Karas keliuose aprimo – galima pasidžiaugti, kad žuvusiųjų skaičius Lietuvos keliuose kiekvienais metais vis mažėja. Tačiau yra ir ne tokių džiugių žinių – pastaruoju metu beveik trečdaliu augo avarijų skaičius. Vis dėlto specialistai tam turi paprastą paaiškinimą.
Avarija Juozapavičiaus prospekte
© DELFI / Rafael Achmedov

Statistika

Žūčių avarijose Lietuvos keliuose nuosekliai mažėja, bet pačių eismo įvykių ir sužeistų juose skaičius auga. Per pirmus du šių metų mėnesius užregistruota 28 proc. daugiau eismo įvykių nei analogišku laikotarpiu pernai.

Avarijų metu žuvo 12,5 proc. mažiau eismo dalyvių ir net ketvirtadaliu mažiau vairuotojų bei 11 proc. mažiau pėsčiųjų.

Tačiau išaugo sužeistųjų skaičius – per sausį ir vasarį sužeista 8 proc. daugiau eismo dalyvių nei pernai.

„Kol kas šiuos duomenis vertinti dar ankstoka“, - sako Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys.

Dažniau kreipiasi į medikus

Dar viena tendencija – į gydymo įstaigas pristatoma vis daugiau avarijų dalyvių.

„Galbūt žmonės pasidarė jautresni ir dažniau kreipiasi į medikus. Todėl pradinėje statistikoje jie patenka į įskaitinių įvykių statistiką kaip sužaloti žmonės. Be abejo, kuomet sužalojimas nustatomas nesunkus, statistika koreguojasi. Pastaruoju metu tokių atvejų vis daugiau“, - pastebi V. Grašys.

Teigiama, kad gavus medikų išvadas statistikos rodikliai ima gerėti.

„Statistika šiek tiek iškreipta. Būtent tos grafos, kur kalbama apie sužalotus žmones. Per metus statistika atsistato. Bet kokiu atveju, šiandien yra tokie duomenys ir jie nėra drastiškai didesni, nėra drastiško augimo. Ir patys skaičiai nėra dideli. Skaičius dar analizuosime, analizuosime eismo įvykių padarinius, bet tikrai nemaža dalis įvykių iš įskaitinių su nukentėjusiais žmonėmis vėliau perkvalifikuojami į techninius eismo įvykius, kai žmonės nenukentėjo“, - DELFI teigė V. Grašys.

Turi paaiškinimą

Psichologas Olegas Lapinas turi paprastą paaiškinimą, kodėl avarijų skaičius ima didėti.

„Žmonės tampa ne tokie dėmesingi. Tai yra faktas, patvirtintas psichologų. Mūsų kultūra neskatina dėmesio koncentracijos. Ji skatina nuolatinį dėmesio paskirstymą. Mes visuomet matome, kai vairuotojai kalba telefonu. Matome, kai žmonės vaikšto su ausinėmis arba neatitraukdami akių nuo savo telefonų. Gyvenimas vyksta veiksmo filmų tempu. Visa tai nepaprastai mus perkrauna ir tai skatina mažesnę dėmesio koncentraciją“, - įsitikinęs O. Lapinas.

Būtent dėmesio stoka, psichologo teigimu, lemia avarijas.

„Avarijų priežastis – dėmesio koncentravimo silpnumas. Jeigu žmogus koncentruoja dėmesį, jis koordinuoja savo veiksmus už vairo. Aš manau, kad mūsų palikuoniai stebėsis, kad mes apskritai važinėdavome su mašinomis. Tai juos labai stebins. Žinote, mūsų smegenys tokios trapios, o mes tiek informacijos į jas grūdame, kad sunku tikėtis, kad avarijų nedaugėtų“, - teigia O. Lapinas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įvertino, dėl ko Lietuvoje įvyksta nemažai avarijų (66)

Specialistai sako, kad Lietuvoje nemažai tragiškų avarijų įvyksta dėl vairuotojų budrumo stokos.

Pykstate už vairo? Esate tokie patys pavojingi, kaip ir neblaivūs vairuotojai (9)

Kitam vairuotojui neleidžiant persirikiuoti ar užkišus prieš nosį susinervinate, spaudžiate...

Lenktynininkus ir kelių „gaidelius“ skiria vos viena taisyklė (1)

Galingų automobilių riaumojimas ir milžiniškas greitis profesionaliose lenktynėse sutraukia...

Keisis eismo tvarka vienoje intensyviausių sostinės žiedinių sankryžų (9)

Vilniuje tęsiamas žiedinių sankryžų ženklinimo atnaujinimas – rugpjūčio pradžioje...

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Top naujienos

Savaitės orai: bus labai tvanku (10)

Pirmadienio dieną Lietuvoje bus nepastoviai debesuota. Daugelyje pietinių ir rytinių rajonų...

Keturių mažamečių mama kaimu grožisi valydama kaminą (54)

Vaikštome su Daiva Mikelioniene jos šeimos sodyboje Verstaminų kaime. Apžiūrėti visam turtui...

Prakeiksmas yra ne juokai: ar tai tikrovė, ar tik silpnų žmonių baimės? (116)

Kunigas egzorcistas Arnoldas Valkauskas DELFI teigia, kad prakeikti galima tik tuos, kurie yra...

Turime dvi problemas – emigraciją į užsienį ir emigraciją į Vilnių (364)

Pusiaukelėje tarp Vilniaus ir Rygos įsikūrusio Rokiškio Nepriklausomybės aikštėje...

Už Atlanto žalgirietis Daviesas – rezultatyvus ir naudingas draugiškame turnyre (7)

Kauno „Žalgirio“ vidurio puolėjas Brandonas Daviesas savaitgalį pradėjo kovas draugiškame...

Ligoninių pertvarka: žmonės bijo, kad susirgę nebeturės kur eiti (58)

Seimui rengiantis spręsti, ką daryti su prezidentės Dalios Grybauskaitės prašymais pataisyti...

Jau po poros metų tokių specialistų paklausa išaugs triskart (18)

Vos už poros metų – 2020-aisiais – Lietuvoje reikės nemažiau kaip 300 informacinių sistemų,...

Po Trumpo ir Putino susitikimo – nedviprasmiškas JAV signalas Rusijai: mes jus stebime (742)

Ar Rusija, JAV prezidento nuomone, yra priešininkė? Tokio klausimo kelis sykius pastaruoju metu...

Gyvybingumu stebinantis interjeras: dizaineriai laužė visus stereotipus (8)

Įsiurbti į pilką didmiesčio kasdienybės rutiną dažnai pasvajojame apie pabėgimą į pavasario...

Į šią šalį verta vykti vien dėl maisto: viskas, ką būtina paragauti Portugalijoje (52)

Portugalijoje praleidau 12 dienų , gyvenau 3 miestuose, pamačiau labai daug, paragavau dar daugiau....