Kai lyja tiek, kiek šį rudenį, galite labai nesunkiai gauti šaltą dušą, kurį sukelia per balas važiuojantys automobiliai. Tik stebint automobilių srautą intensyvesnio eismo gatvėse, panašu, kad daugelis vairuotojų nė nežino ar nesusimąsto, kad už pėsčiojo aptaškymą jiems gresia baudos. Tiesa, bauda gresia tik tuo atveju, jei bus įrodyta, jog vairuotojas sušlapino pėsčiąjį tyčia. O tai nėra lengvai įgyvendinama misija.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Andrius Bubulis sako, kad formaliai tyčinis aptaškymas yra pažeidimas.

„Tai gana dviprasmiška situacija. Sudėtinga pasakyti, ar tokį pažeidimą būtų galimybė tinkamai įrodyti. Žinoma, jei pavyktų įrodyti, bauda už tai grėstų“, – sako A. Bubulis.

Toks elgesys traktuojamas kaip „kiti KET pažeidimai“. Už šį pažeidimą gresia žodinis įspėjimas arba bauda nuo 5 iki 10 eurų.

„Iš esmės KET neapibrėžia tokių situacijų, kaip važiuojant per balą aptaškomi žmonės. Eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Eismo dalyvis yra tiek pėstysis, tiek vairuotojas. Taigi abiejų jų elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Abu dalyviai privalo laikytis visų atsargumo priemonių. Vėlgi, pėstysis turėtų įvertinti situaciją“, – svarsto pareigūnas.

Kauno kelių policija per metus gauna 2-3 pranešimus, kai pėstieji skundžiasi, jog juos tyčia aptaškė automobilis. Tačiau pareigūnai neskuba teisti vairuotojų.

„Vertiname visas aplinkybes: kur pėstysis stovėjo, kaip jis elgėsi ir panašiai. Logiška, kad jei pėstysis stovi prie pat didžiausios balos, jis gali būti aptaškytas. Eismo srautas juda, eismo juostos nubrėžtos, privaloma važiuoti savo eismo juosta, tai natūralu, kad kažkas važiuoja pirma juosta, kažkas – antra. Jei bala pirmoje eismo juosta, tai kur tam vairuotojui dingti? Juk jis balos neperšoks ar išlipęs balos nenusausins, kad neaptaškytų pėsčiųjų. Taigi, apie tai ir kalbu, kad visi eismo dalyviai turi elgtis atsargiai“, – sako A. Bubulis.

Išsiaiškinti, ar vairuotojas aptaškė pėsčiuosius tyčia galima pasitelkus vaizdo įrašus, tačiau ir tai ne visada būna naudinga informacija.

„Vairuotojui grėstų nemalonumai, jei būtų nustatyta tyčia, kad jis specialiai tai padarė. Jei kelyje daugiau nebuvo eismo dalyvių, tik jis ir pėstysis, ir vairuojas galėjo nesunkiai apvažiuoti balą, galbūt pristabdyti, bet tyčia jį aptaškė. Tačiau realybėje tai labai sunku įrodyti. Renkame įrodymus, jei įmanoma juos surinkti, ir vertiname“, – sako pareigūnas.

Baudos vairuotojams – drumstame vandenyje
© DELFI / Domantas Pipas

Kauno pareigūnai dar praėjusiais metais svarstė, ar nederėtų tokio elgesio prilyginti chuliganiškam vairavimui, tačiau po ilgų diskusijų tam nepritarta.

„Diskutavome su kolegomis, kad tai būtų galima prilyginti chuliganiškam vairavimui. Tačiau chuliganiškas vairavimas yra toks, kai keliamas pavojus eismo saugumui. Vėlgi, nežinau, ar keliamas pavojus eismo dalyviams, jei jie aptaškomi“, – svarsto A. Bubulis.

Kaip jau minėta, per metus į policiją kreipiasi vos keli žmonės, kuriuos aptaškė automobiliai. Formaliai jie galėtų kreiptis ir į teismą, siekiant išsireikalauti patirtą žalą.

