aA
Prieš dvejus metus, gyvendamas Anglijoje, Egidijus nusipirko „Vauxhall Vectra“ dešiniavairį automobilį. Nusprendęs grįžti į Lietuvą, vyras kartu parsigabeno ir transporto priemonę bei savo rankomis permontavo vairą į kairę pusę, kad mašina būtų tinkama eksploatuoti mūsų šalyje. Tačiau tam, kad automobilis galėtų riedėti lietuviškais keliais, Egidijui teko nueiti tikrą kryžiaus kelią.
„Regitra“
© DELFI / Karolina Pansevič

„Pats perdėjau vairą. Dariau viską sau, nes turiu 2 vaikus, todėl kokybė ir saugumas man buvo prioritetas“, – DELFI pasakojo vyras. Tačiau nuvykęs atlikti techninės apžiūros (TA), Egidijus sužinojo, kad tokia paslauga jam suteikta nebus.

„Su angliškais dokumentais nuvykau į TA Rietavo filialą, bet ten sužinojau, kad turiu pateikti patvirtinančius dokumentus iš „Opel“ atstovybės, jog jie permontavo vairą. Skambinau į atstovybę – jie atsakė, kad tokios paslaugos neteikia.

Žodžiu, įstatymas sukurtas taip, kad būtų neįmanoma priregistruoti, tačiau praėjau neoficialią patikrą. TA centro atstovas sakė, kad automobilis puikios būklės ir perdarytas labai kokybiškai“, – prisimena vyras.

Nuvykęs į Latviją, Saldus miestą, Egidijus be jokių rūpesčių priregistravo savo automobilį.

„Su latviškais tranzitiniais numeriais grįžau į Rietavo TA, bet jie vis tiek atsisakė registruoti, nes mašinos techniniame pase buvo parašyta, kad tai buvęs dešiniavairis automobilis“, – stebėjosi pašnekovas.

Tačiau Egidijus nenuleido rankų.

Pastaruoju metu dešiniavairiai automobiliai kelia daug aistrų
Pastaruoju metu dešiniavairiai automobiliai kelia daug aistrų
© Shutterstock

„Tada su tėvo pagalba ant tralo nuvežėme automobilį į Lenkiją. Ten praėjome TA. Turėjau visus reikalingus dokumentus automobiliui priregistruoti. Nuvykau į Telšių „Regitros“ filialą, bet ten išgirdau, kad vis tiek privalau atlikti TA Lietuvoje, nes lenkiška čia negalioja“, – pasakojo vyras.

Neturėdamas išeities, kaip pats vyras sako, dėl kvailų įstatymų „Regitrą“ jis padavė į teismą.

„Žinojau, kad daugelis susidūrė su šia problema, tačiau niekas nesikreipė, o aš nusprendžiau netylėti“, – sakė Egidijus. Vis dėlto Šiaulių apygardos administracinio teismo 2016 m. vasario 10 d. sprendimas buvo palankus „Regitrai“.

„Pateikėme apeliaciją, tikėjomės, kad tai pasieks Vyriausiąjį administracinį teismą, o jis yra kur kas kompetentingesnis tokiems klausimams spręsti“, – pasakojo vyras.

Po beveik dvejų metų, 2017 m. lapkričio 28 d., Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė tenkinti Egidijaus apeliacinį skundą. Teismas panaikino valstybės įmonės „Regitra“ atsisakymą įregistruoti transporto priemonę ir kito sprendimo dalį, kurioje nurodyta, kad transporto priemonė galėtų būti registruojama atlikus transporto priemonės techninę ekspertizę ir kartu su kitais dokumentais pateiktus techninės ekspertizės atlikimą patvirtinantį dokumentą.

Be to, teismas įpareigojo „Regitrą“ įregistruoti Egidijaus transporto priemonę – „Vauxhall Vectra“ – Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre.

Techninė apžiūra
Techninė apžiūra
© Asociacijos nuotr.

„Nustebau, kad laimėjau. Pasirodo, Lietuvoje dar yra teisingumas“, – džiaugėsi bylą laimėjęs vyras.

Egidijui teisme atstovavęs advokatas Dalius Gintautas sako, kad po dvejų su puse metų trukusios bylos Lietuvoje pagaliau baigėsi tie laikai, kai iš vairuotojų reikalaujama neadekvačių dalykų.

„Neabejoju, kad šita informacija yra aktuali dešimčiai tūkstančių mūsų šalies gyventojų. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas tą pačią dieną suformavo praktiką, kad, jei automobilis atvežtas iš bet kurios Europos Sąjungos arba ekonominės erdvės valstybių į Lietuvą, iš jo negalima bus reikalauti jokių ekspertizių.

