„Bet koks greitas važiavimas automobiliu neįprastomis sąlygomis be profesionalų priežiūros yra žaidimas su likimu. Čia kaip dalyvavimas lenktynėse ir lakstymas gatvėmis – 200 km/h greitis uždaroje varžybų trasoje yra nesulyginamas su tokiu pat greičiu kelyje. Taip ir važiavimas ledu gali tapti saugaus vairavimo pamoka arba pasibaigti kriminalinių įvykių suvestinėje”, – sako jis.
Pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktus, pavienis savavališkas važinėjimas ledu yra traktuojamas kaip chuliganiškas elgesys, tačiau organizuoti renginius ant užšalusių vandens telkinių įstatymai nedraudžia.
„Ne bauda ar įspėjimas turėtų sustabdyti vairuotojus nuo noro gerai pasidraskyti automobiliu ant ledo. Neįvertinus gamtos sąlygų ir pervertinus savo vairavimo gebėjimus, tokie pasilinksminimai, kaip žinia, baigiasi tragedijomis. Reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kad dideliu greičiu nevaldomai palakstę ant ledo vairuotojai gauna adrenalino, užsiaugina sparnus ir taip pat beprotiškai lekia gatvėmis, sukeldami pavojų kitiems eismo dalyviams,” – sako BMW vairavimo akademijos vadovas bei instruktorius D. Jonušis.
D. Jonušio teigimu, jokiomis kitomis sąlygomis vairuotojai neturi galimybės pajusti automobilio stabdymo kelio bei suprasti kokiam greičiui ir išcentrinėms jėgoms esant prasideda automobilio šoninis slydimas nesukeliant pavojaus kitiems eismo dalyviams ar pėstiesiems. Pasak BMW vairavimo akademijos vadovo, „visiškai uždrausti važinėjimą ledu būtų nesąmonė, net ir estai ar suomiai užšalus jūrai naudojasi ledo keliais, tad vien dėl aplinkosaugos ir pavienių chuliganų atimti iš vairuotojų galimybę išmokti vairuoti saugiau ir tobulinti įgūdžius būtų trumparegiška.”