Karas keliuose aprimo – galima pasidžiaugti, kad žuvusiųjų skaičius Lietuvos keliuose kiekvienais metais vis mažėja. Tačiau yra ir ne tokių džiugių žinių – pastaruoju metu beveik trečdaliu augo avarijų skaičius. Vis dėlto specialistai tam turi paprastą paaiškinimą.
Avarija Juozapavičiaus prospekte
© DELFI / Rafael Achmedov

Statistika

Žūčių avarijose Lietuvos keliuose nuosekliai mažėja, bet pačių eismo įvykių ir sužeistų juose skaičius auga. Per pirmus du šių metų mėnesius užregistruota 28 proc. daugiau eismo įvykių nei analogišku laikotarpiu pernai.

Avarijų metu žuvo 12,5 proc. mažiau eismo dalyvių ir net ketvirtadaliu mažiau vairuotojų bei 11 proc. mažiau pėsčiųjų.

Tačiau išaugo sužeistųjų skaičius – per sausį ir vasarį sužeista 8 proc. daugiau eismo dalyvių nei pernai.

„Kol kas šiuos duomenis vertinti dar ankstoka“, - sako Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys.

Dažniau kreipiasi į medikus

Dar viena tendencija – į gydymo įstaigas pristatoma vis daugiau avarijų dalyvių.

„Galbūt žmonės pasidarė jautresni ir dažniau kreipiasi į medikus. Todėl pradinėje statistikoje jie patenka į įskaitinių įvykių statistiką kaip sužaloti žmonės. Be abejo, kuomet sužalojimas nustatomas nesunkus, statistika koreguojasi. Pastaruoju metu tokių atvejų vis daugiau“, - pastebi V. Grašys.

Teigiama, kad gavus medikų išvadas statistikos rodikliai ima gerėti.

„Statistika šiek tiek iškreipta. Būtent tos grafos, kur kalbama apie sužalotus žmones. Per metus statistika atsistato. Bet kokiu atveju, šiandien yra tokie duomenys ir jie nėra drastiškai didesni, nėra drastiško augimo. Ir patys skaičiai nėra dideli. Skaičius dar analizuosime, analizuosime eismo įvykių padarinius, bet tikrai nemaža dalis įvykių iš įskaitinių su nukentėjusiais žmonėmis vėliau perkvalifikuojami į techninius eismo įvykius, kai žmonės nenukentėjo“, - DELFI teigė V. Grašys.

Turi paaiškinimą

Psichologas Olegas Lapinas turi paprastą paaiškinimą, kodėl avarijų skaičius ima didėti.

„Žmonės tampa ne tokie dėmesingi. Tai yra faktas, patvirtintas psichologų. Mūsų kultūra neskatina dėmesio koncentracijos. Ji skatina nuolatinį dėmesio paskirstymą. Mes visuomet matome, kai vairuotojai kalba telefonu. Matome, kai žmonės vaikšto su ausinėmis arba neatitraukdami akių nuo savo telefonų. Gyvenimas vyksta veiksmo filmų tempu. Visa tai nepaprastai mus perkrauna ir tai skatina mažesnę dėmesio koncentraciją“, - įsitikinęs O. Lapinas.

Būtent dėmesio stoka, psichologo teigimu, lemia avarijas.

„Avarijų priežastis – dėmesio koncentravimo silpnumas. Jeigu žmogus koncentruoja dėmesį, jis koordinuoja savo veiksmus už vairo. Aš manau, kad mūsų palikuoniai stebėsis, kad mes apskritai važinėdavome su mašinomis. Tai juos labai stebins. Žinote, mūsų smegenys tokios trapios, o mes tiek informacijos į jas grūdame, kad sunku tikėtis, kad avarijų nedaugėtų“, - teigia O. Lapinas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seime – Širinskienės registruota įstatymo pataisa vairuotojams (203)

Pirmadienį Seime registruota įstatymo pataisa, kuria siekiama pakoreguoti Baudžiamojo kodekso ( BK...

Prieš šventinį savaitgalį – policijos perspėjimas vairuotojams (101)

Lietuvos valstybės šimtmečio minėjimo dienomis į Lietuvą atvyksta daug Europos Sąjungos ir...

Bauginančios ekspertų išvados apie vairuotojus: deramai neįvertinama didelė problema (28)

Remiantis Jungtinių Valstijų automobilių gamintojų asociacijos (AAA) duomenimis, procentinė...

Besimokančiųjų vairuoti kasdienybė: garsinis signalas, necenzūriniai žodžiai ir net avarijos (10)

Nemaža dalis vairuotojų jau seniai pamiršo, kokia buvo jų pirmoji patirtis sėdant prie mokomojo...

Siaubinga ir prabangi kaktomuša (14)

Dideliu greičiu lėkęs „ Bentley Continental GT “ siauroje gatvelėje rėžėsi į garbaus...

Top naujienos

Orai: arktinis šaltis šalį sukaustys ilgam

Šią savaitę šalį stingdys šaltis . O „dėkoti“ galime į dvi dalis skilusiam poliariniam...

Ūkininkas: pieno produktai netrukus pigs (90)

„Miestiečiai ateina į protą“, – sako save tipišku smulkiuoju ūkininku, kurio specializacija...

Pigiausi būstai Lietuvoje – už vieną minimalų atlyginimą (64)

Atsidarius nekilnojamojo turto skelbimų portalą, akį gali patraukti pasiūlymai už ypač nedidelę...

Italijos lietuviai kyla į kovą su Rusijos propaganda (223)

Nusibodo Italijoje aiškinti, kad Lietuva tai ne Rusija, ir kad lietuviai turi savo tvirtą...

Tobulas muzikos ir 3D vaizdų spektaklis: elektroninės muzikos pionieriai „Kraftwerk“ atidavė duoklę Lietuvai (8)

Vokietijos muzikos grandai itin pamėgo lankytis Lietuvoje. „Scorpions“, „Accept“ ar buvusių...

Lietuvis dėl savo darbo Airijoje buvo tapęs kone šios šalies priešu (63)

Iš Kapčiamiesčio, nedidelio miestelio Lazdijų rajone, kilęs Povilas Ražukas Airijoje dirbo prie...

Netiesa, kad Kaukėnas nežibėjo tarp superžvaigždžių: nusileido tik Fourcade‘ui (26)

Tik legendinis Martinas Fourcade‘as buvo greitesnis už Tomą Kaukėną lenktynėse, kuriose...

Išgyvenęs alpinistas papasakojo, ką patyrė: sulaužyta koja ropojo iki kalnų namelio (230)

Kirgizijoje bendražygio netekęs alpinistas Kęstutis Skrupskelis papasakojo savo kvapą...

Vestuves nusprendė atšvęsti kitaip: vietoje puokščių pasirinko šuniukus (3)

Becky ir John'as buvo pačiame vestuvių planavimo įkarštyje, kai pamatė gyvūnų prieglaudos...

Lietuvių nuotykiai Šiaurės Korėjoje: vos išlipę iš lėktuvo svarstėme, kaip iš čia pabėgti (184)

Nuo pat vaikystės mane traukė keisti ir mistiniai dalykai. Buvo įdomu viskas kas baisu, gniaužia...