aA
Norint sėkmingai išlaikyti vairavimo teorijos egzaminą VĮ „Regitroje“, neužtenka tiesiog iškalti atmintinai testo klausimų. Būtina suprasti, kodėl į juos reikia atsakyti būtent taip. Šiame straipsnyje apžvelgsime dažniausias klaidas, daromas sprendžiant KETbilietai.lt vairavimo teorijos testus.
© DELFI / Karolina Pansevič

Rašant šį straipsnį, buvo panaudoti dažniausiai per 3 mėnesius (2017 metų, I ketvirtį) svetainėje www.ketbilietai.lt neteisingai atsakyti klausimai.

Neteisingai suprantami kelio ženklai

Kelio ženklas „Įvažiuoti draudžiama“ („Plyta“) leidžia važiuoti tik maršrutiniam transportui, ženklas „Eismas draudžiamas“ – dar ir neįgaliesiems, „Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“ – taip pat ir aptarnaujančiam transportui. Tačiau į klausimą „Ar leidžiama pravažiuoti kelio ženklą „Įvažiuoti draudžiama“ klaidingai atsako net 7 iš 10 mokinių. Dažnai neteisingai suprantami ir ženklai, nurodantys vienpusio eismo, maršrutinio transporto kryptis bei draudžiantys apsisukimą ar įvažiavimą.

Neteisingas nurodomas važiavimo per sankryžas eiliškumas

Nustatant automobilių važiavimo per sankryžą eiliškumą, dažnai suklaidina prieš sankryžą stovintys pirmumo ženklai, kurie negalioja, kai sankryžoje veikia šviesoforai. Taip pat nežinoma, kad net jei automobilis neturi kliūties iš dešinės, sankryžoje sukdamas į kairę, jis turi praleisti iš priekio važiuojantį ar į dešinę sukantį automobilį.

Manoma, kad visada reikia praleisti policijos, greitosios pagalbos ar ugniagesių automobilį

Specialųjį transportą būtina praleisti tik tada, kai jis važiuoja su įjungtais švyturėliais IR specialiais garso signalais. Taigi, jo nebūtina praleisti tada, kai jis važiuoja tik su įjungtais švyturėliais (be garso signalų). Į atitinkamą klausimą klaidingai atsako net 6 iš 10 mokinių.

Dažniausios vairavimo teorijos testuose daromos klaidos: ar atsakytumėte teisingai?
© Telšių aps. VPK

Klaidingas krovininių automobilių iki 3,5 tonos leidžiamas važiavimo greitis

Nuo 2016 metų lapkričio krovininių automobilių iki 3,5 tonos leidžiamas važiavimo greitis sulygintas lengviesiems automobiliams leidžiamam greičiui: automagistralėje žiemą – iki 110 km/val., vasarą – iki 130 km/val.. Tačiau mokiniai, pasiskaitę nebegaliojančias kelių eismo taisykles, klausimuose dažnai pažymi mažesnius leidžiamus greičius.

Klaidingas važiavimas per žiedines sankryžas

Paprastai, įvažiuodami į žiedinę sankryžą, turime praleisti jais važiuojančius automobilius. Tačiau tai galioja tik tada, kai prieš žiedinę sankryžą yra šalutinio kelio ženklas. Jei tokio ženklo nėra, yra atvirkščiai: važiuojantis žiedine sankryža turi praleisti iš dešinės jam esantį, į žiedinę sankryžą įvažiuojantį automobilį. Į klausimą su tokia situacija klaidingai atsako 6 iš 10 mokinių.

Nežinoma, kada būtina pažymėti už automobilio gabaritų išsikišantį krovinį.

Taisyklė paprasta: krovinį būtina pažymėti tada, kai jis automobilio priekyje arba gale išsikiša daugiau nei 1 metrą arba bent kiek – už automobilio šonų. Tačiau dažnai klaidingai manoma, kad reikia pažymėti tik daugiau nei 1 metrą iš šono išsikišusį krovinį.

