aA
Nors įvairių garso ir šviesos signalų rodymas daugeliui vairuotojų atrodo savaime suprantamas, dažnas naudoja ne tik Kelių eismo taisyklėse (KET) numatytus signalus, tačiau ir tokius, kurie yra nerašyti, tačiau plačiai naudojami, kaip bendra kultūros keliuose dalis. Vis tik specialistai pastebi, kad neretai vairuotojai pamiršta, kada iš tiesų tokių signalų reikia, o kada signalo naudojimas gali baigtis ir įspėjimu ar bauda.
„Avarinį“ įjungiate atsidėkodami, o garso signalą – kai supykstate: kaip iš tiesų reikia elgtis?
© Fotolia

Teisingai ir laiku naudojami signalai gali padėti išvengti nesusipratimų eisme, tačiau norint neklaidinti eismo dalyvių, reikia ne tik nepamiršti signalų naudoti, bet ir pasirūpinti, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas – dar prieš pradedant važiuoti patikrinti ar veikia priekiniai ir galiniai automobilio žibintai. Pavyzdžiui, aiškino saugaus eismo ekspertai, nemaža dalis vairuotojų neskuba pakeisti perdegusių galinių žibintų lempučių, o tai lemia, kad aplinkiniai nesupranta, kada automobilis stoja. Todėl staigiai stabdant dieną ar tiesiog važiuojant naktį, nepakeistos lemputės gali tapti eismo įvykio priežastimi.

Posūkių svirtelė turi būti naudojama

Svarbu, kad veiktų ne tik priekiniai ir galiniai žibintai, tačiau ir posūkių signalai. Vis dar pasitaiko vairuotojų, kurie posūkių signalų nerodo, bet saugaus eismo ekspertai pabrėžė, kad rodyti posūkių signalus yra ne rekomenduojama, o privaloma, mat kiekvienas vairuotojas apie kito eismo dalyvio veiksmus nori būti įspėtas kuo anksčiau.

„Posūkio signalą reikia pradėti rodyti dar prieš manevrą, o ne tuomet, kai pradedate keisti judėjimo trajektoriją. Taip pat svarbu, kad posūkio signalą išjungtumėte iškart po atliktų veiksmų. Uždelstas signalo rodymas gali suklaidinti kitus eismo dalyvius“, – aiškino specialistai.

Neretai vairuotojai pamiršta ir tai, jog pradėtas rodyti posūkio signalas nesuteikia pirmenybės prieš kitas transporto priemones ir atlikti manevrus galima tik tuomet, kai tai yra saugu.

„Pavyzdžiui, pradėdamas važiuoti nuo kelkraščio, automobilis privalo parodyti posūkio signalą, tačiau tuo jis neįgyja pirmenybės ir turi praleisti visas keliu važiuojančias transporto priemones“, – komentavo dalijosi specialistai.

Posūkio signalas
Posūkio signalas
© Shutterstock

Kam skirtas avarinis signalas

Ekspertai taip pat teigė, kad vairuotojai neretai pamiršta, kada ir kur yra privalu rodyti avarinę šviesos signalizaciją. Jų teigimu, šį signalą reikia rodyti tuomet, kai esate priversti sustoti ten, kur stovėti draudžiama. Taip pat sustojus tamsoje arba esant blogam matomumui, ar sustabdžius tikrinančiam pareigūnui, įvykus eismo įvykiui, ir tada, kai automobilis yra velkamas.

Specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad vairuotojai neretai pamiršta, kad jei nedega viena galinė gabaritinė šviesa, važiuodamas tamsoje vairuotojas turi įsijungti avarinę šviesos signalizaciją.

Vairuotojas avarinę šviesos signalizaciją gali rodyti ir tuomet, kai jį kas nors akina arba kai nori perspėti kitus vairuotojus apie kliūtį arba pavojų.

Vis tik reiktų nepamiršti, kad avarinės šviesos signalizacija neatleidžia nuo atsakomybės, jei tyčia sustojote vietoje, kurioje tai daryti draudžiama.

„Įjungta avarinė šviesos signalizacija neatleidžia nuo atsakomybės tada, kai pažeidžiate taisykles, kai tai nėra būtina, pavyzdžiui, jei pastatysite automobilį neleistinoje vietoje ir įjungsite avarinę šviesos signalizaciją, vis tiek galite gauti baudą“, – įspėjo specialistai.

„Avarinį“ įjungiate atsidėkodami, o garso signalą – kai supykstate: kaip iš tiesų reikia elgtis?
© Gamintojo archyvas

Įspėti, o ne aprėkti

Ne ką mažiau svarbus yra techniškai tvarkingas ir veikiantis garso signalas. Tiesa, specialistai teigė, jog neretai eisme šis automobilio agregatas naudojamas ne siekiant atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį į pavojų, o norint išlieti susikaupusį pyktį. Vis tik saugaus eismo ekspertai dar kartą priminė, kad gyvenvietėse garso signalą leidžiama naudoti tik tada, kai jis būtinas siekiant išvengti eismo įvykio.

Specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad pastebėjus, jog automobilio įspėjamieji signalai neveikia, vairuotojas turėtų kuo skubiau pašalinti gedimus, o jei to padaryti įspėjamuosius ženklus: posūkius ir įspėjimą apie stabdymą rodyti rankomis.

Jei įspėjamieji signalai pradeda neveikti važiuojant naktį, reiktų sustoti kuo arčiau dešiniojo kelio krašto, jei įmanoma, nusukti nuo pagrindinio kelio ir laukti pagalbos pastačius avarinio sustojimo ženklą. Sustojus mieste jis turėtų būti pastatytas už 25 metrų nuo sustojusio automobilio, užmiestyje – ne arčiau, kaip 50 metrų nuo sustojusio automobilio.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(75 žmonės įvertino)
2.2267

Vakarų Lietuvoje, Pakruojo ir Biržų rajonuose eismo sąlygos išlieka sudėtingos (1)

Vakarų Lietuvoje, Pakruojo ir Biržų rajonuose eismo sąlygos sekmadienio popietę išlieka...

Eismo sąlygas sunkina snygis, šlapdriba, plikledis (1)

Eismo sąlygas sekmadienio rytą sunkina snygis, šlapdriba, plikledis, įspėja Automobilių kelių...

Eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis

Penktadienio rytą eismo sąlygas Lietuvoje sunkina snygis ir plikledis, pranešė Automobilių kelių...

Ketvirtadienio vakaras vairuotojams saldus nebus: keliuose laukia plikledis ir provėžos paaiškino, kurie keliai tik valomi, kurie ir barstomi (13)

Lietuvos valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ perspėja, kad...

Vairuotojai dalijasi vaizdais iš gatvių: tikriausiai blogiau nei šiandien dar nebuvo (272)

Dar trečiadienio vakarą Lietuvoje prasidėjęs snygis tęsiasi. Kelininkai pluša bandydami nuvalyti...

Top naujienos

Gentvilas užsipuolė koalicijos partnerius: ar leis ir toliau uodegoms vykdyti savo politiką (10)

Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Eugenijus Gentvilas teigia, kad „vertybine“ vadinama...

Vienas iš nepriklausomų elektros tiekėjų stabdo veiklą papildyta (173)

Nepriklausomas elektros tiekėjas „ Vilniaus elektra “ stabdo veiklą. Apie tai maždaug 2,5...

Iš Lietuvos išstumtų migrantų su 6 vaikais likimas – baisus: tapo šantažo aukomis, slapstosi nuo milicijos (93)

Praėjusią savaitę dėmesio centre atsidūrė migrantų grupė su mažamečiais vaikais, kurie buvo...

Pavilionis į Prezidentūrą siųstų raštų su URK nariais nederino: norėjau pasiaiškinti uždaroje aplinkoje (21)

Prezidentūra pranešė, jog kreipėsi į Seimo etikos sargus dėl Užsienio reikalų komiteto (URK)...

Ukraina apie galimą Rusijos įsiveržimą: prasidės kruvinos skerdynės perspėja, kad padarinius pajus visa Europa (57)

Ukrainos gynybos ministras Oleksijus Reznikovas apibūdino galimo Rusijos Federacijos įsiveržimo į...

Nataliją Bunkę su vyru padavė į teismą: siekiama prisiteisti penkiaženklę sumą, atlikėja atvira – gynė savo teritoriją pildoma (10)

Ketvirtadienio rytą Vilniaus regiono apylinkės teismo Vilniaus rajono rūmuose turėtų būti...

SEB sukūrė naują programėlę: paskaičiuokite, kiek po savęs paliekate CO2

Daugiau negu pusė (52 proc.) lietuvių mano, kad ir vieno žmogaus veiksmai gali prisidėti...

TOP 3 mišrainės gardžiam Kalėdiniam stalui

Kokios šventės be gausiomis vaišėmis nukrauto stalo ir tradicinių patiekalų, kuriuos dauguma...

Landsbergis apie „Lietuvos geležinkelių“ gautą avansą dėl trąšų tranzito: mes nebuvome informuoti nustebo ir Skuodis (275)

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis neigia „ Lietuvos geležinkelių“ vadovo...

Baltarusijos valdžia pateikė galutinius kaltinimus Sapegai Sapegos patėvis: kažkas pasisuko ne ta linkme (49)

Rusijos pilietei Sofijai Sapegai , kuri buvo sulaikyta baltarusių pareigūnų kartu su opozicijos...