kyla klausimas dėl kaltės: kuris iš jų prisiėmė kaltę?
  • Nenurodomas draudimo poliso numeris ir vairuotojo duomenys – telefono numeris, el. paštas.
  • Netiksliai nubraižoma arba visai nenubraižoma eismo įvykio schema.
  • Pildant „Aplinkybių“ laukelius, netiksliai žymimos arba pažymimos ne visos eismo įvykio aplinkybės.
  • Vairuotojai nepažymi transporto priemonių sugadinimų (11 laukelis).

Geriausia – fotografuoti

Ekspertų teigimu, vairuotojų pateikiama informacija turi aiškiai atspindėti eismo įvykio aplinkybes, avarijos kilimo priežastį ir žalą. Todėl vairuotojams rekomenduojama prieš patraukiant automobilius iš eismo įvykio vietos, padaryti kelias nuotraukas telefonu.

Fotografuoti reikėtų iš keturių skirtingų pusių, kad nuotraukose matytųsi bendras eismo įvykio vaizdas, kelio ženklinimas, sugadintų dalių (žibintų, stiklų ir pan.) liekanos ant kelio, automobilių susidūrimo (kontakto) vieta.

Padarius nuotraukas eismo įvykio deklaraciją vairuotojai gali užpildyti aikštelėje arba kelkraštyje, nesudarydami kliūčių kitiems eismo dalyviams.

Fotografuoti ir dokumentus

„Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius A. Juodeikis pastebi, kad nauja įstatymo tvarka, kai vairuotojui užtenka vežiotis tik vieną asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, avarijos atveju sukelia rūpesčių: eismo įvykio deklaracijai užpildyti reikia daugiau duomenų.

A. Juodeikis siūlo paprastą išeitį – šių dokumentų nuotraukas turėti savo telefone. Pasak jo, dauguma incidentų keliuose yra techniniai įvykiai, kai turint reikiamus duomenis visi klausimai gali būti išspręsti be policijos.

Draudimo ekspertas taip pat rekomenduoja automobilyje turėti tuščią eismo įvykio deklaracijos formą.

„Turėdami deklaracijos lapą automobilyje vairuotojai gali jaustis ramiau ir patogiau, nes jiems nereikia leistis į paieškas, jeigu kelyje nutinka incidentas“, – sako A. Juodeikis ir konstatuoja, kad smulkios avarijos atveju reikalingų duomenų fiksavimas užtrunka vos kelias minutes, jeigu eismo įvykio dalyviai sutaria dėl kaltės ir ji yra aiški.

Apie „susitarimus“ pamirškite

Lietuvos draudimas“ klientams pataria vengti situacijų, kai avarijos kaltininkas siūlo „susitarti vietoje“ ir paimti pinigų: nuvažiavus iš įvykio vietos ir paaiškėjus, kad žala yra didesnė, aiškintis būna jau per vėlu.

A. Juodeikis pastebi, kad piniginę kompensaciją yra linkę siūlyti avariją sukėlę neblaivūs vairuotojai. Pastarieji visais būdais siekia išvengti policijos.

Artūras Juodeikis pataria kviesti policiją ir tokiais atvejais, kai ginčytinoje situacijoje klientai patiria spaudimą prisiimti kaltę.

„Prisiėmus kaltę pakeisti kaltą asmenį yra sudėtinga, dažniausiai prireikia teismo pagalbos – žalos atlyginimo procesas gali labai išsitęsti“, – sako A. Juodeikis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Tiesia pagalbos ranką vairuotojams – automobilius prieš šalčius patikrins nemokamai (2)

Spalio 17–28 dienomis keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyks saugaus eismo kampanija...

Įvardijo, kurie sostinės žiedai vairuotojams pavojingiausi: avarijos kas antrą dieną (34)

Vilniaus žiedinės sankryžos reikalauja didesnio vairuotojų atidumo, nes šiose vietose eismo...

Kaunui siūlo atsisakyti „rombų“ gatvėse, kuriems jau išleista 10 tūkst. eurų (83)

Kauno miesto savivaldybei nusprendus apie artėjančią perėją vairuotojus įspėti „rombo“ ar...

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (60)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Keturios vairuotojų pamirštamos smulkmenos, galinčios pailginti automobilio „gyvenimą“ (85)

Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kaip svarbu keisti tepalus ir nepamiršti įprastos techninės...

Top naujienos

Dr. Kjellas Nordstromas: tai, kas šiuo metu vyksta, pasaulį pakeis negrįžtamai (19)

Pasaulis, kuriame nebeįmanoma nieko prognozuoti. Toks, kuriame viskas skaitmenizuojama, o tada –...

Žinoma žurnalistė liko šokiruota to, ką pamatė uždarytoje Panevėžio rajono mokykloje (75)

Žurnalistė ir televizijos laidų vedėja Daiva Žeimytė -Bilienė praėjusią savaitę...

Lietuvis sukūrė filmuką užsieniečiams, kuriame – visa tiesa apie Lietuvą (28)



Turbūt dažnas lietuvis užsienyje yra susidūręs su klausimu: „kas ta Lietuva ?“...

Jolanta Blažytė: apie santykius su buvusiu vyru ir ką reiškia būti labai turtinga moterimi (3)

Viena įtakingiausių Lietuvos verslininkių Jolanta Blažytė pasakoja, kad verslą kūrė, nes buvo...

Po dailininkės nužudymo – tiesos paieškos: ar reikia paimti paskolą, kad būtų įvykdytas teisingumas? (2)

Lietuvoje teisingumą vykdo ne tik teismai, bet ir prokuratūra. Taip mano prieš trejus metus...

Butkevičiaus įspėjimas: Lietuva jau kelis mėnesius nesurenka pagrindinių mokesčių (168)

Buvęs premjeras iš socialdarbiečių frakcijos Seime Algirdas Butkevičius perspėja, kad reikėtų...

Seime renkami parašai: Saulius Skvernelis kaltinamas sulaužęs priesaiką papildyta G. Landsbergio komentaru (1020)

Antradienį Seimo opozicijos atstovai surinko parašus dėl to, kad premjeras Saulius Skvernelis...

Vilniečių būstų interjerai praėjusiame amžiuje: kaip savo namus įsirengdavo pasiturintys miestiečiai (6)

Per įvairiausias politines suirutes ir negandas individualių namų savininkai Vilniuje keitėsi ne...

Paslaptingas ginklas, kuris ant aukos palieka tik mažą raudoną taškelį (18)

Churcho komitetas – taip vadinta JAV Senate 1975 metais suburta grupė valstybės žvalgybinei...