aA
Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami taisyklingai galėsime jausti automobilį ir jį suvaldyti esant kritinei situacijai. Kaip teisingai sureguliuoti vairuotojo poziciją LRT.lt pasakoja lenktynininkas Benediktas Vanagas.
© DELFI / Andrius Ufartas

Kai kurie vairuotojai pasirenka tokią sėdėjimo poziciją, kuri gali būti patogi, tačiau neefektyvi, nes esant kritinei situacijai ir sėdint netaisyklingai suvaldyti automobilį gali būti neįmanoma.

„Patogu yra viena, bet kas nutinka esant ekstremaliai situacijai, kai vairuojama, pavyzdžiui, gulomis? Tuomet negalima greitai sureaguoti į situaciją ir pasekmės būna kur kas skaudesnes. Lygiai taip pat vairuojant viena ranka negalima tinkamai subalansuoti vairo ir tinkamai reaguoti į situaciją“, – kodėl būtina pasirinkti tinkamą sėdėjimo poziciją, akcentuoja B. Vanagas.

Pirmasis žingsnis reguliuojant sėdynę – kojų padėtis.

„Kojomis pedalai turi būti lengvai pasiekiami, bet ne per arti ir ne per toli. Kritiniu atveju kojos negali kliūti už pedalo ir turi būti galimybė veiksmą atlikti tiksliai ir iki galo. Todėl sėdint taisyklingai, kojos turi būti šiek tiek sulenktos“, – sako B. Vanagas.

„Nemažai sėdynių turi aukščio reguliavimo funkciją. Aukštis turi būti toks, kad puikiai viską matytume, bet tarp galvos ir stogo turėtų būtų bent jau pusės sprindžio atstumas.

Sėdynės atlošas taip pat negali būti per daug gulsčias. Teisingoje pozicijoje atlošas turi būti šiek tiek statmenai.

Po to, jei automobilyje yra vairo reguliavimo mechanizmas, atsisėdus ir vairą laikant ties trečios ir devintos valandų pozicijomis ir nykščiais apėmus vairą rankos turi būti sulenktos per alkūnes maždaug 40–45 laipsnių kampu.

Tam, kad pamatuotume, ar viskas teisingai, atsisėdus ir galvą atrėmus į atlošą turėtume riešais pasiekti vairą“, – LRT.lt dėsto B. Vanagas.

„Labai svarbus ir teisingas saugos diržo užsisegimas. Jis turi būti tarp kaklo ir peties, bet neturi būti įsirėžęs į kaklą. Daugelis automobilių turi saugos diržo aukščio reguliatorių, todėl tai sureguliuoti taip pat galima“, – priduria B. Vanagas.

„Visada reikia vairuoti dviem rankomis. Jei turime viena ranka perjungti pavarą ar atlikti kitą veiksmą, po to ranka turi grįžti atgal ant vairo.

Taip pat vairas neturi būti nei per aukštai, nei per žemai, nes per jame esančią skylę turi matytis visas prietaisų skydelis“, – pabrėžia B. Vanagas.

„Taisyklingai susireguliavus sėdynę, reikia atitinkamai sureguliuoti ir galinio vaizdo veidrodėlius. Išorinius reikėtų sureguliuoti taip, kad juose matytųsi pilnas vaizdas ir labai maža dalis automobilio galo – tai naudojama kaip atskaitos taškas.

Vidinis galinio vaizdo veidrodėlis turi būti sureguliuotas taip, kad jame pilną vaizdą matytume vos tik pakėlę žvilgsnį, bet ne visą galvą“, – pataria B. Vanagas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus gatvės sustingo – kurių atkarpų vengti, jei norite grįžti namo greičiau siūloma vengti pagrindinių arterijų (7)

Penktadienį ne vienas, išvažiavęs popiet Vilniaus į gatves, turėjo gerokai nustebti –...

Kas antro automobilio žibintai šviečia kreivai – paaiškino, kaip pasitikrinti patiems (55)

Lietuvos techninės apžiūros ( TA ) įmonės bei asociacija „ Transeksta “ lapkričio pabaigoje...

Eismo sąlygas dalyje rajonų sunkina plikledis

Penktadienio rytą pietryčių ir rytų Lietuvoje dėl snygio, vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Kodėl klysta tie, kurie pamatę, kad ant kelio nėra sniego, paspaudžia akceleratorių (4)

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai

Trečiadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Mažas ir visų pamirštas regionas, kurio vertė Kremliui – neįkainojama: mes bijome kalbėti (41)

Kad išvengtų sankcijų, Kremlius suka aplinkkeliais: naudojantis šalia Juodosios jūros esančiu...

Mažo Šveicarijos miestelio triumfas ir tragedija: geriausiais laikais „Ferrari“ ir „Porshe“ net nebuvo prabanga (2)

Sparčiai tiksint laikrodžiui ir artėjant „Brexit“ valandai, Europos miestai varžosi...

Šaltis jau greit sukaustys Lietuvą: ruoškitės – bus ir sniego pusnų (22)

Sekmadienio naktį maloniai paspaus šaltukas ir kai kur truputį pasnigs. Rimtesnio sniego sulauksime...

Žemė atakuoja Marsą: mokslininkai papasakojo, kokie pavojai tyko žmonių Raudonojoje planetoje (39)

Turbūt daugelis matėte filmų apie taikius Žemės gyventojus atakuojančius agresyvius marsiečius....

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (202)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (32)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (59)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (2417)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (24)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

7 raudonosios arbatos privalumai (8)

Raudonoji ( rooibo s) arbata – tai raudonoji žolelių arbata, gaminama iš fermentuotų...