aA
Prieš dvejus metus, gyvendamas Anglijoje, Egidijus nusipirko „Vauxhall Vectra“ dešiniavairį automobilį. Nusprendęs grįžti į Lietuvą, vyras kartu parsigabeno ir transporto priemonę bei savo rankomis permontavo vairą į kairę pusę, kad mašina būtų tinkama eksploatuoti mūsų šalyje. Tačiau tam, kad automobilis galėtų riedėti lietuviškais keliais, Egidijui teko nueiti tikrą kryžiaus kelią.
„Regitra“
„Regitra“
© DELFI / Karolina Pansevič

„Pats perdėjau vairą. Dariau viską sau, nes turiu 2 vaikus, todėl kokybė ir saugumas man buvo prioritetas“, – DELFI pasakojo vyras. Tačiau nuvykęs atlikti techninės apžiūros (TA), Egidijus sužinojo, kad tokia paslauga jam suteikta nebus.

„Su angliškais dokumentais nuvykau į TA Rietavo filialą, bet ten sužinojau, kad turiu pateikti patvirtinančius dokumentus iš „Opel“ atstovybės, jog jie permontavo vairą. Skambinau į atstovybę – jie atsakė, kad tokios paslaugos neteikia.

Žodžiu, įstatymas sukurtas taip, kad būtų neįmanoma priregistruoti, tačiau praėjau neoficialią patikrą. TA centro atstovas sakė, kad automobilis puikios būklės ir perdarytas labai kokybiškai“, – prisimena vyras.

Nuvykęs į Latviją, Saldus miestą, Egidijus be jokių rūpesčių priregistravo savo automobilį.

„Su latviškais tranzitiniais numeriais grįžau į Rietavo TA, bet jie vis tiek atsisakė registruoti, nes mašinos techniniame pase buvo parašyta, kad tai buvęs dešiniavairis automobilis“, – stebėjosi pašnekovas.

Tačiau Egidijus nenuleido rankų.

Pastaruoju metu dešiniavairiai automobiliai kelia daug aistrų
Pastaruoju metu dešiniavairiai automobiliai kelia daug aistrų
© Shutterstock

„Tada su tėvo pagalba ant tralo nuvežėme automobilį į Lenkiją. Ten praėjome TA. Turėjau visus reikalingus dokumentus automobiliui priregistruoti. Nuvykau į Telšių „Regitros“ filialą, bet ten išgirdau, kad vis tiek privalau atlikti TA Lietuvoje, nes lenkiška čia negalioja“, – pasakojo vyras.

Neturėdamas išeities, kaip pats vyras sako, dėl kvailų įstatymų „Regitrą“ jis padavė į teismą.

„Žinojau, kad daugelis susidūrė su šia problema, tačiau niekas nesikreipė, o aš nusprendžiau netylėti“, – sakė Egidijus. Vis dėlto Šiaulių apygardos administracinio teismo 2016 m. vasario 10 d. sprendimas buvo palankus „Regitrai“.

„Pateikėme apeliaciją, tikėjomės, kad tai pasieks Vyriausiąjį administracinį teismą, o jis yra kur kas kompetentingesnis tokiems klausimams spręsti“, – pasakojo vyras.

Po beveik dvejų metų, 2017 m. lapkričio 28 d., Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė tenkinti Egidijaus apeliacinį skundą. Teismas panaikino valstybės įmonės „Regitra“ atsisakymą įregistruoti transporto priemonę ir kito sprendimo dalį, kurioje nurodyta, kad transporto priemonė galėtų būti registruojama atlikus transporto priemonės techninę ekspertizę ir kartu su kitais dokumentais pateiktus techninės ekspertizės atlikimą patvirtinantį dokumentą.

Be to, teismas įpareigojo „Regitrą“ įregistruoti Egidijaus transporto priemonę – „Vauxhall Vectra“ – Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre.

Techninė apžiūra
Techninė apžiūra
© Asociacijos nuotr.

„Nustebau, kad laimėjau. Pasirodo, Lietuvoje dar yra teisingumas“, – džiaugėsi bylą laimėjęs vyras.

Egidijui teisme atstovavęs advokatas Dalius Gintautas sako, kad po dvejų su puse metų trukusios bylos Lietuvoje pagaliau baigėsi tie laikai, kai iš vairuotojų reikalaujama neadekvačių dalykų.

„Neabejoju, kad šita informacija yra aktuali dešimčiai tūkstančių mūsų šalies gyventojų. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas tą pačią dieną suformavo praktiką, kad, jei automobilis atvežtas iš bet kurios Europos Sąjungos arba ekonominės erdvės valstybių į Lietuvą, iš jo negalima bus reikalauti jokių ekspertizių.

