aA
Draudikai iš kailio neriasi norėdami įtikinti, kad turto ir asmens apsaugos draudimas yra neatsiejama šiuolaikinio žmogaus gyvenimo dalis. Neva Vakarų pasaulyje draudimas yra lygiai tokia pati prekė kaip duona ar šampūnas.
© Gamintojo nuotr.

Draudimas pabrango tūkstančiu

Panevėžietė gydytoja Rita Petručionienė, norėdama išvengti neplanuotų išlaidų, savo automobilį taip pat apdraudė ne tik privalomuoju civilinės atsakomybės, bet ir papildomu kasko draudimu. Tačiau kai baigiantis draudimo laikotarpiui moteris išvydo sumą, kokią reikia sumokėti, norint toliau tęsti sutartį, ją ištiko šokas – nuo 200 įmoka pakilo iki 1200 eurų.

R. Petručionienė praėjusiais metais BTA draudime apdraudė savo automobilį „Honda“. Moteris įsitikinusi, kad papildomas draudimas gali padėti apsisaugoti nuo galimų nuostolių. Ir neklydo – kartą po nakties ji rado savo automobilį apgadintą: priekinė mašinos dalis buvo įlenkta, nukritęs buferis. Panevėžietė iš karto kreipėsi į draudikus.

„Tai nebuvo eismo įvykis, automobilį nukritusiu buferiu radau stovėjimo aikštelėje. Kadangi buvau jį apdraudusi kasko draudimu, iš karto kreipiausi į draudikus, kurie ir apmokėjo remontą. Jokių problemų dėl to nekilo. Džiaugiausi, kad papildomai apsidraudžiau mašiną“, – „Sekundei“ pasakojo R. Petručionienė.

Tačiau gydytojos džiaugsmas pasibaigus draudimo laikotarpiui išgaravo. Moteriai buvo pateiktas pasiūlymas, kuris labiau priminė lupikavimą. Už kasko draudimą metams BTA draudimas R. Petručionienės paprašė 1200 eurų – net šešis kartus didesnės sumos, nei mokėjo prieš metus.

„Pamačiusi sąskaitą tiesiog netekau žado, iš karto kreipiausi į savo brokerę, skambinausi į centrinę BTA draudimo būstinę, bet niekas man negalėjo pateikti aiškaus atsakymo, kodėl taip drastiškai brangsta draudimas. Bandė aiškinti, kad jų kliente buvau tik metus, be to, per tuos metus buvo vienas draudžiamasis įvykis“, – kalbėjo medikė.

Lupikavimas ar noras atsikratyti?

R. Petručionienei nesuprantama, kodėl draudimo įmonė padidino įmoką tik todėl, kad kažkoks neatsakingas vairuotojas aplamdė jos mašiną. Jeigu eismo įvykį būtų sukėlusi ji pati, dar būtų galima pateisinti tokį brangimą, tačiau šiuo atveju kaltininkas buvo kitas vairuotojas.

Kita vertus, tai buvo smulkus remontas, tad kiek kainuotų draudimas, jeigu mašina būtų nepataisomai sudaužyta ar pavogta.

„Vadinasi, jeigu mašiną pavogtų, kitąmet už draudimą mokėti jau reikėtų 20 tūkst. litų? Už buferio remontą draudimo įmonei teko sumokėti 740 eurų, tad jie dabar prašo sumokėti ne tik šią sumą, bet ir dar pusę tiek. Drausdama automobilį noriu būti saugi ir rami, bet šiuo atveju pats draudimas netenka prasmės, nes net ir apsidraudus nuostolių nepavyks išvengti“, – sakė R. Petručionienė.

Moteris dar bandė ieškoti atsakymo, ar BTA elgiasi teisingai, ją taip bausdami. Tačiau įsitikino, kad posakis „klientas visada teisus“ BTA negalioja. Įmonė taip atsirenka tik tuos klientus, kurie jai neša pelną.

„Aš jiems tapau nuostolinga, todėl mane kaip musę iš barščių išmetė iš savo klientų sąrašų. Paprašė tokios sumos pinigų, kad nebebūčiau jų kliente. Juk kas gali tiek mokėti už automobilio draudimą. Taip elgdamiesi jie pasilieka tik tuos klientus, kurie per metus nepadaro jokio draudžiamojo įvykio ir įmonei yra pelningi“, – piktinosi įmonės požiūriu į klientus panevėžietė.

Pasidomėjusi kitų draudimo įmonių kainomis, R. Petručionienė sulaukė gerokai patrauklesnių pasiūlymų apdrausti automobilį kasko draudimu: viena įmonė siūlė apdrausti už 350, kita – už 400 eurų.

Dangstosi komercinėmis paslaptimis

BTA draudimo atstovas pakomentuoti, kodėl automobilio kasko draudimas panevėžietei pabrango net tūkstančiu eurų, negalėjo, jis motyvavo, jog tai yra komercinė paslaptis. Tačiau praktika tokia, kad jeigu klientas ir nebuvo kaltas dėl įvykio, kitais metais draudimas vis tiek brangsta.

