Pilnėjančio miesto problemas turėjusi spręsti idėja specialiais leidimais išsipirkti laisvę savo kiemuose panevėžiečių nesužavėjo. Į Panevėžio savivaldybės siūlymą apriboti šalia apmokestintų gatvių esančių namų teritorijas atsiliepė tik keturios bendrijos.
© DELFI / Andrius Ufartas

Teikti prašymus dėl minėtų leidimų Panevėžio miesto savivaldybė gyventojus kvietė iki gruodžio 15 dienos. Iki šios datos nuspręsta įvertinti, kiek namų Panevėžyje turi bėdų dėl perpildytų kiemų. Ši problema tapo itin aktuali po to, kai miesto centre dalis gatvių buvo apmokestintos. Mokestis už automobilių stovėjimą nuo 8 iki 17 val. renkamas Laisvės aikštėje, Klaipėdos, J. Basanavičiaus, Ukmergės gatvėse ir kitur.

„Visuose didžiuosiuose šalies miestuose pastebima tendencija – daugėja apmokestinamų gatvių, teritorijų, ypač centruose. Ne išimtis ir Panevėžys. Įvedus rinkliavas už automobilių stovėjimą kai kuriose gatvėse vairuotojai mašinomis užstato daugiabučių kiemus. Taip gerokai sumažėja vietų čia gyvenantiems žmonėms“, – dėsto miesto Savivaldybė.

Vienas šios problemos sprendimų, valdžios nuomone, galėtų būti ir specialūs leidimai transporto priemonėms statyti. Todėl Savivaldybė svarstė galimybę nustatyti mokamų automobilių stovėjimo vietų zonas, o kartu spręsti ir čia gyvenančių žmonių kasdienes bėdas nerandant vietos savo kieme.

Nesusidomėjo

Tačiau panevėžiečių toks pilnėjančio miesto problemų sprendimo būdas visai nesužavėjo. Į Savivaldybės siūlymą atsiliepė tik keturių namų bendrijos.

„Norinčiųjų gauti tokius leidimus sulaukėme labai nedaug. Tačiau ir tie, kurie kreipėsi, galėtų savarankiškai išspręsti savo rūpesčius dėl automobilių. Vienas namas Kranto gatvėje paprašė leidimo gyventojams statyti mašinas gatvėje, nes jie net neturi kiemo. Bet tas leidimas skirtas tik savo aikštelei. Dar vienas namas tą klausimą išspręstų specialiu kelio ženklu, ribojančiu įvažiavimą. Kiti namai galėtų įsiteisinti žemę aplink pastatą ir praplėsti aikšteles. Buvo skambinančių bendrijų pirmininkų, bet jiems geriau būtent pastarasis būdas“, – „Sekundei“ aiškino Miesto infrastruktūros skyriaus specialistė Ina Urbonavičienė.

Pašnekovės teigimu, tokie pasiūlymai greit žlunga, jei tik atsiranda prievolė gyventojams mokėti pinigus. Minėta idėja taip pat jau buvo numarinta prieš trejus metus. Tuomet buvo vykdoma žmonių apklausa, rinkta informacija, bet norinčiųjų specialių leidimų neatsirado.

Daugiabučių gyventojus erzinanti problema: viskas stringa prabilus apie pinigus
© Sekundė.lt

„Prasiplėtė automobilių stovėjimo zonos, padidėjo parkomatų skaičius ir atsirado naujai apmokestintų gatvių, todėl dar kartą bandėme atlikti gyventojų apklausą dėl leidimų. Bet iš naujų zonų atsiliepė tik vienas namas. Tad nemanau, kad sulauksime pokyčių“, – teigė I. Urbonavičienė.

Siūlymą dėl specialių leidimų namų kiemuose statyti automobilius Savivaldybė dar kartą persvarstys sausio mėnesį ir priims sprendimą.

