aA
Eismo įvykių statistika rodo, kad situacija Vilniuje negerėja. Palyginti 2012 ir 2013 m., jų išaugo. Kai kuriose sostinės gatvėse – net labai smarkiai. Gyventojai skundžiasi eismo sąlygomis, o savivaldybė ramina, kad rengiami projektai joms gerinti.
© DELFI / Ainis Gurevičius

Žada sutvarkyti

Apie eismą Vilniaus gatvėmis kalbėta ir rašyta ne kartą. Vieni džiaugiasi, kad gerinant eismo organizavimą mieste statomi aplinkkeliai, kiti piktinasi, kad nesprendžiamos eismo problemos vietose, kur eismo įvykių nutinka kone kasdien.

Visiems suprantama, jog, didėjant gyventojų skaičiui sostinėje, daugėja ir automobilių. Spūstys pasitinka ne tik gatvėse, bet ir po darbų grįžus namo į savą kiemą.

Į redakciją paskambinęs skaitytojas Vytautas piktinosi, kad esą šitiek laiko nieko nedaroma J. Kubiliaus ir P. Lukšio gatvių sankryžoje, kur, vyro žodžiais, eismo įvykiai yra beveik kasdienybė.

„Pro langus matau tą sankryžą, pats vairuoju ir kasdien pro ten važiuoju, bėda yra didelė. Eismo įvykių ten netrūksta, bet už tai atsakingi asmenys nejudina nė piršto, kad situaciją pagerintų. Sankryža nereguliuojama ir tai didžiausia problema“, – teigė vilnietis.

Savivaldybės Saugaus eismo poskyrio vedėjas Marius Maldeikis aiškino, kad minėtoje J. Kubiliaus ir P. Lukšio gatvių sankryžoje įrengtos techninės eismo reguliavimo priemonės. Pasak politiko, jos nuolat prižiūrimos.

Taip pat ruošiame ir projektą, kad čia būtų įrengta reguliuojama sankryža tiek pėstiesiems, tiek transporto srautams“, – sakė M. Maldeikis.

Sulaukia gyventojų pastabų

Savivaldybės atstovas patvirtino, kad pastabų ir pasiūlymų iš vilniečių dėl eismo organizavimo sulaukia ir jie. Ir, esą, įvertinę, kiek tai naudinga, stengiasi jų paisyti.

„Tikrai gauname gyventojų pasiūlymų ar pastebėjimų dėl eismo organizavimo. Su eismo specialistais, policijos pareigūnais ši informacija nuolat analizuojama. Jeigu siūlymai tikrai naudingi, stengiamės ir juos įgyvendinti“, – teigė Saugaus eismo poskyrio vedėjas.

Problemiškų ir avaringų vietų Vilniaus mieste tikrai ne viena. Straipsnio apačioje išvardintos gatvės, kuriose per metus įvyko keli šimtai ar net tūkstančiai eismo įvykių, registruotų policijos. O kiek dar jų įvyksta be policijos žinios.

M. Maldeikis aiškino, kad, rūpinantis geresnėmis eismo sąlygomis, kasmet ruošiamas ir pildomas Vilniaus miesto saugaus eismo auditas. Jame nurodomos vietos, kuriose eismo reguliavimas turėtų būti tobulinamas. Pašnekovo teigimu, tam įrengiamos ne tik reguliuojamos sankryžos, bet ir keičiamas eismo organizavimas – pavyzdžiui, atsisakoma kairinio posūkio ir kt.

Projektų nauda ir trūkumai

Į gyventojų klausimus ir pastabas, kad darydami pertvarkas, pavyzdžiui, statydami esą visiškai nereikalingas estakadas, už eismą atsakingi asmenys ne viską gerai apgalvojo, eismo sąlygos nepagerėjo, Saugaus eismo poskyrio vedėjas reaguoja paaiškinimais, kaip įgyvendinami tokie projektai.

Pasak jo, Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvių sankryžos tobulinimo projektas (skirtingų lygių sankryža, nestabdomai nukreipiant eismą iš greito eismo gatvių) yra įgyvendinamas etapais. Per pirmą etapą buvo įrengta estakada. Šiuo metu pagrindinis eismo srautas važiuoja estakada, kur, pašnekovo teigimu, saugiai įsilieja į Ukmergės gatvę.

„Ukmergės gatve, važiuojant eismo kryptimi į kalną, eismo intensyvumas nėra didelis, palyginti su eismo srautu estakada. Sutinkame, kad pereinamuoju laikotarpiu etapais įgyvendinti projektai eismo sąlygas pagerina tik iš dalies. Tačiau įgyvendinus strateginių projektų visumą rodikliai pasikeis“, – žadėjo M. Maldeikis ir kaip pavyzdį pateikė Vakarinio aplinkkelio statybos etapus.

