aA
Automobilių dalijimosi operatorius „CityBee“ testuoja alkoblokus savo automobiliuose. „Siekiame užtikrinti, kad neblaivūs vairuotojai negalėtų naudotis „CityBee“ paslauga. Ne tik skatiname vairuotojų sąmoningumą, bet ir ieškome technologinio sprendimo, kuris padėtų šią problemą spręsti“, – įmonės pranešime žiniasklaidai cituojamas Lukas Yla, „CityBee“ vadovas.
Asociatyvi nuotr.
© Paulius Gvildys

Automobilių dalijimosi ateitis – integruoti ir nuosavi automobiliai?

„CityBee“ jau kurį laiką tiria rinkos galimybes ir ieško pažangiausio technologinio sprendimo neblaiviems vairuotojams sustabdyti. „Į keletą automobilių integravome šiuo metu rinkoje pažangiausiais įvardijamus alkoblokus. Išmėginome tai su vartotojų grupe ir išklausėme jų atsiliepimus“, – pasakojo L. Yla.

CityBee“ vadovas teigia, kad toks sprendimas kelia įvairių verslo plėtros, technologinių ir higienos iššūkių.

„Nors dabar „CityBee“ automobilių dalijimosi paslauga veikia pasitelkiant tik „CityBee“ priklausančius automobilius, svarstoma galimybė ateityje į paslaugą integruoti ir nuosavus automobilius“, – pasakojo L. Yla.

„Apie šiuos sprendimus jau gana seniai kalba ir automobilių gamintojai akcentuodami, kad 90 proc. laiko nuosavas automobilis stovi nenaudojamas. Lygiai taip pat ir vykdant „CityBee“ plėtrą, svarstome galimybę ateityje plėsti automobilių parką ne tik naujais automobiliais, tačiau kurti platformą, kur miestiečiai galėtų uždirbti iš nuosavų automobilių nuomodami juos „CityBee“ vartotojams. Taip būtų kuriama moderni ir efektyvi judėjimo mieste infrastruktūra. Šiuo metu analizuojame tokią galimybę“, – kalbėjo L. Yla.

Anot jo, alkoblokų reikalavimas apribotų tokią plėtrą, nes įrenginiai turėtų atsirasti visuose miesto automobiliuose.

Išbandomi alkotesteriai
Išbandomi alkotesteriai
© Kompanijos archyvas

Kelia technologinių ir higienos iššūkių

L. Yla teigė, kad integravus kelis alkoblokus „CityBee“ automobiliuose buvo stebima, kaip į juos reaguoja klientai. „Išklausę vartotojų atsiliepimus pamatėme, kad žmonėms nėra aišku, kaip naudotis alkoblokais – kiek laiko reikia į juos pūsti, kada ir kiek oro įtraukti. Taip pat jie praleisdavo bent kelias minutes papildomo savo laiko ir likdavo nepatenkinti savo naudojimosi patirtimi. Sulaukėme dėl to priekaištų ir nuomonių, kad įsidiegę tokią technologiją jie nustotų mūsų paslauga naudotis dėl keliamų nepatogumų ir rinktųsi kitas alternatyvas“, – kalbėjo L. Yla.

L. Yla pabrėžia, kad tokių alkoblokų integracija kelia ir higienos iššūkių. „CityBee“ automobiliais kas mėnesį įvykdoma 120 tūkst. kelionių, šis skaičius nuolat auga. Įmontavus tokius alkoblokus į visus automobilius, kiekvienas vairuotojas prieš kiekvieną kelionę turėtų pakeisti alkobloko antgalį, taip sunaudodamas per 120 tūkst. plastmasinių antgalių per mėnesį. Tai kelia tam tikrų higienos, ekologijos, tvarumo klausimų, – pasakojo L. Yla.

„CityBee“ vadovas pasakojo, kad kol kas nė vienas automobilių dalijimosi operatorius pasaulyje alkoblokų nepritaiko savo praktikoje, nes nėra patogios ir efektyvios technologijos, kai automobiliu naudojasi bent keliolika vairuotojų per dieną.

„Mes išbandome įvairius sprendimus ir siekiame rasti technologiją, kuri sustabdytų neblaivius vairuotojus, bet kartu nekliudytų naudotis mūsų paslauga drausmingiems ir atsakingiems vairuotojams, kurių tarp mūsų vartotojų – absoliuti dauguma. Iki šiol ištestavome per dešimt įvairių alkotesterių, ieškome jų integracijos galimybių automobiliuose. Bendraujame su pažangesnes technologijas kuriančiais ir testuojančiais gamintojais bei kitais automobilių dalijimosi operatoriais pasaulyje. Manome, kad ateityje atrasime pažangų sprendimą“, – kalbėjo L. Yla.

Nerijus Dagilis: alkoblokai pabrangins automobilių nuomos paslaugas

Trumpalaikės automobilių nuomos bendrovės „Spark“ vadovas Nerijus Dagilis mano, kad reikalavimas į visus nuomojamus automobilius įdiegti alkoblokus iškraipo rinką. „Reikalavimas automobilių nuomos kompanijoms įsidiegti alkoblokus savo automobiliuose sukuria diskriminuojančias sąlygas atskiroms verslo sritims bei įmonėms. Be to, alkobloko įmontavimas ženkliai apsunkins transporto priemonės eksploataciją (suveikimas gali įvykti netgi važiuojant), pabrangins automobilių nuomos paslaugas, taip pat tai yra nehigieniška“, – pranešime žiniasklaidai komentavo N. Dagilis.

