aA
Nuolat skubantys vairuotojai dažniausiai nesusimąsto, kad pernelyg pervertintos savo galimybės ir viršytas ne tik leistinas, bet ir saugus greitis gali tapti skaudžios nelaimės priežastimi. Avarijas išgyvenę pripažįsta, kad į eismą pradėjo žiūrėti kitomis akimis, o to, ką teko išgyventi, nelinki netgi didžiausiam priešui.
Eismo įvykis
Eismo įvykis
© Shutterstock

Lenktynininkas Deividas Jocius teigė, kad nors jo patirtos avarijos įvyko lenktynių trasose, išgyvenimai, kuriuos teko patirti stojantis ant kojų, visiškai nesiskyrė nuo tų, kuriuos patiria išgyvenę eismo įvykius keliuose. Vis tik lekiantys miestų gatvėmis turėtų prisiminti, kad keliuose, kur absoliuti dauguma sėdinčiųjų prie vairo nėra profesionalūs vairuotojai, pasekmės gali būti dar skaudesnės.

Neįvertina rizikos

D. Jocius aiškino, kad dažniausiai, dalyvaudami eisme, viršydami greitį ir pažeisdami Kelių eismo taisykles (KET) žmonės apie sveikatą ir savo gerovę apskritai negalvoja, o neretai būna įsitikinę, kad jiems tikrai nieko blogo nenutiks.

Negana to, dažnai net ir patekę į eismo įvykį, kuriame būna apgadinti automobiliai, vairuotojai nesidžiaugia, kad patiems sužalojimų pavyko išvengti, tačiau pyksta, kad reikės investuoti laiko ir pinigų į automobilio remontą. Vis tik tais atvejais, kai po eismo įvykio žmonės patenka į ligoninę, o po to keletą mėnesių ar net ilgiau tęsiasi reabilitacija, jie pradeda iš tiesų suvokti, kaip vienas neapgalvotas veiksmas gali sugriauti gyvenimą.

Sunkus eismo įvykis Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje
Sunkus eismo įvykis Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje
© DELFI skaitytojas

Susiūtas ir sutvirtintas metalais

Lenktynininkas pasakojo, kad po lemtingos avarijos atsitiesti bei grįžti į normalų gyvenimą buvo itin sunku. Iškart po įvykio sportininkui buvo pranešta, kad lūžo 13 kaulų, o 8 pirštai yra visiškai sutrupinti. Avarijos metu lenktynininkas patyrė daug sužalojimų, todėl buvo nemažai žaizdų, kurias teko siūti.

D. Jocius pasakojo, kad tada gydymas prilygo kone košmarui, mat skausmas, kurį patyrė siekiant sugrąžinti galūnių funkcijas, viršijo visas pakeliamas normas.

„Mane tiesiog pririšdavo, o tada stengdavosi ištempti nefunkcionuojančias rankas, nejudančius pirštus ir susitraukusias sausgysles. Tai sukeldavo sunkiai pakeliamą skausmą, dėl kurio, jei nebūčiau turėjęs tikslo vėl grįžti į lenktynių trasą, į daug ką būčiau numojęs rankas. Juk įprastai, galbūt ir netrukdytų tai, kad negali iki galo ištiesti rankos, tačiau aš turėjau tikslą vėl profesionaliai lenktyniauti“, – pasakojo D. Jocius.

Lydėjo nepakeliamas skausmas

Lenktynininkas prisiminė, kad į 8 sutrupintus pirštus buvo įdėtos metalinės plokštelės, kad kaulai taisyklingai suaugtų, o kai tai įvyko, jos buvo išimamos be jokių nuskausminamųjų.

Deividas Jocius apie išgyventą avariją: skaudėjo taip, kad mane tekdavo pririšti
© Aistės Kirsnytės nuotr.

„Gydytojai man paaiškino, kad nuskausminimo nedarys, kad nedingtų nerviniai pojūčiai, todėl 4 personalo darbuotojai mane laikė, o vienas gydytojas su replėmis traukė visus metalus iš pirštų. Tai buvo be proto didelis skausmas, nes vien stipriau įsidūrus į pirštą suskausta, o čia visa ranka kiaurai buvo pradurta 10 centimetrų vinimis. Prisimenu, kad rėkiau tokiu balsu, kad į tą kabinetą vėliau bijojo užeiti žmonės“, – išgyvenimais dalinosi lenktynininkas.