Vienintelis dokumentas, kurio gali reikalauti „Regitra“, yra transporto priemonės registravimo liudijimas. Baigėsi tie laikai, kai dėl nebūtų dalykų buvo kabinėjamasi prie iš kitų šalių atvežtų automobilių“, – pažymėjo advokatas.

DELFI susisiekus su „Regitra“, situaciją sutiko pakomentuoti Veiklos departamento direktorius Darius Jurgutis.

„Mes vykdysime teismo nutartį. Tais atvejais, kai transporto priemonės vairo mechanizmas bus permontuotas iš dešinės į kairę pusę, o techninė ekspertizė atlikta kitoje šalyje, atvykus į „Regitrą“ ir pateikus ekspertizės dokumentus transporto priemonė bus registruojama“, – teigė D. Jurgutis.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

Pasak Veiklos departamento direktoriaus, „Regitra“ tiesiog vykdo ir kontroliuoja kitų institucijų priimtą tvarką.

„Ne mes nustatome tvarką. Mūsų darbas yra užtikrinti, kad būtų laikomasi numatytų taisyklių. Pačią tvarką nustato Susisiekimo ministerija, o tai, kas susiję su transporto priemonių perdirbimu, – reguliuoja Lietuvos transporto saugos administracija, buvusi Valstybinė transporto inspekcija. Jų viršininko įsakymas numatė techninės ekspertizės tvarką, kuria mes ir vadovavomės iki teismo nutarties“, – sakė D. Jurgutis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (74)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Vairuojantys automobilius su „automatu“ turėtų susirūpinti: gali tekti pakloti tūkstančius (386)

Kad tepalus automobilio variklyje reikia keisti periodiškai, žino kiekvienas, tačiau specialistai...

Lietuviai taupo savo saugumo sąskaita: automobilio technine būkle susirūpina tik prieš apžiūrą (57)

Vairuotojai sutinka, kad automobilio techninė būklė turi tiesioginės įtakos eismo saugumui,...

Chaosas automobilių stovėjimo aikštelėse: kovojantys už save neretai tampa nukentėjusiaisiais (1)

Nors neretai patys vairuotojai ir pėstieji skatina vieni kitus pasirūpinti savo saugumu, saugaus...

Top naujienos

Po Ispanijos mokslininkų atradimo COVID-19 pandemijos istoriją teks perrašyti iš naujo? (43)

Jeigu pasitvirtins tai, ką dar nerecenzuotame straipsnyje neseniai aprašė ispanų gydytojai,...

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (49)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Šventinę dieną verta pasiimti skėtį (1)

Sekmadienio dieną lietaus bus mažiau, lis tik trumpai, didžiausia tikimybė prognozuojama...

Pasiturinčios vilnietės pažintis su užsieniečiu baigėsi skaudžia tragedija: prieš mirtį patyrė ypatingas kančias (235)

Vilniuje įsikūrusiai apartamentų nuomos bendrovei ir paplūdimio sporto šakų centrui vadovavusios...

Sirijos diktatoriaus šeimoje prasidėjo karas (105)

XX a. trečiajame dešimtmetyje Ali Sulaymanas al Wahhishas gavo pravardę Al Assadas, arba Liūtas,...

Netoli Vilniaus – laimės terapija tarp gyvūnų: vykdami čia nedarykite vienos klaidos (20)

Dubingių žirgyno pristatinėti tikrai nereikia – visi jį žino, tik ne visi yra buvę. Klausiu...

Šašlykai – baisi nuodėmė sveikatai? Jei atsiminsite kelias taisykles, galėsite valgyti be sąžinės graužaties (99)

Šašlykai – daugumos lietuvių labai mėgstamas, vasariškas ir... kartais netgi pavojingas...

Svarbesnis nei bet kada: nukraujavusių „Pacers“ viltys – į galingą Sabonio žaidimą (18)

Dvidešimt dviem NBA klubam ruošiantis artėjančiam 2019-20 metų sezono pratęsimui viena iš...

Komišką įvartį įmušęs „Bayern“ iškovojo ir Vokietijos taurę (1)

Miuncheno „Bayern“ futbolininkai šeštadienio vakarą Berlyno Olimpiniam stadione iškovojo...

Grybavimo sezonas – kas jau dygsta ir kiek per valandą gali uždirbti patyręs grybautojas kokie miškai grybingesni – Lietuvos ar Lenkijos (53)

Apie grybavimo sezoną kalbamės su Valdu Kaubre, Valstybinės miškų urėdijos vadovu, gamtininku...

|Maža didelių žinių kaina