Alkoblokas "CityBee" automobilyje
Alkoblokas "CityBee" automobilyje
© Bendrovės archyvas

N. Dagilio teigimu, tokių reikalavimų nėra nė vienoje Europos Sąjungos valstybių, o alkoblokas naudojamas kaip alkoholizmu sergančių asmenų savarankiškos reabilitacijos programos dalis, suteikianti tokiems žmonėms galimybę vairuoti savo nuosavą automobilį.

Pasisako už kompleksinius sprendimus

L. Yla teigia, kad reikia ieškoti kompleksinio, visas transporto priemones apimančio sprendimo, jog būtų išspręsta neblaivių vairuotojų Lietuvoje problema. „Lietuvoje yra 1,1 mln. transporto priemonių, iš jų apie 600 priklauso „CityBee“. Tam, kad neblaivių vairuotojų problema būtų tikrai išspręsta, reikia sprendimų, apimančių visas transporto priemones. Mes esame pasiruošę kalbėti su visomis suinteresuotomis šalimis apie galimus sprendimus“, – kalbėjo L. Yla.

Jo teigimu, „CityBee“ glaudžiai bendradarbiauja su Susisiekimo ministerija ir ieško papildomų priemonių, kad būtų užkirstas kelias neblaiviems vairuotojams. „Mes smerkiame neblaivų vairavimą ir tokio elgesio netoleruojame. Jeigu asmuo vairavo išgėręs, jį blokuojame savo sistemoje visam laikui“, – kalbėjo L. Yla.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Gąsdinantys skaičiai: telefonu vairuodamas naudojasi kas antras

Kas antras vairuotojas naudojasi telefonu prie vairo, rodo DELFI, iniciavusio socialinę akciją „...

Kokių penkių taisyklių turėtų laikytis sėdantys ant „plieninių žirgų“

Vasara yra tas metų laikas, kai į gatves išvažiuoja ne tik automobilių, bet ir motociklų...

Trečdalį avarijų sukelia jauni vairuotojai: tarp priežasčių – ir noras pasipuikuoti mašina (19)

Jaunų vairuotojų avaringumas užima aukščiausias pozicijas policijos sudarytoje statistikoje....

Ką blogai daro vairuotojai, po avarijos pildydami eismo įvykio deklaracijas (2)

Eismo įvykis , be jokios abejonės, sukelia daug streso. Negana to, kad transporto priemonė...

„Regitra“ atsisakė registruoti beveik 200 automobilių (12)

Šiemet per pirmąjį pusmetį, įtarus vagysčių ir klastojimo atvejus, „Regitroje“ atsisakyta...

Top naujienos

Nausėda įvardijo ministrus, kurių darbą vertina ypač gerai: išsakė lūkesčius dėl Vyriausybės formavimo papildyta 13:12 (120)

Per susitikimą su Seimo valdančiųjų partijų atstovais prezidentas Gitanas Nausėda įvardijo...

Paaiškėjo galutinė Nausėdos komandos sudėtis pildoma (3)

Lietuvos respublikos prezidentūros puslapyje atsinaujino kontaktai, tad paaiškėjo visa Gitano...

Ušackas: Lietuva kiek pavėlavo derybose dėl eurokomisarų portfelių pats kvietimo negavo

Diplomatas Vygaudas Ušackas teigia nesulaukęs kvietimo būti kandidatu į Europos komisarus. Kartu...

Vilniuje suimtas Rusijos verslininkas prašo politinio prieglobsčio

Vilniuje dėl įtarimų naftos užteršimu suimtas Rusijos verslininkas Romanas Ružečko paprašė...

Gąsdinantys skaičiai: telefonu vairuodamas naudojasi kas antras

Kas antras vairuotojas naudojasi telefonu prie vairo, rodo DELFI, iniciavusio socialinę akciją „...

Žygimantas Pavilionis – apie tai, ko tikėtis iš Nausėdos ir kurį klausimą laikas iškelti visu aštrumu (102)

Pirmasis naujojo šalies Prezidento Gitano Nausėdos užsienio vizitas į Lenkijos sostinę...

Viskas pagal planą: Lietuva – pirmame atrankos į Europos čempionatą burtų krepšelyje burtai – pirmadienį

„Viskas pagal planą“, – skelbia oficiali Lietuvos krepšinio federacijos ( LKF ) svetainė...

Vilniuje sulaikytas Rusijos verslininkas (72)

Policijos pareigūnai Vilniuje sulaikė Rusijos verslininką Romaną Ružečko, įtariamą...

Gyvai / GARSIAI! Kuo dar nudžiugins „Galapagų“ festivalis šiemet?

Jau liepos 26–27 dienomis visi šėlsim gaivališka atmosfera alsuojančiame muzikos ir aktyvių...