aA
Nemaža dalis vairuotojų jau seniai pamiršo, kokia buvo jų pirmoji patirtis sėdant prie mokomojo automobilio vairo. Todėl šiandien sutikę mokomuosius automobilius gatvėje vairuotojai neretai elgiasi netinkamai, stokoja supratingumo ir patys daro kritinių klaidų, lemiančių eismo įvykius, teigiama pranešime žiniasklaidai.
© Shutterstock

Kaip rodo draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje duomenys, dauguma avarijų, susijusių su mokomaisiais automobiliais, įvyksta dėl per staigaus stabdymo, kai iš paskos važiuojantis automobilis nespėja sustoti ir į jį atsitrenkia. Nors tokiose situacijose neretai kaltinami būtent mokomieji automobiliai, remiantis Kelių eismo taisyklėmis (KET), kaltas lieka tas, kas nepaisė saugaus atstumo iki sustojusios transporto priemonės.

Patirtis – ne iš maloniausių

Praktika rodo, kad šiandien nepakantumo lygis besimokantiems vairuoti vis dar išlieka aukštas. Pakanka mokykliniam automobiliui per lėtai važiuoti ar ne vietoje užgesti, tuoj kiti vairuotojai naudoja garsinį signalą ar atsidarę langą patys juos pradeda mokyti vairuoti. Neseniai vairavimo kursus baigęs vilnietis Tomas prisimena ne vieną pavyzdį, kuomet kiti eismo dalyviai kai kuriose situacijose elgdavosi itin nederamai.

„Kai mokiausi vairuoti Vilniuje, kiekviena pamoka buvo paženklinta bent keliais incidentais su kitais vairuotojais. Jie dažnai naudodavo garsinį signalą, rodydavo necenzūrinius gestus, nevengdavo atsidarę langą paburnoti, o kartais buvo pasiruošę net ir išlipti iš automobilio. Tuo tarpu vėliau mane aplenkę, jie patys nerodydavo posūkio signalų, nepaisydavo eismo juostų ar kelio ženklų“, – savo patirtį prie vairo prisimena vaikinas.

Anot jo, tokia vairuotojų reakcija tik dar labiau apsunkina neįgudusių vairuotojų situaciją, tad tai nėra į naudą nei pradedantiesiems vairuotojams, nei šalia esantiems kitiems eismo dalyviams. „Kai kažkas tau iš galo pradeda signalizuoti, tuo metu tikrai adekvačiai nesugebi galvoti, kaip reikia vairuoti automobilį. Tada viskas gali užtrukti gerokai ilgiau bei lėčiau nei kad truktų be smerkiančio vairuotojų paraginimo“, – teigia Tomas.

Lieka patys kalti

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pripažįsta, kad besimokantieji vairuoti šiandien vis dar nėra gerbiami. Pasak draudimo eksperto, natūralu, kad būsimas vairuotojas prie automobilio vairo dar nesijaučia komfortiškai, stokoja patirties ir įgūdžių, o tai kartais lemia tam tikras vairavimo klaidas. Deja, tą supranta tikrai ne visi aplinkiniai.

„Nereikia net sėdėti mokykliniame automobilyje, kad pajaustum, kiek kitų klaidoms yra nepakantūs kai kurie vairuotojai. Ką jau bekalbėti apie besimokančius vairuoti, kurie stresą jaučia jau vien sėdėdami prie vairo. O jei dar padaro vieną kitą klaidą ir kažkas iš galo pradeda reikšti savo nepasitenkinimą, tai klaidų gali tik padaugėti“, – svarsto R. Bieliauskas.

Pasak draudimo bendrovės atstovo, dažniausiai problemų kelyje kyla tada, kai patys vairuotojai nesilaiko saugaus atstumo iki vairavimo mokyklos automobilio. Pastarajam padarius netikėtą manevrą ar staiga sustojus gerokai išauga eismo įvykio tikimybė.

„Nors KET aiškiai parašyta, kad būtina laikytis saugaus atstumo iki kitų transporto priemonių, šį punktą dažnas primiršta. Visgi, gatvėje pamačius vairavimo mokyklos automobilį, šis punktas turėtų tapti kertinis. Taip pat atsargiau reikėtų šiuos automobilius ir apvažiuoti. Neretai pasitaiko atvejų, kai mokinys sugeba sumaišyti akceleratorių su stabdžiu ir atvirkščiai, taip pat gali atlikti netikėtą manevrą į šoną, o kiti eismo dalyviai tam būna nepasiruošę“, – dėsto draudimo ekspertas.