„Žmonės įsidėmi numerius. Fotografuoja rūbus, kaip atrodė po įvykio. Faktas, kad jei rūbas sugadintas, žmogus turėtų galimybę kreiptis į teismą ir išsireikalauti žalą. Bet vėlgi, turi būti supratimas ir reikia pasirinkti stovėjimo vietą ar ėjimo trajektoriją tokią, kad nebūtum aptaškytas.

Galbūt į tokias situacijas dažniausiai papuola tie, kurie neturi supratimo apie eismo vyksmą, niekada neturėjo vairuotojo pažymėjimo. Dažniausiai tai pasitaiko vaikams, nes jiems kartais smagu pasivaikščioti ir patrepsėti per balas. Kiekvienas turime įvertinti, kur einame ir kur stovime. Tuo pačiu ir vairuotojas neturėtų didinti greičio matydamas, kad aptaškys pėsčiuosius. Tačiau kiekvienas atvejis yra individualus“, – konstatuoja A. Bubulis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Netvarkingoms transporto priemonėms ruošiama nauja tvarka (1)

Šiuo metu veikianti tvarka, kai transporto priemonės, kurių techninė apžiūra ar privalomasis...

Ateina pavojingiausias metas vairuotojams (1)

Antroji rudens pusė vairuotojams yra pati pavojingiausia: spalio ir lapkričio mėnesiais ne...

Griežtas policijos atsakas norintiems 0,5 promilės vairuotojams (393)

Nei 0,4 promilės, nei 0,5 promilės ir net ne 0,2 promilės. Bet kuriuo iš šių atvejų žmogus yra...

Avarijos kaltininko paieškos: nemandagus elgesys, psichologinis spaudimas ar net grasinimai

Rudenį, lyginant su šiltuoju sezonu, keliuose penktadaliu išauga eismo nelaimių skaičius, rašoma...

Transporto spūstys mieste: patarimai, kaip prie jų prisitaikyti (23)

Jeigu kiekvieną darbo dieną transporto spūstyje užstringate bent valandai, tai per metus susidaro...

Top naujienos

Aiškėja naujos detalės apie Neryje tebeieškomos moters gyvenimą: vaikai vieni laukė 2 paras (76)

Aiškėja naujos detalės apie moterį, kurios nuo sekmadienio vakaro ieškoma Neries upėje .

I. Makaraitytė. Senoji A. M. Brazausko gvardija ir tikrieji jų veidai (77)

Kas buvo ir yra Lietuvos socialdemokratų partija ? Partija, kurios vadovas Gintautas Paluckas ką...

Sukluso ne vienas: „Rokiškio sūrio“ sūrio atstovas padėkojo permokantiems už lietuviškus gaminius (2)

„Ačiū ( Lietuvos – DELFI) vartotojams už tai, kad mėgsta vartoti vietoje pagamintą...

Dėl Gintaro kambario sužibo viltis: skelbia radę jo buvimo vietą (13)

Vokiečių mėgėjiškos archeologijos atstovai padarė išvadą, kad nacistų pagrobtas Gintaro...

A. Bačiulis: „Lidl“ įžeidė tris ketvirtadalius Lietuvos žmonių (745)

„Lidl“ įžeidė tris ketvirtadalius Lietuvos žmonių, Kaune atidaromos parduotuvės vaizdu...

Išankstiniai vasaros kelionių pardavimai muša rekordus: lietuviai ėmė išlaidauti (1)

Prasidėjus išankstinei 2018-ųjų vasaros sezono prekybai, jau fiksuojami rekordiškai aktyvūs...

Likusi be darbo rankų nenuleido: dabar dzūkų sodyba vilioja ir vietinius, ir užsieniečius (6)

Prieš daugiau nei dešimt metų su vyru atidariusi sodybos „Grikucis“ duris Laima Mačionienė...

Į rinktinę – žalia šviesa: G. Orelikas su nekantrumu laukia D. Adomaičio skambučio (1)

Antrus metus legionieriaus duoną kremtantis Gediminas Orelikas neužtruko įšokdamas į lyderio...

Profesorius atsakė į svarbiausią klausimą apie vaistus: kas trečiam pacientui gresia sunkios pasekmės (10)

Farmacinis arba cheminis ekvivalentiškumas reiškia, kad dviejuose ar daugiau vaist iniuose...