Mokamas patogumas

Kiek galėtų kainuoti minėtas leidimas, pašnekovė tiksliai pasakyti negalėjo. Esą kol kas svarbi tik gyventojų nuomonė šiuo klausimu. Tačiau kviečiant į diskusiją buvo kalbama apie 20–30 eurų metinį mokestį už vieną transporto priemonę. Jį turėtų sumokėti leidimą išsiėmęs transporto priemonės savininkas arba valdytojas, deklaravęs gyvenamąją vietą arba sudaręs buto nuomos sutartį apmokestintoje teritorijoje. Tokiais leidimais susidomėjo vieno Vilniaus gatvės daugiabučio gyventojai.

„Mūsų kiemo aikštelė nėra didelė. Čia pat – miesto centras, tad privažiuoja nemažai svetimų automobilių, juos pasistato ir aplinkinių įmonių klientai, ir kiti žmonės. Todėl kreipėmės į Savivaldybę dėl leidimų. Kaip supratau, mums metinis mokestis kieme būtų 23 eurai. Ne visiems tai yra brangu – jei sugebi nusipirkti džipą, tai gal gali pasirūpinti ir jo mokama vieta. Juk tik keli eurai per mėnesį – ir visada būsi ramus, kad rasi vietą kieme“, – svarstė miesto centro gyventoja.

Tačiau moteris pridūrė, kad teikiant tokias idėjas gyventojams pritrūko išsamesnės informacijos. Paaiškėjo, kad dėl leidimų ne viskas taip paprasta – dėl jų turi sutikti visos zonos namai, besinaudojantys vienu kiemu. O kiekvienam name – skirtingos bėdos dėl automobilio pastatymo. Kai kas, pašnekovės įsitikinimu, net nežinojo apie siūlomus pakeitimus.

Patys ieškos išeities

Tačiau gyventojai nežada nuleisti rankų ir toliau ieškos būdų, kaip patogiau savo kieme palikti mašiną. Jie svarsto plėsti aikštelę arba pastatyti draudžiamuosius ženklus.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

„Tarsimės su kitais namais, ką daryti. Žiūrėsime, kiek čia bus norinčių plėsti aikštelę, – tai nėra pigus sprendimas ir jam reikia atlikti daug procedūrų. Tektų nuomotis žemę, sudaryti ilgalaikę sutartį ir skirti daug lėšų įrengti mašinų stovėjimo vietoms. Dar svarbu išsiaiškinti, kiek toks variantas duotų realios naudos ateityje“, – kalbėjo panevėžietė.

Patys gyventojai, ant jos, dabar neišnaudoja ir savo esamų vietos sąlygų. Po 17 val. mokamos gatvės ištuštėja ir mokėti jose nebereikia. Tačiau automobilių vairuotojai geriau savo transportą palieka ten, kur net negalima, – ant šaligatvių, takų. Be to, gyventojos nuomone, kartais gal patogiau palikti mašiną gatvėje ir dieną bei susimokėti mokestį, nei dar atskirai rūpintis mokamu leidimu.

Turi ženklą

Vilniaus gatvės 3-iojo namo bendrijos kieme jau dabar stovi ženklas, leidžiantis įvažiuoti tik šios vietos gyventojams. Aplink yra ir Darbo biržos, ir Panevėžio miesto apylinkės teismo, ir vaistinės, ir parduotuvių patalpos, todėl žmonės pastebi, kad minėtų įstaigų ir įmonių klientai kartais ir nepaiso apribojimų. Į juos esą ne visada dėmesį atkreipia ir policija.

„Ženklas kieme stovi, tik ar kas jo paiso. Jei policija dažniau pažiūrėtų, kas atvažiuoja, gal rastų ir pažeidėjų“, – „Sekundei“ sakė Vilniaus gatvės 3-iojo namo bendrijos pirmininkas Eugenijus Ivanauskas. Vyras tvirtina, kad pats namo grįžta tik vakare, todėl bėdų dėl vietos automobiliui nebūna. Jo kieme sujudimas jaučiamas dienos metu. Apie specialų leidimą E. Ivanauskas prisipažino nė negirdėjęs. Tačiau pašnekovas ir neįsivaizduoja, kaip tai turėtų veikti.

„Kodėl turėčiau mokėti už tai, kad mašiną statau savo kieme“, – stebėjosi panevėžietis. Tokie rūpesčiai, jo teigimu, labiau aktualūs būtų miegamuosiuose rajonuose, kur šeimos turi po kelis automobilius ir nori juos sutalpinti viename daugiabučio namo kieme.

