aA
Nors įvairių garso ir šviesos signalų rodymas daugeliui vairuotojų atrodo savaime suprantamas, dažnas naudoja ne tik Kelių eismo taisyklėse (KET) numatytus signalus, tačiau ir tokius, kurie yra nerašyti, tačiau plačiai naudojami, kaip bendra kultūros keliuose dalis. Vis tik specialistai pastebi, kad neretai vairuotojai pamiršta, kada iš tiesų tokių signalų reikia, o kada signalo naudojimas gali baigtis ir įspėjimu ar bauda.
© Fotolia

Teisingai ir laiku naudojami signalai gali padėti išvengti nesusipratimų eisme, tačiau norint neklaidinti eismo dalyvių, reikia ne tik nepamiršti signalų naudoti, bet ir pasirūpinti, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas – dar prieš pradedant važiuoti patikrinti ar veikia priekiniai ir galiniai automobilio žibintai. Pavyzdžiui, aiškino saugaus eismo ekspertai, nemaža dalis vairuotojų neskuba pakeisti perdegusių galinių žibintų lempučių, o tai lemia, kad aplinkiniai nesupranta, kada automobilis stoja. Todėl staigiai stabdant dieną ar tiesiog važiuojant naktį, nepakeistos lemputės gali tapti eismo įvykio priežastimi.

Posūkių svirtelė turi būti naudojama

Svarbu, kad veiktų ne tik priekiniai ir galiniai žibintai, tačiau ir posūkių signalai. Vis dar pasitaiko vairuotojų, kurie posūkių signalų nerodo, bet saugaus eismo ekspertai pabrėžė, kad rodyti posūkių signalus yra ne rekomenduojama, o privaloma, mat kiekvienas vairuotojas apie kito eismo dalyvio veiksmus nori būti įspėtas kuo anksčiau.

„Posūkio signalą reikia pradėti rodyti dar prieš manevrą, o ne tuomet, kai pradedate keisti judėjimo trajektoriją. Taip pat svarbu, kad posūkio signalą išjungtumėte iškart po atliktų veiksmų. Uždelstas signalo rodymas gali suklaidinti kitus eismo dalyvius“, – aiškino specialistai.

Neretai vairuotojai pamiršta ir tai, jog pradėtas rodyti posūkio signalas nesuteikia pirmenybės prieš kitas transporto priemones ir atlikti manevrus galima tik tuomet, kai tai yra saugu.

„Pavyzdžiui, pradėdamas važiuoti nuo kelkraščio, automobilis privalo parodyti posūkio signalą, tačiau tuo jis neįgyja pirmenybės ir turi praleisti visas keliu važiuojančias transporto priemones“, – komentavo dalijosi specialistai.

Posūkio signalas
Posūkio signalas
© Shutterstock

Kam skirtas avarinis signalas

Ekspertai taip pat teigė, kad vairuotojai neretai pamiršta, kada ir kur yra privalu rodyti avarinę šviesos signalizaciją. Jų teigimu, šį signalą reikia rodyti tuomet, kai esate priversti sustoti ten, kur stovėti draudžiama. Taip pat sustojus tamsoje arba esant blogam matomumui, ar sustabdžius tikrinančiam pareigūnui, įvykus eismo įvykiui, ir tada, kai automobilis yra velkamas.

Specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad vairuotojai neretai pamiršta, kad jei nedega viena galinė gabaritinė šviesa, važiuodamas tamsoje vairuotojas turi įsijungti avarinę šviesos signalizaciją.

Vairuotojas avarinę šviesos signalizaciją gali rodyti ir tuomet, kai jį kas nors akina arba kai nori perspėti kitus vairuotojus apie kliūtį arba pavojų.

Vis tik reiktų nepamiršti, kad avarinės šviesos signalizacija neatleidžia nuo atsakomybės, jei tyčia sustojote vietoje, kurioje tai daryti draudžiama.

„Įjungta avarinė šviesos signalizacija neatleidžia nuo atsakomybės tada, kai pažeidžiate taisykles, kai tai nėra būtina, pavyzdžiui, jei pastatysite automobilį neleistinoje vietoje ir įjungsite avarinę šviesos signalizaciją, vis tiek galite gauti baudą“, – įspėjo specialistai.

