Prieš dvejus metus, gyvendamas Anglijoje, Egidijus nusipirko „Vauxhall Vectra“ dešiniavairį automobilį. Nusprendęs grįžti į Lietuvą, vyras kartu parsigabeno ir transporto priemonę bei savo rankomis permontavo vairą į kairę pusę, kad mašina būtų tinkama eksploatuoti mūsų šalyje. Tačiau tam, kad automobilis galėtų riedėti lietuviškais keliais, Egidijui teko nueiti tikrą kryžiaus kelią.
„Regitra“
© DELFI / Karolina Pansevič

„Pats perdėjau vairą. Dariau viską sau, nes turiu 2 vaikus, todėl kokybė ir saugumas man buvo prioritetas“, – DELFI pasakojo vyras. Tačiau nuvykęs atlikti techninės apžiūros (TA), Egidijus sužinojo, kad tokia paslauga jam suteikta nebus.

„Su angliškais dokumentais nuvykau į TA Rietavo filialą, bet ten sužinojau, kad turiu pateikti patvirtinančius dokumentus iš „Opel“ atstovybės, jog jie permontavo vairą. Skambinau į atstovybę – jie atsakė, kad tokios paslaugos neteikia.

Žodžiu, įstatymas sukurtas taip, kad būtų neįmanoma priregistruoti, tačiau praėjau neoficialią patikrą. TA centro atstovas sakė, kad automobilis puikios būklės ir perdarytas labai kokybiškai“, – prisimena vyras.

Nuvykęs į Latviją, Saldus miestą, Egidijus be jokių rūpesčių priregistravo savo automobilį.

„Su latviškais tranzitiniais numeriais grįžau į Rietavo TA, bet jie vis tiek atsisakė registruoti, nes mašinos techniniame pase buvo parašyta, kad tai buvęs dešiniavairis automobilis“, – stebėjosi pašnekovas.

Tačiau Egidijus nenuleido rankų.

Pastaruoju metu dešiniavairiai automobiliai kelia daug aistrų
Pastaruoju metu dešiniavairiai automobiliai kelia daug aistrų
© Shutterstock

„Tada su tėvo pagalba ant tralo nuvežėme automobilį į Lenkiją. Ten praėjome TA. Turėjau visus reikalingus dokumentus automobiliui priregistruoti. Nuvykau į Telšių „Regitros“ filialą, bet ten išgirdau, kad vis tiek privalau atlikti TA Lietuvoje, nes lenkiška čia negalioja“, – pasakojo vyras.

Neturėdamas išeities, kaip pats vyras sako, dėl kvailų įstatymų „Regitrą“ jis padavė į teismą.

„Žinojau, kad daugelis susidūrė su šia problema, tačiau niekas nesikreipė, o aš nusprendžiau netylėti“, – sakė Egidijus. Vis dėlto Šiaulių apygardos administracinio teismo 2016 m. vasario 10 d. sprendimas buvo palankus „Regitrai“.

„Pateikėme apeliaciją, tikėjomės, kad tai pasieks Vyriausiąjį administracinį teismą, o jis yra kur kas kompetentingesnis tokiems klausimams spręsti“, – pasakojo vyras.

Po beveik dvejų metų, 2017 m. lapkričio 28 d., Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė tenkinti Egidijaus apeliacinį skundą. Teismas panaikino valstybės įmonės „Regitra“ atsisakymą įregistruoti transporto priemonę ir kito sprendimo dalį, kurioje nurodyta, kad transporto priemonė galėtų būti registruojama atlikus transporto priemonės techninę ekspertizę ir kartu su kitais dokumentais pateiktus techninės ekspertizės atlikimą patvirtinantį dokumentą.

Be to, teismas įpareigojo „Regitrą“ įregistruoti Egidijaus transporto priemonę – „Vauxhall Vectra“ – Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre.

Techninė apžiūra
Techninė apžiūra
© Asociacijos nuotr.

„Nustebau, kad laimėjau. Pasirodo, Lietuvoje dar yra teisingumas“, – džiaugėsi bylą laimėjęs vyras.

Egidijui teisme atstovavęs advokatas Dalius Gintautas sako, kad po dvejų su puse metų trukusios bylos Lietuvoje pagaliau baigėsi tie laikai, kai iš vairuotojų reikalaujama neadekvačių dalykų.

„Neabejoju, kad šita informacija yra aktuali dešimčiai tūkstančių mūsų šalies gyventojų. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas tą pačią dieną suformavo praktiką, kad, jei automobilis atvežtas iš bet kurios Europos Sąjungos arba ekonominės erdvės valstybių į Lietuvą, iš jo negalima bus reikalauti jokių ekspertizių.

