aA
Kai lyja tiek, kiek šį rudenį, galite labai nesunkiai gauti šaltą dušą, kurį sukelia per balas važiuojantys automobiliai. Tik stebint automobilių srautą intensyvesnio eismo gatvėse, panašu, kad daugelis vairuotojų nė nežino ar nesusimąsto, kad už pėsčiojo aptaškymą jiems gresia baudos. Tiesa, bauda gresia tik tuo atveju, jei bus įrodyta, jog vairuotojas sušlapino pėsčiąjį tyčia. O tai nėra lengvai įgyvendinama misija.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Andrius Bubulis sako, kad formaliai tyčinis aptaškymas yra pažeidimas.

„Tai gana dviprasmiška situacija. Sudėtinga pasakyti, ar tokį pažeidimą būtų galimybė tinkamai įrodyti. Žinoma, jei pavyktų įrodyti, bauda už tai grėstų“, – sako A. Bubulis.

Toks elgesys traktuojamas kaip „kiti KET pažeidimai“. Už šį pažeidimą gresia žodinis įspėjimas arba bauda nuo 5 iki 10 eurų.

„Iš esmės KET neapibrėžia tokių situacijų, kaip važiuojant per balą aptaškomi žmonės. Eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Eismo dalyvis yra tiek pėstysis, tiek vairuotojas. Taigi abiejų jų elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Abu dalyviai privalo laikytis visų atsargumo priemonių. Vėlgi, pėstysis turėtų įvertinti situaciją“, – svarsto pareigūnas.

Kauno kelių policija per metus gauna 2-3 pranešimus, kai pėstieji skundžiasi, jog juos tyčia aptaškė automobilis. Tačiau pareigūnai neskuba teisti vairuotojų.

„Vertiname visas aplinkybes: kur pėstysis stovėjo, kaip jis elgėsi ir panašiai. Logiška, kad jei pėstysis stovi prie pat didžiausios balos, jis gali būti aptaškytas. Eismo srautas juda, eismo juostos nubrėžtos, privaloma važiuoti savo eismo juosta, tai natūralu, kad kažkas važiuoja pirma juosta, kažkas – antra. Jei bala pirmoje eismo juosta, tai kur tam vairuotojui dingti? Juk jis balos neperšoks ar išlipęs balos nenusausins, kad neaptaškytų pėsčiųjų. Taigi, apie tai ir kalbu, kad visi eismo dalyviai turi elgtis atsargiai“, – sako A. Bubulis.

Išsiaiškinti, ar vairuotojas aptaškė pėsčiuosius tyčia galima pasitelkus vaizdo įrašus, tačiau ir tai ne visada būna naudinga informacija.

„Vairuotojui grėstų nemalonumai, jei būtų nustatyta tyčia, kad jis specialiai tai padarė. Jei kelyje daugiau nebuvo eismo dalyvių, tik jis ir pėstysis, ir vairuojas galėjo nesunkiai apvažiuoti balą, galbūt pristabdyti, bet tyčia jį aptaškė. Tačiau realybėje tai labai sunku įrodyti. Renkame įrodymus, jei įmanoma juos surinkti, ir vertiname“, – sako pareigūnas.

Baudos vairuotojams – drumstame vandenyje
© DELFI / Domantas Pipas

Kauno pareigūnai dar praėjusiais metais svarstė, ar nederėtų tokio elgesio prilyginti chuliganiškam vairavimui, tačiau po ilgų diskusijų tam nepritarta.

„Diskutavome su kolegomis, kad tai būtų galima prilyginti chuliganiškam vairavimui. Tačiau chuliganiškas vairavimas yra toks, kai keliamas pavojus eismo saugumui. Vėlgi, nežinau, ar keliamas pavojus eismo dalyviams, jei jie aptaškomi“, – svarsto A. Bubulis.

Kaip jau minėta, per metus į policiją kreipiasi vos keli žmonės, kuriuos aptaškė automobiliai. Formaliai jie galėtų kreiptis ir į teismą, siekiant išsireikalauti patirtą žalą.

„Žmonės įsidėmi numerius. Fotografuoja rūbus, kaip atrodė po įvykio. Faktas, kad jei rūbas sugadintas, žmogus turėtų galimybę kreiptis į teismą ir išsireikalauti žalą. Bet vėlgi, turi būti supratimas ir reikia pasirinkti stovėjimo vietą ar ėjimo trajektoriją tokią, kad nebūtum aptaškytas.

Galbūt į tokias situacijas dažniausiai papuola tie, kurie neturi supratimo apie eismo vyksmą, niekada neturėjo vairuotojo pažymėjimo. Dažniausiai tai pasitaiko vaikams, nes jiems kartais smagu pasivaikščioti ir patrepsėti per balas. Kiekvienas turime įvertinti, kur einame ir kur stovime. Tuo pačiu ir vairuotojas neturėtų didinti greičio matydamas, kad aptaškys pėsčiuosius. Tačiau kiekvienas atvejis yra individualus“, – konstatuoja A. Bubulis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (106)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Ekspertas perspėja dėl naujos aneksijos pavojaus: Putinas čia be vargo susitvarkytų (12)

Buvęs Vladimiro Putino patarėjas Andrejus Illarionovas perspėja dėl naujos aneksijos, kurią...

Įvertino Nausėdos pasiūlymus ir drąsiai rėžė: skurdo su 10 eurų neišgelbėsime (3)

Lietuvos verslo konfederacijos mokesčių komisijos pirmininkas Marius Dubnikovas sako, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (39)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Saulius Siparis apie naują mylimąją: mes beveik vienmečiai, draugystėmis su mergaitėmis aš netikiu

„Mes esame praktiškai bendraamžiai. Vyrų santykiai su jaunomis mergaitėmis man atrodo visiškas...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (89)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (14)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Po galingo taifūno „Hagibis“ – ypač sudėtinga padėtis: tūkstančiai žmonių skuba į pagalbą

Japonijoje dešimtys tūkstančių gelbėtojų pirmadienį ieško žmonių po galingo taifūno „...