Nežinoma, kaip praleisti specialųjį transportą

Nereikia praleisti specialiosios transporto priemonės, kai ji važiuoja priešingo eismo juosta, atskirta dviguba ištisine linija. Taip pat nereikia sustoti kelio dešinėje arba kelkraštyje, jei kelias, kuriuo važiuoja specialusis transportas, abejomis kryptimis turi daugiau nei 4 eismo juostas. Į atitinkamą klausimą taip pat klaidingai atsako 6 iš 10 mokinių.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Klaidingai suprantamos pirmumo teisės persirikiuojant

Jei automobilis ketina persirikiuoti į eismo juostą dešinėje, jis turi duoti kelią joje esančiam automobiliui, ketinančiam persirikiuoti į jo juostą. Tačiau jei automobilis dešinėje ketina persirikiuoti, o kairėje esantis – ne, kelią turi duoti dešinėje esantis automobilis. Būtent čia ir padaroma klaida. Nors persirikiuojantis automobilis yra iš dešinės, kairėje važiuojantis niekur nepersirikiuoja, todėl ir nieko praleisti neturi.

Nežinoma, kokių kategorijų reikia, norint vairuoti galingąjį keturratį

Norint vairuoti galingąjį keturratį, reikia turėti A ir B kategorijų vairuotojo pažymėjimus. Kausimuose dažnai pažymima tik viena iš šių kategorijų, kai jos reikalingos abi.

Detalesnį dažniausių klaidų nagrinėjimą galite surasti paspaudę čia.

KETbilietai.lt darbuotojai stebi „Regitros“ egzaminų turinio pasikeitimus ir pagal tai koreguojami klausimai puslapyje KETbilietai.lt KET bilietų ir testų klausimų turinį nuolat prižiūri 5-ių vairavimo mokyklų teorijos ekspertai. Jau daugiau kaip 350 tūkst. vairuotojų ruošėsi vairavimo teorijos egzaminui VĮ „Regitra“ per KETbilietai.lt

KETbilietai.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (14)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (201)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Atšvaitų dieną – svarbi žinutė pėstiesiems: atšvaitus dalys nemokamai

Skatinant senjorus ir kitus eismo dalyvius kelyje segėti atšvaitus, ketvirtadienį prasideda visą...

Šiemet incidentų su paspirtukais dvigubai daugiau – galimas jų eismo apribojimas šaligatviais (50)

Lietuvoje vis gausėja alternatyvių transporto priemonių, sparčiai populiarėja ir elektriniai...

Atšilus orams vairuotojai atsipalaidavo, tačiau nevalia pamiršti svarbios datos (2)

Po vėsių rudeniškų orų į Lietuvą porai savaičių atėjo bobų vasara, o su ja – šilti,...

Top naujienos

Melaginga naujiena apie Nausėdą ir branduolinius ginklus – tik pradžia: taikiniu galite tapti ir jūs (115)

JAV valstybės sekretorius Mike’as Pompeo sveikina prezidento Gitano Nausėdos siūlymą Lietuvoje...

Lietuviai švęsti pradėjo per anksti: išleidžia daugiau nei uždirba (25)

„Taigi turime labai įdomią situaciją, kai žmonės išleidžia daugiau negu uždirba, o...

Nausėdos krikštas ES vadovų susitikime: ką suprato ir ko išmoko? (8)

„Tikrai labai įdomu, tikrai labai įvairūs žmonės, labai įvairūs stiliai, įvairūs...

Lukašenka perspėjo apie pavojus Baltarusijos suverenitetui (6)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka penktadienį pabrėžė, kad jo šalis nori likti...

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (14)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Lietuvos darbdaviai – šykščiausi Europoje: patys darbuotojai kalti, kad nėra gerų algų (375)

Lietuvos darbdavių nenorą ženkliau pasidalinti uždirbamu pelnu specialistai paaiškina derybų...

Netyla kalbos apie Rasos Arlauskienės ir gerokai jaunesnio atlikėjo Petro Daunio santykius: įrodymas – ir paviešinti kadrai?

Jau kuris laikas netyla kalbos, kad žinoma renginių organizatorė Rasa Arlauskienė vis dažniau...

5 priežastys, kodėl Briuselis patenkintas nauju susitarimu su Johnsonu (1)

Europos Sąjunga (ES) ir Jungtinė Karalystė (JK) pasiekė susitarimą, kuriam pritarė Europos...

Gaisro Alytuje pasekmės: reabilitacijos centro patalpose aptikta sveikatai ypač pavojingų medžiagų (44)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos ( NVSC ) teikia...

Raimundas Lopata. Matau dar bent vieną prezidento klaidą (122)

Daugelis prezidento Gitano Nausėdos šimtadienį įvertino teigiamai. Pažymėta, kad...