Lietuvos kelių nesitraukiant plikledžiui ir šlapdribai, skaudžių eismo nelaimių pagausėjimas nėra neišvengiamas. Bent jau taip galvoja neseniai iš Dakaro ralio grįžęs lenktynininkas Benediktas Vanagas.
Benediktas Vanagas
© Stopkadras

Jo įsitikinimu, vairuotojams pasirinkus mažesnį greitį ir nuosekliau laikantis kelių eismo taisyklių, žiemos avarijų statistika gali mažėti. Draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje duomenimis, žiemos mėnesiais užfiksuojama beveik 30 proc. daugiau automobilių avarijų nei vasarą, maždaug tiek pat išauga ir nepataisomai sugadintų automobilių skaičius. Skaudžiausia, kad eismo įvykiuose nukenčia žmonės – atlygindama keleiviams ir vairuotojams padarytas žalas ERGO žiemos sezono metu paprastai kompensuoja net 2,5 karto daugiau žalų nei vasarą.

B. Vanagas tokią statistiką aiškina paprastai. Pasak jo, žiemą, pasikeitus oro sąlygoms ir esant slidžiai kelio dangai, itin sumažėja padangų sukibimas su kelio paviršiumi. Vairuotojai nebesugeba pasirinkti saugaus greičio, kuris, esant prastam sukibimui, turėtų būti daug mažesnis nei įprastomis oro sąlygomis. Kitaip automobilis pasidaro nevaldomas ir pradeda slysti.

Žiemos ralyje, kuris vyko sausio pabaigoje, dalyvavo ne naujokai, tačiau net ir patyrę lenktynininkai pakliuvo į avarines situacijas. Dažnu atveju jų priežastis – posūkyje netinkamai pasirinktas greitis.

„Žiūrovai dažnai stebisi, kad lenktyniniai automobiliai žiemos ralyje važiuoja greičiau nei ta pačia žvyruota trasa vasarą. Tai susiję su sportinių automobilių padangomis. Siaurose padangose yra sumontuota apie 300 beveik 1 centimetro ilgio dyglių, kurie padeda suvaldyti dideliu greičiu lekiantį automobilį, tačiau vairuojantiems specialiai neparuoštus automobilius patariu nepamiršti, kad eismo sraute naudojamas automobilis – ne sportinis bolidas“, – teigė B. Vanagas.

Lenktynininkas taip pat atkreipia vairuotojų dėmesį, kad šie skubėdami nenumotų ranka į apledėjusį stiklą ar žibintus, pasirūpintų geru matomumu. Net šie faktoriai gali sukelti avarinę situaciją.

„Norint saugiau jaustis kelyje, žiemą reikia daugiau praktikos. Siūlyčiau susirasti specialią aikštelę ir pamėginti išprovokuoti automobilį slydimui, taip pajusite, kas nutinka patekus į avarinę situaciją. Tokia patirtis suteiks galimybę pajusti, kaip automobilis reaguoja esant slidžiai dangai, paruošti savo reakciją ir veiksmus esant tokioms aplinkybėms“, – sakė B. Vanagas.

Lenktynininkas įspėja vairuotojus žiemą ypač atsakingai stebėti kelio dangą, pasirinkti saugų greitį ir nesumaišyti Lietuvos kelių su lenktynių trasomis. Profesionalūs ralio dalyvių įgūdžiai ir specialiai paruoštos transporto priemonės leidžia saugiai važiuoti net ir itin dideliu greičiu, tačiau vairuojant paprastą automobilį reikia išlikti budriam ir nepervertinti savo vairavimo sugebėjimų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Geriausias Lietuvos vairuotojas atskleidė auksinę taisyklę (16)

Antrus metus iš eilės geriausio Lietuvos vairuotojo titulą iškovojęs Kęstutis Taškūnas...

A. Juknevičiaus patarimai vairuotojams: kaip išvengti rudens pavojų (1)

Atėjus rudeniui vairuotojai turėtų „perprogramuoti“ vairavimo įgūdžius ir paruošti...

Kai kurios greičio matavimo įrangos Lietuvoje nepajėgia užfiksuoti joks radarų detektorius (22)

Nemažai šalies vairuotojų yra įsigiję radarų detektorius, kurie informuoja apie keliuose...

Vairuotojams Vilniuje ruošiamos naujovės (103)

Geros naujienos Vilniaus vairuotojams – bus atnaujinama sostinės automatizuota šviesoforų...

„Regitros“ rekordininkas egzaminą išlaikė 39 bandymu (53)

VĮ „Regitros“ atstovai tikina, kad, rugsėjo 1-ąją įsigaliojus naujai vairavimo egzaminų...

Top naujienos

T. Janonis. Šiai institucijai neverta skirti nė vieno euro (18)

Valstybinės žemės grobimas šiandien išgyvena aukso amžių. Tam laiko ir energijos negaili...

Kainų augimas įsibėgėjo: kas dar brangs (750)

Europos Sąjungos (ES) statistikos agentūros „ Eurostat “ duomenimis Lietuvoje kainos auga...

Savaitgalį suksime laikrodžius: įvedamas žiemos laikas (8)

Jau šios savaitės pabaigoje, sekmadienį, Lietuvoje bus įvedamas žiemos laikas . Laikrodžio...

Jau naktį į Lietuvą užsuks žiema (11)

Orai šią savaitę primins pasivėžinimą amerikietiškais kalneliais. Šilčiausia savaitės diena...

Vilniaus kriminalistai aptiko hašišo krovinį už 2 milijonus eurų (1)

Smūgis narkotikų kontrabandininkams: Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato...

Klasikinė situacija: organizmas nesiuntė jokių signalų, nors jį lėtai niokojo vėžys yra tik viena išeitis

Pastaruoju metu vis daugiau kalbama ne tik apie onkologinių ligų prevenciją, bet ir apie sėkmingus...

Prie LSDP frakcijos jungiasi D. Šakalienė (240)

Lietuvos socialdemokratų partija (LSDP) Seime į komandą pakvietė jungtis Seimo narę Dovilę...

Austrijos siaubūno namuose – dar viena slapta patalpa

Josefas Fritzlis , kuris požeminiame kalėjime žagino savo dukrą ir tapo septynių jos vaikų...

Specialistai pataria ieškantiems padangų: kuo ypatingos kiniškos ir kas vyksta su restauruotomis (1)

Tradiciškai prieš kiekvieną šaltąjį sezoną prasideda padangų keitimo vajus. Rami galva, jei...

Ne tik Gedimino kalnas? Ant Trijų Kryžių kalno atsivėrė plyšys (327)

Gausus lietus pakenkė ne tik Gedimino, bet ir Trijų Kryžių kalnui – pavasarį čia atsivėręs...