Vienintelis dokumentas, kurio gali reikalauti „Regitra“, yra transporto priemonės registravimo liudijimas. Baigėsi tie laikai, kai dėl nebūtų dalykų buvo kabinėjamasi prie iš kitų šalių atvežtų automobilių“, – pažymėjo advokatas.

DELFI susisiekus su „Regitra“, situaciją sutiko pakomentuoti Veiklos departamento direktorius Darius Jurgutis.

„Mes vykdysime teismo nutartį. Tais atvejais, kai transporto priemonės vairo mechanizmas bus permontuotas iš dešinės į kairę pusę, o techninė ekspertizė atlikta kitoje šalyje, atvykus į „Regitrą“ ir pateikus ekspertizės dokumentus transporto priemonė bus registruojama“, – teigė D. Jurgutis.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

Pasak Veiklos departamento direktoriaus, „Regitra“ tiesiog vykdo ir kontroliuoja kitų institucijų priimtą tvarką.

„Ne mes nustatome tvarką. Mūsų darbas yra užtikrinti, kad būtų laikomasi numatytų taisyklių. Pačią tvarką nustato Susisiekimo ministerija, o tai, kas susiję su transporto priemonių perdirbimu, – reguliuoja Lietuvos transporto saugos administracija, buvusi Valstybinė transporto inspekcija. Jų viršininko įsakymas numatė techninės ekspertizės tvarką, kuria mes ir vadovavomės iki teismo nutarties“, – sakė D. Jurgutis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauniečiai suirzo: laukė saugesnės stotelės, bet naujoji pasiekiama krūmynais arba keliu be kelkraščio (43)

Kauno Jiesios mikrorajono gyventojai nerimsta dėl nesaugios autobuso stotelės. Prieš porą...

Imasi saugumo autobusuose: vairuotojai keleiviams primins, kad prisisegtų saugos diržus (4)

Keleivius vežančios įmonės, autobusų stotys bei Lietuvos transporto saugos administracija...

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (159)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (167)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Paaiškino, kokių klaidų norintiems vairuoti motociklą geriau nedaryti (26)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Top naujienos

Viskas pasikeitė per naktį: oro uoste – „turistai“ su automatais, gatvėse pasirodė tankai (517)

„Sugedus lėktuvui“ nusileidę „turistai“ ir „ Aeroflot darbuotojai“ atstato automatų...

Baltarusės vyksta gimdyti į Vilnių ir moka tūkstančius: Olga papasakojo esminius skirtumus (154)

Tarp Baltarusijos moterų, besiruošiančių tapti motinomis, populiarūs gimdymai Vilniuje. Žinoma,...

Orai: trečiadienį – šalčiausia šio mėnesio naktis (3)

Artimiausiomis dienomis orai bus labai permainingi, antradienio dieną dangus virš Lietuvos bus...

Lietuvių atostogas Lenkijoje apkartino grėsmę sveikatai keliantis jūros vanduo (37)

Praeitame pasakojime apie Lenkijos pajūrį išsiaiškinome, kad sąvoka “pasijausti ponais” gal...

Bandė emigruoti į Norvegiją, bet nepasisekė: nuo to laiko savo šeimos gyvenimą pavertė pragaru (71)

„Sugyventinis sakė, kad neužsikoduos. Sakė: ką, aš nesveikas, kad negersiu? Vaikų teisių...

„Žiurkikių“ kebabais prekiaujantis verslininkas: nėra ko piktintis, pavadinimas – žmonos garbei (153)

„Žiurkikių“ kebabas. Tokį maisto patiekalą galite nusipirkti dviejose Molėtuose...

„Crystal Palace“ didvyriškų pastangų nepakako: „Liverpool“ Londoną paliko be nuostolių (2)

Anglijos „Premier“ lygos antrasis turas užbaigtas „ Crystal Palace “ ir „Liverpool“...

Tikriems lietuviškiems lašiniams iškilo rimtas pavojus (107)

Naujas kovos su afrikiniu kiaulių maru (AKM) planas grasina tautinio paveldo mėsos produktų gamybai...

Nufilmavo jautrią akimirką: negyvos kengūros sterblėje rado besispardantį kengūriuką (4)

Pietų Australijoje nufilmuotas vaizdo įrašas, suvirpinęs šimtus tūkstančių feisbuko...

Ištekėjusi moteris su meilužiu sudarė žodinę sutartį: nesididžiuoju savo sprendimu (63)

Noriu ir aš papasakoti savo istoriją. Esu 47-erių moteris, susituokusi gyvenu 27 - erius metus.