Vienintelis dokumentas, kurio gali reikalauti „Regitra“, yra transporto priemonės registravimo liudijimas. Baigėsi tie laikai, kai dėl nebūtų dalykų buvo kabinėjamasi prie iš kitų šalių atvežtų automobilių“, – pažymėjo advokatas.

DELFI susisiekus su „Regitra“, situaciją sutiko pakomentuoti Veiklos departamento direktorius Darius Jurgutis.

„Mes vykdysime teismo nutartį. Tais atvejais, kai transporto priemonės vairo mechanizmas bus permontuotas iš dešinės į kairę pusę, o techninė ekspertizė atlikta kitoje šalyje, atvykus į „Regitrą“ ir pateikus ekspertizės dokumentus transporto priemonė bus registruojama“, – teigė D. Jurgutis.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

Pasak Veiklos departamento direktoriaus, „Regitra“ tiesiog vykdo ir kontroliuoja kitų institucijų priimtą tvarką.

„Ne mes nustatome tvarką. Mūsų darbas yra užtikrinti, kad būtų laikomasi numatytų taisyklių. Pačią tvarką nustato Susisiekimo ministerija, o tai, kas susiję su transporto priemonių perdirbimu, – reguliuoja Lietuvos transporto saugos administracija, buvusi Valstybinė transporto inspekcija. Jų viršininko įsakymas numatė techninės ekspertizės tvarką, kuria mes ir vadovavomės iki teismo nutarties“, – sakė D. Jurgutis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kaune užspausta svarbi transporto arterija – uždarytas Vytauto Didžiojo tiltas (8)

Antradienio rytą ne vienam iš Kauno centro į Aleksotą ir atvirkščiai norėjusiam patekti...

Daugelis nežino, bet tai – mirtina klaida: sėdintys gale turėtų prisiminti esminį dalyką (29)

Dažnas automobilio keleivis, sėdintis ant galinės sėdynės, paragintas užsisegti saugos diržą,...

Nurodė: žalias rodykles į dešinę reikia naikinti, nes vairuotojai pamiršo taisykles (374)

Saugaus eismo ekspertai sako, kad dažnai tais pačiais maršrutais važinėjantys vairuotojai ne tik...

Kreipėsi į vairuotojus: kaip galite suvaldyti mašiną, kai važiuodami greitai nesuvokiate, kas vyksta (84)

Lietuviai šalies keliuose vis dar nevengia stipriau paspausti akceleratoriaus bei važiuoti...

Ką daryti, jei pametėte vairuotojo pažymėjimą: procedūra paprastesnė nei atrodo (7)

Vidutiniškai per mėnesį apie 1150 vairuotojų kreipiasi į „Regitrą“ dėl prarasto vairuotojo...

Top naujienos

Reitingų piramidėje – įspūdingi šuoliai ir nuosmukiai: politologai rado paaiškinimą Nausėdos sėkmei (74)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis yra vienas...

Urėdijų drama: vadovas prabilo apie buvusių valdžių iššvaistytą milijardą (267)

Valstybinių miškų urėdijos vadovo poste vis dar likęs Marius Pulkauninkas , įvertinęs...

DELFI TV šuolis: po įspūdingų augimo metų tapo populiariausia interneto televizija Lietuvoje

Naujienų portalo DELFI strategija investuoti į video formato turinio stiprinimą pasiteisino: kaip...

Skvernelis apie partijų pageidavimus: kai kurie ne visai adekvačiai vertina situaciją papildyta Karbauskio komentaru (7)

Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad derybos dėl valdančiosios koalicijos juda į priekį, ir...

Kaune užspausta svarbi transporto arterija – uždarytas Vytauto Didžiojo tiltas (8)

Antradienio rytą ne vienam iš Kauno centro į Aleksotą ir atvirkščiai norėjusiam patekti...

Dėl atimtų vaikų septynis mėnesius kovojusi šeima sulaukė dar vieno smūgio (56)

Bylą prieš Vaiko teisių apsaugos specialistus laimėjusi kretingiškių šeima džiaugėsi, kad...

Sunkią depresiją išgyvenęs Andrius Rimiškis: tai, kaip aš elgiausi, buvo žemiau negu žema (33)

„Kai tu save ramini alkoholyje, tau nebėra skirtumo, dabar vakaras ar rytas, - gyvenimo būdo...

Kelyje Prienai-Išlaužas avarija užblokavo kelią, susidarė didžiulė spūstis spūstis – kone iki Kauno (8)

Pirmadienio rytą Alytaus apskrityje, Prienų rajone, netoli posūkio į Rokus, per avariją...

Užmigusi keleivė atsibudo tamsiame, tuščiame lėktuve (6)

Nusileidusiame lėktuve palikta mieganti keleivė. Išgąstį moteriai sukėlęs incidentas įvyko...

Skvernelis apie Pulkauninką: nepakeičiamų nėra

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis teigia, kad Valstybinių miškų urėdijos (VMU)...