aA
Didžiausią specializuotą transporto priemonių stiklų remonto ir keitimo tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Carglass“ pastebi, kad keliuose nutirpus ledui sulaukiama žymiai daugiau skambučių dėl priekinių automobilių stiklų keitimo ir remonto. Visgi didžiausias pavojus automobilių stiklams kyla kovo-gegužės mėnesiais, kai, palyginti su mažiau žalos atnešančiais žiemos mėnesiais, dūžio rizika padidėja daugiau nei 30 procentų, rodo trejų metų bendrovės darbų statistika.
© Shutterstock nuotr.

Pasak „Carglass Lietuva“ bendrovės generalinio direktoriaus Jurijaus Končanino, šiuo metu priekiniai automobilių stiklai labiausiai nukenčia dėl suprastėjusios kelių būklės. Nutirpus sniegui, keliuose ir kelkraščiuose lieka daug mažų akmenukų bei žvyro, taip pat nuo gatvėse atsivėrusių duobių atskyla smulkūs asfalto gabaliukai. Skriedami iš po ratų jie kelia pavojų paskui važiuojančio automobilio stiklams, neretai nukenčia ir variklio gaubtas ar buferis.

Vairuotojams žalos pridaro ir nuo stogų slenkantis sniegas ar vėjo nulaužtos medžių šakos, rašoma įmonės pranešime žiniasklaidai.

„Svarbiausia priekinių stiklų skilimo priežastis – įdauža, atsiradusi akmenukui atsitrenkus į stiklą. Joje pradeda kauptis drėgmė, kuri orams keičiantis užšąla. Dėl susidariusios įvaržos stiklas skyla, net ir po, atrodytų, nedidelio smūgio, pavyzdžiui, važiuojant per greitį ribojantį kalnelį, nepastebėjus duobutės kelyje ar apsisukant netyčia užkabinus šaligatvio bortelį. Tuomet tenka keisti visą automobilio stiklą nauju“, – sako įmonės vadovas.

Pasak J. Končanino, vienintelis būdas apsaugoti automobilį nuo šiuo metų laiku dažniau atskriejančių akmenukų – laikytis didesnio atstumo nuo priešais važiuojančios transporto priemonės ir sumažinti greitį prasilenkiant su iš priekio važiuojančiu automobiliu, ypač žvyrkeliuose ar remontuojamuose kelio ruožuose.

„Kasmet su stiklo remonto ar keitimo problema susiduria apie septyni procentai kelių transporto priemonių savininkų. Nuo šios rizikos verta saugotis iš anksto, ypač kai šiandien kai kuriose bendrovėse galima kartu su civiline atsakomybe apdrausti tik automobilio stiklus. Tuomet stiklo remontas automobilio savininkui paprastai nieko nekainuoja“, – pataria J. Končaninas, atskleisdamas, kad pernai vidutinė akmenuko sukelta žala sudarė kiek daugiau nei 200 eurų.

Jei vis dėlto akmenukas pataikė į stiklą, geriausia ką tik atsiradusią įdaužą užklijuoti skaidriu lipduku, kad į ją nepatektų purvo. Tuomet, ilgai neatidėliojant, reikėtų kreiptis į specializuotą stiklų remonto bendrovę, nes sutaisyti įdaužą kainuoja vidutiniškai keturis kartus pigiau nei vėliau keisti visą stiklą.

„Internete esu matęs patarimų, kad laikinai įdaužą galima užtepti bespalviu nagų laku. Patikėkite, gyvenime toks „pasidaryk pats“ remonto būdas gali tik dar labiau pakenkti“, – šypsosi J. Končaninas.

Lietuvoje dažniausiai nukenčia priekiniai automobilių stiklai. Jų keitimas ir remontas sudaro apie 90 proc. „Carglass“ bendrovės darbų. Šoniniai stiklai dažniausiai nukenčia dėl per praėjusius kelerius metus pastebimai sumažėjusių vagysčių ar vandalizmo atvejų, o galiniai – dėl nelaimingų atsitikimų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė vairuotojams, kada ir kur reikia „žaliosios kortelės“ (6)

Sėdant prie automobilio vairo užsienio šalyje ar savarankiškai keliaujant po Europą būtina...

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Top naujienos

Lietuva pasaulio čempionate: pirmas antausis JAV, „La Bomba“ Japonijoje, prisikėlimai, „Neverk, Argentina“ ir Kleizos arija medaliai, rekordai ir komentarai (1)

Paradoksas – Lietuvos krepšinio rinktinė nė karto nėra tapusi olimpinių žaidynių ar pasaulio...

Skvernelis po atliktos operacijos: tikiu, įveiksiu ir šitą iššūkį dėl sveikatos nedalyvaus dalyje renginių (29)

Premjeras Saulius Skvernelis pirmadienio rytą paskelbė, kad jam padaryta operacija praėjo...

Atlyginimų klausimas – visu aštrumu: tik mažiau nei ketvirtadalis mokytojų dirba pilnu etatu papildyta 10:17 (12)

Artėjant mokslo metams vėl į viešumą kyla pedagogų atlyginimų klausimas. Analizuojant šios...

Netrukus gimdysianti Irūna Puzaraitė: vyras išeina tėvystės atostogų, kad aš galėčiau koncertuoti (42)

Dainininkė Irūna Puzaraitė -Čeponienė jau visai netrukus susilauks antrojo vaikelio....

Gyvai / Krepšinio zona. Liko paskutinis testas: ar Lietuvos rinktinė jau pasiruošusi šturmuoti Kiniją?

Pirmadienį 10 val. DELFI TV eteryje – laida „ Krepšinio zona “ apie jau po kelių dienų...

„The Guardian“: Trumpas dėl Putino susikivirčijo su G7 lyderiais

Donaldas Trumpas susikivirčijo su kolegomis – G7 lyderiais – dėl savo reikalavimo į šią...

Linkevičius: URM aiškinasi aplinkybes dėl incidento per mitingą Honkongui palaikyti (6)

Lietuvos užsienio reikalų ministerija aiškinasi aplinkybes dėl penktadienį įvykusio incidento,...

Muitininkai sulaikė iš Rusijos gabentą sprogstamųjų šaudmenų krovinį šaudmenys skirti kariniams lėktuvams (27)

Muitininkai vėl užkirto kelią į Lietuvą bandytam įvežti karinės paskirties kroviniui....