aA
Nors įvairių garso ir šviesos signalų rodymas daugeliui vairuotojų atrodo savaime suprantamas, dažnas naudoja ne tik Kelių eismo taisyklėse (KET) numatytus signalus, tačiau ir tokius, kurie yra nerašyti, tačiau plačiai naudojami, kaip bendra kultūros keliuose dalis. Vis tik specialistai pastebi, kad neretai vairuotojai pamiršta, kada iš tiesų tokių signalų reikia, o kada signalo naudojimas gali baigtis ir įspėjimu ar bauda.
„Avarinį“ įjungiate atsidėkodami, o garso signalą – kai supykstate: kaip iš tiesų reikia elgtis?
© Fotolia

Teisingai ir laiku naudojami signalai gali padėti išvengti nesusipratimų eisme, tačiau norint neklaidinti eismo dalyvių, reikia ne tik nepamiršti signalų naudoti, bet ir pasirūpinti, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas – dar prieš pradedant važiuoti patikrinti ar veikia priekiniai ir galiniai automobilio žibintai. Pavyzdžiui, aiškino saugaus eismo ekspertai, nemaža dalis vairuotojų neskuba pakeisti perdegusių galinių žibintų lempučių, o tai lemia, kad aplinkiniai nesupranta, kada automobilis stoja. Todėl staigiai stabdant dieną ar tiesiog važiuojant naktį, nepakeistos lemputės gali tapti eismo įvykio priežastimi.

Posūkių svirtelė turi būti naudojama

Svarbu, kad veiktų ne tik priekiniai ir galiniai žibintai, tačiau ir posūkių signalai. Vis dar pasitaiko vairuotojų, kurie posūkių signalų nerodo, bet saugaus eismo ekspertai pabrėžė, kad rodyti posūkių signalus yra ne rekomenduojama, o privaloma, mat kiekvienas vairuotojas apie kito eismo dalyvio veiksmus nori būti įspėtas kuo anksčiau.

„Posūkio signalą reikia pradėti rodyti dar prieš manevrą, o ne tuomet, kai pradedate keisti judėjimo trajektoriją. Taip pat svarbu, kad posūkio signalą išjungtumėte iškart po atliktų veiksmų. Uždelstas signalo rodymas gali suklaidinti kitus eismo dalyvius“, – aiškino specialistai.

Neretai vairuotojai pamiršta ir tai, jog pradėtas rodyti posūkio signalas nesuteikia pirmenybės prieš kitas transporto priemones ir atlikti manevrus galima tik tuomet, kai tai yra saugu.

„Pavyzdžiui, pradėdamas važiuoti nuo kelkraščio, automobilis privalo parodyti posūkio signalą, tačiau tuo jis neįgyja pirmenybės ir turi praleisti visas keliu važiuojančias transporto priemones“, – komentavo dalijosi specialistai.

Posūkio signalas
Posūkio signalas
© Shutterstock

Kam skirtas avarinis signalas

Ekspertai taip pat teigė, kad vairuotojai neretai pamiršta, kada ir kur yra privalu rodyti avarinę šviesos signalizaciją. Jų teigimu, šį signalą reikia rodyti tuomet, kai esate priversti sustoti ten, kur stovėti draudžiama. Taip pat sustojus tamsoje arba esant blogam matomumui, ar sustabdžius tikrinančiam pareigūnui, įvykus eismo įvykiui, ir tada, kai automobilis yra velkamas.

Specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad vairuotojai neretai pamiršta, kad jei nedega viena galinė gabaritinė šviesa, važiuodamas tamsoje vairuotojas turi įsijungti avarinę šviesos signalizaciją.

Vairuotojas avarinę šviesos signalizaciją gali rodyti ir tuomet, kai jį kas nors akina arba kai nori perspėti kitus vairuotojus apie kliūtį arba pavojų.

Vis tik reiktų nepamiršti, kad avarinės šviesos signalizacija neatleidžia nuo atsakomybės, jei tyčia sustojote vietoje, kurioje tai daryti draudžiama.

„Įjungta avarinė šviesos signalizacija neatleidžia nuo atsakomybės tada, kai pažeidžiate taisykles, kai tai nėra būtina, pavyzdžiui, jei pastatysite automobilį neleistinoje vietoje ir įjungsite avarinę šviesos signalizaciją, vis tiek galite gauti baudą“, – įspėjo specialistai.

„Avarinį“ įjungiate atsidėkodami, o garso signalą – kai supykstate: kaip iš tiesų reikia elgtis?
© Gamintojo archyvas

Įspėti, o ne aprėkti

Ne ką mažiau svarbus yra techniškai tvarkingas ir veikiantis garso signalas. Tiesa, specialistai teigė, jog neretai eisme šis automobilio agregatas naudojamas ne siekiant atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį į pavojų, o norint išlieti susikaupusį pyktį. Vis tik saugaus eismo ekspertai dar kartą priminė, kad gyvenvietėse garso signalą leidžiama naudoti tik tada, kai jis būtinas siekiant išvengti eismo įvykio.

Specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad pastebėjus, jog automobilio įspėjamieji signalai neveikia, vairuotojas turėtų kuo skubiau pašalinti gedimus, o jei to padaryti įspėjamuosius ženklus: posūkius ir įspėjimą apie stabdymą rodyti rankomis.

Jei įspėjamieji signalai pradeda neveikti važiuojant naktį, reiktų sustoti kuo arčiau dešiniojo kelio krašto, jei įmanoma, nusukti nuo pagrindinio kelio ir laukti pagalbos pastačius avarinio sustojimo ženklą. Sustojus mieste jis turėtų būti pastatytas už 25 metrų nuo sustojusio automobilio, užmiestyje – ne arčiau, kaip 50 metrų nuo sustojusio automobilio.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(75 žmonės įvertino)
2.2267

Prasidėjus rudeniui vairuotojus ragina keisti įpročius: daugiau dėmesio ne tik vairavimui, bet ir automobiliui (7)

Atėjus rudeniui turėtų keistis ne tik vairuotojų elgesio, bet ir automobilių priežiūros...

Nusipirko katę maiše: pardavėjas sakė, kad automobilis geras, servisas – patarė net nevažinėti (379)

Visureigį, kuris prieš 10 dienų įveikę techninę apžiūrą, įsigijęs vyras nesitikėjo, kad...

Vairavimas prie mokyklos: ką turi žinoti eismo dalyviai, kad išvengtų kraupios nelaimės? (5)

Prasidėję dar vieni mokslo metai kaip ir kiekvieną rugsėjį priverčia susimąstyti apie saugų...

Paaiškino, kaip turėtumėte elgtis patekę į spūstį: „kamščius“ įveiksite greičiau jei laikysitės šių taisyklių (9)

Eismas rugsėjį gali tapti itin rimtu iššūkiu ne tik į didžiuosius šalies miestus atvykusiems...

Įspėjo apie klastingą pavojų kelyje: didžiausia rizika kyla prie vairo sėdantiems rytais (5)

Nors rugsėjis vis dar lepina pakankamai šiltais ir sausais orais, jau pirmosiomis rudens dienomis...

Top naujienos

Valentinas Masalskis: žmonės galbūt pamiršo – gyvename ne vardan malonumų ieškojimo (12)

Kai ruošiesi interviu su teatro ar kino žmonėmis sukirba nerimas: galbūt apie pagrindinius ir...

Svarsto, kaip kontroliuoti triukšmaujančius: užsienyje draudimai tokie, kad mums kol kas sunku įsivaizduoti (137)

Ko gero, daugeliui bent kartą gyvenime teko patirti jausmą, kai kaimynai visai negerbia vienas kito...

Europos „koronaviruso žvaigžde“ tapusi šalis dabar klimpsta vis giliau: deja, klydome (125)

Kai birželio mėnesį ant viduramžiško Prahos Karolio tilto į „Covid-19“ „atsisveikinimo...

Pacientų kantrybė išseko: medikai nekelia ragelio, o jei atsiliepia, bendrauja šiurkščiai (376)

Maždaug prieš dešimtmetį kur kas daugiau panevėžiečių sveikatos reikalus patikėdavo...

Kaip iš kino filmo: Kristina į ligoninę nespėjo – pagimdė uošvio automobilyje (25)

Kaip sakoma, tu planuoji, o Dievas juokiasi. Būtent šis posakis geriausia tinka, kalbant apie...

Automobiliai, kurių įprastai gatvėse nesutiksite – išskirtiniai modeliai ar gamintojų nesėkmės? (10)

Automobilių kompanijos kasmet pristato naujus modelius ir stengiasi mus kažkuo nustebinti. Kai kada...

Rinkimų agitatorė suglumino: ragino nebalsuoti už konkurentus, nes „ten vieni gėjai“ (2)

Antradienį ruošiausi eiti iš namų, buvo maždaug pavakarė. Beeidamas išgirdau kažkokį...

Edita Rouge | D+ nariams

Bendrabučio mergaitės neturi privatumo: bendras maistas, drabužiai ir vaikinai

Perskaitykite šią istoriją su nedidele humoro doze. Ypač rekomenduoju merginoms, kurios atvyksta...

Kairys atsisveikino su dviem žaidėjais, Urbonas praskleidė derybų užuolaidas (8)

Nors pastaraisiais metais Vilniaus „Ryto“ ir Utenos „Juventus“ tarpusavio dvikovos būdavo...

Koncerto metu Vidas Bareikis patyrė traumą: kraujuojančią galvą vadyba pasiūlė slėpti po kepure (87)

Kas jau kas, bet Vido Bareikio gerbėjai žino, kad šio atlikėjo gyvi pasirodymai kupini ne tik...

|Maža didelių žinių kaina