D. Jocius teigė, kad kelias, iki kol vėl galėjo laisvai judinti visas galūnes, buvo itin sunkus ir toli gražu nepriminė SPA procedūrų. Lenktynininkas pasakojo, kad apskritai atsistatymas po avarijos buvo skausmingiausias dalykas, kokį teko patirti gyvenime, todėl to išgyventi niekam nelinkėtų.

Negana to, net ir po reabilitacijos lenktynininkui prireikė gana nemažai jėgų, kad „perliptų“ per save ir savo baimes bei vėl sėstų prie automobilio vairo. Vyras pasakojo, kad net ir prabėgus metams prisiminimai apie patirtą skausmą niekur nedingo, o apie įvykį ir skausmingą gydymą vis primindavo sapnuojami košmarai.

Deividas Jocius apie išgyventą avariją: skaudėjo taip, kad mane tekdavo pririšti
© DELFI / Josvydas Elinskas

Nieko vertos minutės

Sportininkas atviravo, kad šis įvykis sukrėtė ir jo artimuosius, kurie lygiai taip pat, kaip ir jis pats, į eismo saugumą pažvelgė visiškai kitaip, o kartu net ir laiką pradėjo planuoti, kitaip, kad nereikėtų skubėti, kad nebeliktų jokio poreikio viršyti greičio, nes tik iš arti susidūrę su tokiomis situacijomis, anot D. Jociaus, supranta, kad jokia priežastis nėra tokia svarbi, kad dėl jos rizikuotų savo sveikata ar net gyvybe.

„Gyvenimas gali apsiversti aukštyn kojomis dėl visiškai niekų, dėl bandytų sutaupyti 5 minučių, dėl kurios gali būti padaryta daug žalos ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams. Iš principo reikėtų susimąstyti ir apie artimuosius, apie tai, kaip yra sunku užauginti vaiką, išleisti jį į gyvenimą, ir kaip lengvai vėliau dėl nereikšmingų kelių minučių galima viską prarasti“, – susimąstyti skatino D. Jocius.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
4.7647

Top naujienos

Naujausia informacija apie 10 naujų COVID-19 atvejų: įvežtiniai arba susiję su žinomais židiniais papildyta 11.12; vienoje ligoninėje nustatyta 100 sąlytį turėjusių asmenų (37)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) liepos 8 d. duomenimis, Lietuvoje patvirtinta 10...

Juodojo verslo schema: įtakingo verslininko įmonė Lietuvai jau kainavo beveik 2 milijonus eurų (206)

1,7 mln. eurų. Tiek Lietuvai jau kainavo bankrutuojančios UAB „Ūrus ir Ko” verslas. Šios...

Didinant NPD priimtas ir kitas pakeitimas: baiminamasi, kad Lietuva virs Laukiniais Vakarais (69)

Spręsdamas dėl NPD didinimo, Seimas birželį priėmė ir Teisėkūros pagrindų ir Mokesčių...

Sparčiai daugėja: per parą patvirtintų naujų COVID-19 susirgusių žmonių – jau 10 papildyta (163)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) liepos 8 d. 9 val. duomenimis, per vakar dieną...

Atlikėjai lieja apmaudą dėl akis badančios neteisybės: himną susikibę giedoti gali tūkstančiai, o koncertuose žmonių kiekis ribojamas (117)

Pirmadienį atšvęsta Lietuvos valstybės diena, kurios akcentu tradiciškai tapo himno giedojimas....

Tiesioginė transliacija / Delfi 11. Pasaulis bando ne vieną vakciną prieš COVID-19: kada ją turėsime ir koks ruduo laukia? (2)

Nuo pirmųjų žinių apie Kinijoje plintantį pavojingą virusą praėjo jau 6 mėnesiai. Kokie...

Kauno policija turi naują nežymėtą automobilį: greičio mėgėjus „mato“ net ir už kelių šimtų metrų (26)

Nuo šiol Kauno apskrities kelių policija savo arsenale turi penktąjį, specialiais ženklais...

The Economist

Patinka tai Vokietijai ar ne, bet ji pasmerkta būti Europos lydere

Užeikite į bet kurį susirinkimą Briuselyje – tikėtina, kad jam vadovaus vokietis.

Australų snieglenčių sporto žvaigždė rasta negyva po žvejybos žeberklu

Dukart pasaulio snieglenčių čempionas 32 metų Alexas Pullinas mirė žvejodamas žeberklu prie...

Seime naujas pasiūlymas: už greičio viršijimą kai kuriais atvejais nori bausti ne vairuotoją, o automobilio savininką

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) frakcijos narys Paulius...

|Maža didelių žinių kaina