Jo teigimu, įgyvendinus III etapą nuo Pilaitės prospekto iki Ukmergės gatvės eismo srautai pasikeis, ypač Laisvės prospektu.

Lemia automobilizacija

Kalbėdamas apie eismo padėtį sostinėje ir lygindamas ją su kitais Lietuvos miestais bei šalių kaimynių sostinėmis, Saugaus eismo poskyrio vedėjas M. Maldeikis teigė, kad eismo organizavimo principai panašūs. Tačiau pokyčius, pasak jo, lemia automobilizacijos lygio skirtumai: Lietuvoje jis yra 47 proc. didesnis nei Latvijoje ir 26 proc. didesnis nei Estijoje.

„Vilniuje, didėjant gyventojų skaičiui, daugėja automobilių. Natūralu, kad įtakos turi ir tranzitinis eismas, esama infrastruktūra“, – sakė M. Maldeikis. Jis pridūrė, kad svarbu vystyti viešojo transporto sistemą ir skatinti gyventojus automobilius keisti kitomis keliavimo priemonėmis.

„Manome, kad būtina ir toliau vystyti viešąjį transportą, mažinti priklausomybę nuo kelionių automobiliu, įvairiomis priemonėmis skatinti gyventojus naudotis kitais keliavimo būdais, formuoti ekologiškus judėjimo įpročius. Investuoti į infrastruktūrą. Skatinti vairavimo kultūrą, eismo dalyvių atsakomybę ir požiūrį į eismo saugumą“, – dėstė pašnekovas.

2013 m. avaringiausių Vilniaus gatvių dešimtukas

Savanorių prospektas (6779 avarijos)
Žirmūnų gatvė (1275)
Ukmergės gatvė (1129)
Laisvės prospektas (1110)
Kalvarijų gatvė (979)
Ozo gatvė (899)
Geležinio Vilko gatvė (867)
Antakalnio gatvė (842)
Konstitucijos prospektas (625)
Gedimino prospektas (551)

Pastaba: įvykiai priskirti artimiausiai gatvei nuo vietos, kurioje jie iš tikrųjų įvyko.

Šaltinis: epolicija.lt

Šios savaitės „Vilniaus dienos“ dovana būsimiesiems studentams – žurnalas „Kur studijuoti“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (39)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (212)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Nausėda ėmė piešti niūrius scenarijus: jei taip toliau – valstybė ateities neturi (509)

Galimas kandidatas prezidento rinkimuose Gitanas Nausėda šiandieną pristatė savo programines...

Lietuvis pasidalijo atrasta pigių kelionių schema: aplink pasaulį per dvi savaites už juokingai mažą sumą (58)

„Aplink pasaulį per 14 dienų“. Skamba neįtikėtinai? Taip pasirodė ir mums, kai gavome taip...

Buvusių alkoholikų nėra: devintą abstinencijos mėnesį dantimis bandė atidaryti butelį (42)

„Devintą abstinencijos mėnesį laikiau butelį rankose. Buvau išsekusi fiziškai, o psichologinė...

Orai: laukia labai žvarbi ir permaininga savaitė (1)

Skaičiuojant paskutines savaites iki kalendorinės žiemos pradžios, teks susitaikyti ne tik su...

Neeilinį sezoną su Jasaičiu prisiminęs Kalnietis mėgaujasi šansais Parkerio klube (3)

Europos taurės šeštojo turo rungtynėse C grupėje antradienį Liono-Vilerbano „Asvel“ su Mantu...

Gavo baudą už stovėjimą, bet kai paprašė nuotraukų, išgirdo absurdišką pasiūlymą (146)

Gaunate baudą už tai, kad pažeidėte kelių eismo taisykles ( KET ), tačiau ką tiksliai padarėte...

Suomija įtaria Rusiją panaudojus slaptą ginklą: buvo kilusi grėsmė paprastų žmonių saugumui (281)

Suomijos ministras pirmininkas Juha Sipila teigia, kad per pastarąsias NATO pratybas...

Ušackas įvardijo galimus prezidentus: Šimonytė ir tas žmogus, kurį parems Karbauskis (172)

Pirmadienį oficialiai prasidėjo prezidento rinkimų kampanija. Tiesa, tai tik metas procedūroms –...

„Naktinės Personos” stabdo veiklą ir atsisveikina su gerbėjais (25)

Po keturių metų aktyvios veiklos, grupė Naktinės Personos taria “sudie” savo ištikimiausiems...

Po pergalės Šaras pasidžiaugė ir 17-mečiu „Žalgirio“ talentu: smagu už Roką (11)

Alytuje „Betsafe-LKL“ rungtynėse pirmadienį intriga gyvavo tik pirmose mačo minutėse. Pirmame...