aA
Prieš dvejus metus, gyvendamas Anglijoje, Egidijus nusipirko „Vauxhall Vectra“ dešiniavairį automobilį. Nusprendęs grįžti į Lietuvą, vyras kartu parsigabeno ir transporto priemonę bei savo rankomis permontavo vairą į kairę pusę, kad mašina būtų tinkama eksploatuoti mūsų šalyje. Tačiau tam, kad automobilis galėtų riedėti lietuviškais keliais, Egidijui teko nueiti tikrą kryžiaus kelią.
„Regitra“
© DELFI / Karolina Pansevič

„Pats perdėjau vairą. Dariau viską sau, nes turiu 2 vaikus, todėl kokybė ir saugumas man buvo prioritetas“, – DELFI pasakojo vyras. Tačiau nuvykęs atlikti techninės apžiūros (TA), Egidijus sužinojo, kad tokia paslauga jam suteikta nebus.

„Su angliškais dokumentais nuvykau į TA Rietavo filialą, bet ten sužinojau, kad turiu pateikti patvirtinančius dokumentus iš „Opel“ atstovybės, jog jie permontavo vairą. Skambinau į atstovybę – jie atsakė, kad tokios paslaugos neteikia.

Žodžiu, įstatymas sukurtas taip, kad būtų neįmanoma priregistruoti, tačiau praėjau neoficialią patikrą. TA centro atstovas sakė, kad automobilis puikios būklės ir perdarytas labai kokybiškai“, – prisimena vyras.

Nuvykęs į Latviją, Saldus miestą, Egidijus be jokių rūpesčių priregistravo savo automobilį.

„Su latviškais tranzitiniais numeriais grįžau į Rietavo TA, bet jie vis tiek atsisakė registruoti, nes mašinos techniniame pase buvo parašyta, kad tai buvęs dešiniavairis automobilis“, – stebėjosi pašnekovas.

Tačiau Egidijus nenuleido rankų.

Pastaruoju metu dešiniavairiai automobiliai kelia daug aistrų
Pastaruoju metu dešiniavairiai automobiliai kelia daug aistrų
© Shutterstock

„Tada su tėvo pagalba ant tralo nuvežėme automobilį į Lenkiją. Ten praėjome TA. Turėjau visus reikalingus dokumentus automobiliui priregistruoti. Nuvykau į Telšių „Regitros“ filialą, bet ten išgirdau, kad vis tiek privalau atlikti TA Lietuvoje, nes lenkiška čia negalioja“, – pasakojo vyras.

Neturėdamas išeities, kaip pats vyras sako, dėl kvailų įstatymų „Regitrą“ jis padavė į teismą.

„Žinojau, kad daugelis susidūrė su šia problema, tačiau niekas nesikreipė, o aš nusprendžiau netylėti“, – sakė Egidijus. Vis dėlto Šiaulių apygardos administracinio teismo 2016 m. vasario 10 d. sprendimas buvo palankus „Regitrai“.

„Pateikėme apeliaciją, tikėjomės, kad tai pasieks Vyriausiąjį administracinį teismą, o jis yra kur kas kompetentingesnis tokiems klausimams spręsti“, – pasakojo vyras.

Po beveik dvejų metų, 2017 m. lapkričio 28 d., Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė tenkinti Egidijaus apeliacinį skundą. Teismas panaikino valstybės įmonės „Regitra“ atsisakymą įregistruoti transporto priemonę ir kito sprendimo dalį, kurioje nurodyta, kad transporto priemonė galėtų būti registruojama atlikus transporto priemonės techninę ekspertizę ir kartu su kitais dokumentais pateiktus techninės ekspertizės atlikimą patvirtinantį dokumentą.

Be to, teismas įpareigojo „Regitrą“ įregistruoti Egidijaus transporto priemonę – „Vauxhall Vectra“ – Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre.

Techninė apžiūra
Techninė apžiūra
© Asociacijos nuotr.

„Nustebau, kad laimėjau. Pasirodo, Lietuvoje dar yra teisingumas“, – džiaugėsi bylą laimėjęs vyras.

Egidijui teisme atstovavęs advokatas Dalius Gintautas sako, kad po dvejų su puse metų trukusios bylos Lietuvoje pagaliau baigėsi tie laikai, kai iš vairuotojų reikalaujama neadekvačių dalykų.

„Neabejoju, kad šita informacija yra aktuali dešimčiai tūkstančių mūsų šalies gyventojų. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas tą pačią dieną suformavo praktiką, kad, jei automobilis atvežtas iš bet kurios Europos Sąjungos arba ekonominės erdvės valstybių į Lietuvą, iš jo negalima bus reikalauti jokių ekspertizių.

Vienintelis dokumentas, kurio gali reikalauti „Regitra“, yra transporto priemonės registravimo liudijimas. Baigėsi tie laikai, kai dėl nebūtų dalykų buvo kabinėjamasi prie iš kitų šalių atvežtų automobilių“, – pažymėjo advokatas.

