aA
Nors įvairių garso ir šviesos signalų rodymas daugeliui vairuotojų atrodo savaime suprantamas, dažnas naudoja ne tik Kelių eismo taisyklėse (KET) numatytus signalus, tačiau ir tokius, kurie yra nerašyti, tačiau plačiai naudojami, kaip bendra kultūros keliuose dalis. Vis tik specialistai pastebi, kad neretai vairuotojai pamiršta, kada iš tiesų tokių signalų reikia, o kada signalo naudojimas gali baigtis ir įspėjimu ar bauda.
© Fotolia

Teisingai ir laiku naudojami signalai gali padėti išvengti nesusipratimų eisme, tačiau norint neklaidinti eismo dalyvių, reikia ne tik nepamiršti signalų naudoti, bet ir pasirūpinti, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas – dar prieš pradedant važiuoti patikrinti ar veikia priekiniai ir galiniai automobilio žibintai. Pavyzdžiui, aiškino saugaus eismo ekspertai, nemaža dalis vairuotojų neskuba pakeisti perdegusių galinių žibintų lempučių, o tai lemia, kad aplinkiniai nesupranta, kada automobilis stoja. Todėl staigiai stabdant dieną ar tiesiog važiuojant naktį, nepakeistos lemputės gali tapti eismo įvykio priežastimi.

Posūkių svirtelė turi būti naudojama

Svarbu, kad veiktų ne tik priekiniai ir galiniai žibintai, tačiau ir posūkių signalai. Vis dar pasitaiko vairuotojų, kurie posūkių signalų nerodo, bet saugaus eismo ekspertai pabrėžė, kad rodyti posūkių signalus yra ne rekomenduojama, o privaloma, mat kiekvienas vairuotojas apie kito eismo dalyvio veiksmus nori būti įspėtas kuo anksčiau.

„Posūkio signalą reikia pradėti rodyti dar prieš manevrą, o ne tuomet, kai pradedate keisti judėjimo trajektoriją. Taip pat svarbu, kad posūkio signalą išjungtumėte iškart po atliktų veiksmų. Uždelstas signalo rodymas gali suklaidinti kitus eismo dalyvius“, – aiškino specialistai.

Neretai vairuotojai pamiršta ir tai, jog pradėtas rodyti posūkio signalas nesuteikia pirmenybės prieš kitas transporto priemones ir atlikti manevrus galima tik tuomet, kai tai yra saugu.

„Pavyzdžiui, pradėdamas važiuoti nuo kelkraščio, automobilis privalo parodyti posūkio signalą, tačiau tuo jis neįgyja pirmenybės ir turi praleisti visas keliu važiuojančias transporto priemones“, – komentavo dalijosi specialistai.

Posūkio signalas
Posūkio signalas
© Shutterstock

Kam skirtas avarinis signalas

Ekspertai taip pat teigė, kad vairuotojai neretai pamiršta, kada ir kur yra privalu rodyti avarinę šviesos signalizaciją. Jų teigimu, šį signalą reikia rodyti tuomet, kai esate priversti sustoti ten, kur stovėti draudžiama. Taip pat sustojus tamsoje arba esant blogam matomumui, ar sustabdžius tikrinančiam pareigūnui, įvykus eismo įvykiui, ir tada, kai automobilis yra velkamas.

Specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad vairuotojai neretai pamiršta, kad jei nedega viena galinė gabaritinė šviesa, važiuodamas tamsoje vairuotojas turi įsijungti avarinę šviesos signalizaciją.

Vairuotojas avarinę šviesos signalizaciją gali rodyti ir tuomet, kai jį kas nors akina arba kai nori perspėti kitus vairuotojus apie kliūtį arba pavojų.

Vis tik reiktų nepamiršti, kad avarinės šviesos signalizacija neatleidžia nuo atsakomybės, jei tyčia sustojote vietoje, kurioje tai daryti draudžiama.

„Įjungta avarinė šviesos signalizacija neatleidžia nuo atsakomybės tada, kai pažeidžiate taisykles, kai tai nėra būtina, pavyzdžiui, jei pastatysite automobilį neleistinoje vietoje ir įjungsite avarinę šviesos signalizaciją, vis tiek galite gauti baudą“, – įspėjo specialistai.

„Avarinį“ įjungiate atsidėkodami, o garso signalą – kai supykstate: kaip iš tiesų reikia elgtis?
© Gamintojo archyvas

Įspėti, o ne aprėkti

Ne ką mažiau svarbus yra techniškai tvarkingas ir veikiantis garso signalas. Tiesa, specialistai teigė, jog neretai eisme šis automobilio agregatas naudojamas ne siekiant atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį į pavojų, o norint išlieti susikaupusį pyktį. Vis tik saugaus eismo ekspertai dar kartą priminė, kad gyvenvietėse garso signalą leidžiama naudoti tik tada, kai jis būtinas siekiant išvengti eismo įvykio.

Specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad pastebėjus, jog automobilio įspėjamieji signalai neveikia, vairuotojas turėtų kuo skubiau pašalinti gedimus, o jei to padaryti įspėjamuosius ženklus: posūkius ir įspėjimą apie stabdymą rodyti rankomis.

Jei įspėjamieji signalai pradeda neveikti važiuojant naktį, reiktų sustoti kuo arčiau dešiniojo kelio krašto, jei įmanoma, nusukti nuo pagrindinio kelio ir laukti pagalbos pastačius avarinio sustojimo ženklą. Sustojus mieste jis turėtų būti pastatytas už 25 metrų nuo sustojusio automobilio, užmiestyje – ne arčiau, kaip 50 metrų nuo sustojusio automobilio.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(75 žmonės įvertino)
2.2267

Automobilyje su augintiniu: lietuviai dar neįprato saugiai vežti gyvūnų (3)

Lietuvos keliuose vis dažniau galima pamatyti kartu su šeimininkais automobiliu keliaujančius ir...

Benediktas Vanagas: matau gerokai per daug žmonių, įnikusių į telefonus prie vairo (13)

Lenktynininkas, komandos „ General Financing team Pitlane “ lyderis, Benediktas Vanagas...

Ekologiška viešojo transporto revoliucija – Vilniuje pristatyti pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai (11)

Vilnius tęsia didžiausią miesto istorijoje viešojo transporto atnaujinimą – šiandien gausų...

Diena be automobilio: atsinaujinęs viešasis transportas kviečia miestų gyventojus važiuoti nemokamai (1)

Kiekvienais metais rugsėjo 22-ąją dieną Europos Sąjungoje ir pasaulyje minima „ Diena be...

Perspėjo studentų artimuosius: tikrinkite automobilio draudimo sutartis, nes teks patuštinti kišenes (33)

Į didžiuosius miestus suplūdę studentai netrukus apsipras su kasdieniais maršrutais, o draudikai...

Top naujienos

Lietuvos turtingiausieji: politikų sąrašas – pilnas siurprizų

Naujausio žurnalo „Reitingai“ ir DELFI tyrimo duomenimis, turtingiausi politikai yra ne Seime....

Tikrasis Lietuvos „gyvulių ūkio“ sąrašas: per 200 išimčių ir lengvatų lygesniems už lygius (79)

Prezidento Gitano Nausėdos ir premjero Sauliaus Skvernelio tandemo laukia herakliškas...

Darbo ateitis jau čia, bet Europos pakraščiai jai nepasirengę (12)

Naujoji darbo rinkos era kvepia praleista galimybe skurdesnėse Europos dalyse, kovojančiose su...

Rinkimų rezultatai aiškūs: pergalė konservatorių rankose, nepavyko nei Janutienei, nei Paluckui atnaujinta 22.51 val. (643)

Aštuntą valandą vakaro uždarius balsadėžes buvo pradėti skaičiuoti rinkimų į...

Sukrėtimas turizmo sektoriuje: žlugo žinoma britų kelionių agentūra (2)

Jungtinės Karalystės (JK) kelionių agentūra „ Thomas Cook “ pirmadienį paskelbė bankrotą,...

Šalina šlakus, saugo kraujagysles ir kepenis: išbandykite pačių pasigamintą burokėlių girą (6)

Ar žinojote, jog burokėlių gira puikiai tinka moteriškų onkologinių ligų profilaktikai. Be...

Į Lietuvą atslenka arktinis anticiklonas – pokyčius pajusime jau savaitės pradžioje (19)

Šiandien jau iš pat ryto pajausime orų pasikeitimą: debesys išsisklaidė, oras išsausėjo,...

Algis Ramanauskas – apie ryškius pokyčius gyvenime ir karjeroje, alkoholį bei tikrąją priežastį, kodėl teko palikti LNK (69)

„Aš buvau vienu metu labai nelaimingas, tai buvo susiję su asmeniniais dalykais. Tai buvo prieš...

Išrinkti trys nauji Seimo nariai: kas jie tokie (85)

Sekmadienio vakarą antrojo rinkimų į atsilaisvinusias vietas Seime turo metu rinkėjai trijose...

Kodėl skalbiant verta į skalbimo mašiną įdėti drėgną servetėlę (2)

Kiekviena šeimininkė turi savų paslapčių, kaip palaikyti namuose švarą ir tvarką. Skalbimas...