„Avarinį“ įjungiate atsidėkodami, o garso signalą – kai supykstate: kaip iš tiesų reikia elgtis?
© Gamintojo archyvas

Įspėti, o ne aprėkti

Ne ką mažiau svarbus yra techniškai tvarkingas ir veikiantis garso signalas. Tiesa, specialistai teigė, jog neretai eisme šis automobilio agregatas naudojamas ne siekiant atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį į pavojų, o norint išlieti susikaupusį pyktį. Vis tik saugaus eismo ekspertai dar kartą priminė, kad gyvenvietėse garso signalą leidžiama naudoti tik tada, kai jis būtinas siekiant išvengti eismo įvykio.

Specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad pastebėjus, jog automobilio įspėjamieji signalai neveikia, vairuotojas turėtų kuo skubiau pašalinti gedimus, o jei to padaryti įspėjamuosius ženklus: posūkius ir įspėjimą apie stabdymą rodyti rankomis.

Jei įspėjamieji signalai pradeda neveikti važiuojant naktį, reiktų sustoti kuo arčiau dešiniojo kelio krašto, jei įmanoma, nusukti nuo pagrindinio kelio ir laukti pagalbos pastačius avarinio sustojimo ženklą. Sustojus mieste jis turėtų būti pastatytas už 25 metrų nuo sustojusio automobilio, užmiestyje – ne arčiau, kaip 50 metrų nuo sustojusio automobilio.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(75 žmonės įvertino)
2.2267

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (32)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Perspėja vairuotojus: A2 magistralėje laukia milžiniški eismo ribojimai (47)

Savaitgalio pradžioje, rugpjūčio 23-iąją, vairuotojams, važiuosiantiems Vilnius-Panevėžys...

Top naujienos

Irina Rozova – Seimo narė, kuri veikė pilkojoje zonoje: kokiomis pataisomis rūpinosi politikė (57)

Su po diplomatine priedanga dirbančiais Rusijos žvalgybos darbuotojais bendravusi ir, kaip rodo...

Sovietai jos nepasigailėjo: grafaitės Marijos Tiškevičiūtės tragedija (4)

1941 m. birželio 14 d. okupacinio sovietinio režimo įvykdytos represijos, kai iš Lietuvos į...

Palangos padavėjų elgesys šokiravo: tai pamačius visiškai dingo apetitas (116)

DELFI sulaukė skaitytojo Igno (asmuo red. žinomas – red.) laiško, kuris tikino pasibaisėjęs...

Košmaras Vingio parke: erkių prisirinko net gaudykles įrenginėję žmonės (120)

Sostinės Vingio parkas yra populiari vieta laisvalaikiui leisti. Dauguma vilniečių žino, kad ten...

Iš Putino elito sluoksnių – netikėta kritika Kremliui (7)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas visada kerta atgal, kai pajunta jam daromą spaudimą. Bet,...

Prezidentas Gitanas Nausėda – Baltijos kelio 30-mečiui skirtame koncerte (3)

Prezidentas dalyvaus Baltijos kelio 30-mečiui skirtame koncerte „Vienybės banga”.

Katažinos Zvonkuvienės mama dukros gyvenimo nereguliuoja, bet sutinka ne su viskuo: aš daryčiau kitaip (53)

Dainininkė ir dviejų vaikų mama Katažina Zvonkuvienė šiandien džiaugiasi tiek savo karjera,...

Dešimttūkstantinė minia Vilniuje susikibo rankomis, atkartodama Baltijos kelią (216)

Daugiau negu 10 tūkst. žmonių Vilniuje penktadienį susikibo rankomis į gyvą grandinę, minėdami...

Kurtinaitis gyrė į „Chimki“ persikėlusį lietuvį ir atskleidė keistą faktą apie Švedą (6)

„Galvojau, kad iš pradžių žaidėjams bus sunku, tačiau akivaizdu, kad vasarą jie laiko...

Lietuvos krepšininkams – Azijos virtuvės iššūkiai: rinktinės šefas pats vyko į parduotuvę (10)

Lietuvos krepšinio rinktinė Korėjoje, kur rengiasi pasaulio čempionatui, susidūrė su...