DELFI susisiekus su „Regitra“, situaciją sutiko pakomentuoti Veiklos departamento direktorius Darius Jurgutis.

„Mes vykdysime teismo nutartį. Tais atvejais, kai transporto priemonės vairo mechanizmas bus permontuotas iš dešinės į kairę pusę, o techninė ekspertizė atlikta kitoje šalyje, atvykus į „Regitrą“ ir pateikus ekspertizės dokumentus transporto priemonė bus registruojama“, – teigė D. Jurgutis.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

Pasak Veiklos departamento direktoriaus, „Regitra“ tiesiog vykdo ir kontroliuoja kitų institucijų priimtą tvarką.

„Ne mes nustatome tvarką. Mūsų darbas yra užtikrinti, kad būtų laikomasi numatytų taisyklių. Pačią tvarką nustato Susisiekimo ministerija, o tai, kas susiję su transporto priemonių perdirbimu, – reguliuoja Lietuvos transporto saugos administracija, buvusi Valstybinė transporto inspekcija. Jų viršininko įsakymas numatė techninės ekspertizės tvarką, kuria mes ir vadovavomės iki teismo nutarties“, – sakė D. Jurgutis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atsakė, ar galios draudimas po avarijos, jei automobilis – be techninės apžiūros (41)

Draudimas ir techninė apžiūra ( TA ) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų...

Vairuojantys „devyndarbiai“ prisipažino apie avarijas: net nepastebėjo partrenkto žmogaus (12)

Sėdę prie vairo vairuotojai nesugeba susitelkti svarbiausiai veiklai – vairavimui, sako saugaus...

Stebisi vairuotojų įpročiais: girdi, kad mašina bilda, bet tik pasigarsina muziką (31)

Kelyje netikėtai sprogusi padanga, išsikrovęs akumuliatorius , pasibaigę degalai ar automobilio...

Elektriniams paspirtukams Lietuvoje važiuoti šaligatviais nedraus: siūlo būti tiesiog sąmoningesniais (18)

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pareiškė neketinanti atsižvelgti į Palangos...

Palangos meras ėmėsi permainų: miesto centre uždraudė elektrinius paspirtukus, neleis važiuoti ir dviračiais (278)

Dar praeitos vasaros metu buvo ne kartą skelbiama, kad į Palangą atvykę poilsiautojai nukentėjo...

Top naujienos

Urbonaitė: kandidatų retorika aštrėja, antraip būtume kaip per pakasynas – gerai arba nieko (125)

Kandidatai į prezidentus vis intensyviau skaičiuoja vienas kito pinigus, aštrina retoriką. Ko tuo...

Nausėda apie santykius su konservatoriais: ateis diena, kai visos neišsprendžiamos problemos pasidarys nereikšmingos (186)

Gitanas Nausėda teigia, kad jo rinkiminė kampanija turėtų kainuoti perpus mažiau nei Ingridos...

Gydytoja neištvėrė: „Instagram“ žvaigždutės įrašas apie ligoninės maistą privertė aiktelėti (184)

Ryte šiek tiek aiktelėjau, kai pamačiau vienos garsios socialinėje medijoje moters „stories“...

Orai: netruks nei saulės, nei lietaus (3)

Trečiadienis Lietuvoje išaus šviesus, saulėtas. Įdienojus ims kilti balti kamuoliniai debesys,...

Jamie Oliverio burbulas bliūkšta: bankrutuoja garsiojo šefo restoranų tinklas (85)

Garsusis šefas Jamie Oliveris tvirtina esąs „nuliūdintas“ dėl to, kad jo restoranų grupė...

Jasikevičius po pergalės Kaune nesileido į kalbas apie kito sezono „Žalgirio“ sudėtį (4)

Kauno „Žalgiris“ pirmose „Betsafe- LKL “ pusfinalio rungtynėse pateisino favorito vardą ir...

Dalykai, rodantys, kad pora greičiausiai išsiskirs (9)

Artėjančių skyrybų požymiai nebūtinai tie, apie kuriuos pirmiausia pagalvojate, sako psichologė...

Naudodami dujų balioną daugiabutyje darote pažeidimą: teks ieškoti kuo jį pakeisti (104)

Energetikos ministerija ruošia pokyčius gyventojams, kurie gyvendami daugiabučiuose namuose...

Šio gydytojo rankos vadinamos auksinėmis: kai mažyliai išsikapsto iš sunkių ligų, apima nepakartojamas jausmas (23)

Pakalbinti medicinos mokslų daktarą, vaikų chirurgą Artūrą Kildą tikras iššūkis – vos...

Rusai per kėlinį sudorojo švedus ir dabar susigrums su JAV rinktine visos ketvirtfinalio poros (16)

Antradienio vakarą Slovakijoje finišavo pirmasis 2019 metų pasaulio ledo ritulio čempionato etapas...