R. Bieliauskas pripažįsta, kad įvykus avarijai dažnas puola kaltinti būtent vairavimo mokyklos automobilį, esą šis apsunkino eismą ir atliko pavojingą manevrą, tačiau dažniausiai kalti lieka būtent tie, kurie ir beria kaltinimus ant besimokančio vairuotojo.

„Dauguma eismo įvykių nutinka tada, kai kažkas atsitrenkia į vairavimo mokyklos automobilio galą. Tuomet diskutuoti nelabai yra dėl ko, kadangi KET aiškiai apibrėžia tokias situacijas – laikytis saugaus atstumo yra būtina. O šiuo atveju esminis patarimas yra toks: pamačius vairavimo mokyklos automobilį, reikėtų sumažinti greitį, „neprisiklijuoti“ prie jo, o kartais ir visiškai sustoti bei palaukti, kol jis atliks savo manevrą“, – pataria R. Bieliauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (56)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Keturios vairuotojų pamirštamos smulkmenos, galinčios pailginti automobilio „gyvenimą“ (85)

Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kaip svarbu keisti tepalus ir nepamiršti įprastos techninės...

Nebus laiko galvoti: svarbiausi žingsniai, kai dega automobilis kaip taisyklingai naudotis gesintuvu (52)

Visi vairuotojai žino, kad automobilyje turėti gesintuvą – privaloma. Tačiau ne visi...

Įspėja dėl vagysčių: automobilius nesaugu palikti net ir požeminiuose garažuose (46)

Pastaruoju metu vienas iš labiausiai automobilių savininkus neraminančių dalykų yra ne tai, ar...

Ką reiškia skaičius 68, atsiradęs vairuotojo pažymėjime (38)

Policijos pareigūnai neseniai pasidalijo šiurpia statistika: per 8 mėnesius nustatė 5 tūkst....

Top naujienos

Putino slaptųjų misijų Ukrainoje ir Sirijoje vado lėktuvas išskrido iš Lietuvos: buvo taisomas Žiemelio įmonėje (97)

Penktadienį dėl techninių problemų Lietuvoje priverstinai nusileidęs artimo Vladimiro Putino...

Milijonus kainavusioje sistemoje – skylė po skylės: ar duomenys apie mūsų asmeninę sveikatą saugūs? (108)

Elektroninės sveikatos sistema jau kainavo daugiau nei 30 milijonų eurų, tačiau spragos ir...

Rusija spaudžia Europą priešintis Trumpui ir padėti atstatyti Siriją

Rusija ragina Vokietiją ir Prancūziją nutraukti draugystę su amerikiečių sąjungininku ir...

Vilniaus centre į atvirą kanalizacijos šulinį įkrito mažametė mergaitė (46)

Sekmadienį, spalio 14-ąją, policijos pareigūnai gavo pranešimą apie į lietaus nuotekų šulinį...

Lietuvos futbolo rinktinės vargai: blogiausias čia – ne Jankauskas (39)

733 dienų be pergalių oficialiuose turnyruose, 18 pralaimėjimų per paskutines 26 rungtynes bei 14...

50-metį švenčiančio Juozo Statkevičiaus interviu – apie sąžinę, „auksinę ranką“, ir deficitą nedeficito laikais (32)

Kvailas dalykas, kurį turiu – sąžinė. Nemoku apgaudinėti žmonių. Geriau sąžiningai dirbti...

Po netiesioginių Saudo Arabijos grasinimų naftos kainos gali šoktelėti iki 100 dolerių (69)

Pasaulinę naftos rinką, jau ir taip varžomą JAV sankcijų Iranui, šiuo metu drebina rizika dėl...

Naujojo biudžeto paslaptis – diržų veržimas ekonomikos kilimo metu: rado, kas sumokės už valdančiųjų užmojus atnaujinta 15.20 (317)

Nors Lietuva išgyvena ekonominį pakilimą, kaip iš giedro dangaus pasirodė žinia – kultūros...

Kelininkai suplanavo, kaip užklupti žiemą: druska barstyti gatves gali nors dabar (21)

Nepaisant to, kad už lango vasariška šiluma, kelių valymą , slidumą mažinančių medžiagų...

Meghan Markle sėkmingai slėpė nėštumą, tačiau stiliaus užuominų būta ne kartą (20)

Sasekso hercogienė Meghan jau kurį laiką buvo akylai stebima žiniasklaidos fotografų ir jei...