Kodėl mokslininkai negali išrasti amžinojo variklio? Atsakymas paprastas: beveik 30 – 50 proc. energijos suvartojama dėl detalių trinties. Pastarajam fizikos dėsniui sumažinti mokslininkai daugiau nei šimtmetį kuria ir tobulina variklio alyvą. Lietuvoje prekiaujamos alyvos „Kuttenkeuler“ atstovas ir autoserviso vadovas Edmundas Šimoniūtis pranešime spaudai teigia, kad šiandien technologijos stipriai žengia į priekį, o pasenusios žinios virsta mitais, kurie sklando ne tik tarp vairuotojų, bet ir automobilių meistrų.
Alyva
© Asociacijos archyvas

1 mitas. Universali alyva kokybe nusileidžia sezoniniams produktams

Daugelis vairuotojų yra girdėję, kad žiemą geriau rinktis skystesnę alyvą, kuri palengvina variklio darbą esant žemai temperatūrai. Tuo tarpu vasarą rekomenduojama pilti kiek klampesnę alyvą, kad aukštoje temperatūroje ji netaptų pernelyg skysta. Visgi E. Šimoniūtis teigia, kad specialios vasarinės ar žieminės alyvos pirkti nereikia, nes universalios unisezoninės alyvos yra tokios pat kokybiškos. Populiariausios yra 10W40 5W40 ir 5W30 klampos klasės alyvos, kurios pritaikytos tiek žemai, tiek itin aukštai vasaros temperatūrai, sako specialistas. Be abejo, 10W40 alyva bus tirštesnė nei 5W40, tačiau nereiktų baimintis, kad tirštesnė alyva apsunkins variklio darbą žiemą – kokybiški tepalai nesudarys didesnių rūpesčių. Pavyzdžiui, „Kuttenkeuler Galaxis Extra 10W40“ alyvos dinaminis klampumas esant -25 laipsnių yra 6700 MPas, o to pilnai pakanka lietuviško klimato sąlygoms.

2 mitas. Geriau rinktis mažesnio klampumo alyvą

Gausu informacijos, kad mažesnio klampumo alyva sumažina trintį tarp variklio detalių, lengviau patenka pro įvairius plyšius ir sutepa visas mechanizmo detales, taip palengvindama variklio darbą. Mitas, jog geriau rinktis skystesnę alyvą, nes pernelyg taki alyva gali nesudaryti reikiamo spaudimo. „Dažnu atveju, jei variklis nuvažiavęs didesnį kiekį kilometrų (400 tūkst. km) rekomenduojama pasirinkti truputį tirštesnę alyvą (pavyzdžiui, vietoje 0W40, naudoti 5w40).

„Renkantis alyvą parduotuvėje, neužtenka pažvelgti į alyvos etiketę. Jau praeityje laikai, kai buvo tik kelios klasės. Šiandien yra kur kas daugiau niuansų. Reikėtų atkreipti dėmesį ne vien į aprobacijas, API (Amerikos naftos instituto), bet ir ACEA (Europos automobilių gamintojų asociacijos) žymėjimą lengviesiems automobiliams su benzininiais ir dyzeliniais varikliais (A ir B ženklinimas).

Automobiliams, turintiems specifines dujų šalinimo sistemas (DPF ir TWC), skirtos alyvos sudėtyje yra ribojamas sieros, pelenų ir fosforo kiekis (C ženklinimas su skirtingomis savybėmis). Todėl visada rekomenduoju pasikonsultuoti su specialistu, kokia alyva tinkamiausia konkretaus automobilio varikliui“, – sako E. Šimoniūtis.

3 mitas. Neverta pirkti brangių produktų, nes visos alyvos yra vienodos

Tas pačias tarptautines specifikacijas turinčios alyvos savo savybėmis gali būti labai skirtingos: pasižymėti itin aukšta kokybe, ar vos atitikti standartus. Kainai dažniausiai įtakos turi gamintojo kokybės kontrolės sistema bei modernių technologijų pritaikymas. Visgi brangesnė alyva neapdraudžia, kad su ta pačia alyva pravažiuosite ilgesnį kelią ar kad jūsų automobilio variklis bus apsaugotas šimtu procentų. Pasak specialisto E. Šimoniūčio, aukštos klasės alyvos kūrėjai neatskleidžia gamybos technologijų, tad gamyklos, naudojančios senesnės kartos priedus, į rinką išleidžia pigesnius produktus. Rinkoje pasirodo ir falsifikatų. Perkant alyvą, reiktų pasidomėti gamintojo istorija, ar tai nėra kelių metų kompanija, sukurta tik siekianti momentinio pelno. Tai galima nesunkiai pasitikrinti interneto pagalba.

4 mitas. Negalima maišyti skirtingų gamintojų alyvos

Maišyti skirtingų gamintojų alyvą galima, tačiau labai svarbu, kad maišomų alyvų specifikacijos būtų suderintos. Įpylus prastesnės kokybės ar kitokios klasifikacijos alyvos, stipriai rizikuojama netekti tinkamos variklio apsaugos, nors didelių momentinių pokyčių ir nepajusite.