Daugiabučių gyventojus erzinanti problema: viskas stringa prabilus apie pinigus
© DELFI / Andrius Ufartas

Ženklai nepasiteisino

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Virginijus Mačėnas įsitikinęs, kad geriausiai daugiabučių namų kiemų problemas išspręstų automatiniai užvarai. Taip jau daro vilniečiai. Gavę specialius pultelius kiemo šeimininkai greit atsikratė svetimų mašinų. O kelio ženklai, ribojantys įvažiavimą į privačias valdas, pasak pareigūno, nieko nekeičia jau daugybę metų. Juos sustatė Savivaldybė, todėl policija nesijaučia įpareigota vykdyti jų kontrolę.

„Tie ženklai kiemuose neturi jokios įtakos eismo saugumui. Todėl jų kontrolė nėra ir mūsų prioritetinė funkcija. Jei Savivaldybė pastatė tokius apribojimus, tai tegul ir tikrina, kaip vairuotojai stato automobilius kiemuose. Mes gauname pranešimą, kad nėra vietos, ir atvykę randame trisdešimt automobilių. Kaip mums išsiaiškinti, kuris čia svetimas, kur jo šeimininkas. Aplinkui būna parduotuvių, tad sukontroliuoti to neįmanoma. Šitie ženklai visiškai nepasiteisina“, – „Sekundei“ tvirtino V. Mačėnas.

Daugiau naujienų skaitykite naujienos.lt.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (34)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (20)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

„Regitra“ paaiškino, kas lemia, kad vieni motociklininkai kelyje geriau matomi už kitus (3)

Didžioji dalis eismo įvykių, kuriuose vienas iš dalyvių yra motociklininkas , įvyksta dėl to,...

Penki atvejai, kai autobusu važiuoti yra protingiau nei sėsti į automobilį (1)

Artėjant rugsėjui į sostinę plūsta dešimtys tūkstančių studentų, atvykstančių čia...

Ugniagesiai perspėja: „Pastatėte automobilį ten, kur draudžiama? Kompensacijos dėl apgadinimų nelaukite“ (5)

Pilni automobilių daugiabučių kiemai dažnai tampa galvos skausmu ugniagesiams. Atvykę į tokius...

Top naujienos

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (14)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Iš kuklios sumos išgyvenantis daugiavaikis tėtis prisipažino: ne finansiniai sunkumai yra didžiausias iššūkis (18)

800-1100 eurų – iš tokių mėnesinių pajamų Mažeikiuose gyvena Juozo daugiavaikė šeima ....

Ekspertai juokauja: jei toks bus Karbauskio pasirinkimas, tai Vilniau, laikykis (306)

Europarlamentaro Antano Guogos vis dažnesni pasirodymai valstiečių-žaliųjų draugijoje ėmė...

Įrengė 22 kv. metrų butą Vilniaus senamiestyje: čia tikrai galima gyventi ir dviese (100)

Mažas butas, jeigu yra tinkamai įrengtas, gali būti puiki erdvė gyventi jaunam žmogui arba net...

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (1461)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Atostogos Lenkijos pajūryje: ar tikrai pasijausite kaip ponai? (115)

Lenkijos pajūris yra tiek daug aprašytas ir prigirtas, kad kartais darosi sunku atskirti realią...

Mamą nustebino sūnaus poelgis: matyt, kažką darau kitaip nei visos (45)

Visos mamos skirtingos, bet turi vieną bendrą tikslą – padaryti viską, kad jų vaikas būtų...

Horizonte – dar viena futbolo šventė: į Marijampolę kitame etape atkeliautų „Celtic“ (5)

Jei Marijampolės „Sūduvai“ pavyks išlaikyti svečiuose įgytą persvarą prieš Jūrmalos...

Audra niokojo Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (196)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...

Kinai sukūrė nedegančią ir labai stiprią medieną (25)

Daugybė pasaulio medžių kasdien yra nukertama dėl žaliavos poreikio. Mes turime ir kitų,...