Tokios padangos pasižymi mažesniu pasipriešinimu riedėjimui ir yra kiek brangesnės už įprastas. Vis dėlto tokia prekė nekelia didelio lietuvių vairuotojų susidomėjimo. Saugaus eismo instruktoriaus Artūro Pakėno nuomone, eksploatuojant automobilį su minėtomis padangomis nebūtinai pavyks sutaupyti: viskas priklauso nuo vairavimo įpročių.

Rekomenduoja elektromobilių savininkams

Continental“ kompanijos atstovas Donatas Barcys pasakojo, kad degalus taupančias padangas lietuviai perka vangiai. Jų kaina už įprastas yra 20-25 procentų didesnė. Atstovo teigimu, tokių parduodamų padangų skaičius nedidelis, nes jos labiausiai tinkamos elektromobiliams.

Donatas Barcys
D. Barcys minėjo, kad tokias padangas rekomenduoja hibridinę pavarą turinčių automobilių arba elektromobilių savininkams.

„Eksploatuojant transporto priemonę su tokiomis padangomis, nuvažiavus tūkstantį kilometrų sutaupomas vienas litras degalų“, – teigė vyras.

D. Barcys pastebėjo, kad ne visi klientai yra tokie patiklūs.

„Kaip žinome, lietuviai – nepatikli tauta, kol patys nepabando, tol netiki, tačiau didelio susidomėjimo jomis tikrai nėra“, – teigė atstovas.

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ atstovo Pauliaus Samėno teigimu, pirkdami padangas klientai dėmesį kreipia į tokius kriterijus kaip triukšmingumas, stabdymas ant šlapio kelio, degalų taupymas.

„Degalų taupymo kriterijus užima paskutinę vietą klientų pageidavimuose“, - pasakojo P. Samėnas.

Specialisto pastebėjimu, tokios padangos labiau domina krovininių transporto priemonių savininkus, kurie labiau linkę taupyti.

„Melga“ atstovas priminė, kad vairuotojams vertėtų atsiminti, jog degalus sutaupyti gali padėti ne tiek minėtos padangos, kiek vairavimo įpročiai bei oro sąlygos ir atitinkama kelio danga.

Reikia keisti vairavimo įpročius

Saugaus eismo eksperto A. Pakėno teigimu, norint sutaupyti degalų, nepakanka įsigyti minėtų padangų.

Artūras Pakėnas
„Geras vairuotojas gali sutaupyti važinėdamas ir su prastomis padangomis, nes labai daug kas priklauso nuo vairavimo įpročių“, – DELFI pasakojo vyras.

A. Pakėnas teigė, kad minėtų padangų naudojimas gali padėti sutaupyti kelis procentų degalų, tačiau ekonomiškas vairavimo stilius – 10 ar 15 proc. degalų.

„Penkis ar šešis kartus daugiau kuro sutaupys vairavimo stiliaus pakeitimas, o ne padangų pakeitimas“, – pasakojo A. Pakėnas.

Ekspertas vardijo, kokios vairuotojų daromos klaidos dažniausiai nulemia neekonomišką važiavimą: per mažas eismo stebėjimas, neoptimalus greitis, per mažas inercijos panaudojimas.

„Matydami, kad dega raudonas šviesoforo signalas, vairuotojai iki paskutinio metro, kada jau reikia spausti stabdžio pedalą, būna nuspaudę ir laiko akcelaratorių, „gazuoja“, vietoj to galėtų pariedėti ir panaudoti tą sukauptą inerciją“, – pavyzdį pateikė A. Pakėnas.

Saugaus eismo ekspertas pastebi, kad žmonės domisi degalų sutaupymo galimybe, tačiau naiviai tiki, kad patiems nereikės dėti jokių pastangų.

„Žmonės pasikliauna reklama, kad jeigu įsigysi prekę – ji viską padarys, kurą sutaupys, tačiau tai yra pasakos. Vairuotojai nenori patys keistis, vengia mokytis kitaip vairuoti, nenori prisižiūrėti savo automobilių“, – kalbėjo ekspertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (66)