5 mitas. Papildomi priedai užtikrina didesnę apsaugą

Jei susižavėjote specialių alyvos priedų charakteristikomis ir manote, kad „sviestu košės nepagadinsi“, klystate. Daugelis tokių priemaišų, gali netgi pabloginti esančios alyvos darbą. „Siekdami užtikrinti kokybišką apsaugą, daugelis kitų gamintojų, naudoja specialius priedus. Šios alyvos, iki išleidžiant jas į gamybą, daug laiko testuojamos, kad būtų idealiai subalansuota bazinės alyvos bei visų priedų kompozicija. Niekas negali užtikrinti, kaip sureaguos įvairios cheminės medžiagos tarpusavyje, tad supiltos alyvos kokybę galima ir sugadinti, – sako specialistas. – „Be abejo, jeigu variklis „arti mirties“, priedai, tokie kaip „medus“, laikinai padėtų, bet tai kraštutinumas ir jis iš esmės problemos neišsprendžia.“

6 mitas. Visuose automobiliuose alyvos keitimo intervalas yra vienodas

Alyvos keitimo intervalus nustato gamintojai, tad labai svarbu jų laikytis. Visgi jei važinėjate mieste, variklio alyvą rekomenduojama keisti dažniau, nei važiuojant užmiesčio keliais. Štai lenktyniniams automobiliams alyva keičiama prieš kiekvienas varžybas. „Varžybų metu dėl didelių variklio apkrovų bei temperatūros skirtumų alyva dirba trigubai didesnį darbą, todėl alyvą keičiame prieš kiekvienas varžybas, kad palengvintume varikliui darbą ir užtikrintume tinkamą tepimą“, – sako lenktynininkas G. Firantas.

Kai kurie gamintojai siūlo įsigyti brangią sintetinę alyvą „long-life“, teigdami, kad su ja važiuosite kur kas ilgiau. Visgi specialistai tokią alyvą pilti į automobilį pataria tik tuo atveju, jei rekomenduoja gamintojas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prieš šventinį savaitgalį – policijos perspėjimas vairuotojams (101)

Lietuvos valstybės šimtmečio minėjimo dienomis į Lietuvą atvyksta daug Europos Sąjungos ir...

Besimokančiųjų vairuoti kasdienybė: garsinis signalas, necenzūriniai žodžiai ir net avarijos (10)

Nemaža dalis vairuotojų jau seniai pamiršo, kokia buvo jų pirmoji patirtis sėdant prie mokomojo...

Policija pasidalijo patarimais, kaip važiuoti baisiausiu šalies keliu (46)

Prieš tris dešimtmečius nutiestą betoninį kelią Vilnius–Utena, vairuotojų vadinamą tiesiog...

Automobilio prietaisų skydelio išdaigos žiemą – kalti nešvarumai ir druskos (4)

Naujuose automobiliuose diegiama vis daugiau elektroninių sistemų , tačiau, jei išoriniai...

Policija nebejuokaus – neteksite vairuotojo pažymėjimo (868)

Kelių policijos pareigūnai atkreipia dėmesį, kad vis dažniau pėstieji patenka į eismo...

Top naujienos

NT rinkoje – stulbinantys pokyčiai: daug kam nebereikia paskolų būstui įsigyti (54)

Naujo buto paieškoms pasirengę lietuviai dažniausiai dairosi mažesnių būstų – vieno arba...

Užkalnis verkė iš laimės, prisiminęs Angliją (120)

Niekam ne paslaptis, kad didelę savo gyvenimo dalį ir aš buvau emigrantas. Kas, kad ne...

Savaitės pradžioje – stingdantis šaltis temperatūra kris iki –16 laipsnių (18)

Žiema dar neskubės trauktis iš Lietuvos – švelnius žiemiškus orus kitos savaitės viduryje...

Ramų pasienio miestelį sukrėtė keisti įvykiai: net Šaltojo karo metais nebuvo nieko panašaus (192)

Frode Bergas eidavo savanoriauti į paramos valgyklą Rusijoje, padėjo organizuoti kasmetinį...

Emigruoja ne tik dėl pinigų: mestelėjo idėją politikams (124)

Pasirinkimui emigruoti didesnės įtakos turi ne ekonominė situacija, o tai, kaip žmogus jaučiasi...

Gyvai / LKL ateities taurė: Kauno „Žalgiris–2“ – Vilniaus „Lietuvos rytas–Perlas“

LKL ateities taurė: Kauno „Žalgiris–2“ – Vilniaus „Lietuvos rytas–Perlas“. Tiesiogiai...

Rastas nuo uolos Kirgizijoje nukritusio lietuvio kūnas (10)

Rastas Kirgizijoje nuo uolos nukritusio lietuvio Sauliaus Saikausko kūnas, sekmadienį pranešė...

Mokslininkai atsakė, kodėl pavalgius pietus norime nusnūsti

Dienos metu būna momentų, kai mums pradeda trūkti energijos, ypač tuomet, kai praleidžiame...

Irane nukrito keleivinis lėktuvas: žuvo visi juo skridę atnaujinta 11:18 val. (112)

Lėktuvas, kuris skrido iš Irano sostinės Teherano į Jasudžo miestą šalies pietvakariuose,...

Svajonę išpildęs Drukarovas: aš už Lietuvą – noriu, kad mama ir visi lietuviai matytų rezultatą (7)

Jauniausias Lietuvos olimpinės delegacijos narys 18-metis Andrejus Drukarovas paskutinis iš mūsų...