„Negalime komentuoti informacijos, susijusios su konkrečiu fiziniu asmeniu. Taip pat norime atkreipti dėmesį, kad draudimo sutarties įmokai kiekvienu individualiu atveju įtakos turi didelis kiekis įvairių duomenų, pavyzdžiui, susijusių su konkrečiu draudimo objektu, taip pat ir su bendra statistinių duomenų analize konkrečiu laikotarpiu. Tikslesnės informacijos apie kainodarą ir jos pokyčius suteikti negalime, nes tai yra komercinė paslaptis“, – „Sekundei“ teigė „BTA Insurance Company“ direktorius Tadeušas Podvorskis.

Lietuvos draudikų asociacijos direktoriaus pavaduotoja Rima Pozingė sako, kad kiekviena draudimo įmonė turi savo draudimo sąlygas, kurios gali turėti didelę įtaką kainai.

Privalomojo civilinės atsakomybės draudimo suma skaičiuojama atsižvelgiant į automobilio savininko sukeltus įvykius, kurie registruojami bendroje duomenų bazėje, o kasko draudimo specifika kita – kiekvienas draudikas skaičiuoja vairuotojo drausmingumą tik sau ir šia informacija su kitais draudėjais nesidalija.

„Kadangi kasko draudimas – tai savanoriškas draudimo produktas, jo taisykles draudimo kompanijos nusistato pagal galiojančius teisės aktus. Kliento riziką ir įmoką apskaičiuoja savo sukurta rizikos vertinimo metodika. Dėl skirtingų draudimo kompanijų kasko produktų ir rizikos vertinimo draudimo kaina gali labai skirtis“, – teigė R. Pozingė.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paaiškino, kada pamačius mėlynus ir raudonus švyturėlius kelyje, sustoti nereikia – yra vienas atvejis (175)

Medikų, ugniagesių, policijos ir kitų specialiųjų tarnybų darbuotojai pastebi, jog problema, kai...

Vilnius paskelbė, kuriose sankryžose norima grąžinti žaliąsias rodykles (103)

Vilniaus miesto savivaldybė Susisiekimo ministerijai šiandien pateikė konkrečių sankryžų...

Žalių rodyklių pasiilgę vilniečiai nusprendė pašmaikštauti – pakabino žalias širdeles (101)

Po to, kai papildomos lentelės su žaliomis rodyklėmis buvo nukabintos, ne vienas vairuotojas...

Eismo sąlygos: Telšių apskrityje – silpnas lietus, Klaipėdos ir Šiaulių apskrityse – dulksna

Valstybinės reikšmės kelių dangos Lietuvoje ketvirtadienio rytą daugiausia sausos arba drėgnos,...

Kelių būklė ir eismo sąlygos: tik šiaurinėje Lietuvoje kelių dangos yra šlapios

Auštant trečiadieniui, valstybinės reikšmės kelių dangos Lietuvoje daugiausia yra sausos arba...

Top naujienos

Nė karto už Lietuvos ribų nebuvusi ryžosi kelti sparnus į Airiją: kartais nė žodelio nesuprasdavo (131)

Vos prieš kelis mėnesius be darbo likusi ir nė karto už Lietuvos ribų nebuvusi moteris laimės...

KT pirmininkas apie vienmandačių naikinimą: Seimo nariai tikrai negali atstovauti jokioms apygardoms (199)

Valdantiesiems nepavyko atmesti prezidento Gitano Nausėdos veto dėl rinkimų kartelės nuleidimo iki...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Ką Prezidentūroje rūkė Ramūnas Karbauskis? (46)

Kultūros komiteto pirmininkas Ramūnas Karbauskis ne tik Maskvoje turi brolį teatro režisierių,...

Kepenis Seime „skalbė“ žurnalistus: „tikrai žinojo“ apie nusikaltimus, tačiau tai slėpė (17)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) atstovas Dainius Kepenis ketvirtadienį...

Naktį Vilniaus centre vaikai surengė tokio masto išgertuves, kokių dar nematė nei policija, nei Vaiko teisės (274)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus centre įvyko dar neregėtas nepilnamečių...

The Economist

Ką reiškia auginti vaiką karo zonoje?

Kai Waad al‑Kateab su vyru nusprendė pradėti šeimą, draugai pareiškė, kad ji išprotėjo. Buvo...

Jaudinantis atradimas: „Google Maps“ programoje moteris pastebėjo savo jau kelerius metus mirusį senelį

Žemėlapių programa „ Google Maps “ – šaunus išradimas, suteikiantis galimybę virtualiai...

Iš Raseinių kilusi Giedrė Dukauskaitė – „Chanel“ reklamoje: sulaukė ir supermodelio Gigi Hadid dėmesio (7)

Tarp populiariausių pasaulio modelių galime rasti ir lietuviškų vardų. Vienos manekenės dar tik...

Baltijos šalys Putinui užkliudė jautrią stygą: dabar sustoti jis neketina (624)

75-osios Antrojo pasaulinio karo pabaigos metinės – vienintelis būsimas renginys, kurį Rusijos...

Užkalnis JAV gyvena nelegaliai, dirba neteisėtai, kvėpinasi nelegaliais kvepalais

Henry for Men Sveiki, laba diena iš Kalifornijos. Kaip jums Lietuvoje sekasi vargą vargti? Mes...